Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Απάτες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Απάτες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 25 Αυγούστου 2014

“Φάουλ” με το καλημέρα από τον διοικητή της 2ης ΥΠΕ σε Τζάνειο - Νίκαια(Ιatronet.gr)

24/08/2014
“Φάουλ” με το καλημέρα από τον διοικητή της 2ης ΥΠΕ σε Τζάνειο - ΝίκαιαΟι αποφάσεις του διοικητή της 2ης ΥΠΕ δεν ανακλήθηκαν ούτε από τον υπουργό, ούτε από τον ίδιο, αλλά από τον υφιστάμενό του, υποδιοικητή της ΥΠΕ κ. Αλεβίζο!
Ερωτήματα προκαλεί το “σχέδιο” που εφαρμόζει το υπουργείο Υγείας στη στελέχωση των δημόσιων νοσηλευτικών μονάδων.
Ενδεικτική είναι η περίπτωση του άρτι διορισθέντος διοικητή της 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ), ο οποίος αναγκάστηκε να ανακαλέσει απόφαση μέσω του...υποδιοικητή του.
Το περιστατικό έχει ως εξής:
Την Τρίτη, ορκίστηκε ο νέος διοικητής της 2ης ΥΠΕ κ. Αθανάσιος Παπαρούπας, παθολόγος του ΕΟΠΥΥ (φωτό).
Την Τετάρτη, ο κ. Παπαρούπας υπέγραψε τέσσερις αποφάσεις μετακίνησης γιατρών (δύο από το Τζάνειο και δύο από το Κρατικό της Νίκαιας) στη Λέρο, την Πάτμο, τη Νίσυρο και τους Λειψούς.
Διαμαρτυρίες
Προκλήθηκε θύελλα διαμαρτυριών από τους εκπροσώπους των γιατρών (ΟΕΝΓΕ – ΕΙΝΑΠ).
Η πενταμελής επιτροπή γιατρών της Νίκαιας έκανε λόγο για πρωτοφανή άγνοια για τα λειτουργικά προβλήματα και τα κενά σε προσωπικό - υποδομές, καθώς επίσης για τον φόρτο εργασίας στο νοσοκομείο.
Οι γιατροί ζήτησαν να καλυφθούν τα κενά με προσωπικό και όχι με εμβαλωματικές λύσεις.
Ανάκληση
Ακολούθησε σύσκεψη στο υπουργείο Υγείας, στην οποία αποφασίστηκε να ανακληθούν οι αποσπάσεις των γιατρών...
Απορίας άξιον είναι το γεγονός ότι οι αποφάσεις του διοικητή της 2ης ΥΠΕ δεν ανακλήθηκαν ούτε από τον υπουργό, ούτε από τον ίδιο.
Ανακλήθηκαν από τον υφιστάμενό του, υποδιοικητή της ΥΠΕ κ. Αλεβίζο!
Δ.Κ.
 

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

Το κλάμα δεν ταιριάζει στη ζωή μας.



 
 
TO ΚΛΑΜΑ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ

Αν και οι περισσότεροι έχουμε ένα απολογισμό 20-30 χρόνων ζωής και εργασίας μέσα στα υποκαταστήματα ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ τώρα που 152 τυχοδιώκτες καιροσκόποι βολευτές της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ   αποφάσισαν να γκρεμίσουν χωρίς να χτίζουν τίποτα αξιόλογο στο χώρο της πρωτοβάθμιας μας πνίγει το δίκιο και η αγανάκτηση, το κλάμα και το αμήχανο βλέμμα το είδα πολλές φορές αυτές τις μέρες.

Πως θα παραδοθούν οι κεφαλές ατσαλιού των 300 ευρώ που έχουν χρεωμένες οι οδοντιατρίνες, πως θα κλειδώσουν τα συρτάρια με τα πολύτιμα υλικά για μασέλες, πως οι κοπελίτσες της Νομαρχίας να παραλάβουν τις έγχρωμες πλακέτες των υπερηχογραφικών μηχανημάτων και τα υλικά του ακτινολογικού εμφανιστηρίου;;

Η χαλυβουργική και τα ναυπηγεία βάλαν λουκέτο, ο Αστέρας Βουλιαγμένης και το χρυσοφόρο κοίτασμα στη Χαλκιδική πουλήθηκαν κοψοχρονιά γιατί κάτι μπουλιδες που βάλαν για υπουργούς θέλουν βατραχάνθρωποι να φυλάνε τα πάρτυ τους, να βλέπουν γύρω τους «παράνομους» συμβασιούχους και άλλος να δοξάζεται στα εκκολαπτήρια βοϊδοκεφαλών του Χάρβαρντ!

Ειδικά για τους τελευταίους σωτήρες νεοφιλελεύθερους που είδαμε πως σαν κολλιτσίδες τρύπωσαν σε ΠΑΣΟΚ πρώτα και ΝΔ μετά πρόθυμοι για καταστροφές και αναδιανομή νέων κερδών μετά θα πρέπει να έχετε μπουχτίσει από την προβολή τους στα συστημικά ΜΜΕ. Έκλεισαν τις κλινικές του ΙΚΑ, μετά 9 Νοσοκομεία, μετά τα ψυχιατρεία και τώρα 380 κέντρα ΠΦΥ. Διασπάθισαν περιουσίες ταμείων, έθεσαν πλήθος εργαζομένων σε εργασιακή ομηρεία που την λένε διαθεσιμότητα ή κινητικότητα κατ ευφημισμό αντι να πούνε απόλυση χωρίς αποζημίωση. Είναι έτοιμοι να βάλουν φόρο στης μάνας σας το γάλα αρκεί να αυγατίσει η χοντρή Ελβετική τους τσέπη. Για τα λαμόγια που μας κυβερνούν αφήνοντας αφορολόγητους τους εφοπλιστές, διοδοτούμενους τους εργολάβους και ασύδοτους τους τραπεζίτες μην έχετε αμφιβολίες μέχρι τις παρυφές της βαριά φορολογούμενης μεσαίας τάξης και ιδιοκτήτες ακινήτων  είστε εχθροί και υποψήφια θύματα των κανιβαλιστικών ορέξεών τους. Ο ανύπαρκτος άγνωστος ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ είναι ο θεός που ομνύουν, η παραμύθα τους. Ψύχραιμες μελέτες των ημερομηνιών, υπολογίζοντας ότι γύρω από τις εκλογές δεν γίνονται προσλήψεις,  παρόλο που λένε εντός μηνός, εκτιμούμε ότι το άνοιγμα κάποιων πτωχοκομείων ΠΕΔΥ να γίνει πιθανό στους 5-6 μήνες! Αυτό είναι το δώρο του βιβλιοπώλη στα μεγαλοϊδιωτικά συμφέροντα της υγείας, να πεθαίνει ο κόσμος αβοήθητος από γιατρούς. Αυτός που μας έβαλε να πληρώνουμε το φάρμακο χρυσάφι διατυμπανίζοντας σαν καραγκιοζάκος στα ΜΜΕ ότι το φτηναίνει.
Όπου τους βρείτε τους ξέρετε, σας σκοτώνουν μαυρίστε τους την ζωή όπως και τη δικιά μας, ψηφίστε αντίθετα να τους τσούζει και όχι «κάβα δεξιά» σε χρυσαύγουλα εγκληματικά στοιχεία του υποκόσμου.

 

Αν θέλει ο κόσμος την περιουσία των ΙΚΑ, το χρήμα των ενσήμων που κόλλησε ως τα τώρα να γυρίζει σε αυτούς σαν κοινωνικό κράτος ας το υπερασπίσει με τα κορμιά του από Δευτέρα πρωί.

Αρκετά τους ανεχτήκαμε, οι γιατροί ξέρουν την επιστήμη της ζωής αυτοί φέρνουν το θάνατο. Ήδη το προσδόκιμο ζωής ελαττώθηκε 3 χρόνια στη Χώρα, τα προβλήματα έλλειψης φαρμάκων, το επισιτιστικό, ανασφάλιστων άνεργων πολιτών και διάλυση των όποιων μηχανισμών πρόληψης και προστασίας θα σπείρει ανεξέλεγκτες καταστάσεις στην ελληνική κοινωνία.

Βάλτε εσείς την ατζέντα των διεκδικήσεων. Μην την αφήνετε στα χέρια τους μας πάνε στα χρόνια της γερμανικής κατοχής και του εμφυλίου. Σήμερα διοικούν την Ελλάδα μια ομάδα ταλιμπάν του φασισμού που δεν κατάφεραν να πάρουν ούτε την ηγεσία των ρεπουμπλικάνων στις ΗΠΑ, το tea party των Μουρούτη, Μπασιάκου, Μπούρα, Κεδίκογλου, Λαζαρίδη, Βαρτζόπουλου, Φ. Κρανιδιώτη, Γεωργιάδη, Βορίδη, Πλεύρη κλπ συνεργατών του Σαμαρά.
ΔΙΟΝΥΣΟΣ
15-2-2014

Τρίτη 25 Δεκεμβρίου 2012

Η Δεξιά πολιτική κρατάει κλειστά "τα σαλόνια του ΚΕΣΥ"

Εκεί ψηλά στα άδυτα του ΚΕΣΥ κατοικοεδρεύει πολύ διαπλοκή.


ΔΗΛΩΣΗ Αγωνιστικού Μετώπου γιατρών ΠΙΣ(.)
Στο ΔΣ του ΠΙΣ στις 21/12/12  επελέγησαν οι 3 (συν 3 αναπληρωματικοί) εκπρόσωποι του ΠΙΣ στο ΚΕΣΥ.
Η πρόταση του προέδρου κ. Βλασταράκου που τελικά έγινε δεκτή παρά τις ενστάσεις και τη ριζική μας διαφωνία, οδήγησε σε εκπροσώπηση στο ΚΕΣΥ μόνο των φιλοκυβερνητικών παρατάξεων ΔΗΚΙ, ΠΑΣΚ και ΠΑΝΔΗΚΙ, έξω και πέρα από κάθε λογική αναλογικής εκπροσώπησης.
Είναι γνωστή η γραφειοκρατική λειτουργία του ΚΕΣΥ και η αξιοποίηση του σαν βραχίονα επιβολής των κυβερνητικών θέσεων. Είναι επίσης καταγεγραμμένη η ανεπαρκής, μη αποτελεσματική και συμβιβαστική στάση των εκπροσώπων μας μέχρι τώρα. Παρόλα αυτά όμως το ΚΕΣΥ σαν συμμετοχικό όργανο, δίνει κάποιες δυνατότητες παρέμβασης και ενημέρωσης σε εκπροσώπους φορέων που δεσμεύονται για μαχητική και ριζοσπαστική υπεράσπιση των συμφερόντων των συναδέλφων αλλά και της δημόσιας υγείας. Για το λόγο αυτό απαιτήσαμε τη συμμετοχή της παράταξης μας με έναν εκπρόσωπο από τους 3 τακτικούς, για λόγους σεβασμού των συσχετισμών και σε συνδικαλιστικό αλλά και γενικότερα πολιτικό επίπεδο, αποδεχόμενοι ταυτόχρονα τη συμμετοχή και των 6 παρατάξεων που επιθυμούσαν δια των 3 αναπληρωματικών εκπροσώπων.
 
Η Δεξιά πλειοψηφία και η γύμνια της εποχής Μνημονίου.
 
Κατά τη γνώμη μας έγινε φανερό πως για την εξουσία αποτελεί κάποιο είδους «άβατο» το ΚΕΣΥ για τους εκπροσώπους των μαχητικών ριζοσπαστικών παρατάξεων, άρα θεωρήθηκε μη «επιτρεπτή» η παρουσία του ΜΕΤΩΠΟΥ στη σύνθεση του. Το γεγονός αποτελεί πρόκληση από μόνο του και όσοι συνέπραξαν έχουν την ευθύνη.
Και ενώ οι εξελίξεις αυτές και η γενικότερη καταστροφική μνημονιακή πολιτική της τρόικας εσωτερικού στον τομέα της υγείας και της κατάστασης των γιατρών, επιβάλλουν την κοινή δράση και τη συμπαράταξη όσων ενδιαφέρονται για την ανατροπή αυτών των πολιτικών, με λύπη μας διαβάσαμε την ανακοίνωση της ΑΡΣΙ με αφορμή το ΔΣ της 21/12/12.
Οι συνάδελφοι επιμένουν να παρουσιάζουν την δικαιωματική παρουσία του ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ στο προεδρείο σαν «συμμαχία» με τις φιλοκυβερνητικές παρατάξεις. Λοιδορούν και υποτιμούν τη θετική σύμφωνα με τη μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων, συνεισφορά του ΜΕΤΩΠΟΥ στη διαμόρφωση θέσεων σε θετική κατεύθυνση και τον όποιο αγωνιστικό προσανατολισμό, παρά τους δυσμενείς συσχετισμούς, ενάντια στις μνημονιακές πολιτικές καταστροφής της υγείας και των λειτουργών της. Σε όσους παρίστανται στα ΔΣ του ΠΙΣ είναι γνωστό πως ο εκπρόσωπος της ΑΡΣΙ  ελάχιστες διαφωνίες εξέφραζε για τις θέσεις που εξέφραζε η παράταξη μας, με εξαίρεση την απαίτηση του να περιλαμβάνεται σε κάθε απόφαση ή ψήφισμα η θέση για αποδέσμευση από την ΕΕ.
 
Το υπερτατο δικαιωμα "ελευθερίας"!
 
Λοιπόν εμείς αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι θα επιμείνουμε στις «αυταπάτες» μας, ότι μπορούμε να επηρεάζουμε θετικά, σε όφελος των συμφερόντων των συναδέλφων και τις θέσεις και τις αποφάσεις του ΔΣ του ΠΙΣ. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος της συμμετοχής μας. Φανταζόμαστε πως το ίδιο επιδιώκει και η ΑΡΣΙ, γι αυτό άλλωστε συμμετέχει και γι αυτό δήλωσε και την επιθυμία της παράταξης για συμμετοχή στο ΚΕΣΥ.
Καλούμε λοιπόν τους συναδέλφους σε μαχητική συμπαράταξη για να σταματήσουμε την καταστροφή και να υπερασπιστούμε αποτελεσματικά τα συμφέροντα των συναδέλφων και το δικαίωμα στην υγεία. Αντί για «χαιρέκακες» δηλώσεις εμείς επιμένουμε στις «αυταπάτες» μας πως η αγωνιστική ενότητα είναι η μόνη λύση. Γιατί εμείς είμαστε σίγουροι και για τη δυνατότητα μας να αντισταθούμε, αλλά και για τη δυνατότητα να αλλάξουμε τα πράγματα.
Θα κάνουμε ότι περνά από το χέρι μας γι αυτό.
22/12/2012
ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑΤΡΩΝ ΠΙΣ
Γ. ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ
Δ. ΒΑΡΝΑΒΑΣ

 

Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2012

Looser and leader (ο χαμένος και ο ηγέτης )




Looser  and   leader (ο χαμένος   και   ο   ηγέτης )

                                      ΕΥΓΕΝΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

         Οι περισσότεροι, από εμάς, ονειρεύονται ότι κάποτε θα φτάσουνε ψηλά και θα δοξαστούν Θα αποκτήσουν πολιτική, οικονομική ή διοικητική ηγεσία. Με ή χωρίς επανάσταση. Την θέση του χαμένου δεν την διεκδικεί κανείς. Η άδικη κοινωνία, η κακή σου μοίρα και όλα  τα συμφραζόμενα  της καθημερινότητας μας θα φταίνε σίγουρα αν βγεις χαμένος και όχι εσύ που δεν τα ζύγισες καλά τα πράγματα. Ο χαμένος και ο ηγέτης έχουν μοναδικές  προσωπικότητες  και ξεχωρίζουν πάντα στο πλήθος. Είναι αναγνωρίσιμοι  και δεν μπορούν να ενταχτούν  σε καμία άλλη  κατηγορία. Τα παραδείγματα ποικίλουν. Ο τεμπέλης, ο αδιάφορος όπως  και ο άνεργος είναι  ανέκαθεν  χαμένοι αφού δεν έχουν  επιδείξει αποτελεσματικότητα στο έργο τους. Ο εργασιομανής ,που τρέχει και σκοτώνεται  και  δεν αμείβεται  ποτέ για τις πραγματικές του θυσίες , θεωρεί τον εαυτό του ηγέτη και όμως κανείς δεν του αναγνωρίζει αυτή την ιδιότητα.
Συλλεκτικές δάδες λαμπαδηδρομίας των Ολυμπιακών από 1964-1972.
 
 Επίσης ο διευθυντής ενός τομέα ,που καθορίζει τις δραστηριότητες ενός τμήματος, θα ήθελε να είναι πάντα ο ηγέτης στην συγκεκριμένη υπηρεσία όμως στην πραγματικότητα δεν είναι. Οι πραγματικοί ηγέτες  γεννιούνται ή γίνονται στην πορεία; λάμπουν ,ξεχωρίζουν δια των ικανοτήτων τους και κυρίως δια των πράξεων τους. Το πλήθος τους  το αναγνωρίζει και τους ανεβάζει στο βάθρο χωρίς δεύτερη σκέψη. Πόσο θα καθίσουν εκεί ;Κανείς δεν ξέρει  και ούτε οι ίδιοι μπορούν να το φανταστούν .Ελάχιστοι ξέρουν  όμως ότι η αξιοζήλευτη, κατά τα άλλα ,θέση του ηγέτη δηλαδή του προσωπικού βασιλικού γιατρού δεν  αμείβεται  πάντα με την θέση του υπουργού Υγείας. Η ευγνωμοσύνη  μεταφράζονταν σε ακριβά δώρα και μία θέση στην υψηλή κοινωνία αλλά σε περίπτωση αναποτελεσματικότητας  οι τιμωρίες ήταν αυστηρές μέχρι και την θανατική ποινή. Στην περίπτωση της αρχαίας Κίνας ο γιατρός ήταν υποχρεωμένος  να  ελέγξει  αυτοπροσώπως την γεύση των ούρων και των κοπράνων  του  αυτοκράτορα. Ποιός θα ζήλευε μια τέτοια θέση ηγέτη, ανάμεσα στους γιατρούς, αλλά ( του χαμένου) ποταπή σε ότι αφορά το διαιτολόγιο;
 

      Θυμάται κανείς τις σαμπάνιες και τους πανηγυρισμούς όταν  κληρώθηκε η Αθήνα για την διοργάνωση των ολυμπιακών αγόνων του 2004; Δοξαστήκαμε πράγματι  επειδή  επέστρεψαν στην γενέτειρα τους μετά από 104 χρόνια ή την  πατήσαμε χοντρά και μερικοί τσέπωσαν πολλά λεφτά; Μόνο  8,5 δισ. ευρώ (ίσως και 11,5 δις)από το ελληνικό δημόσιο (Τακτικός Προϋπολογισμός και Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) και από την Οργανωτική Επιτροπή «Αθήνα 2004».Μήπως ήταν υπερβολικά μεγάλα τα ποσά για Ολυμπιακούς Αγώνες; Ξεχωρίσαμε ,σε σύγκριση με άλλες διοργανώτριες χώρες(Βαρκελώνη, Λος Άγγελλες, Σύδνεϋ, Πεκίνο) και πήραμε τα εύσημα για την  υψηλό επίπεδο λειτουργικότητας, προσβασιμότητας και αισθητική αρτιότητας ,την καλή οργάνωση ,την τήρηση της τάξης και της χαμηλής εγκληματικότητας. Τα μεγάλα έργα υποδομής(αεροδρόμιο, μετρό, αυτοκινητόδρομοι κλπ.) μείωσαν τον αριθμό των οχημάτων  στο κέντρο της Αθήνας κατά 250.000. στο κέντρο της Αθήνας με μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης κατά 35% όπως είχανε υποσχεθεί;. Σήμερα η εικόνα κατάντιας, παρακμής και εγκατάλειψης  των ολυμπιακών έργων δεν μπορεί παρά να μας προκαλέσει θλίψη και αγανάκτηση. Οκτώ μόλις χρόνια από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, τα περισσότερα έργα έχουν λεηλατηθεί ή εγκαταλειφτεί. Π.χ. η συμβολή των οδών Κύμης και Σπύρου Λούη που τέμνουν τις Ολυμπιακές Εγκαταστάσεις έχει μετατραπεί σε σημείο διανυκτέρευσης αστέγων και καύσης των πλαστικών μερών καλωδίων για τη λήψη του χαλκού, ο οποίος στη  συνέχεια μεταπωλείται παρανόμως σε επιχειρήσεις σκραπ.
 
Οι δύο φορείς επιφορτισμένοι με την ευθύνη για την καθαριότητα και προστασία της περιοχής, η εταιρεία «Ολυμπιακά Ακίνητα» και ο Δήμος Αμαρουσίου, είναι ανήμποροι να επιλύσουν το οξύτατο κοινωνικό και περιβαλλοντικό πρόβλημα που έχει ανακύψει. Ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής  μπορεί να  δηλώνει  ότι η πόλη της Αθήνας βγήκε κερδισμένη αφού  για τους Αγώνες έφτιαξε τραμ, αεροδρόμιο, μετρό και  το οδικό της δίκτυο .Μπορεί να επιμένει ότι  μόλις το 2% του χρέους της χώρας μας αντιστοιχεί στη διοργάνωση του 2004 αλλά εμείς μάτια έχουμε και βλέπουμε. Όχι ηγέτες αλλά χαμένοι ήμαστε!

Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2012

Ενδιαφέρει τη Μέρκελ η καλή μας υγεία;;



Ο πραγματικός λόγος της επίσκεψης Μέρκελ: Γενόσημα
14-10-2012

27

ImageΤι κρύβεται πίσω από την επίσκεψη της Μέρκελ και
 αφετέρου τους κίνδυνους που κρύβει μια τέτοια 
προοπτική, αν γίνει δεκτή από τον Έλληνα πρωθυπουργό;
«Η Μέρκελ απαίτησε από τον Σαμαρά να περικόψει τις

ζωές των Ελλήνων για να βγάλουν εκατομμύρια
η Ratiopharm, η TEVA και οι άλλες πολυεθνικές
των πάμφθηνων, ανώνυμων γενοσήμων», αναφέρει
το ρεπορτάζ της εφημερίδας "ΤΟ ΧΩΝΙ".

To ιστορικό έχει ως εξής:

Τον Ιούνιο του 2009, ο 74χρονος μεγιστάνας, Αδόλφος Μέρκλε αυτοκτονεί

πέφτοντας στις ράγες τρένου.

Ο Μέρκλε αφήνει ορφανή μεταξύ άλλων και την Ratiopharm, την μεγαλύτερη

εταιρεία γενοσήμων φαρμάκων της Γερμανίας.

Τότε εμφανίζεται η ισραηλινή εταιρεία γενοσήμων – μαμούθ TEVA και

εκμεταλλευόμενη τον θάνατο του Μέρκλε, εξαγοράζει την γερμανική Ratiopharm.

Η TEVA είναι μια εταιρεία που παράγει ανώνυμα γενόσημα μακριά από

 τους ελέγχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε χώρες όπως η Ινδία, η Κίνα,
το Πουέρτο Ρίκο και το Μεξικό.

Είναι η πρωταγωνίστρια εταιρεία του σκανδάλου μεγατόνων που αποκαλύφθηκε

στις ΗΠΑ με τις σοβαρότατες παρενέργειες ανώνυμου γενόσημου
φαρμάκου της, το οποίο αποσύρθηκε άρον-άρον από τις αρχές.

 

Μιλάμε για χοντρά χάπια!
Πρόκειται για ένα γενόσημο αντικαταθλιπτικό που συνιστά «κακέκτυπο»
του πρωτότυπου σκευάσματος και προκαλεί, από άγχος, αϋπνίες και πονοκεφάλους,
 μέχρι και διαρκείς τάσεις αυτοκτονίας!

Θυμίζουμε ότι στην γερμανική φαρμακοβιοχημανία Ratiopharm είχε αναφερθεί πριν
λίγα 24ωρα και ο βουλευτής Αχαΐας της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Νικολόπουλος
σε μια ερώτηση – καταπέλτη για τα φάρμακα - δολοφόνους που κατέθεσε στον
 πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά.

Στην ερώτησή του ο βουλευτής αναρωτιόταν τι ρόλο μπορεί να παίζει, στην
πρωτοφανή επιμονή της Μέρκελ να περάσει τη ρύθμιση για τα φάρμακα-δολοφόνους,
 το γεγονός ότι η μεγαλύτερη γερμανική φαρμακοβιομηχανία γενοσήμων Ratiopharm
 εξαγοράστηκε πρόσφατα από τον ισραηλινό κολοσσό ανώνυμων γενοσήμων Teva.

Ο πραγματικός λοιπόν λόγος που η Μέρκελ πάτησε σε ελληνικά χώματα, σύμφωνα
με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Το ΧΩΝΙ» ήταν για να εξυπηρετήσει τα μεγάλα
 γερμανικά – οικονομικά συμφέροντα.

Με τίμημα την Υγεία απαίτησε από τον Έλληνα πρωθυπουργό να περικόψει τις
 ζωές των Ελλήνων για να βγάλουν εκατομμύρια ευρώ η Ratiopharm,
η TEVA και οι άλλες πολυεθνικές των ανώνυμων γενοσήμων φαρμάκων.

Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011

Οι φαρμακοποιοί κάνουν έωλες συμφωνίες !


ΔΗΛΩΣΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΛΟΒΕΡΔΟΥ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΩΝ



Πληροφορούμαστε από τα μέσα ενημέρωσης πως η ηγεσία των φαρμακευτικών συλλόγων ήλθε σε συμφωνία με τον υπουργό υγείας ώστε να έχουν οι φαρμακοποιοί τη δυνατότητα να αλλάζουν το φαρμακευτικό σκεύασμα που έχει συνταγογραφήσει ο θεράπων ιατρός, ανάλογα με τα αποθέματα που έχουν στο φαρμακείο τους και ανάλογα με την συμπεριφορά των φαρμακευτικών εταιρειών απεναντι τους!!


Όλα αυτά τη στιγμή που οι επαγγελματίες υγείας γνώριζαν πως η ηγεσία των φαρμακοποιών έδινε τη μάχη για την αποτροπή της καταστροφικής «απελευθέρωσης» του ωραρίου των φαρμακείων. Μια μάχη στην οποία είχαν και έχουν τον ιατρικό κόσμο μαζί τους.


Εμείς θέλουμε να τονίσουμε προς όλες τις κατευθύνσεις τα αυτονόητα. Το παιχνίδι του διαίρει και βασίλευε είναι πολύ βολικό για την ηγεσία του μνημονιακού υπουργείου.


Την ώρα που ο ιατρικός κόσμος αλλά και όλοι οι επαγγελματίες υγείας δέχονται την επίθεση των μνημονιακών πολιτικών που οδηγούν στην φτωχοποίηση και τον επαγγελματικό αφανισμό είναι τουλάχιστον άστοχο να επικρατούν μικροσυντεχνιακές λογικές που φέρνουν τον ένα κλάδο απέναντι στον άλλο.


Εμείς διακηρύξαμε και επιμένουμε στην αντίθεση μας απέναντι στη διαφθορά και τις αθέμιτες συναλλαγές στο χώρο του φαρμάκου. Όμως είναι ακράδαντη πεποίθηση μας πως δεν έχει κανένας δικαίωμα να στερήσει από το γιατρό την ευθύνη της αναγραφής συγκεκριμένης φαρμακευτικής αγωγής και βεβαίως και σημαντικότερο δεν έχει κανένας το δικαίωμα να στερήσει από τον άρρωστο το δικαιωμα του για την προσφορότερη αγωγή με βάση την πάθηση του και την εξειδικευμένη και υπεύθυνη γνώμη του γιατρού του.


Τελικά ποιος φέρει την ευθύνη για την καταλληλότητα της φαρμακευτικής αγωγής αν όχι ο συνταγογραφών γιατρός;


Αυτή την ώρα είναι αναγκαία η μεγαλύτερη δυνατή συσπείρωση όλων των επαγγελματιών υγείας για την υπεράσπιση του δημόσιου αγαθού της υγείας και της επιστημονικής και επαγγελματικής αξιοπρέπειας των λειτουργών της. Κοινός αντίπαλος είναι οι μνημονιακές πολιτικές καθήλωσης των δημόσιων δαπανών για την υγεία, εξαθλίωσης των επαγγελματιών υγείας και παράδοσης μεγάλου μέρους των υπηρεσιών υγείας σε μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα με βίαιη υπαλληλοποίηση γιατρών και φαρμακοποιών. Όποιος διασπά το μέτωπο κατά αυτών των μέτρων θα φέρει ακέραια την ευθύνη.


ΓΙΑΝΝΗΣ Γ ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ


Α ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΙΣ

Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

ΑΝ ΑΥΤΟ ΛΕΓΕΤΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.....


ΙΚΑ-ΕΤΑΜ: Eνημέρωση των Ιατρών του Ιδρύματος (ΑΠΕ)

Η Διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με σκοπό την έγκυρη ενημέρωση των Ιατρών του Ιδρύματος, γνωστοποιεί τόσο τις θέσεις της όσο και τις πρωτοβουλίες που βρίσκονται σε εξέλιξη, αναφορικά με το σύνολο των θεμάτων που σχετίζονται με τα αιτήματα των Ιατρών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

"1. Η Διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ συνεπής στις δεσμεύσεις της σχετικά με την κάλυψη των κενών που δημιουργήθηκαν στις Μονάδες Υγείας από τη λήξη των συμβάσεων 1000 περίπου γιατρών πανελλαδικά, μετά την έκδοση του ΦΕΚ στις 17-11-10 έχει ήδη προχωρήσει στις ακόλουθες ενέργειες:

- Προκήρυξη 22-11-10 για την κάλυψη όλων των αναγκών σε εργαστηριακούς γιατρούς ακτινοδιαγνώστες και βιοπαθολόγους, καθώς και αναισθησιολόγους για Νοσοκομεία, καρδιολόγους για Σταθμούς ʼμεσης Βοήθειας, και παθολόγους για παραμεθόριες νησιωτικές περιοχές.

- Προκήρυξη 25-11-10 για την κάλυψη των αναγκών στην Περιφέρεια της Κρήτης.

- Προκήρυξη 4-12-10 για την κάλυψη των αναγκών στο Λεκανοπέδιο Αττικής.


- Εντός των προσεχών ημερών προκηρύσσεται το σύνολο των θέσεων για όλες τις ειδικότητες, σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας.

2. Απαντώντας σε όσους ισχυρίζονται το "διασυρμό και κατασυκοφάντηση" των Ιατρών, η Διοίκηση του ΙΚΑ απαντά ολοκάθαρα:

Ποτέ και ουδείς από τη Διοίκηση του ΙΚΑ δεν προέβη σε δηλώσεις διασυρμού και κατασυκοφάντησης. Διασύρουν και κατασυκοφαντούν τον Ιατρικό Κλάδο όσοι παραβιάζουν τους νόμους, τους κανονισμούς και την ιατρική δεοντολογία.

Όλοι αυτοί, εάν υπάρχουν, θα αναζητηθούν με απόλυτα διαφανείς και νόμιμες διαδικασίες και φυσικά θα υποστούν τις συνέπειες του νόμου.

3. Η Διοίκηση, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών του διαγωνισμού για την ανάδοχη εταιρεία, θα προβεί στον ανασχεδιασμό του συστήματος των τηλεφωνικών ραντεβού μέσω του 184, με μοναδικό στόχο την απόλυτη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων και τη διευκόλυνση των Ιατρών για την εκτέλεση του έργου τους.

4. Για τις κρίσεις των Διευθυντών θα εκδοθεί πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή αιτήσεων.

5. Το Β'' Υπηρεσιακό Συμβούλιο στις άμεσες επόμενες συνεδριάσεις του θα ασχοληθεί με το επιστημονικό βαθμολόγιο των ιατρών.

Όλα τα παρά πάνω είναι στο σύνολό τους γνωστά στους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των Ιατρών του ΙΚΑ".

14-12-2010
ΥΓ.
Το προσχέδιο νομου του Λομβέρδου πως να κατασπαράξει το επίδομα πολυτέκνων και άλλες ευάερες διατάξεις.

Τρίτη 31 Αυγούστου 2010

Απείθαρχοι ή δεδομένοι;;;


Αν ο Βίκτορ Ορμπαν ήταν ποδοσφαιριστής του Ολυμπιακού Βόλου ή της Καβάλας θα είχε μεγαλύτερη τύχη στα ελληνικά ΜΜΕ.
Ειδικά στα ηλεκτρονικά. Τυγχάνει όμως πρωθυπουργός (της Ουγγαρίας) που βγάζει γλώσσα στο ΔΝΤ, στις τράπεζες και στην αγοραία λογική. Και αυτό είναι κάτι που δεν αντέχεται. Προκαλεί αμηχανία και εκνευρισμό στους μιντιακούς ταλιμπάν του Μνημονίου, που αναμασούν τους καλοδουλεμένους εκβιασμούς («Μνημόνιο ή χρεοκοπία»), ο καθένας με τον τρόπο του. Αλλοι με «απλοϊκή αυθάδεια» και άλλοι με εισαγγελικό οίστρο. Εκείνο που μονίμως τους διαφεύγει είναι το τραγικό διαπραγματευτικό έλλειμμα της ελληνικής κυβέρνησης: αντί να «εκβιάσει» με την απειλή της πτώχευσης, ζητώντας αναδιάρθρωση του χρέους (χρονική επιμήκυνση κατ'' αρχάς) και δάνειο με λογικό επιτόκιο, ο κ. Παπανδρέου καταβαράθρωνε δημοσία τη χώρα του («είμαστε στο όριο της πτώχευσης»). Και -σα να βγήκε από καουμπόικη ταινία- έβγαζε πιστόλια πάνω στο τραπέζι, την ώρα που τον γάζωναν τα πολυβόλα των αγορών και των εταίρων... Δυνατότητες υπήρχαν: η απειλή της πτώχευσης θα δημιουργούσε κλυδωνισμούς για το ευρώ και μεγάλες απώλειες για τις τράπεζες της Γαλλίας και της Γερμανίας. Πολιτική βούληση δεν υπήρχε. Ούτε ηγέτης να την εκφράσει πειστικά και αποτελεσματικά... Και οποία ειρωνεία: Ο,τι δεν έπραξε ο σοσιαλιστής Γ. Παπανδρέου το έκανε ο δεξιός Ορμπαν: Απέρριψε τις αξιώσεις του ΔΝΤ για νέες περικοπές δημοσίων δαπανών, αλλά δεν σταμάτησε εκεί. Επέβαλε για τρία χρόνια έκτακτη εισφορά στις τράπεζες, εξοργίζοντας τραπεζίτες και ΔΝΤ, που «έκοψε» την τελευταία δόση του δανείου προς την Ουγγαρία. Ομως η οργή του γνωστού κατεστημένου δεν κράτησε πολύ: η χώρα βγήκε στις αγορές και -όπως σημειώνει στην «Καθημερινή» ο Πέτρος Παπακωνσταντίνου- «εξασφάλισε εύκολα τον δανεισμό της με λογικά επιτόκια»... Αν οι σοσιαλιστικές κυβερνήσεις της Ελλάδος και της Ισπανίας είχαν αντισταθεί στις ηγεσίες της Ενωσης και του ΔΝΤ «θα απολάμβαναν και αυτές ευρείας λαϊκής στήριξης», έγραψε ένας αρθρογράφος της «Γκάρντιαν»... Κόλαφος ασφαλώς για τους σοσιαλιστές του Νότου, η συμπεριφορά ενός απείθαρχου Δεξιού, που θεωρείται «μαύρο πρόβατο». Αλλά έχει την τιμή να μην είναι δεδομένος...

30-8-2010 Γιάννης Τριάντης Ελευθεροτυπία.

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2009

Βλασταράκος primo, Αβραμόπουλος segondo!


Συνέχεια στην πραξικοπηματική και αντιδημοκρατική τακτική του έδωσε ο απελθών υπουργός υγείας κ. Αβραμόπουλος, αγνοώντας την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και διορίζοντας εκ νέου δοτή διοίκηση στον ΠΙΣ , λίγες μέρες πριν αποχωρήσει από το υπουργείο μετά την συντριπτική ήττα της ΝΔ στις εκλογές.
Όπως είναι γνωστό στις 20/3/2009 ο κ. Αβραμόπουλος καθαίρεσε με αστήρικτα επιχειρήματα την νόμιμα εκλεγμένη διοίκηση του ΠΙΣ εγκαθιστώντας δοτή διοίκηση της αρεσκείας του η οποία εντός εξαμήνου έπρεπε να οργανώσει εκλογές για ανάδειξη νέου ΔΣ στον ΠΙΣ. Η πρωτοφανής για τα μεταπολιτευτικά χρονικά ενέργεια του κ. Αβραμόπουλου έχει οδηγήσει τον ΠΙΣ σε πλήρη αδράνεια και αδυναμία να ανταπεξέλθει στο ρόλο του. Η δε αλλοίωση της δημοκρατικά εκφρασμένης θέλησης των γιατρών όλης της χώρας με τη μονοκομματική σύνθεση της δοτής διοικούσας επιτροπής συνιστά απαράδεκτη αντιδημοκρατική εκτροπή, εκτροπή που γίνεται ακόμα πιο προκλητική αφού εξέπνευσε ακόμα και η εξάμηνη προθεσμία που έδινε στους δοτούς το βασιλικό! διάταγμα που αξιοποίησε ο υπουργός προκειμένου να οργανώσουν εκλογές.
Το παράνομο της ενέργειας του πρώην υπουργού αναγνώρισε και το Συμβούλιο της Επικρατείας με την 2691/2009 απόφασή του μετά την προσφυγή της πλειοψηφίας του εκλεγμένου ΔΣ του ΠΙΣ. Αντί όμως ο κ. Αβραμόπουλος να συναισθανθεί το μέγεθος του ατοπήματος του και να αποκαταστήσει τη νομιμότητα , επικυρώνοντας τη νόμιμη σύνθεση του προεδρείου του ΔΣ του ΠΙΣ όπως προέκυψε στις 7/3/09 , προχώρησε σε εκ νέου διορισμό των δοτών, ενέργεια που καταφανώς βρίσκεται στα όρια της παράβασης καθήκοντος.
Θα πρέπει οι δοτοί της παράνομης διοικούσας επιτροπής να αντιληφθούν ότι δεν μπορούν να συνεχίσουν να υποδύονται τους ανεύθυνους παραμένοντας παράνομα στη διοίκηση του ΠΙΣ και να παριστάνουν πως εκπροσωπούν τους γιατρούς της χώρας , ενώ στην πραγματικότητα δεν εκπροσωπούν παρά μόνο τον εαυτό τους , ένα τμήμα της παράταξης τους και την αντιδημοκρατική θέληση του πρώην υπουργού . Αν δεν αποχωρήσουν αμέσως ο ιατρικός κόσμος της χώρας θα τους κρίνει και η κρίση του θα είναι αυστηρή!
Η νέα υπουργός κ. Ξενογιαννακοπούλου οφείλει σε μια από τις πρώτες της ενέργειες στο υπουργείο να αποκαταστήσει τη δημοκρατική τάξη και τη νομιμότητα , καταργώντας την πραξικοπηματική , παράνομη και αντιδημοκρατική απόφαση του προκατόχου της και να εγκρίνει άμεσα τη σύνθεση του ΔΣ του ΠΙΣ όπως προέκυψε από τις εκλογές του ΦΕΒΡ 2009 και τη νόμιμη διαδικασία εκλογής προεδρείου από την πλειοψηφία του εκλεγμένου ΔΣ. Κάθε καθυστέρηση θα είναι αδικαιολόγητη.
Δεν είναι ανεκτό εν έτει 2009 η διοίκηση του ανώτατου συνδικαλιστικού οργάνου των γιατρών της χώρας να βρίσκεται σε χέρια δοτών και να εμποδίζεται η νόμιμα εκλεγμένη διοίκηση να ασκήσει τα καθήκοντα της. Τα προβλήματα της δημόσιας υγείας και όλων των κλάδων των εργαζόμενων γιατρών απαιτούν έναν ΠΙΣ στο ύψος των περιστάσεων.
7 ΟΚΤ 2009
ΓΙΑΝΝΗΣ Γ. ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ
Μέλος του νόμιμα εκλεγμένου ΔΣ του ΠΙΣ

Κυριακή 28 Ιουνίου 2009

Απάτες και κακοδιοικηση στο ΙΚΑ

Μετανάστες από γειτονικές χώρες, με λίγους μόνο μήνες ασφάλισης στην Ελλάδα και οι οποίοι έχουν συμπληρώσει τα όρια ηλικίας, μπορούν να πάρουν την κατώτατη σύνταξη του ΙΚΑ ύψους 716 ευρώ, σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.…


Βουλγάρα 60 ετών η οποία έχει δουλέψει μόνο έναν χρόνο στην Ελλάδα, κατοικεί στη χώρα και παίρνει από το ΙΚΑ σύνταξη του ΕΚΑΣ 716 ευρώ. Όχι, δεν είναι το τελευταίο σύντομο ρατσιστικό ανέκδοτο, αλλά η νέα ασφαλιστική καταιγίδα που θα μεγαλώσει αναπόφευκτα τη «μαύρη τρύπα» του μεγαλύτερου ασφαλιστικού φορέα της χώρας μας.


Της Μαίρης Λαμπαδίτη


Ο αριθμός αιτήσεων για συνταξιοδότηση Βουλγάρων εργαζομένων τριπλασιάστηκε απότομα τους τελευταίους μήνες, προκαλώντας την εύλογη απορία της αρμόδιας διεύθυνσης του ΙΚΑ. Το μυστήριο βεβαίως λύθηκε όταν οι υπάλληλοι ανέτρεξαν στους κοινοτικούς κανονισμούς απονομής συντάξεων. Οι Βούλγαροι και οι Ρουμάνοι, ως ισότιμα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχουν το δικαίωμα της ελεύθερης διέλευσης στην χώρα μας από την 1η Ιανουαρίου του 2009 και απολαμβάνουν τα ίδια εργασιακά και συνταξιοδοτικά προνόμια με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους πολίτες. Έτσι, ακόμα και με λίγους μήνες ασφάλισης στην Ελλάδα, ένας Βούλγαρος, ένας Ρουμάνος ή ένας Πολωνός που έχει δουλέψει 14-15 χρόνια στην πατρίδα του, μπορεί (στα 65 ο άντρας, στα 60 η γυναίκα) να πάρει την κατώτατη σύνταξη του ΙΚΑ, ύψους 486 ευρώ, όπως επίσης να κάνει και αίτηση για χορήγηση του ΕΚΑΣ, ύψους 230 ευρώ. Το ποσό θεωρείται αστρονομικό για τη Βουλγαρία, η οποία καταβάλλει συντάξεις-ψίχουλα, της τάξεως των 40 έως 130 ευρώ.Αυτοί οι αλλοδαποί όμως ζουν στην Ελλάδα ή απλώς εισπράττουν τη σύνταξη από το ΙΚΑ και συνεχίζουν να διαμένουν στην φθηνή χώρα τους;

Τα μικροκυκλώματα πέριξ της Ομόνοιας, τα οποία εκμεταλλεύονταν πριν από λίγα χρόνια τους αλλοδαπούς για να τους βγάλουν την περιβόητη άδεια παραμονής και εργασίας (500 έως 1.800 ευρώ ήταν η ταρίφα για την άδεια), σπεύδουν τώρα να βγάλουν σύνταξη με το αζημίωτο…Το σημαντικότερο κατόρθωμά τους είναι να ξεπεράσουν τα γρανάζια της γραφειοκρατίας που ταλαιπωρούν εξίσου και εμάς τους Έλληνες και να δηλώσουν ψεύτικη διεύθυνση κατοικίας εντός της ελληνικής επικράτειας, λαδώνοντας κάποιον πρόθυμο να δανείσει τη διεύθυνσή του, καθώς απαραίτητη προϋπόθεση για τη συνταξιοδότηση είναι ο αλλοδαπός να αποδείξει ότι διαμένει μόνιμα στην χώρα μας.Έτσι, οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΙΚΑ συχνά διαπιστώνουν ότι σε πολλές περιπτώσεις αναφέρεται η ίδια διεύθυνση σπιτιού, αλλά οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και αυτή τη φορά δεν έχουν βρει την άκρη του νήματος.


Η Μαρίνα Δ., 66 ετών, από τη Βουλγαρία, ήρθε πέρυσι στη χώρα μας ενώ ήδη είχε διανύσει 25 χρόνια ασφάλισης. Η σύνταξη που περίμενε να πάρει στην χώρα της δεν ήταν παραπάνω από 130 ευρώ.Δούλεψε λοιπόν έναν χρόνο σε συνεργείο καθαριότητας και μετά την 1η Ιανουαρίου, που βαφτίστηκε και επισήμως ισότιμη Ευρωπαία πολίτης (αφού εξέπνευσε και η διετής μεταβατική περίοδος που είχε ζητήσει από την Ε.Ε., το Υπουργείο Απασχόλησης), πληροφορήθηκε ότι δικαιούται σύνταξη από το ΙΚΑ.

Βάσει των κοινοτικών κανονισμών, οι Ευρωπαίοι εργαζόμενοι αν έχουν ασφαλιστεί έναν χρόνο στη χώρα υποδοχής τους, έχουν συγκεντρώσει το σύνολο των απαιτούμενων ενσήμων και συμπληρώσει το όριο ηλικίας, ενώ αποδεδειγμένα είναι μόνιμοι κάτοικοι σε αυτή τη χώρα, δικαιούνται να πάρουν σύνταξη.

Το σκεπτικό που διέπει την κοινοτική νομοθεσία είναι ότι κάθε κράτος-μέλος είναι υποχρεωμένο να προσφέρει το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα και την ανάλογη περίθαλψη στους Ευρωπαίους πολίτες που διαμένουν και εργάζονται σε αυτό. Η Μαρίνα Δ., που γνώριζε ότι δεν θα τα’ βγαζε πέρα με τις πολύπλοκες διαδικασίες των ασφαλιστικών ταμείων, πλήρωσε 4.000 ευρώ στο κύκλωμα, στο οποίο σημειωτέον συμμετέχουν και δικηγόροι, για να βγάλει την κατώτατη σύνταξη των 486 ευρώ, ενώ σε δύο χρόνια μπορεί να κάνει αίτηση και για το ΕΚΑΣ! Προφανώς έπεσε θύμα εκμετάλλευσης, αφού η συνήθης αμοιβή των δικηγόρων για τη συγκεκριμένη υπόθεση είναι 500 έως 800 ευρώ (μία έως δύο συντάξεις).Τα νέα διαδόθηκαν από στόμα σε στόμα, ο κουμπάρος έφερε τον μπατζανάκη και η μητέρα την ξαδέλφη, με αποτέλεσμα 7 στους 10 πολίτες άλλων κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που καταθέτουν αιτήσεις για συνταξιοδότηση στο ΙΚΑ να είναι Βούλγαροι. Στην πλειονότητά τους είναι γυναίκες που δουλεύουν σε συνεργεία καθαριότητας ή προσέχουν ηλικιωμένους και λόγω της κοντινής απόστασης με την Ελλάδα, για να φτουρίσει και η σύνταξη, μένουν στα χωριά τους στη Βουλγαρία.130.000 Βούλγαροι και Ρουμάνοι εργάζονται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα
ΚΑΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ


Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, σήμερα στην χώρα μας ζουν και εργάζονται 130.000 Βούλγαροι και Ρουμάνοι. Το ΙΚΑ γνωρίζει το πρόβλημα και δεν κρύβει πως στο μέλλον θα πάρει μορφή χιονοστιβάδας.

Παράγοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης εκτιμούν ότι οι αιτήσεις Βουλγάρων για συνταξιοδότηση στη Βόρεια Ελλάδα είναι χιλιάδες. Το υπόλοιπο 30% των αιτήσεων από ευρωπαϊκές χώρες έχει υποβληθεί από Ρουμάνους, Πολωνούς και Έλληνες που έχουν δουλέψει στο Βέλγιο και τη Γερμανία. Σε αυτό το σημείο εντοπίζονται οι στρεβλώσεις του συστήματος για να μην κατηγορηθούμε ότι «γκετοποιούμε», με βάση ρατσιστικά στερεότυπα, ανθρώπους που εργάζονται σε σκληρά επαγγέλματα, συνήθως ανασφάλιστοι και κακοπληρωμένοι, αντιμετωπίζοντας καθημερινά την εργοδοτική ασυδοσία και βάζοντας σε κίνδυνο ακόμα και τη ζωή τους, όπως συνέβη με τη δολοφονική απόπειρα κατά της Βουλγάρας Κωνσταντίνας Κόυνεβα.

Η στρέβλωση εντοπίζεται στη χαώδη διαφορά μισθών και συντάξεων των κρατών του πρώην ανατολικού μπλοκ σε σχέση με το επίπεδο αποδοχών στη χώρα μας. Επί παραδείγματι, ο Έλληνας που δούλεψε 25 χρόνια στις στοές του Βελγίου και 5 χρόνια στην Ελλάδα, θα πάρει τουλάχιστον 1.000 ευρώ σύνταξη από τον ασφαλιστικό φορέα του Βελγίου και άλλα 250 από το ΙΚΑ. Αντίθετα, στην περίπτωση των βαλκανικών κρατών που εντάχθηκαν στην Ε.Ε., το ποσό που απονέμει π.χ. η Βουλγαρία και η Ρουμανία δεν ξεπερνάει τα 100 ευρώ.«Η διαφορά θα επιβαρύνει το ΙΚΑ», επισημαίνουν ανώτατα στελέχη του Ιδρύματος και συμπληρώνουν: «Πρόκειται για ανθρώπους που απλώς κάνουν τα τελευταία ένσημά τους στην Ελλάδα, έχουν δηλαδή μηδενική προσφορά στο σύστημα και λαμβάνουν κανονική σύνταξη. Πολλές φορές δεν τους ξέρουν ούτε οι γείτονες αλλά ούτε και οι δημοτικές αρχές. Εκτός από συντάξεις γήρατος, πολλοί έχουν πάρει επιδόματα παραπληγικών, τυφλότητας κ.λ.π. Έχουμε κράτος πρόνοιας και είμαστε υποχρεωμένοι να δώσουμε, όμως στο μέλλον το κόστος θα είναι υπέρογκο».
Δημοσιευθηκε Μάρτη 2009
Πηγή:Πρώτο Θέμα αρ.φυλ. 205 σελ.42-43