Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Κοινωνική Ασφάλιση. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Κοινωνική Ασφάλιση. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Σάββατο 20 Ιουνίου 2015
Στα όρια αντοχής οι μονάδες ΠΕΔΥ της ΠΦΥ
http://www.kathimerini.gr/…/sta-oria-antoxhs-oi-monades-pedy
Στα όρια αντοχής οι μονάδες ΠΕΔΥ
http://www.kathimerini.gr/ ΠΕΝΝΥ ΜΠΟΥΛΟΥΤΖΑ
Στη μονάδα πρώην ΕΟΠΥΥ -νυν ΠΕΔΥ- της Καλλιθέας, το τελευταίο διάστημα δεν λειτουργούν τα κλιματιστικά. Σύμφωνα με την ενημέρωση των γιατρών του ΠΕΔΥ στην ομοσπονδία τους, η τεχνική υπηρεσία του ΙΚΑ που υποστήριζε τις μονάδες όταν αυτές ήταν ΕΟΠΥΥ δεν επιλαμβάνεται του προβλήματος, επικαλούμενη ότι δεν υπάρχει συνεργασία με τις υγειονομικές περιφέρειες υπό την εποπτεία των οποίων λειτουργούν πλέον οι μονάδες.
Αυτό είναι ένα μικρό δείγμα των δυσλειτουργιών που αντιμετωπίζουν οι μονάδες μετά τη μετάβασή τους στο ΠΕΔΥ. Τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι η μειωμένη στελέχωση σε ανθρώπινο δυναμικό και η μη λειτουργία των εργαστηρίων, που έχουν αφήσει λαβωμένο το ΠΕΔΥ. Ωστόσο οι πολίτες δεν χάνουν την εμπιστοσύνη τους, και σε ειδικότητες δημοφιλείς όπως π.χ. στους καρδιολόγους, αλλά και σε πιο «δύσκολες ειδικότητες» όπως στους ενδοκρινολόγους και τους νευρολόγους, η αναμονή για ραντεβού φτάνει τους δύο μήνες.
Δεκαπέντε μήνες μετά την έναρξη του ΠΕΔΥ, η προσέλευση των πολιτών στις μονάδες είναι ικανοποιητική. Είναι ενδεικτικό ότι οι γιατροί της μονάδας ΠΕΔΥ επί της λεωφόρου Αλεξάνδρας, το 2015 δέχονται 20.000 προγραμματισμένα ραντεβού τον μήνα, ήτοι 1.000 την ημέρα, εκ των οποίων 400-500 αφορούν ανασφάλιστους, ενώ στο ΠΕΔΥ Νέας Ιωνίας, οι 30 γιατροί δέχονται περί τα 25 περιστατικά έκαστος ημερησίως. Και σύμφωνα με τους γιατρούς, η προσέλευση έχει αυξητικές τάσεις.
Μάθετε τα ωράρεια λειτουργίας κε Μπένο των ΠΕΔΥ πρωην ΙΚΑ.
«Τους τελευταίους μήνες η ροή των ασθενών προς τις μονάδες ΠΕΔΥ αυξάνει. Και εδώ είναι το θέμα. Να αντιληφθεί η κυβέρνηση ότι οι μονάδες πρέπει άμεσα να λειτουργήσουν πλήρως και ότι δεν μπορεί να κρύβεται πίσω από αποφάσεις των προηγούμενων», επισημαίνει στην «Κ» ο πρόεδρος της ομοσπονδίας των γιατρών ΠΕΔΥ, Παναγιώτης Ψυχάρης. Ο ίδιος χαρακτηρίζει «μονόδρομο» τη στελέχωση των μονάδων με την επιστροφή γιατρών που απολύθηκαν την προηγούμενη άνοιξη. Από τους 5.000 γιατρούς που είχαν οι μονάδες ΕΟΠΥΥ, έμειναν στο ΠΕΔΥ 2.300. Οι 1.000 με δικαστικές αποφάσεις.
«Από τους 20 γιατρούς που υπηρετούσαν στη μονάδα της Ν. Ελβετίας Βύρωνα, έμειναν έξι. Αυτοί μετακινήθηκαν στο Κέντρο Υγείας της περιοχής και η μονάδα έκλεισε. Στον Βύρωνα υπηρετούσαν τρεις καρδιολόγοι που έβλεπαν περίπου 2.000 ασφαλισμένους τον μήνα. Εφυγαν και οι τρεις. Τώρα έχουν συμβληθεί με τον ΕΟΠΥΥ ως ιδιώτες και βλέπουν επί πιστώσει 600 ασφαλισμένους τον μήνα (200 έκαστος). Για το Δημόσιο όμως στοιχίζουν το ίδιο», σημειώνει ο κ. Ψυχάρης. Στη μονάδα ΠΕΔΥ Ν. Ιωνίας, από τους 90 γιατρούς, σήμερα έχουν μείνει 30. «Οι μισοί με ασφαλιστικά μέτρα», σημειώνει ο γ.γ. της ομοσπονδίας, Αθ. Αποστολόπουλος, και προσθέτει: «Από πέντε καρδιολόγους, έχει μείνει μόνο ένας και η αναμονή για τα ραντεβού είναι πάνω από δύο μήνες. Στην ίδια μονάδα δεν υπάρχει ενδοκρινολόγος -μια ειδικότητα στην οποία επίσης η αναμονή στο ΠΕΔΥ ξεπερνά τους δύο μήνες- νευρολόγος και ρευματολόγος». Παρόμοια εικόνα και σε μονάδες της περιφέρειας. Στην Ξάνθη έμεινε ένας γιατρός από τους 20 και στην Κάλυμνο δύο από τους οκτώ. Στη μονάδα ΠΕΔΥ Καλαμάτας σήμερα υπηρετούν 18 γιατροί από 58 και δεν υπάρχουν νευρολόγοι, καρδιολόγοι, πνευμονολόγοι και ακτινολόγοι.
Στη μονάδα ΠΕΔΥ Καλαμάτας, πριν από ενάμισι έτος εκτελούνταν 1.700 μετρήσεις οστικής πυκνότητας και σήμερα καμία, αφού το εργαστήριο δεν λειτουργεί. Στο Μικροβιολογικό της μονάδας Περιστερίου πραγματοποιούνταν 250 αιμοληψίες την ημέρα. «Προχθές, μου είπαν ότι είχαν κάνει μόλις 52», σημείωσε ο κ. Ψυχάρης.
Καλύτερη κατάσταση
Σε καλύτερη κατάσταση είναι τα εργαστήρια της μονάδας ΠΕΔΥ Αλεξάνδρας, η οποία είναι από τις πιο καλά στελεχωμένες. Οπως ανέφερε στην «Κ» η διευθύντρια της μονάδας, Κύρα Ζαμάγια, από τους 140 γιατρούς έμειναν 80. Το πρώτο πεντάμηνο του 2015 έγιναν 2.500 υπέρηχοι, 7.000 ακτινογραφίες και 15.000 βιοχημικές εξετάσεις. Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο η μονάδα θα διευρύνει το ωράριό της. Σήμερα είναι ανοιχτή έως τις 6 μ.μ. και ο σχεδιασμός είναι να μένει ανοιχτή έως τις 10 μ.μ. «Για την εξυπηρέτηση επειγόντων περιστατικών. Στόχος είναι η αποσυμφόρηση των νοσοκομείων. Αλλωστε αυτό πρέπει να κάνει η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας», διευκρινίζει η κ. Ζαμάγια.
Επιχορήγηση 70 εκατομμυρίων ευρώ στα νοσοκομεία του ΕΣΥ
Με 70 εκατ. ευρώ ως τακτική επιχορήγηση, έλαβαν «ανάσα ρευστότητας» τα νοσοκομεία του ΕΣΥ. Οπως ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Υγείας, τα νοσοκομεία έλαβαν 70 εκατ. ευρώ για την εξόφληση των υποχρεώσεών τους και ήδη τα σχετικά ποσά έχουν καταβληθεί στους τραπεζικούς λογαριασμούς. Επίσης, διατέθηκε σε νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας και ΕΚΑΒ ποσό ύψους 18.125.000 ευρώ για την αποπληρωμή δεδουλευμένων υπερωριών (α΄ τριμήνου) των εργαζομένων (πλην των γιατρών νοσοκομείων που έχουν ήδη πληρωθεί οι εφημερίες τους για αυτό το διάστημα). Για τις απλήρωτες εφημερίες α΄ τριμήνου των γιατρών των Κέντρων Υγείας -έχουν πληρωθεί μόνο γιατροί Κ.Υ. της 3ης Υγειονομικής Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και της 7ης ΥΠΕ Κρήτης-, το υπουργείο Υγείας διευκρινίζει ότι «επιδιώκεται η ολοκλήρωση της καταβολής σε όσες ΥΠΕ δεν κατέστη δυνατό στις 27 Μαΐου και παρά το γεγονός ότι τα ποσά είχαν διατεθεί εγκαίρως». Τέλος, εγκρίθηκε η επιχορήγηση του ΕΚΑΒ με το ποσό των 3.250.000 ευρώ με στόχο την κάλυψη μέρους των λειτουργικών του δαπανών για το 2015.
Την ίδια στιγμή τις έντονες διαμαρτυρίες υγειονομικών έχει προκαλέσει απόφαση της διοίκησης της 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας Πειραιώς και Αιγαίου για την κατανομή των εφημεριών των γιατρών στα Κέντρα Υγείας των νησιών.Σύμφωνα με την απόφαση, στα Κέντρα Υγείας του Αιγαίου προβλέπεται να εφημερεύει ένας γιατρός, και ένας άλλος να είναι σε ετοιμότητα. Εξαίρεση αποτελούν τα Κέντρα Υγείας Μυκόνου, Θήρας, Μήλου και Πάρου, όπου προβλέπονται δύο ενεργές εφημερίες και μία ετοιμότητας. Γιατροί και εργαζόμενοι κάνουν λόγο για υποβάθμιση των Κέντρων Υγείας, με εξουθενωμένους γιατρούς.
www.ygeianet.gr
Ετικέτες
Ανθρώπινα δικαιώματα,
Δημόσια Υγεία,
ΙΚΑ,
Κοινωνικές αλλαγές,
Κοινωνική Ασφάλιση,
ΠΦΥ
Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014
επικίνδυνες ελλείψεις και τις αδικαιολόγητες σπατάλες στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Αττικόν
Κοινοβουλευτική Ερώτηση
Προς τον
κ. Υπουργό Υγείας
Θέμα: Ελλείψεις υλικών, υποστελέχωση και κακοδιαχείριση σε ένα
νοσοκομείο που καταρρέει υπό το βάρος της «ανθυγιεινής» μνημονιακής πολιτικής
Στην κοινοβουλευτική ερώτηση που είχαν καταθέσει στις
6/3/2014 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τις επικίνδυνες ελλείψεις και τις
αδικαιολόγητες σπατάλες στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Αττικόν,
αναφέρονταν τα εξής: “Την ίδια στιγμή που το επίπεδο της
δημόσιας περίθαλψης κινδυνεύει λόγω της συνεχούς περιστολής των λειτουργικών
δαπανών των νοσοκομείων και των τραγικών ελλείψεων σε υγειονομικό υλικό και
φάρμακα, η σπατάλη δημόσιων πόρων παραμένει ανεξέλεγκτη όταν αποδέκτες τους
είναι τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.”
Η γενικόλογη απάντηση του Υπουργείου Υγείας στην παραπάνω
ερώτηση, η έλλειψη απάντησης στα ερωτήματα που αφορούσαν τις παράτυπες
ενέργειες της Διοίκησης του νοσοκομείου και
στην αίτησή μας για κατάθεση κρίσιμων εγγράφων και, κυρίως, η δογματική
του προσήλωση στην ίδια ακριβώς νεοφιλελεύθερη πολιτική των περικοπών, της
αποδυνάμωσης των υπηρεσιών και της
απαξίωσης της Δημόσιας Υγείας, μας αναγκάζουν να επανέλθουμε στα φλέγοντα
ζητήματα που ταλανίζουν το μεγαλύτερο νοσοκομείο της Δυτικής Αττικής και θέτουν
σε κίνδυνο την υγεία εκατοντάδων
χιλιάδων πολιτών.
Σύμφωνα με έγγραφο της Διευθύντριας Ιατρικής Υπηρεσίας,
κας Γ. Γερολουκά – Κωστοπαναγιώτου, που χρονολογείται από τις 6 Αυγούστου 2014,
δίνεται η εντολή στους γιατρούς του νοσοκομείου να μην προβούν σε εισαγωγές και
προγραμματισμό χειρουργείων “εφόσον δεν έχουν παραλειφθεί τα απαραίτητα υλικά”.
Από το συγκεκριμένο έγγραφο συμπεραίνεται ότι, παρά τις
διακηρύξεις και τις επικοινωνιακές φιέστες των Υπουργών Υγείας, ένα από πιο κομβικής σημασίας δημόσια νοσοκομεία του Λεκανοπεδίου είναι
έτοιμο να αναστείλει βασικές του λειτουργίες λόγω έλλειψης υλικών.
Την ίδια στιγμή, και ενώ οι ελλείψεις υλικών “χτυπάνε
κόκκινο” και θέτουν σε κίνδυνο το αποτελεσματικό έργο και την απόδοση του
νοσοκομείου Αττικόν, η διοικήτρια του νοσοκομείου υπογράφει πρόσκληση για την
υποβολή προσφορών για το έργο οικοδομικών εργασιών και αναδιαρρύθμισης του ΤΕΠ
του νοσοκομείου σε περιορισμένο αριθμό εργοληπτών, οι οποίοι κατονομάζονται
στην υπ. Αριθ. ΑΔΑ 7ΩΗ94690ΩΔ-2Δ1 πρόσκληση. Το έργο κοστολογείται στις
138.000€.
Σύμφωνα με έγγραφο υπόμνημα της αναπληρώτριας διοικήτριας
κας Καρπούζου, το οποίο κοινοποιείται και στην πολιτική ηγεσία, η εν λόγω
πρόσκληση ουδέποτε εγκρίθηκε από το Δ.Σ. του νοσοκομείου, ως όφειλε. Αντίθετα,
και παράτυπα, έφερε μόνο την υπογραφή της Διοικήτριας. Με το εν λόγω υπόμνημα,
η αναπληρώτρια διοικήτρια ζητάει την έκτακτη σύγκλιση του Δ.Σ. του Νοσοκομείου,
την ανάκληση της συγκεκριμένης πρόσκλησης από τη Διαύγεια και τη διενέργεια ΕΔΕ
για το θέμα.
Τέλος, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου που έδωσε
το σωματείο εργαζομένων του Νοσοκομείου την Παρασκευή 19/9/2014, είδαν το φως
της δημοσιότητας κάποιες εξαιρετικά σοβαρές καταγγελίες. Όπως αναφέρουν τα
δημοσιεύματα στον Τύπο, κατά τις ημέρες εφημερίας, επειδή το υπάρχον προσωπικό
δεν επαρκεί, “οι
βάρδιες δεν βγαίνουν και καλούν συναδέλφους από την άλλη άκρη της Αθήνας μέσα
στα μαύρα μεσάνυχτα. Τα ωράρια δεν τηρούνται, οι άδειες δεν δίνονται, ενώ η
διοίκηση χρωστάει χιλιάδες ρεπό και δεδουλευμένα”. Επίσης καταγγέλθηκε ότι, παρά τις
κυβερνητικές εξαγγελίες και τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις για δωρεάν
πρόσβαση των ανασφάλιστων στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας, “καθημερινά στέλνουν
μπιλιετάκια σε πολίτες ότι χρωστούν χρήματα. Τον Σεπτέμβρη μόνο έστειλαν 550
ειδοποιήσεις σε ασθενείς που επισκέφθηκαν τα εξωτερικά ιατρεία, ενώ πάνω από 90
ειδοποιήσεις έχουν πάει σε άτομα που νοσηλεύτηκαν”.
Επειδή:
-
Οι συνεχιζόμενες ελλείψεις υλικών, που οφείλονται στην κυβερνητική
πολιτική των περικοπών απαξιώνουν τα δημόσια νοσοκομεία και θέτουν σε κίνδυνο
την υγεία των πολιτών.
-
Μέσα στην επιβληθείσα υγειονομική φτώχεια, παραμένει πάγια τακτική
των διορισμένων διοικήσεων η αδιαφανής και παράτυπη διαχείριση των δημόσιων νοσοκομείων και η ανάθεση έργων
και υπηρεσιών σε “ημετέρους”.
-
Η υποστελέχωση των δημόσιων νοσοκομείων δεν μπορεί να καλύπτεται
με την υπεραπασχόληση και τη στέρηση των νόμιμων αδειών των εργαζομένων.
-
Οι κυβερνητικές εξαγγελίες για ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση των
ανασφάλιστων στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας παραμένουν κενό γράμμα.
-
Οι πανηγυρικές διακηρύξεις, τα εγκαίνια και οι φιέστες της
κυβέρνησης παραμένουν κενό γράμμα για τους πολίτες οι οποίοι στερούνται βασικών
υγειονομικών υπηρεσιών.
Ερωτάται
ο κ. Υπουργός:
1.
Πού οφείλονται οι παρατεταμένες ελλείψεις κρίσιμων υγειονομικών
υλικών στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Αττικόν; Πώς σκοπεύει το Υπουργείο
Υγείας να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις αυτές που υποβαθμίζουν ένα ζωτικής
σημασίας δημόσιο νοσηλευτικό ίδρυμα και θέτουν σε διακινδύνευση τη Δημόσια
Υγεία; Προτίθεται να αντιμετωπίσει με έκτακτη επιχορήγηση την υποχρηματοδότηση
του Νοσοκομείου και τις επιπτώσεις που αυτή προκαλεί στη λειτουργία του;
2.
Υπάρχει μέριμνα για τη διατήρηση μιας ελάχιστης παρακαταθήκης
υγειονομικού υλικού ; Ακολουθείται τακτική διαδικασία συντήρησης (service) του
ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού του νοσοκομείου ;
3.
Γιατί η Διοίκηση του Νοσοκομείου δεν αξιολόγησε και δεν
ανταποκρίθηκε άμεσα στα αιτήματα των υπευθύνων στελεχών του Νοσοκομείου για την επείγουσα κάλυψη αναγκών σε
φαρμακευτικό και υγειονομικό υλικό και , αντίθετα , επέλεξε πρακτικές εκφοβισμού
και πειθαρχικού ελέγχου;
4.
Γιατί η Διοίκηση του Νοσοκομείου εξακολουθεί να στέλνει στους
ανασφάλιστους πολίτες ειδοποιητήρια για οφειλόμενα, από τη στιγμή που έχει
εκδοθεί σχετική υπουργική απόφαση για δωρεάν πρόσβαση των ανασφάλιστων;
5.
Ποια είναι η κατάσταση που επικρατεί στο Νοσοκομείο με την
υποστελέχωση; Πως καλύπτονται οι εφημερίες; Με ποια νόμιμη διαδικασία καλούνται στη μέση της νύχτας οι γιατροί
προκειμένου να καλύψουν τα κενά; Από
πότε έχουν να πληρωθούν τις δεδουλευμένες εφημερίες τους οι εργαζόμενοι;
6.
Ποιος είναι υπεύθυνος για την έκνομη και παράτυπη “κλειστή”
πρόσκληση για το προαναφερθέν έργο; Έχει διενεργηθεί σχετική ΕΔΕ και ποιο το
πόρισμά της;
Οι
ερωτώντες Βουλευτές:
Ανδρέας
Ξανθός
Νίκος
Μιχαλάκης
Βασίλης
Κυριακάκης
Ειρήνη
Αγαθοπούλου
Γιάννης
Ζερδελής
Κώστας
Ζαχαριάς
Ετικέτες
Βουλή,
Κοινωνική Ασφάλιση,
Οικονομική κρίση,
ΣΥΡΙΖΑ
Κυριακή 9 Μαρτίου 2014
ΟΙ ΣΚΙΕΣ Μας ΕΧΟΥΝ ΦΩΣ

ΟΙ ΣΚΙΕΣ Μας ΕΧΟΥΝ ΦΩΣ
Συνάδελφοι απολυμένοι και διαθέσιμοι
Μετά ένα διαρκή ενωτικό αγώνα πολεμήσαμε για εργασιακές
σχέσεις, την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας στη Χώρα μας για να παραμείνουν τα
δικαιώματα περίθαλψης στους ασφαλισμένους των ταμείων που χρόνια πληρώνουν και
τους στηρίζαμε.
Η Λαίλαπα του Ηρόστρατου με την μορφή νομοσχεδίου συνεπήρε
με τις 152 εχθρικές ψήφους ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ότι είχε απομείνει από την αξιοπρέπεια
της δουλειάς μας, από την αποτελεσματικότητα της επιστήμης μας. Χωρίς διάθεση
για απολογισμό της ήττας , τονισμού των στόχων ή επιτυχίας του μετώπου με τον
κόσμο μας έχουμε πολλές σκιές να χαράξουμε για το παρελθόν και πολλά διλήμματα
να αποκρυσταλλώσουμε για το αύριο .
Επειδή ο χώρος εργασίας και ο χώρος κατοικίας επί 19 χρόνια
ταυτίζονται καθημερινά βρίσκομαι αντιμέτωπος με το αγωνιώδες ερώτημα των γύρω
ενδιαφερομένων: «Πότε ανοίγει το ΙΚΑ;» συμπληρωμένο με αδηφάγα σχόλια για τον
Ηρόστρατο της κυβέρνησης Σαμαρά που φροντίζει να εκτίθεται με οίηση στα μάτια
των ψηφοφόρων του. Προσπαθώ να γλυκάνω την καταστροφική πολιτική του,
χαρακτηρίζοντάς τον δεικτικά ως μεγάλο χορηγό του Σύριζα, ενισχυτή με ψήφους
του Τσίπρα γιατί πιά και ο τελευταίος αναλφάβητος, ομογενής, μετανάστης ή ψυχασθενής ξέρει ποιοι έκλεισαν τον ΕΟΠΥΥ ως
πάροχο φτηνής και ανεπαρκούς βέβαια περίθαλψης στη πρωτοβάθμια και όλη την
επαρχία. Ξέρουν ότι με αυτούς τους μνημονιακούς γιατριά και φτηνό φάρμακο δεν
πρόκειται να ξαναδούν. Τα Πολυϊατρεία του ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ θα λειτουργήσουν με μισό
προσωπικό στην Αττική και μηδαμινό στην επαρχία. Πολλές ελλείψεις βλέπω από
τώρα Ορθοπαιδικών, Καρδιολόγων, Οφθαλμιάτρων και ΩΡΛ. Οι υπάρχοντες
οικογενειακοί γιατροί σε 25 περιοχές πανελλαδικά οι 19 στο λεκανοπέδιο από το
1965 πειραματίζονται τα συστήματα πάνω τους, στην ανθρώπινη αντοχή και την
επαγγελματική τους μη εξέλιξη. Τα συνεχή χρηματικά διόδια συμμετοχής που
επιβάλουν οι μνημονιακοί υψηλόμισθοι των 10.000 ευρώ μηνιαίως στους ταλαιπωρημένους
μας «πελάτες» των 400 ευρώ μηνιαίως ξέρω μόνο ένα τρόπο εκτός τις πηγαίες
κατάρες να ισοφαριστούν για να επιβιώσουμε την δύναμη της ψήφου που οσονούπω
θέλουν δεν θέλουν θα μας τη δώσουν να εκφραστούμε.
Στους συναδέλφους που μιλώ καθημερινά για τις λεπτομέρειες
αυτών που καθορίζουν την τύχη μας θέλω να μην σκύψουν με φόβο από την καθημερινότητα.
Το φως της αλήθειας της επιστήμης μας καμιά σκιά μνημονιακή δεν θα μας εμποδίσει
να την υπηρετούμε από όποιο μετερίζι και αν βρεθούμε. Διαθεσιμότητα και
κινητικότητα, συμπτύξεις χώρων εργασίας και αλλεργία στο Σύνταγμα και τα
στοιχειώδη δικαιώματα ξεπληρώνονται όχι με φόβο αλλά με το ίδιο νόμισμα. Θα
απολυθούν από εμάς και θα πληρώσουν στον
πολιτικό και ποινικό στίβο τις συνέπειες των πράξεών τους. Τίποτα δεν θάναι όπως
παλιά. Για τις ελλείψεις ειδικοτήτων αναφέρθηκα, ουρές αναμονής και μη
εξυπηρέτησης σύμφωνα με τα επιστημονικά πρότυπα, αυτοί μας βλέπουν μονο σαν
κλειστούς προϋπολογισμούς, σε λίγο ίσως με χρεωστούμενα δεδουλευμένα ή
υποσχέσεις που δεν τηρήθηκαν. Δεν είναι πρωτάρης δα ο Ηρόστρατος στη τέχνη του
ψεύδους. Να ζαχαρώνει αυτιά με υποσχέσεις που θα θέλαμε να ακούσουμε. Λέγεται
ότι τους ομοϊδεάτες του συνδικαλιστές που περιστασιακά έδειξαν πυγμή και
κράτησαν 3 μήνες απεργιακό ενωτικό αγώνα πριν αλέκτωρ λαλήσει τους παρέσυρε
εκτός ΠΕΔΥ για να αυτοπαραιτηθούν και ήδη αναιρεί όσα φευγαλέα είχε υποσχεθεί
για 400 επισκέψεις και ασφάλιση. Είναι βολικό για τον Ηρόστρατο και τα αφεντικά
του να τα κάνει θάλασσα στην ΠΦΥ αφού το κύριο μέλημά του είναι ακόμα οι ανθέλληνες
εφοπλιστές. Άντε και οι μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες με τα 10 tb ανά συσκευασία πανάκριβη ελληνική πρωτοτυπία.
Να γιατί περιπαιχτικά ως μεγάλο χορηγό του Σύριζα φαντάζομαι αστείες πόζες του Άδωνη
ανάμεσα σε Βελουχιώτη και Τσε Γκεβάρα σαν μεγάλο «ευεργέτη» του Τσίπρα δια των
έργων του.
Οι συνάδελφοι ήδη συζητούν για την απλήρωτη ΔΕΗ, το
καθυστερημένο νοίκι, το παιδί που δεν πήγε επαρχία να σπουδάσει. Ούτε φυσικά
μακροημερεύουν οι γιατροί που περιστασιακά λειτουργούν πέρα και έξω από τις αρχές
του όρκου τους, σε συνθήκες που το 90% της κοινωνίας καταστρέφεται οικονομικά
και πρόσβαση σε «επενδυτές» δεν έχουν ούτε οι εξειδικευμένοι στη κινέζικη
ιατρική. Τα σενάρια επιτυχίας των Σαμαρά –Βενιζέλου ξέρουμε πιά καλά στο πετσί μας,
στη πρώην εργασία μας, στο ανύπαρκτο ΤΣΑΥ μας τι σημαίνουν. Επειδή πολλοί από σας
εκτίθενται και στις αυτοδιοικητικές εκλογές καλό είναι να στείλουν στοιχεία
ενημερωτικά για να υποστηριχθούν από τον κλάδο.
Δρ Λαμπαδάριος Διονύσης
Γενικός Χειρουργός ΠΕΔΙ ίσως Νέου Κόσμου
Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014
Το κλάμα δεν ταιριάζει στη ζωή μας.
TO
ΚΛΑΜΑ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
Αν και οι περισσότεροι έχουμε ένα απολογισμό 20-30
χρόνων ζωής και εργασίας μέσα στα υποκαταστήματα ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ τώρα που 152
τυχοδιώκτες καιροσκόποι βολευτές της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ αποφάσισαν
να γκρεμίσουν χωρίς να χτίζουν τίποτα αξιόλογο στο χώρο της πρωτοβάθμιας
μας πνίγει το δίκιο και η αγανάκτηση, το κλάμα και το αμήχανο βλέμμα το είδα πολλές
φορές αυτές τις μέρες.
Πως θα παραδοθούν οι κεφαλές ατσαλιού των 300 ευρώ που
έχουν χρεωμένες οι οδοντιατρίνες, πως θα κλειδώσουν τα συρτάρια με τα πολύτιμα
υλικά για μασέλες, πως οι κοπελίτσες της Νομαρχίας να παραλάβουν τις έγχρωμες
πλακέτες των υπερηχογραφικών μηχανημάτων και τα υλικά του ακτινολογικού εμφανιστηρίου;;
Η χαλυβουργική και τα ναυπηγεία βάλαν λουκέτο, ο
Αστέρας Βουλιαγμένης και το χρυσοφόρο κοίτασμα στη Χαλκιδική πουλήθηκαν κοψοχρονιά
γιατί κάτι μπουλιδες που βάλαν
για υπουργούς θέλουν βατραχάνθρωποι να φυλάνε τα πάρτυ τους, να βλέπουν
γύρω τους «παράνομους» συμβασιούχους και άλλος
να δοξάζεται στα εκκολαπτήρια βοϊδοκεφαλών του Χάρβαρντ!
Ειδικά για τους τελευταίους σωτήρες νεοφιλελεύθερους
που είδαμε πως σαν κολλιτσίδες τρύπωσαν σε ΠΑΣΟΚ πρώτα και ΝΔ μετά πρόθυμοι για
καταστροφές και αναδιανομή νέων κερδών μετά θα πρέπει να έχετε μπουχτίσει από
την προβολή τους στα συστημικά ΜΜΕ. Έκλεισαν τις κλινικές του ΙΚΑ, μετά 9
Νοσοκομεία, μετά τα ψυχιατρεία και τώρα 380 κέντρα ΠΦΥ. Διασπάθισαν περιουσίες
ταμείων, έθεσαν πλήθος εργαζομένων σε εργασιακή ομηρεία που την λένε
διαθεσιμότητα ή κινητικότητα κατ ευφημισμό αντι να πούνε απόλυση χωρίς αποζημίωση.
Είναι έτοιμοι να βάλουν φόρο στης μάνας σας το γάλα αρκεί να αυγατίσει η χοντρή
Ελβετική τους τσέπη. Για τα λαμόγια που μας κυβερνούν αφήνοντας αφορολόγητους τους
εφοπλιστές, διοδοτούμενους
τους εργολάβους και ασύδοτους τους τραπεζίτες μην έχετε αμφιβολίες μέχρι τις
παρυφές της βαριά φορολογούμενης μεσαίας τάξης και ιδιοκτήτες ακινήτων είστε εχθροί και υποψήφια θύματα των κανιβαλιστικών
ορέξεών τους. Ο ανύπαρκτος άγνωστος ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ είναι ο θεός που ομνύουν, η παραμύθα
τους. Ψύχραιμες μελέτες των ημερομηνιών, υπολογίζοντας ότι γύρω από τις εκλογές
δεν γίνονται προσλήψεις, παρόλο που λένε
εντός μηνός, εκτιμούμε ότι το άνοιγμα κάποιων πτωχοκομείων ΠΕΔΥ να γίνει πιθανό
στους 5-6 μήνες! Αυτό είναι το δώρο του βιβλιοπώλη στα μεγαλοϊδιωτικά συμφέροντα
της υγείας, να πεθαίνει ο κόσμος αβοήθητος από γιατρούς. Αυτός που μας έβαλε να
πληρώνουμε το φάρμακο χρυσάφι διατυμπανίζοντας σαν καραγκιοζάκος στα ΜΜΕ ότι το
φτηναίνει.
Όπου τους βρείτε τους ξέρετε, σας σκοτώνουν μαυρίστε
τους την ζωή όπως και τη δικιά μας, ψηφίστε αντίθετα να τους τσούζει και
όχι «κάβα δεξιά» σε χρυσαύγουλα εγκληματικά στοιχεία του υποκόσμου.
Αν θέλει ο κόσμος την περιουσία των ΙΚΑ, το χρήμα των
ενσήμων που κόλλησε ως τα τώρα να γυρίζει σε αυτούς σαν κοινωνικό κράτος ας
το υπερασπίσει με τα κορμιά του από Δευτέρα πρωί.
Αρκετά τους ανεχτήκαμε, οι γιατροί ξέρουν την επιστήμη της
ζωής αυτοί φέρνουν το θάνατο. Ήδη
το προσδόκιμο ζωής ελαττώθηκε 3 χρόνια στη Χώρα, τα προβλήματα έλλειψης
φαρμάκων, το επισιτιστικό, ανασφάλιστων άνεργων πολιτών και διάλυση των όποιων
μηχανισμών πρόληψης και προστασίας θα σπείρει ανεξέλεγκτες καταστάσεις στην
ελληνική κοινωνία.
Βάλτε εσείς την ατζέντα των διεκδικήσεων. Μην την
αφήνετε στα χέρια τους μας πάνε στα χρόνια της γερμανικής κατοχής και του
εμφυλίου. Σήμερα διοικούν την Ελλάδα μια ομάδα ταλιμπάν του φασισμού που δεν
κατάφεραν να πάρουν ούτε την ηγεσία των ρεπουμπλικάνων στις ΗΠΑ, το
tea party των Μουρούτη,
Μπασιάκου, Μπούρα, Κεδίκογλου, Λαζαρίδη, Βαρτζόπουλου, Φ. Κρανιδιώτη,
Γεωργιάδη, Βορίδη, Πλεύρη κλπ συνεργατών του Σαμαρά.
ΔΙΟΝΥΣΟΣ
15-2-2014
Ετικέτες
Ανάπτυξη,
Απάτες,
Δημόσια Υγεία,
Διαπλοκή,
ΕΟΠΥΥ,
Κοινοβούλιο,
Κοινωνική Ασφάλιση,
Οικονομική κρίση
Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014
Κοινωνικό μέτωπο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα και τη Δημόσια Υγεία
Κοινωνικό μέτωπο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα και τη Δημόσια Υγεία
12.01.2014
Η οριστική διάλυση τής, ούτως ή άλλως ελλειμματικής, Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας άρχισε. Για άλλη μια φορά, με το πρόσχημα της μεταρρύθμισης ενός στρεβλού συστήματος που χρειάζεται ριζική ανασυγκρότηση σε άλλη βάση. Μετά την δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Υγείας, το κλείσιμο δημόσιων δομών (Υγειονομικές Μονάδες ΕΟΠΥΥ)και η διακοπή της φροντίδας των ασθενών είναι πια γεγονός.
Ο «ξαφνικός θάνατος» του ΕΟΠΥΥ αποδείχθηκε ότι δεν ήταν σενάριο καταστροφολογίας του ΣΥΡΙΖΑ. Η «δεξαμενή» διαθεσιμότητας - κινητικότητας - απολύσεων του 2014 θα γεμίσει με 8.000 γιατρούς και εργαζόμενους του ΕΟΠΥΥ (με πλάνο τους 12.500 από όλα τα υπουργεία). Αν συνυπολογίσουμε και τις διαθεσιμότητες των οδηγών ασθενοφόρων και του προσωπικού εστίασης, καθαριότητας και φύλαξης των νοσοκομείων, φαίνεται ότι ο κ. Γεωργιάδης θα εισπράξει όλη τη «δόξα» του υπουργού που θα υλοποιήσει απαρέγκλιτα το Μνημόνιο και θα «εκτελέσει» ανενδοίαστα τη δημόσια περίθαλψη στη χώρα.
Η απεργία των γιατρών του ΕΟΠΥΥ ανέδειξε τη βασική στόχευση των κυβερνητικών μέτρων : συρρίκνωση της δημόσιας ΠΦΥ, πακέτο στοιχειωδών υπηρεσιών περίθαλψης που θα αγοράζεται αποκλειστικά από τους μεγαλο-παρόχους Υγείας, μετακύλιση του κόστους στον ασθενή και ενίσχυση των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών που αποτελούν το αγαπημένο κοινωνικό μοντέλο του κ. Γεωργιάδη.
Για τους φτωχούς και ανασφάλιστους ούτε λόγος. Κάποια ψίχουλα τύπου voucher από το ΕΣΠΑ, που δεν θα καλύπτουν ούτε το 10% του συνόλου και μόνο μέχρι το 2015. Για τους υπόλοιπους θα φροντίσει η φυσική επιλογή. Γιατί, σε αντίθεση με τις νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες περί ελεύθερης επιλογής γιατρού από τον άρρωστο, αυτή είναι η μόνη πραγματική «επιλογή» σε καιρό κρίσης ,ανέχειας και κατάρρευσης του ΕΣΥ. Ο κοινωνικός δαρβινισμός σε όλο του το μεγαλείο !
Επειδή λοιπόν η επιβίωση της δημόσιας περίθαλψης είναι ζωτικής σημασίας για την κοινωνική συνοχή, την υγειονομική θωράκιση της χώρας και το Κράτος Δικαίου, αλλά και επειδή πιστεύουμε στη δύναμη των κοινωνικών και των πολιτικών αγώνων, είναι η ώρα μιας σοβαρής πολιτικής αντεπίθεσης με αιχμή την Υγεία. Με κοινό μέτωπο των γιατρών και τους εργαζομένων στο ΕΣΥ και τον ΕΟΠΥΥ, των συνδικαλιστικών και κοινωνικών φορέων, της Αυτοδιοίκησης, των συλλόγων ασθενών και ΑμεΑ. Με κεντρικό αίτημα να μην κλείσει καμιά δομή, να μην απολυθεί κανένας εργαζόμενος, να μην καταργηθεί καμιά δωρεάν παροχή υγείας και να ανατραπεί το «ανθυγιεινό» μνημονιακό πρόγραμμα. Αλλά και με ενδυνάμωση των πρωτοβουλιών κοινωνικής αλληλεγγύης (κοινωνικά ιατρεία - φαρμακεία).
Ο υπουργός Υγείας παίζει για άλλη μια φορά επικοινωνιακά παιγνίδια και κοροϊδεύει ασύστολα τους πάντες. Είναι με την ιδιωτική υγεία, με ένα ΕΣΥ μίζερο και απαξιωμένο που θα ανταγωνίζεται άνισα τους «εθνικούς εργολάβους» της περίθαλψης. Το σχέδιο του δεν έχει την παραμικρή πολιτική, χρηματοδοτική και λειτουργική αξιοπιστία.
Η εναλλακτική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ συμπυκνώνεται στα εξής:
Δεν υπερασπιζόμαστε την ΠΦΥ όπως είχε οργανωθεί μέχρι σήμερα. Το πολιτικό μας σχέδιο διασφαλίζει την επιβίωση αλλά και την αναδιοργάνωση μιας Ενιαίας Δημόσιας ΠΦΥ ως βασικού πυλώνα ενός αναβαθμισμένου ΕΣΥ που καλύπτει δωρεάν και με επάρκεια τις ανάγκες όλων των πολιτών ανεξάρτητα από εργασία, ασφάλιση και εισόδημα, το οποίο προοπτικά θα έχει εγγυημένη χρηματοδότηση από τη γενική φορολογία και την αναδιανομή του πλούτου και όχι από το χρεωκοπημένο ασφαλιστικό σύστημα. Με αναβάθμιση των υγειονομικών μονάδων του ΕΟΠΥΥ, ενίσχυση των εργαστηρίων τους και μετεξέλιξη τους σε Κ.Υ. αστικού τύπου 24ωρης λειτουργίας, με οικογενειακούς γιατρούς και γιατρούς ειδικοτήτων, με έμφαση στην πρόληψη και την αλλαγή των κοινωνικών συνθηκών που «παράγουν» αρρώστια και υγειονομική ανισότητα.
Η πλήρης και αποκλειστική απασχόληση (ΠΑΑ) των γιατρών είναι συστατικό στοιχείο της ανασυγκρότησης και ολοκλήρωσης του ΕΣΥ. Εμείς πιστεύουμε στον γιατρό - δημόσιο λειτουργό που αμείβεται και εργάζεται αξιοπρεπώς, που αφιερώνεται στον άρρωστο, τηρεί τους κανόνες επιστημονικής δεοντολογίας και υπόκειται σε αυστηρό έλεγχο. Σήμερα χρειάζονται στοχευμένες προσλήψεις στην ΠΦΥ, με καθεστώς ΠΑΑ.
Θεωρούμε ότι δεν περισσεύει καμιά δομή ΠΦΥ, κανένας γιατρός ή εργαζόμενος .Με επίγνωση της τραγικής υγειονομικής πραγματικότητας της χώρας και της ανάγκης κοινωνικών συμμαχιών για κάθε μεταρρύθμιση, προτείνουμε ένα μεταβατικό διάστημα στη διάρκεια του οποίου θα συνεχίσουν να καλύπτονται οι ανάγκες των πολιτών και θα δοθεί το περιθώριο στους υπηρετούντες γιατρούς να αποφασίσουν, χωρίς εκβιασμούς και πιέσεις, αν θα ενταχθούν οριστικά στις δομές του ΕΣΥ ή θα αποχωρήσουν διατηρώντας το ιδιωτικό τους ιατρείο.
Επανεξέταση από μηδενική βάση όλων των συμβάσεων με τον επιχειρηματικό ιδιωτικό τομέα, διαγνωστικά πρωτόκολλα και πλαφόν εξετάσεων στα εργαστήρια, αναπροσανατολισμός των δημόσιων πόρων από τις κρατικοδίαιτες ιδιωτικές στις δημόσιες δομές.
Υγειονομικός Χάρτης επιδημιολογικά τεκμηριωμένων αναγκών με βάση τον οποίο θα ανασυγκροτηθούν με ορθολογικό τρόπο η ΠΦΥ και το ΕΣΥ .
Παρέμβαση στους «θυλάκους» σπατάλης και διαφθοράς του συστήματος - μέτρα πρόληψης και αποτροπής φαινομένων προκλητής ζήτησης, συναλλαγής με εταιρείες και εκμετάλλευσης του αρρώστου.
Συστράτευση με τις έντιμες και υγιείς δυνάμεις του Συστήματος Υγείας, στήριξη του ανθρώπινου δυναμικού, εδραίωση ενός νέου εργασιακού, επιστημονικού και κοινωνικού ήθους στον χώρο της Υγείας.
* Ο Ανδρέας Ξανθός είναι βουλευτής Ρεθύμνου και συντονιστής Υγείας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ
Ο «ξαφνικός θάνατος» του ΕΟΠΥΥ αποδείχθηκε ότι δεν ήταν σενάριο καταστροφολογίας του ΣΥΡΙΖΑ. Η «δεξαμενή» διαθεσιμότητας - κινητικότητας - απολύσεων του 2014 θα γεμίσει με 8.000 γιατρούς και εργαζόμενους του ΕΟΠΥΥ (με πλάνο τους 12.500 από όλα τα υπουργεία). Αν συνυπολογίσουμε και τις διαθεσιμότητες των οδηγών ασθενοφόρων και του προσωπικού εστίασης, καθαριότητας και φύλαξης των νοσοκομείων, φαίνεται ότι ο κ. Γεωργιάδης θα εισπράξει όλη τη «δόξα» του υπουργού που θα υλοποιήσει απαρέγκλιτα το Μνημόνιο και θα «εκτελέσει» ανενδοίαστα τη δημόσια περίθαλψη στη χώρα.
Η απεργία των γιατρών του ΕΟΠΥΥ ανέδειξε τη βασική στόχευση των κυβερνητικών μέτρων : συρρίκνωση της δημόσιας ΠΦΥ, πακέτο στοιχειωδών υπηρεσιών περίθαλψης που θα αγοράζεται αποκλειστικά από τους μεγαλο-παρόχους Υγείας, μετακύλιση του κόστους στον ασθενή και ενίσχυση των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών που αποτελούν το αγαπημένο κοινωνικό μοντέλο του κ. Γεωργιάδη.
Για τους φτωχούς και ανασφάλιστους ούτε λόγος. Κάποια ψίχουλα τύπου voucher από το ΕΣΠΑ, που δεν θα καλύπτουν ούτε το 10% του συνόλου και μόνο μέχρι το 2015. Για τους υπόλοιπους θα φροντίσει η φυσική επιλογή. Γιατί, σε αντίθεση με τις νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες περί ελεύθερης επιλογής γιατρού από τον άρρωστο, αυτή είναι η μόνη πραγματική «επιλογή» σε καιρό κρίσης ,ανέχειας και κατάρρευσης του ΕΣΥ. Ο κοινωνικός δαρβινισμός σε όλο του το μεγαλείο !
Επειδή λοιπόν η επιβίωση της δημόσιας περίθαλψης είναι ζωτικής σημασίας για την κοινωνική συνοχή, την υγειονομική θωράκιση της χώρας και το Κράτος Δικαίου, αλλά και επειδή πιστεύουμε στη δύναμη των κοινωνικών και των πολιτικών αγώνων, είναι η ώρα μιας σοβαρής πολιτικής αντεπίθεσης με αιχμή την Υγεία. Με κοινό μέτωπο των γιατρών και τους εργαζομένων στο ΕΣΥ και τον ΕΟΠΥΥ, των συνδικαλιστικών και κοινωνικών φορέων, της Αυτοδιοίκησης, των συλλόγων ασθενών και ΑμεΑ. Με κεντρικό αίτημα να μην κλείσει καμιά δομή, να μην απολυθεί κανένας εργαζόμενος, να μην καταργηθεί καμιά δωρεάν παροχή υγείας και να ανατραπεί το «ανθυγιεινό» μνημονιακό πρόγραμμα. Αλλά και με ενδυνάμωση των πρωτοβουλιών κοινωνικής αλληλεγγύης (κοινωνικά ιατρεία - φαρμακεία).
Ο υπουργός Υγείας παίζει για άλλη μια φορά επικοινωνιακά παιγνίδια και κοροϊδεύει ασύστολα τους πάντες. Είναι με την ιδιωτική υγεία, με ένα ΕΣΥ μίζερο και απαξιωμένο που θα ανταγωνίζεται άνισα τους «εθνικούς εργολάβους» της περίθαλψης. Το σχέδιο του δεν έχει την παραμικρή πολιτική, χρηματοδοτική και λειτουργική αξιοπιστία.
Η εναλλακτική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ συμπυκνώνεται στα εξής:
Δεν υπερασπιζόμαστε την ΠΦΥ όπως είχε οργανωθεί μέχρι σήμερα. Το πολιτικό μας σχέδιο διασφαλίζει την επιβίωση αλλά και την αναδιοργάνωση μιας Ενιαίας Δημόσιας ΠΦΥ ως βασικού πυλώνα ενός αναβαθμισμένου ΕΣΥ που καλύπτει δωρεάν και με επάρκεια τις ανάγκες όλων των πολιτών ανεξάρτητα από εργασία, ασφάλιση και εισόδημα, το οποίο προοπτικά θα έχει εγγυημένη χρηματοδότηση από τη γενική φορολογία και την αναδιανομή του πλούτου και όχι από το χρεωκοπημένο ασφαλιστικό σύστημα. Με αναβάθμιση των υγειονομικών μονάδων του ΕΟΠΥΥ, ενίσχυση των εργαστηρίων τους και μετεξέλιξη τους σε Κ.Υ. αστικού τύπου 24ωρης λειτουργίας, με οικογενειακούς γιατρούς και γιατρούς ειδικοτήτων, με έμφαση στην πρόληψη και την αλλαγή των κοινωνικών συνθηκών που «παράγουν» αρρώστια και υγειονομική ανισότητα.
Η πλήρης και αποκλειστική απασχόληση (ΠΑΑ) των γιατρών είναι συστατικό στοιχείο της ανασυγκρότησης και ολοκλήρωσης του ΕΣΥ. Εμείς πιστεύουμε στον γιατρό - δημόσιο λειτουργό που αμείβεται και εργάζεται αξιοπρεπώς, που αφιερώνεται στον άρρωστο, τηρεί τους κανόνες επιστημονικής δεοντολογίας και υπόκειται σε αυστηρό έλεγχο. Σήμερα χρειάζονται στοχευμένες προσλήψεις στην ΠΦΥ, με καθεστώς ΠΑΑ.
Θεωρούμε ότι δεν περισσεύει καμιά δομή ΠΦΥ, κανένας γιατρός ή εργαζόμενος .Με επίγνωση της τραγικής υγειονομικής πραγματικότητας της χώρας και της ανάγκης κοινωνικών συμμαχιών για κάθε μεταρρύθμιση, προτείνουμε ένα μεταβατικό διάστημα στη διάρκεια του οποίου θα συνεχίσουν να καλύπτονται οι ανάγκες των πολιτών και θα δοθεί το περιθώριο στους υπηρετούντες γιατρούς να αποφασίσουν, χωρίς εκβιασμούς και πιέσεις, αν θα ενταχθούν οριστικά στις δομές του ΕΣΥ ή θα αποχωρήσουν διατηρώντας το ιδιωτικό τους ιατρείο.
Επανεξέταση από μηδενική βάση όλων των συμβάσεων με τον επιχειρηματικό ιδιωτικό τομέα, διαγνωστικά πρωτόκολλα και πλαφόν εξετάσεων στα εργαστήρια, αναπροσανατολισμός των δημόσιων πόρων από τις κρατικοδίαιτες ιδιωτικές στις δημόσιες δομές.
Υγειονομικός Χάρτης επιδημιολογικά τεκμηριωμένων αναγκών με βάση τον οποίο θα ανασυγκροτηθούν με ορθολογικό τρόπο η ΠΦΥ και το ΕΣΥ .
Παρέμβαση στους «θυλάκους» σπατάλης και διαφθοράς του συστήματος - μέτρα πρόληψης και αποτροπής φαινομένων προκλητής ζήτησης, συναλλαγής με εταιρείες και εκμετάλλευσης του αρρώστου.
Συστράτευση με τις έντιμες και υγιείς δυνάμεις του Συστήματος Υγείας, στήριξη του ανθρώπινου δυναμικού, εδραίωση ενός νέου εργασιακού, επιστημονικού και κοινωνικού ήθους στον χώρο της Υγείας.
* Ο Ανδρέας Ξανθός είναι βουλευτής Ρεθύμνου και συντονιστής Υγείας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ
Δευτέρα 12 Αυγούστου 2013
ΕΙΝΑΙ O ΙΣΑ ΠΡΟΣΑΡΤΗΜΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ;;
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΕΓ
Η
πολιτική αντιπαράθεση των τελευταίων
ημερών στον ΙΣΑ εκφράζεται με την διαρκή
και αγωνιώδη προσπάθεια της πλειοψηφούσας
παράταξης ΔΗΚΙ να προβάλει συνεχώς ως
θέσεις του ΙΣΑ τις δικές της θέσεις. Δεν
είναι η πρώτη φορά άλλωστε που γίνεται
με αυτόν τον τρόπο. Ο κατήφορος του ΙΣΑ
που το τελευταίο διάστημα έχει
υποκαταστήσει το ρόλο του εκπροσώπου
του υπουργείου υγείας δεν εκφράζει την
πλειοψηφία πλέον των γιατρών της Αθήνας
και όχι μόνο.
Η
ερήμωση του δημόσιου συστήματος υγείας
και η πλήρης απαξίωση του ως επιταγή
του μνημονίου είναι γεγονός. Έχει δε
αποκλείσει την πρόσβαση μεγάλου τμήματος
του πληθυσμού λόγω ανεργίας, ανασφάλιστης
εργασίας και αδυναμίας πληρωμής εισφορών.
Ταυτόχρονα το νεοφιλελεύθερο δόγμα
έχει εισβάλει ως ιδεολογία και πολιτική
μέσω του μνημονίου με απάνθρωπο και
βίαιο τρόπο. Οι μνημονιακές κυβερνήσεις
έχουν καταστεί οι συνεπέστεροι εκτελεστές
της πολιτικής αυτής. Καλείται ο ιατρικός
κόσμος μέσω των συλλογικών του οργάνων
να πάρει θέσεις.
Ο
ΙΣΑ με τον θεσμικό ρόλο του πρέπει να
δηλώσει με σαφήνεια χωρίς υπεκφυγές
και μισόλογα για το δικαίωμα πρόσβασης
όλων στο δημόσιο σύστημα, ανεξάρτητα
από το ασφαλιστικό τους status.
Ο
ΙΣΑ να πάρει θέση για την υποχρηματοδότηση
του συστήματος υγείας στο 1/3 των
πραγματικών αναγκών (επίπεδα τριτοκοσμικών
χωρών), για τα κουρέματα των ταμείων και
των αποθεματικών των νοσοκομείων.
Ο
ΙΣΑ να πάρει θέση για το κλείσιμο
νοσοκομείων και μονάδων υγείας. Να πάρει
θέση για τις διώξεις προσωπικού-απολύσεις
χωρίς να έχει τελεσιδικήσει απόφαση
από τα θεσμικά όργανα. Να πάρει θέση για
τις επισφαλείς σχέσεις εργασίας του
υγειονομικού προσωπικού. Για τους
γιατρούς με μπλοκάκι για τους χιλιάδες
αδιόριστους γιατρούς ΕΣΥ που μετά τις
διαδικασίες κρίσης δεν διορίζονται εδώ
και χρόνια-από το 2006. Για την αναλογία
νοσηλευτικού προσωπικού προς κρεβάτια.
Για την εγκληματική απουσία ΜΕΘ-εδώ και
αν χρειάζεται μελέτη για τις συνέπειες
έλλειψης ΜΕΘ. Για την ανυπαρξία πλέον
πολιτικής και σχεδιασμού Μεταμοσχεύσεων.
Ο ΙΣΑ να πάρει θέση
για το προσδόκιμο επιβίωσης και την
ποιότητα ζωής στη χώρα μας τα τελευταία
χρόνια. Για τα παιδιά που λιποθυμάνε
στα σχολεία, για τους ασθενείς που
διακόπτουν τη φαρμακευτική τους αγωγή
με ανυπολόγιστες συνέπειες για τη ζωή
τους. Για τη συμμετοχή σε εξετάσεις στον
ΕΟΠΥΥ, για τα ακριβά τηλεφωνικά ραντεβού,
για τις ουρές στα κοινωνικά ιατρεία.
Ο ΙΣΑ να πάρει σαφή
θέση για τον Υγειονομικό Χάρτη και την
κοροϊδία του κράτους και του Υπουργείου
Υγείας. Για τις πραγματικές ανάγκες ανά
περιοχή σε υπηρεσίες και όχι μιά απλή
και στείρα καταγραφή των δομών που
υπάρχουν, με στόχο βέβαια και μόνο την
κατάργηση τους. Τα έξι εκατομμύρια
κρατικής επιχορήγησης διατέθηκαν αλλά
η μελέτη είναι εκτός θέματος.
Ο ΙΣΑ να πάρει θέση
για το νομικό πλαίσιο της ΄΄απελευθέρωσης΄΄
του ιατρικού επαγγέλματος, που στην
πραγματικότητα είναι η σκλαβιά του
γιατρού στις μεγάλες ιδιωτικές
επιχειρήσεις και στη σταδιακή
ιδιωτικο-υπαλληλοποίηση της επιστημονικής
σκέψης και πρακτικής. Να πάρει θέση για
την ερήμωση και σαμποτάρισμα των δομών
του ΕΟΠΥΥ, των εργαστηρίων του και την
ταυτόχρονη οικονομική αναβάθμιση
κρτικοδίαιτων ιδιωτικών επιχειρήσεων.
Να πάρει θέση για το κούρεμα των
ληξιπρόθεσμων οφειλών στους γιατρούς.
Ο ΙΣΑ να πάρει θέση
για την πολιτική απέναντι στους ανάπηρους
και ΑΜΕΑ. Για τους συνανθρώπους μας που
αδυνατούν να εργαστούν και η δυσλειτουργία
των ΚΕΠΑ και ο τρόπος υπολογισμού των
ποσοστών αναπηρίας έχουν εξευτελίσει
την αξιοπρέπεια τους. Για την απουσία
πολιτικής ένταξης των ΑΜΕΑ στην παραγωγική
και κοινωνική διαδικασία.
Είναι
φανερό οτι για να πάρεις θέση γιά όλα
αυτά και γιά άλλα δεν υπάρχουν γκρίζες
τακτικές. Ή είσαι εδώ ή είσαι εκεί. Ας
πάρει θέση λοιπόν ο ΙΣΑ με σαφή τρόπο.Ή
είσαι με το μνημόνιο ή δεν είσαι. Η
φαντασίωση οτι μπορεί υπάρξει άσπρη
μέρα με νεοφιλελεύθερες πολιτικές και
μνημόνια είναι μιά φαντασίωση που μόνο
σε επικίνδυνα μονοπάτια οδηγεί. Η ηγεσία
του ΙΣΑ και το Γραφείο Τύπου του Συλλόγου
πρέπει να υπολογίζει όλες τις απόψεις
των μελών του ΔΣ και τις παρατάξεις.
Διαχωρίζουμε την θέση μας και καλούμε
όλες τις παρατάξεις να εκφράσουν και
τη δική τους θέση.
11/8/2013
Για την ΑΕΓ
Παναγιώτης Ψυχάρης
Μέλος ΔΣ του ΙΣΑ
Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013
ΑΝΘΡΩΠΟΘΥΣΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΜΙΣΘΟ ΤΟΥ ΣΑΜΑΡΑ-ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ;;
ΟΧΙ ΛΟΥΚΕΤΑ ΣΕ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ – ΚΑΜΙΑ
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ
Το
μαύρο μέτωπο της συγκυβέρνησης σε αγαστή συνεργασία με την τρόικα, ξεδιάντροπα,
έχει βάλει μπροστά το σχέδιο προκειμένου να βάλει λουκέτα σε δεκάδες
νοσοκομεία, σε εκατοντάδες κλινικές και υπηρεσίες του ΕΣΥ και να απολύσει μέσω
των διαθεσιμοτήτων τουλάχιστον 2500 εργαζόμενους από το Δημόσιο Σύστημα Υγείας.
Η παραδοχή Γεωργιάδη στη συνάντηση με την ΠΟΕΔΗΝ ότι 1250 θα τεθούν σε
διαθεσιμότητα φέτος και άλλοι τόσοι του χρόνου δεν μπορεί πλέον να
«κουκουλωθεί».
Στη
λαιμητόμο δεν βρίσκονται μόνο οι εργαζόμενοι στην υγεία αλλά και χιλιάδες
εργαζόμενοι στους Δήμους, την εκπαίδευση, τις δημόσιες υπηρεσίες και τους
οργανισμούς του Δημοσίου. Μέσω των διαθεσιμοτήτων – απολύσεων θα εκτινάξουν την
ανεργία στο ύψη και θα ρίξουν στον καιάδα χιλιάδες εργαζόμενους στο Δημόσιο μαζί
με το 1,5 εκατομμύριο ανέργους του Ιδιωτικού Τομέα.
Στόχος
η διάλυση και η ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών που παρέχουν τα κοινωνικά αγαθά
της Υγείας, της Παιδείας, της Ασφάλισης και της Κοινωνικής Πρόνοιας. Τα μέτρα
αυτά θα έχουν τραγικές συνέπειες για τους πολίτες αφού η πρόσβαση στο
Νοσοκομείο, το σχολείο, στο νερό και γενικότερα στις κοινωνικές παροχές του
Δήμου, θα γίνουν είδος πολυτελείας.
Αυτές
τις μέρες η συγκυβέρνηση ετοιμάζει ένα νέο μίνι μνημόνιο, το οποίο θα φέρει στη
Βουλή, προκειμένου να προχωρήσουν παλιά και νέα μνημονιακά μέτρα, με πρόσχημα
τις «απειλές» των τροϊκανών, για τη μη καταβολή της δόσης των 8,1 δισ, ευρώ
χρήματα με τα οποία θα αποπληρωθούν οι δανειστές και θα στηριχθούν οι
τραπεζίτες.
Η
στάση εργασίας τη Δευτέρα στην Αττική και η συγκέντρωση στην πλατεία Καραϊσκάκη
στις 12.30 είναι μια πρώτη απάντηση ενάντια στα λουκέτα και τις απολύσεις, δεν
είναι όμως αρκετή για να αναχαιτίσει την θύελλα που έρχεται.
Αυτή
την ώρα όλος ο κόσμος των Νοσοκομείων πρέπει να σταθεί όρθιος και να υψώσει τείχος
για να μην περάσουν τα λουκέτα και οι απολύσεις. Πρέπει να βρει κοινό βηματισμό
με τους εργαζόμενους στους Δήμους, τους εκπαιδευτικούς, όλους τους εργαζόμενους
στο Δημόσιο αλλά και στον Ιδιωτικό τομέα που σήμερα χτυπιούνται αλύπητα.
Απαιτείται
μέτωπο ενάντια στη διάλυση των υπηρεσιών που παρέχουν κοινωνικά αγαθά που
ταυτόχρονα θα θέτει στην πρώτη γραμμή το ζήτημα της προάσπισης του δικαιώματος
στην εργασία.
Οι
Ομοσπονδίες της Υγείας αυτή την ώρα πρέπει να πάρουν πρωτοβουλίες συντονισμού
με τις άλλες ομοσπονδίες του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.
Τα
σωματεία στα Νοσοκομεία πρέπει να συνεδριάσουν, να προχωρήσουν σε Γενικές
συνελεύσεις, να αποφασίσουν δράσεις και κινητοποιήσεις. Σε κάθε πόλη, σε κάθε
νομό με πρωτοβουλία των πρωτοβάθμιων Σωματείων των Νοσοκομείων να υπάρξει κοινό
μέτωπο και συντονισμός δράσεων και κινητοποιήσεων με σωματεία εργαζομένων από
την εκπαίδευση την τοπική αυτοδιοίκηση, τον ιδιωτικό τομέα για να βάλλουμε
φρένο σε αυτή την πολιτική.
Τα
Νοσοκομεία τα σχολεία, οι κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων, τα κοινωνικά αγαθά
είναι δικά μας, ανήκουν σε όλη την κοινωνία και δεν πρέπει να επιτρέψουμε να τα
συρρικνώσουν κα να τα διαλύσουν. Το δικαίωμα στην εργασία είναι αναφαίρετο για
κάθε πολίτη, είτε δουλεύει στον ιδιωτικό τομέα είτε στο Δημόσιο. Η ανεργία δεν
μπορεί να είναι το μέλλον αυτής της κοινωνίας.
ΟΧΙ ΛΟΥΚΕΤΑ ΣΕ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ - ΚΛΙΝΙΚΕΣ - ΣΧΟΛΕΙΑ –ΚΟΙΝ. ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
ΟΧΙ ΣΤΙΣ
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ
ΘΑ ΤΟΥΣ
ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ
Όλοι
στη Παναττική Στάση Εργασίας τη Δευτέρα 8 Ιουλίου
και
τη συγκέντρωση στην πλατεία Καραϊσκάκη στις 12.30
Ετικέτες
Διαπλοκή,
ΕΟΠΥΥ,
Κοινωνική Ασφάλιση,
Οικονομική κρίση
Τρίτη 2 Απριλίου 2013
Ένας Γερμανός αντίπαλος των μνημονιακών πολιτικών στην Υγεία
- Γράφτηκε από τον/την Super User
Η επίσκεψη αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο του έντονου ενδιαφέροντος του γερμανικού κόμματος της Αριστεράς για την κατάσταση στο χώρο της δημόσιας υγείας στην Ελλάδα και των οξύτατων προβλημάτων από την εφαρμογή της πολιτικής των μνημονίων. Η υποστήριξη και συμπαράσταση των αγώνων που δίνουν καθημερινά οι γιατροί και οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας, αποτελεί συνέχεια του ενδιαφέροντος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Die Linke, η οποία έχει εκφραστεί ήδη με κατάθεση ερώτησης της τον Σεπτέμβριο του 2012 προς το γερμανικό ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο, με θέμα τις επιπτώσεις του μνημονίου στη δημόσια περίθαλψη την Ελλάδα.
Παράλληλα, τον Απρίλιο του 2012 υπογράφηκε, μεταξύ του ελληνικού υπουργείου Υγείας, του γερμανικού ομοσπονδιακού υπουργείου Υγείας και της Ομάδας Δράσης της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την Ελλάδα, «Μνημόνιο Συνεργασίας» (Memorandum of Understanding), που προβλέπει την ανάληψη, από την πλευρά της Γερμανίας, πρωτοβουλιών ως συμβολή στην αναμόρφωση του ελληνικού συστήματος υγείας. Η συμφωνία συνίσταται κατά κύριο λόγο στην παροχή υποστήριξης προς τις ελληνικές αρχές για την ανάπτυξη συνολικής δομής και στρατηγικής για την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων στον τομέα της δημόσιας Υγείας. Στο «Μνημόνιο Συνεργασίας» εντοπίζονται τρεις κεντρικοί τομείς στους οποίους η Γερμανία αναλαμβάνει να συμβουλεύσει την Ελλάδα για την υλοποίηση των «μεταρρυθμίσεων»: Η πολιτική διαμόρφωσης τιμών φαρμάκων, η χρηματοδότηση των νοσοκομείων και η οργάνωση και διάρθρωση των ασφαλιστικών φορέων (ΕΟΠΥΥ).
Κλειστά Ενοποιημένα Νοσήλια
Ειδική μνεία γίνεται στη διεύρυνση της εφαρμογής των Κλειστών Ενοποιημένων Νοσηλίων (ΚΕΝ)* στα νοσοκομεία. Στη Γερμανία, ήδη από το 2000, επί κυβερνητικού συνασπισμού Σοσιαλδημοκρατών και Πρασίνων, αποφασίστηκε στη βάση των Ομοιογενών Διαγνωστικών Κατηγοριών (Diagnosis Related Groups-DRGs) η εφαρμογή των ΚΕΝ, τα οποία εισήχθησαν προοδευτικά τα επόμενα χρόνια. Σοβαρά μειονεκτήματα, όπως έχουν καταγραφεί από την εμπειρία εφαρμογής τους στη Γερμανία, είναι ότι τα νοσοκομεία αποκτούν κίνητρο να δώσουν όσο το δυνατόν νωρίτερα εξιτήριο στον ασθενή, συχνά υπερβολικά νωρίς («αιματηρό εξιτήριο»), ενώ ταυτόχρονα προσπαθούν να διατηρήσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό ασθενών (περιπτώσεων). Οι ασθενείς υποβάλλονται πολλές φορές σε δαπανηρές θεραπείες και έχει αυξηθεί ο αριθμός επεμβάσεων που θεωρούνται πιο ελκυστικές και οικονομικά συμφέρουσες, την ίδια ώρα που δεν καλύπτονται άλλες επεμβάσεις πιο φθηνές και θεραπείες περισσότερο αναγκαίες. Επίσης καταγράφονται περιπτώσεις, στις οποίες οι ασθενείς εμφανίζονται στη βάση διάγνωσης πιο άρρωστοι από ό,τι πραγματικά είναι (διαδικασία υπερτιμολόγησης ιατρικών πράξεων, upcoding). Η εφαρμογή τους στη Γερμανία έχει καταδείξει ότι δεν οδηγεί σε περιστολή των δαπανών, αντίθετα ενισχύει την εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών υγείας και τον ανταγωνισμό των νοσοκομείων. Ειδικά για την Ελλάδα όπου τα νοσοκομεία είναι υπό κατάρρευση και η χρηματοδότηση και ο προγραμματισμός αβέβαια, εκφράζεται έντονος σκεπτικισμός για τη δυνατότητα επέκτασης της εφαρμογής τους.
Τον ίδιο σκεπτικισμό εκφράζει και ο Χάραλντ Βάινμπεργκ στην «Εποχή».
- Στο πλαίσιο της επίσκεψης σας στην Αθήνα επισκεφτήκατε το Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας. Τι εικόνα έχετε από την επίσκεψη σας στο νοσοκομείο, πώς θα περιγράφατε εν συντομία αυτά που είδατε και ακούσατε;
- Καταρχάς με εντυπωσίασε η «υπερπληρότητα», υπερπλήρη δωμάτια με πολλούς ασθενείς, που έμοιαζαν περισσότερο με κουτιά παρά με νοσηλευτικούς θαλάμους νοσοκομείων. Δωμάτια, αν κάποιος μπορεί να τα αποκαλεί έτσι, στα οποία υπήρχε μόνο ένα ντουζ και μπάνιο για όλους τους ασθενείς.
Η έλλειψη νοσηλευτικού προσωπικού και τα σχετικά στοιχεία που άκουσα είναι απίστευτα. Η αναλογία νοσηλευτών και ασθενών, υπό «κανονικές» συνθήκες είναι δύο νοσηλευτές για κάθε 42 ασθενείς, και τη νύχτα μόνο ένας. Αυτό ακυρώνει κάθε έννοια σωστής νοσηλευτικής φροντίδας για τους ασθενείς. Οι αναλογίες αυτές παραπέμπουν σε αναπτυσσόμενη χώρα.
Αν συνυπολογίσει κάποιος σε αυτό και τις μεγάλες ελλείψεις σε φάρμακα αλλά και ιατρικά υλικά είναι άσχημη κατάσταση. Απλά πράγματα όπως γάντια, μάσκες, εργαλεία τα οποία χρησιμοποιούνται, αποστειρώνονται και ξαναχρησιμοποιούνται, πολλές φορές… Εξεταστικά διαγνωστικά μηχανήματα που δεν καθαρίζονται ικανοποιητικά.
Αυτά δε που άκουσα για τη λειτουργία και τις δυσκολίες στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας είναι απίστευτα. Πρέπει να ομολογήσω ότι δεν περίμενα να αντικρίσω τέτοια κατάσταση. Δεν νομίζω ότι πληρούνται ούτε βασικές προϋποθέσεις λειτουργίας ενός νοσοκομείου. Η κατάσταση που είδα επιβεβαιώνει αυτό που άκουσα ότι υπό αυτές τις συνθήκες αυξάνεται ο αριθμός των ενδονοσοκομειακών λοιμώξεων και των μεταδιδόμενων ιών.
Θεωρώ ότι αν κάποιος έπαιρνε από ένα νοσοκομείο στη Γερμανία εργαζόμενους γιατρούς ή νοσηλευτικό προσωπικό και τους έλεγε ότι πρέπει να εργαστούν σε ένα τέτοιο νοσοκομείο θα έφευγαν τρέχοντας. Είναι αδύνατο να εργαστείς υπό αυτές τις συνθήκες. Και όμως οι εργαζόμενοι εδώ το κάνουν!
Και εδώ πρέπει να καταθέσω όλο το σεβασμό μου για όλους εκείνους, γιατρούς και νοσηλεύτριες, στο νοσοκομείο που με ανθρωπιά και παρά τους μειωμένους μισθούς και τις δύσκολες συνθήκες, βάζουν όλη τη δύναμη και την ενέργεια τους για να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν. Αυτή η κατάσταση δεν θα έπρεπε να υπάρχει πουθενά στον κόσμο, ούτε στην Ελλάδα, ούτε στην Ευρώπη ή αλλού.
- Από τη μέχρι τώρα εμπειρία σας και από όσα είδατε, είναι λογικό να μιλάμε για την εφαρμογή και επέκταση των ΚΕΝ στα νοσοκομεία, όπως προβλέπεται στο «Σύμφωνο Κατανόησης»;
- Η χρηματοδότηση των νοσοκομείων φαίνεται να είναι ένα περίπλοκο σύστημα. Έχει μειωθεί δραματικά, σε ποσοστό 15% για το τελευταίο έτος, 40% για την τελευταία τριετία. Το ποσό της χρηματοδότησης που θα αφορά την εφαρμογή των ΚΕΝ δεν θα αλλάξει την κατάσταση αν δεν υπάρξουν άλλες βελτιώσεις, θα είναι μια άσχημη κατάσταση σε ένα νέο περιτύλιγμα. Τα ΚΕΝ, από την εμπειρία μας στη Γερμανία, οδηγούν στην εμπορευματοποίηση και τον ανταγωνισμό, αλλά σε ποιο ανταγωνισμό ακριβώς εδώ; Δεν φαίνεται να έχει νόημα. Το μοντέλο των ΚΕΝ, που προήλθε στην πραγματικότητα από την Αυστραλία και διαμορφώθηκε στα δεδομένα της Γερμανίας, απαιτεί τεχνογνωσία και εκπαίδευση έμπειρου διοικητικού προσωπικού για την εφαρμογή και λειτουργία του καθώς και υποδομή σε εξοπλισμό και λογισμικό (που προφανώς πρέπει να αγοραστούν από εταιρείες του εξωτερικού) αλλά δεν βλέπω πουθενά τις προϋποθέσεις και τις υποδομές για κάτι τέτοιο.
- Στην Ελλάδα εξαιτίας και των περικοπών έχουμε ιδιαίτερα προβλήματα στον τομέα ψυχικής υγείας και απεξάρτησης. Υπάρχουν στη Γερμανία αντίστοιχα προβλήματα;
- Αυτό που ισχύει στη Γερμανία είναι ότι στις βιομηχανικές χώρες οι ψυχικές ασθένειες συνδέονται αρκετά με την εργασία και τον εργασιακό χώρο. Στη φαρμακευτική αγωγή των ψυχικά ασθενών δεν παρουσιάζονται μεγάλα προβλήματα, στη θεραπεία, αντίθετα, ναι. Λείπουν δηλαδή ψυχοθεραπευτές. Επίσης κάτι που ανέφερα και στη συνάντηση με βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι εξαιτίας των συμφωνιών για εκπτώσεις και τη συνταγογράφηση της δραστικής ουσίας των φαρμάκων, πολλοί ασθενείς παίρνουν φάρμακα που μπορεί να είναι ίδια ως προς τη δραστική τους ουσία αλλά επειδή φαίνονται διαφορετικά από αυτά που μέχρι τώρα έπαιρναν δυσκολεύονται να τα εμπιστευθούν και επηρεάζεται με αυτό τον τρόπο η φαρμακευτική αγωγή και η εμπιστοσύνη του ασθενή στη θεραπεία του. Συγκριτικά με την κατάσταση στον τομέα της ψυχικής υγείας στην Ελλάδα αυτά που ανέφερα για τη Γερμανία ακούγονται ως μικρές λεπτομέρειες.
- Αναδημοσίευση από την εφημερίδα ΕΠΟΧΗ
Ετικέτες
Κοινωνία,
Κοινωνική Ασφάλιση,
Νοσοκομεία,
Οικονομική κρίση
Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013
Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΤΣΑΥ
![]() |
| Τα κατατεθημένα σας παραπεμπτικά. |
ΤΣΑΥ
Συνάδελφοι, δεν έχει γίνει κατανοητό πόσο σοβαρό είναι αυτό το θέμα και
ότι είναι ανάγκη να αντιμετωπισθεί άμεσα. Εξ άλλου έχουμε καθυστερήσει
δραματικά να αντιδράσουμε σε ένα νόμο που ισχύει από το 1993 (νόμος Σιούφα) και
ο οποίος καθορίζει απαράδεκτα χαμηλές συντάξεις για τους μετά το 1993
συναδέλφους. Πάμε σε δυο κατηγορίες ασφαλισμένων . Οι ασφαλισμένοι προ του 1993
που παίρνουν σήμερα σύνταξη: ο απλός συνταξιούχος 1288 ευρω το μήνα και
1935 ευρώ ο μονοσυνταξιούχος. Οι ασφαλισμένοι μετά το 1993 θα παίρνουν
από 443 ευρω. Το ΤΣΑΥ έχει δημιουργήσει 14 κατηγορίες ασφάλισης, με βάσει
το ν. Σιούφα, με ποσό εισφορών από 130-580ευρω το μήνα. Ουσιαστικά οι
νέοι είναι πραγματικά ανασφάλιστοι ή ασφαλισμένοι
στα όρια της φτώχειας. Αξίζει να
σημειωθεί ότι η αναλογία εργαζομένων προς συνταξιούχους για το ΤΣΑΥ
είναι 5,2/1, με βάση βιωσιμότητας το 3,5/1.Παρά το γεγονός λοιπόν ότι το
ΤΣΑΥ είναι από τα πιο υγιή οικονομικά ταμεία οι διορισμένες διοικήσεις το
παρουσιάζουν με αβέβαιο μέλλον
Από
συζητήσεις και επαφές που κάναμε, με πρωτοβουλία μας το τελευταίο
διάστημα και με αφορμή το θέμα των ΟΜΟΛΟΓΩΝ προέκυψαν τα εξής:
-το
ΤΣΑΥ έχει τεράστια προβλήματα οργάνωσης και κακοδιαχείρισης με
αποτέλεσμα να χάνει τεράστιους πόρους από εισφοροδιαφυγή και μη ελεγμένες
υποθέσεις. Δεν υπάρχει μηχανοργάνωση. Για τα τελευταία 10-15 χρόνια δεν υπάρχουν ετήσιοι ισολογισμοί!! όπως προβλέπει η
νομοθεσία. Άλλωστε το θέμα που δημιουργήθηκε στο Βόλο είναι χαρακτηριστικό
παράδειγμα έλλειψης οποιασδήποτε οργάνωσης και ανευθυνότητας από το ΤΣΑΥ. Χάθηκαν
τα χρήματα, κανείς δεν τα έψαχνε επί χρόνια, οι ΕΔΕ έβγαλαν ότι δεν έχουν
ευθύνη οι υπάλληλοι του ΤΣΑΥ και την ψάχνουν στους 3 προέδρους των τοπικών
συλλόγων!!.
-από
την συναντήσεις ΠΙΣ και ΕΙΝΑΠ με τον πρόεδρο του ΤΣΑΥ κ. Κωστάκη μάθαμε
ότι και
το ΤΣΑΥ έχει αγοράσει ομόλογα ύψους
300.000.000 ευρώ, την ίδια στιγμή
που με πρόταση Τσιτουρίδη πούλησε τα δικαιώματα Εθνικής και
έτσι χάσαμε μέσα σε 6μηνες τεράστια ποσά από την μη συμμετοχή στην αύξηση
του μετοχικού κεφαλαίου της ( έχει
2.5 εκ. μετοχές της ΕΘΝΙΚΗΣ). Αυτό συνέχισε τα σκάνδαλα των προηγουμένων
κυβερνήσεων με το χρηματιστήριο όταν στηρίζοντας συγκεκριμένες μετοχές χάθηκαν μεγάλα ποσά του ταμείου. Δυστυχώς το ΤΣΑΥ έχει μεγάλα ποσά σε
χρήματα και μετοχές και όχι σε ακίνητα.
Από την άλλη τα κτίρια που νοικιάζονται υποτιμολογούνται. Δεν έχει αποδοθεί
ο κοινωνικός πόρος της τριμερούς
χρηματοδότησης και δεν έχει επιστραφεί ο ΛΑΦΚΑ που αποδόθηκε από το
ΤΣΑΥ τα προηγούμενα χρόνια . Συγκεκριμένα η κατάσταση στα αποθεματικά
είναι η ακόλουθη, σύμφωνα
με τον πρόεδρο του ΤΣΑΥ και
που από τρίτους μάθαμε.
Χρήματα 430.000.000
Μετοχές
400.000.000
Ομόλογα 366.000.000
Κτίρια: το μέγαρο ΤΣΑΥ,
Σταδίου 29, που στεγάζεται το υπουργείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων με χαμηλό
ενοίκιο, το κτίριο δίπλα στη ΓΑΔΑ που παραμένει αναξιοποίητο και θερμή πηγή με
20στρ. οικόπεδο στη Θέρμη Λέσβου.
Παραμένει μεγάλη η
εισφοροδιαφυγή στο ταμείο από τον ιδιωτικό τομέα. Μέχρι σήμερα δεν
υφίσταται μητρώο εργοδοτών .Οι ιδιωτικές εταιρείες υγείας έχουν να
ελεγχθούν από 1993 (μόνο για μια , ΄΄ΥΓΕΙΑ΄΄, υπάρχει δικαστική απόφαση
για χρέος 3 εκατ. ευρώ ) .Υπολογιζόμενο κόστος εισφοροδιαφυγής ,
κατά τον πρόεδρο του ΤΣΑΥ, πάνω από 1,5 δις ευρώ .Οι υπάλληλοι για
τον έλεγχο των εταιρειών υγείας δεν ξεπερνούν τους 3 .Εκκρεμούν
49.300 αιτήσεις για εκκαθάριση. Τα κενά στη στελέχωση
του ταμείου είναι τεράστια και δεν προβλέπεται διαδικασία συμπλήρωσης άμεσα.
Εμείς φέραμε θέμα ΤΣΑΥ στο ΔΣ του ΠΦΣ, στις 20/9/06. Ζητήσαμε
να έρθει ο εκπρόσωπος του ΠΦΣ στο ΤΣΑΥ στο επόμενο ΔΣ για να ενημερωθούμε.
Τελικά ήρθε στο μεθεπόμενο , στις 27/11/06 όπου έγινε συζήτηση . Εμείς
προτείναμε και έγινε αποδεκτό να έλθουμε σε συνεννόηση και συντονισμό με
τους άλλους Πανελλήνιους: Γιατρών, Οδοντ/ρων, Κτην/ρων και ΠΕΦ και από κοινού
να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα και ενημέρωση του κλάδου. Φυσικά και δεν
έγινε τίποτα! Στο ΔΣ στις 17/01/07 τους ενημερώσαμε ότι έγινε επαφή ΔΣ Π.Ι.Σ με
Τσιτουρίδη για το ΤΣΑΥ και ξαναποφασίσαμε το ίδιο , κοινή συνεδρίαση των
ΔΣ των Π. συλλόγων. Εμείς και άλλοι συνάδελφοι προτείναμε τα αυτονόητα: όχι
διάκριση των συνταξιούχων σε 2 κατηγορίες, ενιαία και ανώτατη σύνταξη για
όλους. Εκλεγμένη διοίκηση και αυτοδιαχείριση στο ΤΣΑΥ από τους
ασφαλισμένους του, εν ενεργεία και συνταξιούχους. Δημοκρατία και διαφάνεια σε
όλους τους τομείς και κυρίως στα οικονομικά. Δημόσιος απολογισμός, λογοδοσία
και κοινωνικός έλεγχος στους ασφαλισμένους και όχι στον εκάστοτε υπουργό.
Μηχανοργάνωση και αποκέντρωση, απαίτηση είσπραξης από το ΤΣΑΥ ΟΛΩΝ των
χρεών προς αυτό από ιδιωτικές κλινικές αλλά και το δημόσιο κλπ. Επιπλέον
απαιτείται μια έγκυρη αναλογιστική μελέτη για το μέλλον του ασφαλιστικού μας
ταμείου. Τα ίδια αποφάσισε και η ΓΣ του ΠΦΣ στις 03/03/07.Τα ίδια ξαναποφάσισε
το ΔΣ του ΠΦΣ στις 25/04/07 στο Βόλο. Επίσης αποφασίσαμε περιφερειακές
συσκέψεις (Θεσ/κη, Λάρισα, Αθήνα, Πάτρα , Κρήτη, Καβάλα κλπ) για ενημέρωση ( η
ΓΣ του Φ ΣΑ αποφάσισε ειδική ΓΣ άμεσα με μόνο θέμα το
ΤΣΑΥ) και να αναθέσουμε στο ΙΝΕ/ΓΣΕΕ την σύνταξη αναλογιστικής μελέτης για το
μέλλον του ΤΣΑΥ . Αυτά αν δεν γίνουν και σε συντονισμό με γιατρούς,
οδοντιάτρους και κτηνιάτρους δεν θα έχουν σημαντικό αποτέλεσμα. ΑΝ!!! γίνουν
κάποτε.
Eν τω μεταξύ προέκυψε ότι το ΤΣΑΥ είναι αναμεμιγμένο
στο ΄΄κόλπο΄΄ με τα ΄΄δομημένα΄΄ με 55 εκ. ευρώ και μάλιστα υπάρχει
καταγγελία, ακούστηκε και στη Βουλή, για πλαστό πρακτικό του ΔΣ του ΤΣΑΥ. Τον
τελευταίο χρόνο πρέπει από τα ΄΄δομημένα΄΄ και άλλες ενέργειες να έχει χάσει
πολλά εκατ. ευρώ και έχει υπερβεί κατά 50% το όριο του νόμου για τέτοιες
επενδύσεις.
Ψηφίστηκε δε στη Βουλή, στις 19/04/07 με ειδική τροπολογία που είχε εξαγγείλει
ο υπουργός μετά το Πάσχα, ο τρόπος επιλογής των διοικήσεων στα Ταμεία. Πήραν
αιρετή διοίκηση ΕΔΟΕΑΠ, ΤΣΜΕΔΕ και ΟΑΕΕ που κινητοποιήθηκαν και ήταν στη
Βουλή. Οι δικοί μας δήλωσαν ότι δεν το... ήξεραν. Χάθηκε μια ευκαιρία, αλλά
δείχνει και τον τρόπο λειτουργίας του ΠΦΣ.
Συνάδελφοι
, κάθε μέρα αναδεικνύονται οι τεράστιες κυβερνητικές ευθύνες για την
καταλήστευση των Ταμείων. Με τα ¨δομημένα¨ ομόλογα στήθηκε ένα ΄΄κόλπο΄΄ μέσω
του οποίου η κυβέρνηση εξασφάλισε φθηνά δάνεια και οι επιτήδειοι μεσάζοντες μίζες
εκατ. ευρώ. Για να δούμε τι ακριβώς έχει γίνει στο ΤΣΑΥ και στα άλλα Ταμεία ,
πρέπει να γίνει έρευνα σε βάθος και μάλλον μόνο από εξεταστική επιτροπή της
Βουλής θα το μάθουμε. Η ζημιά πρέπει να κοστολογηθεί και να επιστραφεί στο
ταμείο μας όπως και παλαιότερες ζημιές, χρηματιστήριο, άτοκη χρηματοδότηση στο
κράτος κλπ Να αποδοθούν οι όποιες ευθύνες αστικές και ποινικές. Να διαμορφωθεί
νέο θεσμικό πλαίσιο που θα εξασφαλίζει τα αποθεματικά των Ταμείων με σταθερή
και εγγυημένη απόδοση. Και βέβαια η στήριξη του δημόσιου και
κοινωνικού χαρακτήρα της ασφάλισης απέναντι στη ραγδαία ανάπτυξη των ιδιωτικών
εταιρειών. Θυμίζουμε ότι φέτος και για πρώτη φορά πρωθυπουργός παρευρέθη στο
ετήσιο συνέδριο των ασφαλιστικών εταιρειών. Όπως θυμίζουμε ότι πρόσφατα είχαμε μείωση
κατά 30-40% στις συντάξεις του ΤΕΒΕ.
Συνάδελφοι, αν μείνουμε απλώς μόνο στις αποφάσεις ως συνήθως, αν δεν υπάρξει
κινητοποίηση για το θέμα ΤΣΑΥ απ’ όλους τους υγειονομικούς και δεν επιβάλουμε
την αυτοτέλεια του, με αιρετή διοίκηση και κοινωνικό έλεγχο, δεν θα έρθουν
καλύτερες μέρες . Και πρέπει να δουλέψουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Η πρόταση μας για κινητοποίηση στις 15/05/07 μαζί με
άλλους φορείς για τα ΄΄ομόλογα΄΄ στηρίχθηκε μόνο από τον Γιάννη Καβαλάρη.
- Να μελετήσουμε άμεσα , το θεσμό
των Επαγγελματικών Ταμείων προς το συμφέρον όλων των υγειονομικών και ιδιαίτερα των νέων και
την αναβάθμιση του ΚΑΕΦ.
ΥΓ. Το ΤΕΑΥΦΕ, που μας αφορά έμμεσα, έχει επενδύσει, με δικομματική
συναίνεση, το 60% !! των αποθεματικών του, εκ των οποίων 55 εκ.
ευρώ σε ΄΄δομημένα΄΄
ομόλογα.
ΜΑΗΣ
2007
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ- -ΠΙΣΤΟΦΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ--ΡΟΥΣΣΟΣ ΝΙΚΗΤΑΣ, ΜΕΛΗ ΔΣ του ΠΦΣ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)











