Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΙΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΙΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2012

Στην άσκηση της Ιατρικής να επικρατήσει η κοινωνική ευθύνη.


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ  ΜΕΤΩΠΟ

               ΓΙΑΤΡΩΝ  ΠΙΣ



ΘΕΣΕΙΣ  ΚΑΙ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΑΡΧΩΝ

Ζ
ούμε και προσπαθούμε να εργαστούμε σε μια χώρα που με σκόπιμα παραποιημένα ανακριβή στοιχεία την οδήγησαν στο σφαγείο του ΔΝΤ και της τρόικας. Σε μια χώρα που με πρόσχημα το χρέος γίνεται απόπειρα να οδηγηθούν οι μισθοί και οι συντάξεις σε τριτοκοσμικά επίπεδα και να διαλυθούν το δημόσιο κοινωνικό και ασφαλιστικό σύστημα καθώς και οι δημόσιες υπηρεσίες υγείας και πρόνοιας. Οι αυθαίρετες μνημονιακές πολιτικές που καθημερινά αποδεικνύονται καταστροφικές και αδιέξοδες, υλοποιούνται με θρησκευτική ευλάβεια από μια τρικομματική κυβέρνηση της οποίας οι εταίροι δεν έχουν πάρει καμιά εξουσιοδότηση από τους ψηφοφόρους τους για να την εφαρμόσουν. Όλα αυτά γίνονται για να προστατευτεί η κερδοφορία των μεγάλων επιχειρήσεων και τα συμφέροντα των τραπεζών. Με την εξαθλίωση των εργαζόμενων και την καταστροφή των αυτοαπασχολούμενων επιχειρούν να δημιουργήσουν ευνοϊκό περιβάλλον για κερδοφόρες επενδύσεις ακόμα και σε τομείς αποκλειστικά δημόσιου συμφέροντος, όπως η δημόσια υγεία και η πρόνοια.

Αυτοί που έχουν την ευθύνη για την καταστροφή της χώρας τολμούν να μας κουνούν το δάκτυλο και να προπαγανδίζουν πως για την κατάσταση στο χώρο της υγείας φταίνε οι μισθωτοί και οι αυτοαπασχολούμενοι και αξιοποιούν γι αυτό παθογένειες του συστήματος που οι ίδιοι εξέθρεψαν και από το οποίο συνεχίζουν να διαπλέκονται και να επωφελούνται.



Η ιατρική κοινότητα της χώρας, παγιδευμένη για πολλά χρόνια στην αδιέξοδη λογική «ο καθένας κλεισμένος στον εαυτό του και για τον εαυτό του», αρχίζει ν΄ αντιλαμβάνεται πως μόνο μέσα από ενωτικές συλλογικές διαδικασίες υπάρχει ελπίδα να διασφαλίσει αξιοπρεπή επιστημονική και επαγγελματική επιβίωση. Μια νέα συνείδηση αρχίζει να διαμορφώνεται και μια ριζοσπαστική αντίληψη αρχίζει να κερδίζει έδαφος.

Εμείς που συναποτελούμε το ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑΤΡΩΝ ΠΙΣ, είμαστε περήφανοι που πρωτοστατήσαμε στη διαμόρφωση αυτής της νέας συνείδησης, που με την ενωτική αποφασιστική δράση μας συμβάλαμε στις μεγάλες αλλαγές που έχουν συμβεί το τελευταίο διάστημα στα συλλογικά όργανα των γιατρών, από τον ΠΙΣ και τους Ιατρικούς συλλόγους μέχρι τις κλαδικές ομοσπονδίες και τα πρωτοβάθμια σωματεία. Μας ενώνουν κοινές αντιλήψεις που πιστεύουμε πως μπορούν να γίνουν πλειοψηφικές ανάμεσα στους εργαζόμενους γιατρούς, ανεξάρτητα από την στενή κομματική η παραταξιακή ένταξη.

ΕΜΕΙΣ

·         Πιστεύουμε πως οι αυθαίρετοι περικομμένοι «κλειστοί» προϋπολογισμοί για την υγεία καθιστούν αδύνατη την υποστήριξη και αναβάθμιση του συστήματος υγείας, πολύ περισσότερο δε την δημιουργία ολοκληρωμένου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Κανένας και με κανένα πρόσχημα δεν δικαιούται να επιβάλει τη διάλυση των υπηρεσιών υγείας μόνο και μόνο για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των δανειστών της χώρας. Οι αυθαίρετες περικοπές μπορεί και πρέπει να ανατραπούν προς το συμφέρον και της συνολικής αναπτυξιακής πορείας της χώρας. Το υπουργείο Υγείας που ξοδεύει 174.000 ευρώ για διαφήμιση του «έργου» του, που δίνει αφειδώς εκατομμύρια ευρώ σε επιτροπές «σοφών» για να αναδείξουν την ανάγκη διάλυσης του δημόσιου συστήματος και των αυτοαπασχολούμενων, το υπουργείο που με τα περίφημα ΚΕΝ οδηγεί σε καταστροφή τα ασφαλιστικά  ταμεία, ενώ δεν κάνει τίποτα για να προστατεύσει τα αποθεματικά τους από το «κούρεμα»  δεν δικαιούται να περικόπτει κατ΄ ελάχιστον τις δαπάνες υγείας.

·         Δεν ποντάρουμε στη διάλυση των δημόσιων και κοινωνικοασφαλιστικών δομών υγείας με την αφελή και επικίνδυνη «προσδοκία» πως έτσι θα εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των αυτοαπασχολούμενων γιατρών.

·         Δεν θεωρούμε πως η «δύσκολη οικονομική κατάσταση» πρέπει να οδηγήσει το ιατρικό σώμα στη λογική του «ο σώζων εαυτόν σωθήτω» με μετακύλιση του κόστους στους συμπολίτες μας, σ΄ ένα χωρίς αρχές αγώνα για επαγγελματική επιβίωση.



·         Πιστεύουμε πως η υγεία είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό και πως οι δημόσιες και κοινωνικοασφαλιστικές δομές πρέπει να ενισχυθούν και να στηριχτούν, όχι μόνο για τη δυνατότητα πρόσβασης στους πολίτες αλλά και για την προοπτική απασχόλησης των γιατρών και ιδιαίτερα των νέων.

·         Αγωνιζόμαστε για την ενότητα όλων των κλάδων των μισθωτών και αυτοαπασχολούμενων γιατρών που θέλουν να εργάζονται και να ζουν με αξιοπρέπεια από τις νόμιμες αμοιβές τους. Οι γιατροί του ΕΣΥ, οι μισθωτοί του ΕΟΠΥΥ, οι αυτοαπασχολούμενοι μπορούν ενωμένοι να διεκδικήσουν τους όρους που θα εξασφαλίζουν την αξιοπρεπή άσκηση της ιατρικής και την ποιοτική προσφορά υπηρεσιών υγείας στους πολίτες. Η ελεύθερη πρόσβαση στη συνταγογράφηση και παραπομπή για εξετάσεις καθώς και η κατοχύρωση συλλογικών συμβάσεων για όλους τους κλάδους αποτελούν ουσιώδεις προϋποθέσεις για την άσκηση της ιατρικής στον τόπο μας.

·         Η εξασφάλιση της επαγγελματικής επιβίωσης των αυτοαπασχολούμενων εργαστηριακών συναδέλφων μας αποτελεί ουσιαστική παράμετρο της δράσης μας. Θα πορευτούμε προς υπερσυγκέντρωση και απομύζηση όλων των δαπανών προς τις μεγάλες επιχειρήσεις ή θα στηρίξουμε την αξιοπρεπή επιβίωση των αυτοαπασχολούμενων με ευνοϊκή επίδραση στην ποιότητα και στην ευκολία πρόσβασης των πολιτών; Το πλαφόν αποτελεί επιβεβλημένη λύση παράλληλα με τον ουσιαστικό και με επιστημονικά κριτήρια έλεγχο.

·         Θεωρούμε αναγκαία την επικράτηση ενός πνεύματος κοινωνικής ευθύνης κατά την άσκηση της ιατρικής, θεματοφύλακας της οποίας πρέπει να είναι οι ιατρικοί σύλλογοι και οι επιστημονικές ενώσεις των γιατρών. Θεωρούμε απαραίτητο τον έλεγχο με βάση επιστημονικά και τεκμηριωμένα στοιχεία και δεν δεχόμαστε την αυθαίρετη μονομερή άσκηση ελέγχου από διοικητικά όργανα του ΕΟΠΥΥ.



œ        

Ο

ι παρατάξεις και οι συνάδελφοι που φιλοδοξούν να εκπροσωπούν τους γιατρούς στο ΔΣ του ΠΙΣ έχουν να αναμετρηθούν με συγκεκριμένα σοβαρά προβλήματα και ερωτήματα:

Οφείλουμε να βρούμε τη χρυσή τομή που θα κατοχυρώνει τα εργασιακά, ασφαλιστικά και επιστημονικά δικαιώματα των μισθωτών γιατρών του ΕΣΥ και του ΙΚΑ, που θα εξασφαλίζει την επιστημονική και επαγγελματική αξιοπρέπεια των αυτοαπασχολούμενων, συμβεβλημένων ή όχι με το ασφαλιστικό σύστημα, παράλληλα με την εξασφάλιση δωρεάν εύκολης πρόσβασης σε όλους τους πολίτες σε  δημόσιες και κοινωνικοασφαλιστικές υπηρεσίες υγείας.



Οφείλουμε να βρούμε τη χρυσή τομή που θα εμποδίζει την διαφθορά και κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος και θα διασφαλίζει τη δυνατότητα άσκησης της ιατρικής σε όλους τους γιατρούς και ιδιαίτερα τους νέους, αποτρέποντας την αιμορραγία εξειδικευμένου επιστημονικού δυναμικού στο εξωτερικό.

Οι λύσεις δεν είναι εύκολες, όμως οι προτάσεις μας έχουν δοκιμαστεί στην πράξη και δίνουν ελπίδα διεξόδου. Εμπνεόμαστε από τους αγώνες και τις επεξεργασίες του πανιατρικού μετώπου  και τα 12 σημεία αποτελούν βάση για λεπτομερείς επεξεργασίες και επικαιροποίηση.

1.            Απαιτείται να αμφισβητηθεί και ανατραπεί στην πράξη ο απαράδεκτα χαμηλός προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ και των δημόσιων δαπανών για την υγεία. Να σταματήσουμε τις αλόγιστες και εγκληματικές περικοπές.


2.            Απαιτείται να σταματήσει η παράδοση όλων των δυνητικά «κερδοφόρων» τομέων της υγείας στα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα. Να μην εφαρμοστεί και να ακυρωθεί η εφαρμογή του Ν 3919/2011 και της εγκυκλίου 141282/21.12.2011 που παραδίδουν στις ορέξεις των μεγαλοεπιχειρηματιών την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας. Είναι ώρα το ιατρικό κίνημα να διεκδικήσει και να επιβάλει την απαγόρευση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στο χώρο της υγείας σε οποιονδήποτε εκτός από αυτοαπασχολούμενους γιατρούς και συνεταιρισμούς γιατρών.

3.            Οφείλουμε να περιφρουρήσουμε την κατάκτηση της ελεύθερης συνταγογράφησης και αναγραφής παραπεμπτικών απ΄ όλους τους συναδέλφους. Οι συνάδελφοι θα πρέπει με υψηλό αίσθημα ευθύνης να χειριστούν με βάση την ιατρική δεοντολογία και τη χρηστή διαχείριση την εφαρμογή της. Δεν αναγνωρίζουμε αυθαίρετες και μονομερείς διοικητικές αποφάσεις για τη δυνατότητα επιβολής ποινών για «υπέρβαση» των ορίων. Είναι ώρα να διεκδικήσουμε στην αρμοδιότητα του ελέγχου να συμμετέχουν αποφασιστικά οι ιατρικοί σύλλογοι και οι επιστημονικές ενώσεις ειδικοτήτων, τα πλαίσια δε να καθοριστούν από τη συλλογική σύμβαση.

4.            Θα διεκδικήσουμε και θα επιβάλουμε τη σύναψη συλλογικών συμβάσεων για οποιαδήποτε σύμβαση των γιατρών στο δημόσιο και κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα, αλλά και για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις υγείας που απασχολούν ιατρικό προσωπικό. Για τον ΕΟΠΥΥ θα διεκδικήσουμε τη δυνατότητα συμμετοχής όλων των συναδέλφων που επιθυμούν αφού πρώτα κατοχυρωθούν τα ζητήματα απασχόλησης, ασφάλισης, αμοιβής και ελέγχου. Μέχρι τότε καμιά ατομική σύμβαση. Η αξιοπρεπής αμοιβή κατά πράξη και περίπτωση δεν είναι πανάκεια, στο βαθμό που δεν είναι εξασφαλισμένα τα κονδύλια για τις αμοιβές και δεν εξασφαλίζεται η δωρεάν πρόσβαση των ασφαλισμένων στους συμβεβλημένους γιατρούς. Σε κάθε περίπτωση αρνούμαστε κατηγορηματικά τον εγκλωβισμό ασθενών και γιατρών στο απαράδεκτο κατασκεύασμα του μνημονιακού ΕΟΠΥΥ που το μόνο που κάνει είναι να στοιβάζει 9 εκατ. ασφαλισμένους σε ένα σύστημα με λιγότερους και χειρότερα αμειβόμενους γιατρούς και ανεπαρκείς παροχές.


5.            Οι αυτοαπασχολούμενοι εργαστηριακοί θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα συνεργασίας με το κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα, συνεργασία  που θα καλύπτεται από συλλογική σύμβαση με σωστή τιμολόγηση των εξετάσεων και των πράξεων, μακριά από εξευτελιστικές τιμολογήσεις αλλά και από εξόφθαλμα υπερτιμολογημένες τιμές. Η θέσπιση ανώτατου ορίου (πλαφόν) πρέπει να διεκδικηθεί και να κατοχυρωθεί.

6.            Υπερασπιζόμαστε τον δημόσιο χαρακτήρα και την επαρκή χρηματοδότηση των νοσοκομείων του ΕΣΥ και την διασφάλιση της εργασιακής σχέσης, του ειδικού ιατρικού μισθολογίου, των προσλήψεων και των κονδυλίων για ασφαλή εφημέρευση των γιατρών του ΕΣΥ. Απαιτούμε την άμεση πρόσληψη όσων συναδέλφων έχουν κριθεί.

7.            Θα υπερασπιστούμε την διασφάλιση των εργασιακών, ασφαλιστικών και μισθολογικών δικαιωμάτων των μονίμων και αορίστου χρόνου γιατρών του ΙΚΑ στον ΕΟΠΥΥ και απαιτούμε την κατοχύρωση των οργανικών θέσεων με ΚΥΑ.

8.            Στηρίζουμε τα αιτήματα των νέων γιατρών και θα είμαστε πλάι τους στις δίκαιες διεκδικήσεις για ισότιμη πρόσβαση στο επαγγελματικό πεδίο και τη δυνατότητα εξειδίκευσης και εκπαίδευσης χωρίς άδικους φραγμούς.

9.            Καλούμε τους συναδέλφους σε όποιον τομέα εργάζονται να πορευτούν με αίσθημα ευθύνης και κοινωνικής αλληλεγγύης προς τους ταλαιπωρούμενους συμπολίτες μας. Προτείνουμε οι ιατρικοί σύλλογοι να καλέσουν τους αυτοαπασχολούμενους σε περιορισμό (πάντα σε αξιοπρεπή πλαίσια) της αμοιβής για την ιατρική επίσκεψη. Παράλληλα θα απαιτήσουμε από το υπουργείο οικονομικών να μην προχωρήσει σε θεσμοθέτηση εξωπραγματικών αντικειμενικών κριτηρίων που θα καταστήσουν απαγορευτική την άσκηση της ιατρικής.


œ        

Μας γνωρίσατε μέσα από τους αγώνες και την ενωτική υπεύθυνη στάση μας όλο το προηγούμενο διάστημα στον ΠΙΣ, στους ιατρικούς συλλόγους και τις ομοσπονδίες.

Δεν χρησιμοποιήσαμε και δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε το ΔΣ του ΠΙΣ και των Ιατρικών Συλλόγων ως παραταξιακό φέουδο, ούτε ως βήμα προσωπικής προβολής.

Δυστυχώς ορισμένοι παίζουν με μεγάλη έλλειψη ευθύνης με τη δημοκρατική λειτουργία και τις συλλογικές διαδικασίες και προσπαθούν να τις περιορίσουν στα «μέτρα» τους και τις σκοπιμότητες τους. Εμείς αντιταχτήκαμε στην αδικαιολόγητη προσπάθεια αναβολής των εκλογών στον ΠΙΣ και ευτυχώς επικράτησε η λογική.

Δεν μας απασχολούν τα «δακτυλίδια» και τα επίσημα κομματικά χρίσματα. Δεν απασχολούν πια ούτε το ιατρικό σώμα αλλά και την πλειοψηφία της κοινωνίας. Τελείωσαν για την κοινωνία, είναι ώρα να τ΄ αφήσουμε πίσω και στον ιατρικό χώρο. Όσοι σε διάφορες φάσεις αποδέχτηκαν την ταύτιση τους με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, αναλαμβάνοντας την ευθύνη της διορισμένης διοίκησης του ΠΙΣ πρέπει επιτέλους ν΄ αντιληφθούν ότι δεν μπορούν να εκφράσουν το «νέο».

Κάποιοι προτείνουν την τακτική του lobbying σαν πανάκεια. Η τακτική αυτή σημαίνει άτυπες συναλλαγές και πιέσεις πίσω από κλειστές πόρτες, μακριά από τους αγώνες και την δημοσιότητα. Σημαίνει συμβιβασμούς μακριά από τη μεγάλη μάζα των γιατρών. Είναι τουλάχιστον αντιφατικό συνάδελφοι που το τελευταίο διάστημα καταγγέλλουν τους πάντες για «συμβιβασμό» και έλλειψη αγωνιστικότητας να μας προτείνουν αυτή την πρακτική. Εμείς θα επιμείνουμε στις ενωτικές συλλογικές διαδικασίες, στη συνεχή ενημέρωση και στην αγωνιστική συμπαράταξη όλων των γιατρών με τους εργαζόμενους και την κοινωνία.


Όσοι πιστεύουν πως κάτι άλλαξε στον ΠΙΣ τα δύο τελευταία χρόνια, όσοι είδαν τον ΠΙΣ πιο κοντά στα προβλήματα του ιατρικού κόσμου με αγωνιστικότητα και ισχυρότερη παρουσία σε σχέση με παλαιότερα, καλούνται ν΄ αναρωτηθούν πού οφείλεται αυτό και να ενισχύσουν αυτούς που πρωτοστάτησαν σε αυτή τη «μεταμόρφωση» που είναι ακόμα ατελής και ανολοκλήρωτη αλλά πρέπει να ολοκληρωθεί, προκειμένου ο ΠΙΣ να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και των αναγκών των γιατρών και ολόκληρης της κοινωνίας. Η ενισχυμένη παρουσία μας είναι εγγύηση ότι αυτή η πορεία θα ολοκληρωθεί.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑΤΡΩΝ ΠΙΣ



Συμμετέχουν η ΑΕΓ και πρόεδροι και εκλέκτορες που έχουν εκλεγεί με ενιαία ψηφοδέλτια ανεξάρτητα από παραταξιακή και κομματική ένταξη.

Αρχικά υπογράφοντες σε μια λίστα ανοιχτή που θα διευρυνθεί μέχρι τις εκλογές:

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ. Α ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΙΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΝΑΒΑΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΕΝΓΕ

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ, ΔΣ ΠΙΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΨΥΧΑΡΗΣ, ΔΣ ΙΣΑ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΨΑΛΤΑΚΟΣ, ΔΣ ΙΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΤΑΣΟΣ ΚΑΡΑΔΕΔΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΞΑΝΘΗΣ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΟΙΛΙΑΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΑΙΓΙΟΥ

ΜΑΥΡΕΤΑ ΣΤΑΥΡΑΚΑ, τ. ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΙΧΑΗΛ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΣΑΒΒΙΔΗΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΞΑΝΘΗΣ

ΜΑΡΙΟΣ ΠΥΡΠΑΣΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ

ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΚΩΣΤΑΚΗΣ, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΕΥΠΙΚΑ ΑΡΓΟΥΣ

ΜΗΝΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΔΗΣ, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΧΑΝΙΩΝ

ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΞΑΝΘΗΣ

ΤΣΙΡΩΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΑΤ. ΣΥΛ. ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

ΖΕΡΔΕΛΗΣ ΙΩΑΝ., ΕΚΠΡ. ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΛΕΣΒΟΥ

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012

Προσφυγή του ΠΙΣ κατά της εγκυρότητας της διαβόητης λίστας του ΕΟΠΥΥ


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΩΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ
ΑΠΟ 9 ΕΩΣ ΚΑΙ 13 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2012

Προσφυγή του ΠΙΣ κατά της εγκυρότητας της διαβόητης λίστας του ΕΟΠΥΥ.
O Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος αποτιμά ως ιδιαίτερα επιτυχή την Πανελλαδική Απεργιακή Κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε από 2 έως και 5 Ιανουαρίου 2012, με την δυναμική ενεργοποίηση των Ιατρικών Συλλόγων, των Κλαδικών Ιατρικών Οργανώσεων και κάθε ιατρού που συνειδητά συμμετείχε.
Η θεσμοθέτηση της Ελεύθερης Συνταγογράφησης για όλους τους ιατρούς, κάτω από την συντονισμένη συνολική διεκδίκηση, παρά τις επανειλημμένες κυβερνητικές παλινωδίες και υπαναχωρήσεις, αποτελεί μια αδιαμφισβήτητη κατάκτηση της ιατρικής κοινότητας, για την συνολική εφαρμογή της οποίας απαιτείται συνεχής επαγρύπνηση και αγωνιστική ετοιμότητα.
Ο ΠΙΣ καλεί τους ιατρούς οι οποίοι συμπεριλήφθησαν στις λίστες του ΕΟΠΠΥ που υποβαθμίζουν και προσβάλλουν βάναυσα την επιστημονική και επαγγελματική υπόστασή τους, κάτω από την πίεση και την ανασφάλεια που σκοπίμως καλλιεργήθηκε από τους κυβερνητικούς παράγοντες, να αποσύρουν άμεσα τα ονόματά τους, προασπίζοντας τα πραγματικά τους συμφέροντα.
Επισημαίνεται ότι στις διαβόητες λίστες διαπιστώνεται ότι ο μεγαλύτερος αριθμός των ονομάτων αφορούν ιατρούς οι οποίοι δεν πληρούν τους όρους που τίθενται από την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύθηκε στις 16.12.2011 στο 262 ΦΕΚ και τις αλληλοδιάδοχες ανακοινώσεις που εκδόθηκαν από την ίδια την Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ στις 21.12.2011 και 27.12.2011. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται όσοι υπέβαλλαν τις δηλώσεις μετά τις 27.12.2011 όπου έληγε η νομοθετημένη διορία με αποτέλεσμα να είναι εκπρόθεσμοι, όσοι δεν είχαν προηγουμένως συμβάσεις με τον ΟΠΑΔ και τον ΟΑΕΕ οπότε δεν είναι σύννομοι, όσοι υπηρετούν παράλληλα ως μόνιμοι η με σύμβαση αορίστου χρόνου στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ η τους λοιπούς Οργανισμούς που ενσωματώθηκαν στον ΕΟΠΥΥ οπότε είναι αναντίστοιχοι με τις ως άνω ανακοινώσεις και όσοι έχουν αποπεμφθεί με διοικητικές αποφάσεις των ενσωματωθέντων στον ΕΟΠΥΥ Οργανισμών για σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα. Εις αυτούς εάν προστεθούν οι ιατροί που μετέβαλλαν άποψη και ζητούν την διαγραφή τους από την κατάσταση του ΕΟΠΥΥ χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν αφαιρεθεί τα ονόματά τους, τότε συμπεραίνεται ευλόγως ότι η λίστα είναι πολλαπλώς ανακριβής και αναρτήθηκε ως έχει, προκειμένου να λειτουργήσει ως απεργοσπαστικός μηχανισμός εναντίον των ιατρικών κινητοποιήσεων, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν πρόκειται να εγκρίνει την αποζημίωση αυτών των ιατρών. Ήδη ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος έλαβε την απόφαση να ασκήσει κάθε νόμιμο μέσο εναντίον της Διοίκησης του ΕΟΠΥΥ.


Η βεβιασμένη έναρξη λειτουργίας του ΕΟΠΠΥ, χωρίς να έχουν εξασφαλισθεί οι αναγκαίες οργανωτικές προϋποθέσεις, οι ενιαίες υγειονομικές υπηρεσιακές υποδομές και οι απαραίτητες λειτουργικές διαδικασίες υποδοχής και εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων, έχουν δημιουργήσει ένα γενικότερο κλίμα αβεβαιότητας και ανασφάλειας, που καθιστά επιτακτική την αναβολή εκκίνησής του για το αναγκαίο χρονικό διάστημα.
Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος στηρίζει τις αγωνιστικές αποφάσεις των Κλαδικών Ιατρικών Οργανώσεων και ανακοινώνει την επανάληψη των πανελλαδικών απεργιακών κινητοποιήσεων από 9 έως 13 Ιανουαρίου 2012, διεκδικώντας ανυποχώρητα
1. Την ανάκληση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχόμενου 262/16-12-2011 και των από 21.12.201 και 27.12.2011 ανακοινώσεων του Διοικητή του ΕΟΠΥΥ που οδηγούν νομοτελειακά τον κλάδο των αυτοαπασχολούμενων ελευθεροεπαγγελματιών Ιατρών σε πλήρη απαξίωση και κατάργηση.
2. Την καθιέρωση Γενικής Συλλογικής Σύμβασης του ΕΟΠΥΥ με τον Π.Ι.Σ., μετά από επίσημη διαπραγμάτευση, που θα καθορίζει όλα τα ζητήματα απασχόλησης, ασφάλισης, αμοιβής και ελέγχου, η οποία θα δίδει τη δυνατότητα σε όλους τους ιατρούς που επιθυμούν, να συμβάλλονται, αμειβόμενοι κατά πράξη και περίπτωση.


3. Την ανάκληση των 2456/3-11-2011 ΚΥΑ που αφορούν τον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας του ΕΟΠΥΥ και τις αμοιβές των συμβεβλημένων ιατρών.
4. Την άμεση νομοθετική ρύθμιση και καταβολή των οφειλών του ΟΠΑΔ και των λοιπών Οργανισμών στους δικαιούχους ιατρούς.
5. Την ανάκληση της 141282/ 21-12-2011 εγκυκλίου του Υπουργού Υγείας που επισημοποιεί την ασύδοτη απελευθέρωση του ιατρικού επαγγέλματος, εκχωρεί των πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας στα επιχειρηματικά συμφέροντα εις βάρος των πολιτών και ακυρώνει την θεσμική υπόσταση των Ιατρικών Συλλόγων
6. Την διασφάλιση των εργασιακών, ασφαλιστικών, μισθολογικών και υπηρεσιακών δικαιωμάτων των Ιατρών που υπηρετούν μέχρι σήμερα στις μονάδες Υγείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
7. Την διαφύλαξη του δημόσιου χαρακτήρα του ΕΣΥ, την εξασφάλιση ασφαλούς και επαρκούς λειτουργίας των νοσοκομείων της χώρας, την διασφάλιση της επιστημονικής και επαγγελματικής υπόστασης των νοσοκομειακών ιατρών και την κατοχύρωση του ειδικού ιατρικού μισθολογίου.


Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος θα βρίσκεται σε διαρκή επαγρύπνηση, θα παρακολουθεί κάθε νεώτερη εξέλιξη και θα καθορίζει την περαιτέρω πορεία των κινητοποιήσεων, ενημερώνοντας συνεχώς τους συναδέλφους.
Καλούνται οι Ιατρικοί Σύλλογοι και όλοι οι ιατροί σε διαρκή αγωνιστική ετοιμότητα και επικοινωνία για κάθε νεώτερη εξέλιξη.
Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                   Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΕΜ.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΣ       ΚΩΝ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ

 

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011

Τι είναι ο ΕΟΠΥΥ, τι είναι το ζουμί του.


Πριν από κάθε μετωπική επίθεση προηγούνται οι τροχιοδεικτικές βολές.
Ετσι και οι αρμόδιου του ΕΟΠΥΥ και των υπουργείων υγείας και κοινωνικής ασφάλισης, την ώρα που πραξικοπηματικά δημοσιεύουν εγκυκλίους που παραδίδουν τη δημόσια υγεία στα μεγάλα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα και επιμένουν στην εξαθλίωση αυτοαπασχολούμενων γιατρών και ασθενών μέσω του ΕΟΠΥΥ, επιχειρούν αντιπερισπασμό διαδίδοντας πως έπιασαν γιατρούς να διασπαθίζουν το δημόσιο χρήμα υπερσυνταγογραφώντας αναίτια και τους καλούν «δι υπόθεσιν τους» να απολογηθούν αρμοδίως!!
Εμείς από όσα γνωρίζουμε, σε μεγάλο ποσοστό, πρόκειται περί συναδέλφων που έκαναν το ..λάθος να εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό ασθενών και να συνταγογραφούν σχεδόν αποκλειστικά ηλεκτρονικά.
Θυμίζουμε σε κάθε αρμόδιο. Το ιατρικό συνδικαλιστικό κίνημα δεν θα υπερασπιστεί τη διαφθορά και την κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος. Θα υπερασπιστεί όμως με κάθε τρόπο το δικαίωμα των συναδέλφων σε αξιοπρεπή άσκηση της ιατρικής προς όφελος των ασθενών. Θα υπερασπιστούμε σθεναρά το δικαίωμα κάθε γιατρού να ζει αξιοπρεπώς από τις νόμιμες αμοιβές του.
Δεν θα επιτρέψουμε όμως σε κανέναν να συκοφαντεί και να απειλεί γιατρούς που απλά ασκούν ευσυνείδητα την αποστολή τους
Οι ενέργειες αυτές των διοικούντων απλά αποδεικνύουν και προειδοποιούν για το τι περιμένει τους γιατρούς που θα συμβληθούν με τον ΕΟΠΥΥ και με ποιο τρόπο θα γίνεται η αξιολόγηση τους.


Ο ΠΙΣ και οι ιατρικοί σύλλογοι οφείλουν, και θα το πράξουν, να στηρίξουν τους συναδέλφους κατά την παρουσία τους στη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ με την θεσμική παρουσία εκπροσώπου του ΠΙΣ.
Κανένας συνάδελφος δεν πρέπει να μείνει μόνος του απέναντι στις απειλές και την προσβολή της αξιοπρέπειας του, επειδή απλά επιτέλεσε το καθήκον του απέναντι στους ασθενείς του. Οι περιπτώσεις διαφθοράς μπορούν να αντιμετωπίζονται συγκεκριμένα και μόνο με τις νόμιμες διαδικασίες αφού προηγηθεί έλεγχος.
15/11/11
ΓΙΑΝΝΗΣ Γ ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ
Α ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΙΣ

Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

Η Ελλάδα στο σφυρί, η Υγεία στον Καιάδα.

ΘΕΜΑ: Η Ελλάδα στο Σφυρί, η Υγεία στον Καιάδα




Ο λογιστής Υπουργός Υγείας κ. Λοβέρδος σε συνεργασία με πολιτικά δεκανίκια από άλλα κόμματα ξανακτυπά και ξεπουλά ότι έχει απομείνει από το ΕΣΥ. Χωρίς απολύτως καμία διαβούλευση επιχειρεί την μετατροπή του ΕΣΥ σε Ιδιωτικό Σύστημα Υγείας, αφού αναιρεί αυτά που η κυβέρνηση είχε ψηφίσει πριν λίγο καιρό και ξαναδίνει το δικαίωμα ιδιωτικού ιατρείου στους πανεπιστημιακούς ιατρούς, κάτω από το βάρος παρασκηνιακών πιέσεων και δεσμεύσεων.


Προχωρά ακόμη περισσότερο και προτείνει δικαίωμα ιδιωτικού ιατρείου και στους ιατρούς του ΕΣΥ, βάζοντας οριστικό τέλος στον δημόσιο χαρακτήρα του, αναγκάζοντας τους Έλληνες Πολίτες να βάλουν βαθειά το χέρι στην τσέπη, ενισχύοντας την παραοικονομία και οδηγώντας χιλιάδες ελευθεροεπαγγελματίες ιατρούς στην ανεργία και την υποαπασχόληση, την στιγμή που τους απαγορεύει να συνταγογραφήσουν στους ασφαλισμένους του ΟΠΑΔ. Καταδικάζει επίσης τους νέους ιατρούς σε πλήρη αποκλεισμό από την αγορά εργασίας, αφού έχει αναστείλει τις προσλήψεις ΕΣΥ και από την άλλη δεν τους δίνει καμία δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού επαγγέλματος.


Ο ΙΣΑ καταγγέλλει τον κ. Λοβέρδο και τους συνοδοιπόρους του, ως συνεργούς και καλλιεργητές της παραοικονομίας και της διαπλοκής στο ΕΣΥ, δηλώνει την κατηγορηματική αντίθεση του στην μετατροπή του ΕΣΥ σε Ιδιωτικό Σύστημα Υγείας, θεωρεί ότι η Πλήρης και Αποκλειστική Απασχόληση για ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους ιατρούς στο ΕΣΥ, με αξιοπρεπείς αμοιβές, είναι καθοριστικό σημείο για την ορθή και διαφανή του λειτουργία και καλεί τον κ. Λοβέρδο να αλλάξει άμεσα την πολιτική απαξίωσης της δημόσιας υγείας και εξαθλίωσης των Ελλήνων ασθενών.


Καλούμε τους βαλλόμενους πολίτες και τους αγανακτισμένους ιατρούς να καταδικάσουν και να ακυρώσουν την άθλια πολιτική υγείας που ο λογιστής Υπουργός και οι συνοδοιπόροι του επιχειρούν να υλοποιήσουν κάτω από την πίεση εξωθεσμικών και παρασκηνιακών πιέσεων.


Καλούμε τους πολίτες της χώρας και τους Έλληνες Ιατρούς να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να εμποδίσουν τις πολιτικές του παρασκηνίου και την απαξίωση της Δημόσιας Υγείας.


Προειδοποιούμε τον κ. Λοβέρδο ότι αν δεν αναιρέσει εδώ και τώρα τα όσα εξάγγειλε, θα ξεκινήσουμε άμεσα εκστρατεία ενημέρωσης της κοινής γνώμης και θα προχωρήσουμε σε δυναμικές κινητοποιήσεις προκειμένου να ακυρώσουμε τους σχεδιασμούς του.



Για το Δ.Σ. του Ι.Σ.Α.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2009

Βλασταράκος primo, Αβραμόπουλος segondo!


Συνέχεια στην πραξικοπηματική και αντιδημοκρατική τακτική του έδωσε ο απελθών υπουργός υγείας κ. Αβραμόπουλος, αγνοώντας την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και διορίζοντας εκ νέου δοτή διοίκηση στον ΠΙΣ , λίγες μέρες πριν αποχωρήσει από το υπουργείο μετά την συντριπτική ήττα της ΝΔ στις εκλογές.
Όπως είναι γνωστό στις 20/3/2009 ο κ. Αβραμόπουλος καθαίρεσε με αστήρικτα επιχειρήματα την νόμιμα εκλεγμένη διοίκηση του ΠΙΣ εγκαθιστώντας δοτή διοίκηση της αρεσκείας του η οποία εντός εξαμήνου έπρεπε να οργανώσει εκλογές για ανάδειξη νέου ΔΣ στον ΠΙΣ. Η πρωτοφανής για τα μεταπολιτευτικά χρονικά ενέργεια του κ. Αβραμόπουλου έχει οδηγήσει τον ΠΙΣ σε πλήρη αδράνεια και αδυναμία να ανταπεξέλθει στο ρόλο του. Η δε αλλοίωση της δημοκρατικά εκφρασμένης θέλησης των γιατρών όλης της χώρας με τη μονοκομματική σύνθεση της δοτής διοικούσας επιτροπής συνιστά απαράδεκτη αντιδημοκρατική εκτροπή, εκτροπή που γίνεται ακόμα πιο προκλητική αφού εξέπνευσε ακόμα και η εξάμηνη προθεσμία που έδινε στους δοτούς το βασιλικό! διάταγμα που αξιοποίησε ο υπουργός προκειμένου να οργανώσουν εκλογές.
Το παράνομο της ενέργειας του πρώην υπουργού αναγνώρισε και το Συμβούλιο της Επικρατείας με την 2691/2009 απόφασή του μετά την προσφυγή της πλειοψηφίας του εκλεγμένου ΔΣ του ΠΙΣ. Αντί όμως ο κ. Αβραμόπουλος να συναισθανθεί το μέγεθος του ατοπήματος του και να αποκαταστήσει τη νομιμότητα , επικυρώνοντας τη νόμιμη σύνθεση του προεδρείου του ΔΣ του ΠΙΣ όπως προέκυψε στις 7/3/09 , προχώρησε σε εκ νέου διορισμό των δοτών, ενέργεια που καταφανώς βρίσκεται στα όρια της παράβασης καθήκοντος.
Θα πρέπει οι δοτοί της παράνομης διοικούσας επιτροπής να αντιληφθούν ότι δεν μπορούν να συνεχίσουν να υποδύονται τους ανεύθυνους παραμένοντας παράνομα στη διοίκηση του ΠΙΣ και να παριστάνουν πως εκπροσωπούν τους γιατρούς της χώρας , ενώ στην πραγματικότητα δεν εκπροσωπούν παρά μόνο τον εαυτό τους , ένα τμήμα της παράταξης τους και την αντιδημοκρατική θέληση του πρώην υπουργού . Αν δεν αποχωρήσουν αμέσως ο ιατρικός κόσμος της χώρας θα τους κρίνει και η κρίση του θα είναι αυστηρή!
Η νέα υπουργός κ. Ξενογιαννακοπούλου οφείλει σε μια από τις πρώτες της ενέργειες στο υπουργείο να αποκαταστήσει τη δημοκρατική τάξη και τη νομιμότητα , καταργώντας την πραξικοπηματική , παράνομη και αντιδημοκρατική απόφαση του προκατόχου της και να εγκρίνει άμεσα τη σύνθεση του ΔΣ του ΠΙΣ όπως προέκυψε από τις εκλογές του ΦΕΒΡ 2009 και τη νόμιμη διαδικασία εκλογής προεδρείου από την πλειοψηφία του εκλεγμένου ΔΣ. Κάθε καθυστέρηση θα είναι αδικαιολόγητη.
Δεν είναι ανεκτό εν έτει 2009 η διοίκηση του ανώτατου συνδικαλιστικού οργάνου των γιατρών της χώρας να βρίσκεται σε χέρια δοτών και να εμποδίζεται η νόμιμα εκλεγμένη διοίκηση να ασκήσει τα καθήκοντα της. Τα προβλήματα της δημόσιας υγείας και όλων των κλάδων των εργαζόμενων γιατρών απαιτούν έναν ΠΙΣ στο ύψος των περιστάσεων.
7 ΟΚΤ 2009
ΓΙΑΝΝΗΣ Γ. ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ
Μέλος του νόμιμα εκλεγμένου ΔΣ του ΠΙΣ

Παρασκευή 15 Μαΐου 2009

Η κατανομή των κενών οργανικών θέσεων γιατρών οδοντιάτρων στο ΙΚΑ


1. Ποιός κοροΙδεύει ποιόν κα Υπουργε,

αυτό που εκκρεμεί από 5ετίες και οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ δεν έχουν επάρκεια γιατρών, οι γιατροί του ΙΚΑ παρακαλούν να πληρώσουν ένσημα στο πολύπαθο ίδρυμα και αυτό δεν τους ασφαλίζει, η πρωτοβάθμια φροντίδα στερείται αστικών κέντρων υγείας και στοιχειώδους συστήματος με βάσει το ΙΚΑ, άρα πιγμένα Νοσοκομεία και αυξημένες ιδιωτικές δαπάνες.

2. Το αίτημα των συλλόγων και της ΔΑΚΕ γιατρών καθυστερεί 5,5 χρόνια ως τώρα!

3. Οι 2000 θέσεις γίνονται 1500, φαντάσου να υπήρχε και οικονομική επιβάρυνση.....


4. Που είναι ειδικότητες σαν Χειρουργοί, Ορθοπαιδικοί, Παθολόγοι, Παιδίατροι, Νευρολόγοι, Οφθαλμίατροι, Δερματολόγοι, ΩΡΛ κλπ

5. Τι είναι η κεντρική διάθεση 896 κενών οργανικών θέσεων, απροσδιοριστία χειραγώγησης και ομηρία ανασφάλειας;;;;

6. Μήπως το πρόσφατο πραξικόπημα στο ΠΙΣ από Αβραμόπουλο ήταν απλά για τον έλεγχο των εκλεγμένων αντιπροσώπων ΣΚΕΙΟΠΝΙ από ημέτερους.;;;;
7. Μήπως η καθυστέρηση στο ΑΣΕΠ είναι μια τεχνητή καθυστέρηση που υπερβαίναι οπωσδήποτε το νομικά επιβαλλόμενο εικοσαήμερο;;;



8. Η εμπιστοσύνη απέναντι σε γιατρούς που υπηρετούν 15--20 χρόνια ανασφάλιστοι στο ΙΚΑ επιφυλάσσει υπονομευτικές και υποχθόνιες διαδικασίες;;;;

9. Οι τόσοι καλοί επιστήμονες που χρημάτισαν κάποια περίοδο στο ΙΚΑ και οι συνθήκες εργασιακής γαλέρας τους απομάκρυναν, οι νεώτεροι συνάδελφοι με 15 και λιγότερα χρόνια προυπηρεσία οι συμβασιούχοι του ενός έτους χωρίς άδεια ,χωρίς ασφάλιση που να ελπίσουν , που να στηριχθούν;;;



10. Γιατί να εμπιστευτούμε τα λόγια μέχρι τώρα των golden boys της Διοίκησης του ΙΚΑ και ένα υπουργείο που καταρτίζει ασφαλιστικά νομοσχέδια, ξεχνά ολόκληρες κατηγορίες εργαζομένων και περιθάλπει ατιμώτητα διορισμένες διοικήσεις ταμείων που ρίχνουν τα λεφτά των ασφαλισμένων σε τοξικά παραστρατημένα ομόλογα;;;;