Παρασκευή 31 Ιουλίου 2009

Πέμπτη 23 Ιουλίου 2009

Πανδημία κέρδους



πανδημία κέρδους


Κάθε χρόνο παγκοσμίως πεθαίνουν δύο εκατομμύρια άνθρωποι από μαλάρια, κάτι το οποίο θα μπορούσε να αποφευχθεί με μια κουνουπιέρα.


Οι δημοσιογράφοι δεν λένε τίποτα γι’αυτό.Κάθε χρόνο παγκοσμίως πεθαίνουν δύο εκατομμύρια παιδιά από διάρροια, κάτι το οποίο θα μπορούσε να αποφευχθεί με ένα σιρόπι των 25 σέντς.


Και οι δημοσιογράφοι δεν λένε τίποτα γι’ αυτό.Ιλαρά, πνευμονία, ασθένειες θεραπεύσιμες με φτηνά εμβόλια είναι υπεύθυνες για το θάνατο δεκάδων εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως κάθε χρόνο.Και οι δημοσιογράφοι δεν λένε τίποτα.Είναι κάποια χρόνια που εμφανίστηκε η γνωστή πια γρίπη των πουλερικών.Παγκοσμίως οι δημοσιογράφοι μας πλημμύρισαν με πληροφορίες, πανικό, σήματα κινδύνου.Επιδημία, η πιο επικίνδυνη απ’ όλες, μια πανδημία!!!


Μιλάγανε μόνο για την τρομακτική αυτή ασθένεια των πουλερικών.Και βέβαια, η γρίπη των πουλερικών προκάλεσε το θάνατο μόλις 250 ατόμων παγκοσμίως. 250 θάνατοι σε 10 χρόνια, δηλαδή αναλογικά 25 θάνατοι το χρόνο.


Η κοινή γρίπη σκοτώνει μισό εκατομμύριο ανθρώπων το χρόνο παγκοσμίως.Μισό εκατομμύριο έναντι 25.Για ένα λεπτό. Τότε γιατί τόση φασαρία με τη γρίπη των πουλερικών; Γιατί πίσω από αυτά τα κοτόπουλα υπήρχε ένας «κόκορας», ένας κόκορας με μεγάλο λειρί.


Η διεθνής φαρμακευτική Roche με το πασίγνωστο Tamiflú της πούλησε εκατομμύρια δόσεων στις Ασιατικές χώρες.Ακόμα και αν το Tamiflú έχει αμφίβολη αποτελεσματικότητα, η Βρετανική Κυβέρνηση αγόρασε 14 εκατομμύρια δόσεις για την πρόληψη του πληθυσμού της.Με την γρίπη των πτηνών, η Roche και η Relenza, οι δύο μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες που προμηθεύουν την αγορά με αντιγριππικά, κέρδισαν χιλιάδες εκατομμύρια δολάρια.Πρώτα με τα πουλερικά και τώρα με τα χοιρινά.Ναι, τώρα ξεκίνησε η ψύχωση της γρίπης των χοίρων. Και όλοι οι δημοσιογράφοι του κόσμου μιλάνε μόνο γι’αυτό.Πια δεν λένε τίποτα για την οικονομική κρίση ούτε τους βασανισμένους στο Guantánamo.


Μόνο για τη γρίπη των χοίρων.Και διερωτώμαι: αν πίσω από τα πτηνά υπήρχε ένας «κόκορας», πίσω από τα γουρουνάκια να μην υπάρχει ένα «μεγάλο γουρούνι»; Ας δούμε τι λέει ένας υπεύθυνος των εργαστηρίων της Roche.ROCHE: Εμάς μας απασχολεί πολύ αυτή η πανδημία, τόσος πόνος, γι’ αυτό δίνουμε στην αγορά το θαυματουργό Tamiflú.


- Και πόσο πωλείται το «θαυματουργό» Tamiflú;


- Λοιπόν, είναι 50 δολάρια το κουτί.


- 50 δολάρια το κουτί με τις κάψουλες;


- Πρέπει να καταλάβετε κυρία ότι τα θαύματα πληρώνονται ακριβά. - Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι αυτές οι εταιρείες βγάζουν μεγάλα κέρδη από τον δικό μας πόνο.


Η εταιρεία Gilead Sciences της Β. Αμερικής έχει την πατέντα του Tamiflú.


Ο κύριος μέτοχος αυτής της εταιρείας δεν είναι τίποτα περισσότερο από μία προσωπικότητα της πολιτικής, τον Donald Rumsfeld, γραμματέα αμύνης του George Bush, υπεύθυνο για τον πόλεμο κατά του Ιράκ.Οι μέτοχοι των φαρμακευτικών Roche και Relenza τρίβουν τα χέρια τους, είναι ευτυχείς με τις πωλήσεις τους, που για άλλη μια φορά φέρουν εκατομμύρια, του αμφίβολου Tamiflú.


Η πραγματική πανδημία είναι η απληστία, τα τεράστια κέρδη αυτών των ιδιοτελών της υγείας.Δεν αρνούμαστε τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης που λαμβάνει η κάθε χώρα.Αλλά αν η γρίπη των χοιρινών είναι μια φοβερή πανδημία απ’ ό,τι λένε τα μέσα ενημέρωσης, εάν τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας τον απασχολεί τόσο πολύ αυτή η ασθένεια, γιατί δεν τη δηλώνει ως παγκόσμιο πρόβλημα της δημόσιας υγείας και να δώσει εντολή να παρασκευασθούν γενικά φάρμακα για την αντιμετώπισή της; Να απορρίψει τις πατέντες της Roche και της Relenza και να κάνει διανομή δωρεάν γενικών φαρμάκων σε όλες τις χώρες και ειδικά στις πιο φτωχές. Αυτή θα ήταν η καλύτερη λύση.

Τρίτη 14 Ιουλίου 2009

Το κουτί της Πανδώρας


Οι ρυθμοί ανάπτυξης της κοινωνίας μας και κυρίως οι επαγγελματικές απαιτήσεις με ανάγκασαν να αγοράσω κινητό τηλέφωνο και από το 1979 αλλάζω, σε συχνά χρονικά διαστήματα, συσκευές. Οι αναβαθμίσεις βοηθήσανε, εν μέρει, να αγοράσω ακριβή συσκευή που μου δίνει και την δυνατότητα να έχω άμεση πρόσβαση στο Ιντερνέτ και στην ηλεκτρονική αλληλογραφία. Προσέχω πάντα τις τελευταίες εξελίξεις ,στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας ,επειδή πιστεύω ότι έχω να κερδίσω χρόνο και ενέργεια από την χρήση αυτού του εργαλείου.
Όλα ωραία και λαμπρά μέχρι που ήρθε ο τελευταίος λογαριασμός. Παραξενεύτηκα από την αύξηση της χρέωσης. Ήξερα ότι ο Παπαθανασίου δεν πρόλαβε ,ακόμα, να αυξήσει τα τέλη της κινητής τηλεφωνίας. Εξετάζοντας εξονυχιστικά τον λογαριασμό είδα ότι 19 κλήσεις σχετίζονταν με πενταψήφιους αριθμούς(54300,54344,54444)οι οποίες κλήσεις χρεώνονταν καθεμία με 1,68 ευρώ. Σύνολο 31,54 ευρώ. Κόντεψα να πάθω αποπληξία. Το κοιτούσα και το ξανακοιτούσα το χαρτί χολωμένη και σκασμένη Το πρόσωπο μου είχε γίνει παντζάρι από το θυμό. Ένιωθα κυριολεκτικά ότι κάποιος μου είχε βάλει το χέρι στην τσέπη και με το έτσι θέλω μου έπαιρνε τα λεφτά. Μου.
Πήγα και έκανα ένα κρύο ντούς και στρώθηκα στην δουλειά .Πήρα τηλέφωνο την WIND και άρχισα τα γαλλικά :ποιός τόλμησε να δώσει το νούμερό μου σε αυτές τις εταιρείες που σου στέλνουν μηνύματα όπως: ότι κέρδισες μεγαλύτερο χρόνο συνομιλιών ή αριθμό γραπτών μηνυμάτων, να κατεβάσεις ringtone στο κινητό ή να συμμετάσχεις σε μία κλήρωση για εισιτήρια στο τάδε καλλιτεχνικό γεγονός κλπ. Η αδρεναλίνη μου έφτασε στα ύψη όταν η εταιρεία μου διευκρίνισε ότι δεν έχει σχέση με αυτά τα μηνύματα αλλά κάπου κάποτε εγώ ή ίδια ΄΄ πούλησα ΄΄ το τομάρι μου όταν έστειλα ένα μήνυμα για την κλήρωση κάποιον εισιτηρίων .Ξεκοκάλισα τον λογαριασμό και διαπίστωσα ότι ναι !είχα στείλει μήνυμα για παραστάσεις στην Π.Επίδαυρο. στο 54344 (το περιοδικό ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ παροτρύνει πολλούς να το κάνουνε). Ζήτησα τα τηλέφωνα των εταιρειών με ξενικά ονόματα αλλά με ξεκάθαρο στόχο στο να με ξεπουπουλιάσουνε. Ξόδεψα γύρω στην μία ώρα για να πάρω στην σειρά όλες αυτές τις εταιρείες για να ζητήσω να με ξεγράψουνε από τα μητρώα τους(2106069590,2103389590,21064030900κλπ,κλπ.).Τα μισά από αυτά λειτουργούσαν με αυτόματο πιλότο παρντόν τηλεφωνητή. Μου κάνανε την χάρη και με ξεγράψανε. Προσωρινά. Δεν ξέρω στο μέλλον τι με περιμένει. Νοιώθω ότι μου έχουνε στήσει καρτέρι και στο πρώτο λάθος θα με ξανά βομβαρδίσουν με προσφορές. Και χρεώσεις!


Στην
Θεογονία του Ησιόδου η Πανδώρα( που έχει όλα τα δώρα)πλάστηκε από χώμα από τον Ήφαιστο. Η Αθηνά (ή ο Ερμής) της έδωσε ζωή και οι θεοί του Ολύμπου της έδωσαν όλα τα χαρίσματα και τις ικανότητες, και μαζί μια επικίνδυνη γοητεία. Ο Δίας, ήθελε να εκδικηθεί τον Προμηθέα ,που είχε πάρει τη φωτιά, από τους θεούς για να τη μεταφέρει στους ανθρώπους. Έστειλε την Πανδώρα για σύζυγο. Ο έξυπνος Προμηθέας, αρνείται αλλά ο αδελφός του ο Επιμηθέας λέει το ναί! Η Πανδώρα είχε μαζί της ένα μυστηριώδες κουτί, δώρο του Δία για το γάμο . H περίεργη Πανδώρα, ή σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή ο Επιμηθέας, ανοίγει το κουτί, που περιείχε όλα τα δεινά (τις αρρώστιες κλπ.), που εξαπλώνονται με τον τρόπο αυτό στον κόσμο. Όταν η Πανδώρα κλείνει το κουτί, έχει μείνει μέσα, τελευταία, η ελπίδα. Έτσι και εγώ αφού έκανα το λάθος να στείλω το πρώτο μήνυμα ελπίζω να με ξεχάσουνε και να με αφήσουν στην ησυχία μου. Δεν μπορώ να εγγυηθώ το ίδιο για τον Παπαθανασιόυ.!



Δρ Ηλιοπούλου Ευγενία



Πλαστική Χειρουργός Διευθύντρια ΕΣΥ στο ΚΑΤ

Σάββατο 4 Ιουλίου 2009

Απλήρωτοι οι γιατροί του Δημοσίου!


ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ ΟΙ ΙΑΤΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΠΑΔ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ Κ.Κ. Αναγνώστες σας

Αγαπητοί Κύριοι,

Θα θέλαμε με το παρόν να σας «διατηρήσουμε»σε αυτό το συνεχές κλίμα κοροϊδίας της πολιτείας προς τους ιατρούς που έχουν συμβάσεις με ταμεία και έχουν να πληρωθούν 9 μήνες.
Ο νόμος αναφέρει ότι πρέπει να πληρώνονται σε ένα έως 2 μήνες. Το ταμείο Δημοσίου έχει από τον Οκτώβριο 2008 να μας πληρώσει για πράξεις που εκτελέσαμε τον Σεπτέμβριο 2008. Δηλαδή έρχεται ο ασφαλισμένος εξετάζεται , γίνονται ιατρικές πράξεις τον Σεπτέμβριο καταθέτουμε τα «χαρτάκια» τον Οκτώβριο ,κόβουμε Απόδειξη ότι εισπράξαμε το ποσό τον Οκτώβριο, αλλά πληρωμή σε εμάς γίνεται …ποτέ.
Κανείς δεν ασχολείται , η λύση δεν πιστεύουμε ότι είναι η διακοπή σύμβασης με το ταμείο και να πληρώνονται οι ασφαλισμένοι από το ταμείο (τεράστια ταλαιπωρία) αλλά η αγωγή προς κάθε υπεύθυνο και η ενημέρωση της κοινής γνώμης. Απο τα έντυπα και τηλεοπτικά μέσα δεν περιμένουμε τίποτε διότι λειτουργεί το «δίκτυο» των προστατευόμενων Υπουργών των μεγαλοεκδοτών.
Παρακαλούμε , επειδή από τους θεσμούς (ΙΣΑ, ΠΙΣ) δεν ελπίζουμε αν και είμαστε μέλη , να δημοσιοποιήσετε αυτές τις απαράδεκτες παράνομες και αντισυνταγματικές ενέργειες του Υπουργείου Υγείας –Υπουργείου οικονομικών και Ταμείου ΟΠΑΔ (Δημοσίου).
Παρόλες τις οχλήσεις του ΙΣΑ στον πρόεδρο του ΟΠΑΔ κύριο Βλάχο ,παραμένει το ίδιο καθεστώς. Ο ΠΙΣ (Πανελλήνιος ιατρικός σύλλογος ) είναι «πουλημένος» ..για γνωστούς λόγους. Υπάρχουν δάνεια , leasing, εφορίες , μισθοί, επιδόματα που πρέπει να πληρωθούν. Οι τράπεζες δεν δίνουν δάνεια. Τι θα γίνει , θα βγούμε στη Συγγρού για να ζήσουμε ? Οι ειδήσεις και τα γεγονότα δεν είναι μόνο εκλογές , εκλογές … Εντάξει γνωρίζουμε την αντιπάθεια προς τους ιατρούς αλλά δουλεύουμε χωρίς να πληρωνόμαστε. μήνες !

Ομάδα Ιατρών κλινικών και εργαστηριακών Αθηνών και Επαρχίας

Αθήνα 30/6//2009

Κυριακή 28 Ιουνίου 2009

Απάτες και κακοδιοικηση στο ΙΚΑ

Μετανάστες από γειτονικές χώρες, με λίγους μόνο μήνες ασφάλισης στην Ελλάδα και οι οποίοι έχουν συμπληρώσει τα όρια ηλικίας, μπορούν να πάρουν την κατώτατη σύνταξη του ΙΚΑ ύψους 716 ευρώ, σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.…


Βουλγάρα 60 ετών η οποία έχει δουλέψει μόνο έναν χρόνο στην Ελλάδα, κατοικεί στη χώρα και παίρνει από το ΙΚΑ σύνταξη του ΕΚΑΣ 716 ευρώ. Όχι, δεν είναι το τελευταίο σύντομο ρατσιστικό ανέκδοτο, αλλά η νέα ασφαλιστική καταιγίδα που θα μεγαλώσει αναπόφευκτα τη «μαύρη τρύπα» του μεγαλύτερου ασφαλιστικού φορέα της χώρας μας.


Της Μαίρης Λαμπαδίτη


Ο αριθμός αιτήσεων για συνταξιοδότηση Βουλγάρων εργαζομένων τριπλασιάστηκε απότομα τους τελευταίους μήνες, προκαλώντας την εύλογη απορία της αρμόδιας διεύθυνσης του ΙΚΑ. Το μυστήριο βεβαίως λύθηκε όταν οι υπάλληλοι ανέτρεξαν στους κοινοτικούς κανονισμούς απονομής συντάξεων. Οι Βούλγαροι και οι Ρουμάνοι, ως ισότιμα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχουν το δικαίωμα της ελεύθερης διέλευσης στην χώρα μας από την 1η Ιανουαρίου του 2009 και απολαμβάνουν τα ίδια εργασιακά και συνταξιοδοτικά προνόμια με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους πολίτες. Έτσι, ακόμα και με λίγους μήνες ασφάλισης στην Ελλάδα, ένας Βούλγαρος, ένας Ρουμάνος ή ένας Πολωνός που έχει δουλέψει 14-15 χρόνια στην πατρίδα του, μπορεί (στα 65 ο άντρας, στα 60 η γυναίκα) να πάρει την κατώτατη σύνταξη του ΙΚΑ, ύψους 486 ευρώ, όπως επίσης να κάνει και αίτηση για χορήγηση του ΕΚΑΣ, ύψους 230 ευρώ. Το ποσό θεωρείται αστρονομικό για τη Βουλγαρία, η οποία καταβάλλει συντάξεις-ψίχουλα, της τάξεως των 40 έως 130 ευρώ.Αυτοί οι αλλοδαποί όμως ζουν στην Ελλάδα ή απλώς εισπράττουν τη σύνταξη από το ΙΚΑ και συνεχίζουν να διαμένουν στην φθηνή χώρα τους;

Τα μικροκυκλώματα πέριξ της Ομόνοιας, τα οποία εκμεταλλεύονταν πριν από λίγα χρόνια τους αλλοδαπούς για να τους βγάλουν την περιβόητη άδεια παραμονής και εργασίας (500 έως 1.800 ευρώ ήταν η ταρίφα για την άδεια), σπεύδουν τώρα να βγάλουν σύνταξη με το αζημίωτο…Το σημαντικότερο κατόρθωμά τους είναι να ξεπεράσουν τα γρανάζια της γραφειοκρατίας που ταλαιπωρούν εξίσου και εμάς τους Έλληνες και να δηλώσουν ψεύτικη διεύθυνση κατοικίας εντός της ελληνικής επικράτειας, λαδώνοντας κάποιον πρόθυμο να δανείσει τη διεύθυνσή του, καθώς απαραίτητη προϋπόθεση για τη συνταξιοδότηση είναι ο αλλοδαπός να αποδείξει ότι διαμένει μόνιμα στην χώρα μας.Έτσι, οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΙΚΑ συχνά διαπιστώνουν ότι σε πολλές περιπτώσεις αναφέρεται η ίδια διεύθυνση σπιτιού, αλλά οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και αυτή τη φορά δεν έχουν βρει την άκρη του νήματος.


Η Μαρίνα Δ., 66 ετών, από τη Βουλγαρία, ήρθε πέρυσι στη χώρα μας ενώ ήδη είχε διανύσει 25 χρόνια ασφάλισης. Η σύνταξη που περίμενε να πάρει στην χώρα της δεν ήταν παραπάνω από 130 ευρώ.Δούλεψε λοιπόν έναν χρόνο σε συνεργείο καθαριότητας και μετά την 1η Ιανουαρίου, που βαφτίστηκε και επισήμως ισότιμη Ευρωπαία πολίτης (αφού εξέπνευσε και η διετής μεταβατική περίοδος που είχε ζητήσει από την Ε.Ε., το Υπουργείο Απασχόλησης), πληροφορήθηκε ότι δικαιούται σύνταξη από το ΙΚΑ.

Βάσει των κοινοτικών κανονισμών, οι Ευρωπαίοι εργαζόμενοι αν έχουν ασφαλιστεί έναν χρόνο στη χώρα υποδοχής τους, έχουν συγκεντρώσει το σύνολο των απαιτούμενων ενσήμων και συμπληρώσει το όριο ηλικίας, ενώ αποδεδειγμένα είναι μόνιμοι κάτοικοι σε αυτή τη χώρα, δικαιούνται να πάρουν σύνταξη.

Το σκεπτικό που διέπει την κοινοτική νομοθεσία είναι ότι κάθε κράτος-μέλος είναι υποχρεωμένο να προσφέρει το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα και την ανάλογη περίθαλψη στους Ευρωπαίους πολίτες που διαμένουν και εργάζονται σε αυτό. Η Μαρίνα Δ., που γνώριζε ότι δεν θα τα’ βγαζε πέρα με τις πολύπλοκες διαδικασίες των ασφαλιστικών ταμείων, πλήρωσε 4.000 ευρώ στο κύκλωμα, στο οποίο σημειωτέον συμμετέχουν και δικηγόροι, για να βγάλει την κατώτατη σύνταξη των 486 ευρώ, ενώ σε δύο χρόνια μπορεί να κάνει αίτηση και για το ΕΚΑΣ! Προφανώς έπεσε θύμα εκμετάλλευσης, αφού η συνήθης αμοιβή των δικηγόρων για τη συγκεκριμένη υπόθεση είναι 500 έως 800 ευρώ (μία έως δύο συντάξεις).Τα νέα διαδόθηκαν από στόμα σε στόμα, ο κουμπάρος έφερε τον μπατζανάκη και η μητέρα την ξαδέλφη, με αποτέλεσμα 7 στους 10 πολίτες άλλων κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που καταθέτουν αιτήσεις για συνταξιοδότηση στο ΙΚΑ να είναι Βούλγαροι. Στην πλειονότητά τους είναι γυναίκες που δουλεύουν σε συνεργεία καθαριότητας ή προσέχουν ηλικιωμένους και λόγω της κοντινής απόστασης με την Ελλάδα, για να φτουρίσει και η σύνταξη, μένουν στα χωριά τους στη Βουλγαρία.130.000 Βούλγαροι και Ρουμάνοι εργάζονται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα
ΚΑΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ


Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, σήμερα στην χώρα μας ζουν και εργάζονται 130.000 Βούλγαροι και Ρουμάνοι. Το ΙΚΑ γνωρίζει το πρόβλημα και δεν κρύβει πως στο μέλλον θα πάρει μορφή χιονοστιβάδας.

Παράγοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης εκτιμούν ότι οι αιτήσεις Βουλγάρων για συνταξιοδότηση στη Βόρεια Ελλάδα είναι χιλιάδες. Το υπόλοιπο 30% των αιτήσεων από ευρωπαϊκές χώρες έχει υποβληθεί από Ρουμάνους, Πολωνούς και Έλληνες που έχουν δουλέψει στο Βέλγιο και τη Γερμανία. Σε αυτό το σημείο εντοπίζονται οι στρεβλώσεις του συστήματος για να μην κατηγορηθούμε ότι «γκετοποιούμε», με βάση ρατσιστικά στερεότυπα, ανθρώπους που εργάζονται σε σκληρά επαγγέλματα, συνήθως ανασφάλιστοι και κακοπληρωμένοι, αντιμετωπίζοντας καθημερινά την εργοδοτική ασυδοσία και βάζοντας σε κίνδυνο ακόμα και τη ζωή τους, όπως συνέβη με τη δολοφονική απόπειρα κατά της Βουλγάρας Κωνσταντίνας Κόυνεβα.

Η στρέβλωση εντοπίζεται στη χαώδη διαφορά μισθών και συντάξεων των κρατών του πρώην ανατολικού μπλοκ σε σχέση με το επίπεδο αποδοχών στη χώρα μας. Επί παραδείγματι, ο Έλληνας που δούλεψε 25 χρόνια στις στοές του Βελγίου και 5 χρόνια στην Ελλάδα, θα πάρει τουλάχιστον 1.000 ευρώ σύνταξη από τον ασφαλιστικό φορέα του Βελγίου και άλλα 250 από το ΙΚΑ. Αντίθετα, στην περίπτωση των βαλκανικών κρατών που εντάχθηκαν στην Ε.Ε., το ποσό που απονέμει π.χ. η Βουλγαρία και η Ρουμανία δεν ξεπερνάει τα 100 ευρώ.«Η διαφορά θα επιβαρύνει το ΙΚΑ», επισημαίνουν ανώτατα στελέχη του Ιδρύματος και συμπληρώνουν: «Πρόκειται για ανθρώπους που απλώς κάνουν τα τελευταία ένσημά τους στην Ελλάδα, έχουν δηλαδή μηδενική προσφορά στο σύστημα και λαμβάνουν κανονική σύνταξη. Πολλές φορές δεν τους ξέρουν ούτε οι γείτονες αλλά ούτε και οι δημοτικές αρχές. Εκτός από συντάξεις γήρατος, πολλοί έχουν πάρει επιδόματα παραπληγικών, τυφλότητας κ.λ.π. Έχουμε κράτος πρόνοιας και είμαστε υποχρεωμένοι να δώσουμε, όμως στο μέλλον το κόστος θα είναι υπέρογκο».
Δημοσιευθηκε Μάρτη 2009
Πηγή:Πρώτο Θέμα αρ.φυλ. 205 σελ.42-43

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2009

ΝΕΟ ΔΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΙΑΤΡΩΝ Ι.Κ.Α. ΑΤΤΙΚΗΣ(ΑΡ.ΠΡΩΤΟΔ.1874/01)
ΟΜΗΡΙΔΟΥ ΣΚΥΛΙΤΣΗ 19 18531 ΠΕΙΡΑΙΑΣ (210-4132242 6976603109
FAX: 2104132242 e-mail:sysi@otenet.gr



Πειραιάς 04/06/2009
Αρ.Πρωτ.36

ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ-ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΥΣ
ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ




Σας πληροφορούμε ότι το Δ.Σ του Συλλόγου Συμβασιούχων Ιατρών Ι.Κ.Α Αττικής συγκροτήθηκε σε σώμα στις 04/06/2009 και απαρτίζεται από τους κάτωθι :



ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ Α΄ ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ Β΄ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΥ ΑΡΓΥΡΩ
ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΡΟΒΑΤΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
ΕΚΤΕΛ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΤΑΜΙΑΣ ΦΛΙΓΚΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
ΕΠΙΣΤ. ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΑΣΣΑΚΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
ΜΕΛΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΜΕΛΟΣ ΦΡΑΓΚΑΤΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
ΜΕΛΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ
ΜΕΛΟΣ ΥΦΑΝΤΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των εκλογών που πραγματοποιήθηκαν στις 29/30 & 31 Μαΐου 2009 μέλη της εξελεκτικής επιτροπής είναι:

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΧΡΗΣΤΟΓΕΩΡΓΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΚΕΤΣΕΤΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ




Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΨΥΧΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΡΟΒΑΤΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2009

Το παράπονο της Θεοπούλας

ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΤΗΣ ΘΕΟΠΟΥΛΑΣ

ΕΥΓΕΝΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Η Θεοπούλα συμπλήρωσε σήμερα τα 83 της. Γλυκομίλητη και ευχάριστη. Εκπέμπει θετική ενέργεια και αισιοδοξία. Χαμογελαστή και ορεξάτη για τραγούδια. Κοιτάει το πρόσωπο της στο καθρέφτη και λέει μέσα της. Που πήγαν τα νιάτα; Που είναι τα χρόνια; Ωραία χρόνια. Όμως όταν σου μιλάει για τα νιάτα της αντιλαμβάνεσαι ότι δεν ήταν και τόσο ωραία.
Από μικρή ήταν στα βάσανα. Σε ηλικία 6 ετών είδε πώς σκότωσαν οι χωροφύλακες την μητέρα της. Επειδή ,θαρραλέα αρνήθηκε να δώσει τα ζά. Στην επιστράτευση. Μητέρα με τρία μικρά παιδιά δεν μπορούσε να μην αντισταθεί στην κατάσχεση. Ο άντρας της ήταν στο βουνό με τους αντάρτες. Την πετάξανε κάτω και την χτυπήσανε με τα όπλα στο κεφάλι. Ψυχορράγησε 3 ημέρες στην κλινική στο Διδυμότειχο. Μετά έφυγε αφήνοντας πίσω της τρία παιδιά και μία ανήμπορη γιαγιά.
Αυτή την εικόνα δεν μπορεί να την σβήσει από την καρδιά και το μυαλό της. Ταλαιπωρήθηκε πάρα πολύ επειδή η γιαγιά δεν μπορούσε να τα βγάλει πέρα. Δύσκολα χρόνια.



Στα 18 της παντρεύτηκε αλλά πάλι ατύχησε.Την περάσανε από το στρατιωτικό δικαστήριο επειδή ο Άρης είχε πάει και αυτός στο βουνό. Φυλακίστηκε τρία χρόνια (1946-1949)στο Καπνομάγαζο στην Αλεξανδρούπολη με το μικρό παιδί της. Κάθε ημέρα έπαιρναν κάποιους για εκτέλεση. Ήταν τυχερή που δεν την εκτελέσανε.. Έζησε. Το παιδί όμως δεν τα κατάφερε.

Τώρα ,στην Αθήνα , έχει τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν όλοι σχεδόν οι υπερήλικες. Καρδιά, υπέρταση και αναιμία. Λίγο από όλα. Τελευταία έχει έντονους πόνους στην μέση και στο αριστερό γόνατο. Βλέπει σκάλες και τρομάζει. Πώς θα φτάσει πάνω στο διαμέρισμά της; Όταν φορτσάρει ανεβάζει και πίεση .Σταματάει σε κάθε σκαλοπάτι και φυσάει και βογκάει. Τι να κάνει; Έχει συμβιβαστεί με την ιδέα ότι μία ημέρα θα φύγει. Το σπίτι το κρατεί καθαρό και σε τάξη. Σε περίπτωση που κάτι της συμβεί και θα μπουν ξένοι στο σπίτι της Να το βρουν σε καλή κατάσταση. Να μην πουν ότι δεν ήταν καλή νοικοκυρά. Θέλει να φύγει με αξιοπρέπεια.
Κάθε μήνα κλείνει ραντεβού στον γιατρό του ΙΚΑ. Τηλεφωνικά ένα μήνα νωρίτερα. Έτσι γίνεται. Αν της συμβεί κάτι η μόνη λύση είναι να πάει με το ΕΚΑΒ κατευθείαν σε νοσοκομείο. Στο ΙΚΑ δεν υπάρχει περίπτωση να βρει νωρίτερα. Πάει και περιμένει φρόνημα την σειρά της. Ο γιατρός την ερωτάει πάντα πώς είναι. Πώς νιώθει .Ο γιατρός δεν μπαίνει στον κόπο να την εξετάσει. Ανανεώνει τα φάρμακά της. Πέντε λεπτά κρατεί η επίσκεψη. Αυτή, που περίμενε ένα μήνα για να τον δει, τολμάει κάπου κάπου να του πει για την καρδιά της. Ότι έχει αρρυθμίες και κουράζεται εύκολα. Τότε την στέλνει να κάνει ΗΚΓ., το κοιτάζει και της γράφει .Τα ίδια φάρμακα.
Η Θεοπούλα έχει ένα μεγάλο παράπονο. Γιατι δεν την εξετάζει; . Να βάλει το ακουστικό στο θώρακά της. Να της πάρει μια πίεση. Να μετρήσει τις σφίξεις της. Πως είναι δυνατόν να της γράφει φάρμακα για την υπέρταση χωρίς να της έχει πάρει ούτε μία φορά την πίεση;. Άνθρωπος είναι δεν είναι μηχανή. Γέρασε αλλά δεν είναι χαζή. Βλέπει ότι ο γιατρός περιμένει κάτι . Θέλει κάτι κάτω από το τραπέζι. Δεν συμπεριφέρεται το ίδιο με τους άλλους ασθενείς. Κρατεί περισσότερα η επίσκεψη και τους εξετάζει. Καταλαβαίνει . Ξέρει τι θέλει. Δεν είναι ότι δεν έχει λεφτά αλλά δεν θέλει να δώσει φακελάκι.Σε κανέναν δεν δίνω ! δεν το αξίζει. Τα τελευταία 5 χρόνια στο βιβλιάριο της τίποτα δεν έχει αλλάξει. Στο ιατρείο του καρδιολόγου βιώνει το ίδιο, απαράμιλλο, σκηνικό. Η επίσκεψη στο ΙΚΑ έχει καταντήσει καρμπόν. Ναι αλλά αυτή άλλαξε πολύ. Γέρασε και φοβάται. Τον θάνατο

Η Ευγενία Ηλιουπούλου είναι Πλαστική Χειρουργός και αρθρογράφος

Ελήφθη 2-6-2009