Κυριακή 13 Μαΐου 2012

Νομικός κανιβαλισμός στην εργασία

 
 
Νομικός κανιβαλισμός στην εργασία


ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ*
Για πρώτη φορά στην ιστορία κράτους της δημοκρατικής εποχής καθορίζεται από τη Βουλή γενικό όριο ζωής για τους εργαζομένους κάτω των ορίων της φτώχειας, όπως αυτά ορίζονται ακόμη και με τους δείκτες της νεοφιλελεύθερης οικονομετρίας!!

Μετά την ψήφιση του Μνημονίου 2 και την εσπευσμένη έκδοση των εφαρμοστικών κανονιστικών ρυθμίσεων, επιχειρούμε έναν πρώτο νομικό σχολιασμό των πρωτοφανών αυτών για τον νομικό μας πολιτισμό προσβολών, επικεντρώνοντας στο επίπεδο των εργασιακών σχέσεων.
1. Στην παρ.6 του άρθρου 1 του ν. 4046/2012 (ΦΕΚ Αʼ 28/14.2.2012-Μνημόνιο 2) ορίζεται ότι οι παράγραφοι που αφορούν στα εργασιακά, όπως και άλλες δεσμεύσεις, «...συνιστούν πλήρεις κανόνες δικαίου άμεσης εφαρμογής» και ότι με αποφάσεις του υπουργικού συμβουλίου ρυθμίζεται κάθε αναγκαίο ζήτημα για την εφαρμογή τους. Από την απλή όμως ανάγνωση του οικείου ΦΕΚ στις σελ. 711-713 (κεφ. Ε «Διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις» παρ. 28 και 29) προκύπτει ότι οι ρυθμίσεις αυτές είναι οιονεί «λευκοί κανόνες», για να μεταφέρουμε έναν εύστοχο καθορισμό των ατελών διατάξεων από άλλο κλάδο Δικαίου. Δηλαδή πρόκειται απλώς περί πολιτικών δεσμεύσεων που έλαβαν παραδόξως τη μορφή τυπικού νόμου.
Φράσεις, όπως «...θα λάβουμε προκαταρκτικά μέτρα για να επιτρέψουμε μια μείωση στους ονομαστικούς μισθούς και να κλείσει γρήγορα το κενό μας στην ανταγωνιστικότητα...» και παρακάτω «...θα νομοθετήσουμε: (i)μια άμεση επανευθυγράμμιση του επιπέδου του κατώτατου μισθού που καθορίζεται από την ΕΓΣΣΕ κατά 22% σε όλα τα επίπεδα... (ii)το πάγωμα του κατώτατου μισθού μέχρι το τέλος της περιόδου του προγράμματος...», είναι διαπιστωτικού και υποσχετικού χαρακτήρα. Δεν περιέχουν την κανονιστική-καταναγκαστική επενέργεια του νόμου, ούτε τα τυπικά-εκφραστικά στοιχεία της πλήρους διάταξης.


Αυτό αποδέχεται εμμέσως ο βιαστικός και επιπόλαιος νομοθέτης του Μνημονίου 2, ώστε -προκαταλαμβάνοντας, ως ανωτέρω, την ανυπαρξία των τυπικών κανονιστικών διατάξεων- να χαρακτηρίζει στο πρώτο άρθρο τις ατελείς διατάξεις ως «πλήρεις»!! Προσπαθεί να μας διαβεβαιώσει ότι η κατάργηση των επίμαχων διατάξεων της Εργατικής Νομοθεσίας επέρχεται τυπικά με νόμο και όχι με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, για να αποφύγει -εύσχημα αλλά πρόσκαιρα- την κραυγαλέα αντισυνταγματικότητα των σχετικών ρυθμίσεων, πρωτίστως δηλαδή την παραβίαση της διάκρισης των εξουσιών-λειτουργιών (άρθρο 26 Σ.).
Εφόσον όμως οι σχετικές διατάξεις δεν έχουν κανονιστική διατύπωση, είναι τυπικώς ανεφάρμοστες. Η εξουσιοδότηση να ρυθμίζεται κάθε αναγκαίο ζήτημα για την εφαρμογή αυτών από το Υπουργικό Συμβούλιο, που δίδεται στο τελευταίο εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 1 του νέου Μνημονίου, δεν μπορεί παρά να αφορά στις λεπτομέρειες της εφαρμογής. Δηλαδή η ΠΥΣ ρυθμίζει μόνο ζητήματα τεχνικά και όχι ουσιαστικά, όπως εν προκειμένω κάνει, σφετεριζόμενη τη νομοθετική εξουσία.


2. Εξάλλου, από τη συνδυασμένη ερμηνεία των παρ. 1, 2 και 4 του άρθρου 1 συνάγεται ότι ο κατώτατος μισθός, ως απόλυτο αριθμητικό μέγεθος, θα παραμείνει σ' αυτό το ύψος μέχρι την «ολοκλήρωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής». Ως εκ τούτου, παγώνει η διαπραγμάτευση της ΕΓΣΣΕ. Η ΓΣΕΕ χάνει το κύριο αντικείμενό της και τον θεμελιακό υπαρκτικό της ρόλο. Ο κατώτατος μισθός ορίζεται άπαξ και για όλο το διάστημα του προγράμματος δεν θα δοθούν αυξήσεις (βλ. και άρθρο 4). Ο πληθωρισμός εξάλλου μέχρι το 2020 θα οδηγήσει στην ουσιαστική κατάργηση της εγγυητικής λειτουργίας, ακόμη και αυτού του κατώτατου μισθού, συμπαρασύροντας και άλλες κρίσιμες παροχές, όπως π.χ. το επίδομα ανεργίας. Εδώ πλήττεται η θεμελιακή αρχή οργάνωσης του συλλογικού βίου, η συλλογική αυτονομία και βεβαίως η συνδικαλιστική ελευθερία (παρ. 2 και 3 άρθρου 23 Σ.).
3. Προ πάντων όμως πλήττεται η προσωπικότητα και η αξία του ανθρώπου (άρθρο 5 Σ.), καθώς και η αξιοπρέπειά του (άρθρο 2 Σ.), αφού το επίπεδο ζωής του όχι μόνον επιδεινώνεται ραγδαία, αλλά, καθώς ορίζεται στα συναφή χωρία του Μνημονίου, «τα μέτρα αυτά θα δώσουν τη δυνατότητα μείωσης της απόκλισης στο επίπεδο του κατώτατου μισθού σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας (Πορτογαλία, Κεντρική και ΝΑ Ευρώπη)...» (σελ. 703 του ιδίου ΦΕΚ). Για πρώτη φορά στην ιστορία κράτους της δημοκρατικής εποχής καθορίζεται από τη Βουλή γενικό όριο ζωής για τους εργαζομένους κάτω των ορίων της φτώχειας, όπως αυτά ορίζονται ακόμη και με τους δείκτες της νεοφιλελεύθερης οικονομετρίας!!


4. Με το άρθρο 2 της ΠΥΣ, όπου γίνεται λόγος για ΣΣΕ, χωρίς διάκριση και εξειδίκευση, ανοίγει ο δρόμος για ολοσχερή κατάργηση του κατώτατου μισθού. Το αν ο κίνδυνος αυτός επέλθει σύντομα, είναι εν τέλει ζήτημα ερμηνείας και θα κριθεί από τα Δικαστήρια. Οι ανεξάρτητοι δικαστές έχουν τη δυνατότητα να διαγνώσουν την πολλαπλή αντισυνταγματικότητα των σχετικών πράξεων, πολύ δε περισσότερο να επικαλεστούν τις ρήτρες του 281 Α.Κ. (κατάχρηση δικαιώματος, εν προκειμένω διευθυντικού) και 288 ΑΚ (καλή πίστη, χρηστά ήθη) στις περιπτώσεις που, μετά τη λήξη της μετενέργειας, το «ελεύθερο» πλέον πεδίο «διαπραγμάτευσης» μεταξύ του εξοπλισμένου με νέα όπλα εργοδότη και του παντελώς απροστάτευτου εργαζόμενου δεν θα έχει όρια προς τα κάτω. Επομένως, είναι προφανές ότι από τις καταναγκαστικές αυτές ρυθμίσεις πλήττεται και η ελευθερία των συμβάσεων, που είναι και το θεμέλιο της οικονομίας σε καθεστώς αστικής δημοκρατίας ατομικής ιδιοκτησίας (361 Α.Κ.), που προστατεύεται από το Σύνταγμα.
5. Εξάλλου, η διογκούμενη δεξαμενή των ανέργων παρέχει στον εργοδότη κάθε εκβιαστική δυνατότητα. Η γενική αναφορά της ΠΥΣ σε ΣΣΕ συμπεριλαμβάνει κατ' αρχήν και την Εθνική Γενική ΣΣΕ. Σε περίπτωση, ως εκ τούτου, που δεν θεωρηθεί ως «υποχρεωτικός» ο κατώτατος μισθός του άρθρου 1 καθ' όλη τη διάρκεια του προγράμματος, αλλά θεωρηθεί απλή ευχέρεια του εργοδότη, το απόλυτο αυτό αριθμητικό μέγεθος (σε ποσοστιαία υποτίμηση του κατώτατου της από 15-7-2010 ΕΓΣΣΕ) θα ανοίξει τον δρόμο των ατομικών συμβάσεων. Αυτές θα καθορίζουν τις αποδοχές εκάστου χωρίς όριο προς τα κάτω, λαμβανομένου υπόψη ότι δεν πρόκειται να συναφθεί άλλη ΣΣΕ οποιουδήποτε διαπραγματευτικού επιπέδου. Η τροποποιητική καταγγελία των ήδη εργαζομένων θα επικρέμαται υπεράνω των κεφαλών τους και οι νεοπροσλαμβανόμενοι θα οδηγούνται στην αγχόνη χωρίς δίχτυ προστασίας. Η απαγόρευση της μονομερούς προσφυγής στη Διαιτησία «προφυλάσσει» από κάθε φιλεργατική παρασπονδία. Θα κυριαρχήσει η ατομική διαπραγμάτευση μεταξύ των προφανώς άνισων μερών και η ατομική σύμβαση εργασίας.


Artis Zoo 2009

6. Με το άρθρο 3 της ΠΥΣ απαγορεύεται η μονομερής προσφυγή στη Διαιτησία και εφόσον (στη σπάνια περίπτωση) συμφωνήσουν και οι δύο ταξικοί αντίπαλοι, τότε αυτή περιορίζεται μόνο στον καθορισμό του βασικού μισθού. Αν η διαφωνία αφορά άλλη διεκδίκηση, απαγορεύεται ακόμη και συναινετική προσφυγή στη Διαιτησία. Αν μια διαιτητική απόφαση διαδεχθεί ΣΣΕ, τότε οι όροι της σύμβασης (εκτός του βασικού μισθού, όπως λ.χ. επιδόματα, άδειες, θεσμικές διευθετήσεις κ.λπ.) θα παύουν αυτοδικαίως να ισχύουν, αφού στις διαιτητικές αποφάσεις δεν επιτρέπεται να συμπεριληφθούν «ρήτρες που διατηρούν κανονιστικούς όρους προηγούμενων ΣΣΕ ή διαιτητικών αποφάσεων».
Κι εδώ ανακύπτει ο μεγάλος κίνδυνος ακόμη και για τους συνεπείς μικρούς, πολύ μικρούς και μεσαίους εργοδότες, που αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα της ελληνικής εργοδοσίας. Η δυνατότητα της μονομερούς προσφυγής στη Διαιτησία προσάρμοζε τις συμπεριφορές, άμβλυνε τις οξύτητες, συνέτιζε τους παραλογισμούς και εξασφάλιζε την κοινωνική ειρήνη. Αυτή ήταν απαραίτητη για την άνοδο της παραγωγικότητας. Εφόσον τα Σωματεία βρίσκονται άνευ αντικειμένου, είναι επόμενο ότι θα δώσουν, όπως μπορούν, τον ύστατο αγώνα ύπαρξής τους. Επομένως και η παραγωγική διαδικασία θα κλονιστεί ανεπανόρθωτα, παρά τις προβλέψεις του Μνημονίου, της Τριαρχίας και του εγχώριου υπηρετικού προσωπικού. Η κρίσιμη ρήτρα του καθορισμού του βασικού μισθού με διαιτητική απόφαση, με μόνο γνώμονα το κενό ανταγωνιστικότητας, θα εξαχρειώσει παντελώς μια χρήσιμη και εξισορροπιστική διαδικασία. Οι διατάξεις αυτές είναι πολλαπλώς αντισυνταγματικές για τους λόγους που αναπτύχθηκαν παραπάνω.
7. Εξάλλου, το πάγωμα των ωριμάνσεων μέχρις ότου μειωθεί η ανεργία κάτω του 10% είναι ένας ευφημισμός από αυτούς που χρησιμοποιεί η νεοφιλελεύθερη Ευρωπαϊκή Τεχνοδομή, για να μην αναγγείλει τη ρητή κατάργησή τους, η οποία σίγουρα θα επέλθει.
8. Η κατάργηση των ρητρών «μονιμότητας», σε όσες κοινωφελείς επιχειρήσεις ήσαν κάποτε ή είναι ακόμη στον δημόσιο τομέα, διευκολύνει τις απολύσεις, οι δε ρήτρες προστασίας από την απόλυση δεν μπορούν να αποτελούν εφεξής αντικείμενο συλλογικής διαπραγμάτευσης ή ΣΣΕ.
9. Όλες οι παραπάνω ρυθμίσεις θίγουν έμμεσα και το δικαίωμα της απεργίας. Τώρα ούτε μία στις 100 απεργίες δεν μπορεί να κριθεί νόμιμη. Η συνδικαλιστική ελευθερία γίνεται γράμμα κενό και η απεργία με οποιαδήποτε μορφή εξαχνώνεται και ουσιαστικά εξαλείφεται από τον κατάλογο των κοινωνικών και ατομικών δικαιωμάτων (άρθρο 23 παρ. 1 και 2 Σ.).


Artis Zoo 9/2009

Το Σύνταγμα παύει να ορίζει ποιο είναι το δημόσιο συμφέρον σε κάθε συγκεκριμένη λειτουργία του ατομικού και συλλογικού βίου. Από το αν, πώς και μέχρι που, ο νομοθέτης μπορεί να εξειδικεύσει το δημόσιο συμφέρον1 περνάμε στο στάδιο του πλήρους προσδιορισμού του από την ΠΥΣ ή έστω από τον νομοθέτη των ατελών διατάξεων. Και αυτός και το υπουργικό συμβούλιο με τη σειρά του, εναποθέτουν στον ιδιώτη εργοδότη την υποκατάσταση των οργάνων της Πολιτείας αναφορικά με τη συγκεκριμένη εξειδίκευση του δημοσίου συμφέροντος στην εργασιακή σχέση που τον αφορά. Το διευθυντικό δικαίωμα εξοπλίζεται με ουσιαστικά στοιχεία δημοσίου συμφέροντος κατά εντελώς αντισυνταγματικό και παράνομο τρόπο. Εδώ ταυτίζεται η κερδοφορία και η ανταγωνιστικότητα του ιδιώτη-εργοδότη με το δημόσιο συμφέρον! Μετατίθεται δηλαδή σʼαυτόν η άσκηση λειτουργιών της λαϊκής κυριαρχίας. Πρόκειται ουσιαστικά περί νομικού κανιβαλισμού, που εκτοπίζει κάθε συλλογικότητα και κάθε συνταγματική ιεράρχηση των ουσιαστικών κανόνων δικαίου. Αλλοιώνεται παντελώς ο χαρακτήρας του λεγόμενου Κοινωνικού Κράτους Δικαίου. Ουσιαστικά προσβάλλεται η ουσία του πολιτεύματος. Και είναι απίστευτο το ότι υπάρχουν νομικοί, δημοκρατικής παιδείας, που συνεργούν ή πρωτοστατούν στην κακοποίηση αυτή του Δικαίου!!
Με αυτά τα δεδομένα εισερχόμαστε στην περίοδο της τρίτης νεωτερικότητας, όπου ακόμη και αυτή η λυμφατική τυπική αντιπροσωπευτική δημοκρατία υποκαθίσταται σταδιακά από τους αμείλικτους νόμους της νεοφιλελεύθερης αγοράς. Στην επόμενη στροφή ενεδρεύει και η διαδικασία της άμεσης κατάλυσής της.

(*) Ο Αλέξης Π. Μητρόπουλος είναι πανεπιστημιακός και Πρόεδρος της Ένωσης για την Υπεράσπιση της Εργασίας και του Κοινωνικού Κράτους (ΕΝΥΠΕΚΚ, www.enypekk.gr).www.amitropoulos.gr
, a-mitrop@otenet.gr

BΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΡΙΖΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

1 Βλ. Δακτόγλου Π.: «Συνταγματικό Δίκαιο και ατομικά δικαιώματα», β' έκδοση Αντ. Ν. Σάκκουλα 2005, πλαγιάριθμοι 254-255).

Τρίτη 1 Μαΐου 2012

Εύκολα ερωτεύεσαι δύσκολα αγαπάς




Εύκολα ερωτεύεσαι δύσκολα αγαπάς

                                                          ΕΥΓΕΝΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

       Ο Εθνικισμός είναι η μόνη απόλυτη και πραγματική επανάσταση γιατί επιδιώκει γέννηση νέων ηθικών, πνευματικών, κοινωνικών και ψυχικών αξιών. «Λαϊκός Σύνδεσμος – Χρυσή Αυγή»

  Αυτό το πολιτικό κόμμα καλεί προεκλογικά τον ελληνικό λαό να αντισταθεί στο οργανωμένο σχέδιο ξεπουλήματος της χώρας. Καταγγέλλει το μνημόνιο. Ζητάει λογιστικό έλεγχο του δημοσίου χρέους και όλων των δανειακών συμβάσεων από το 1974 μέχρι σήμερα και άρνηση πληρωμής του παράνομου και επαχθούς χρέους. Κατάργηση των προνομίων των βουλευτών και περιορισμός των αποδοχών τους στο μισθό ενός δημοσίου υπαλλήλου μεσαίας βαθμίδας. Κατάργηση της κρατικής χρηματοδότησης στα κόμματα.(δόθηκαν 10 εκατομμύρια πρόσφατα). Ο οποιασδήποτε παλαιοκομματικού τύπου προσωπικός ανταγωνισμός μεταξύ των υποψηφίων θα παταχθεί αμείλικτα. Απαγορεύει προσωπικά φυλλάδια και αφίσες υποψηφίων. Όλοι είναι στρατιώτες της Ιδέας και τίποτε άλλο. κλπ., κλπ.  Θετικές θέσεις με τις οποίες συμφωνεί πολύς κόσμος. Εκεί που μας διχάζει ,το συγκεκριμένο πολιτικό κόμμα, είναι η ακραία στάση απέναντι στο μεταναστευτικό πρόβλημα. Ζητάει άμεση σύλληψη και απέλαση όλων των λαθρομεταναστών. Ιδιώνυμο όποιο έγκλημα τελεί αλλοδαπός. Οι ποινές δεν θα εκτίονται σε φυλακές, αλλά σε ειδικούς χώρους κράτησης, όπου παράλληλα θα παράγεται έργο υπέρ του Δημοσίου. Δημιουργία Κέντρου Έρευνας Ανθελληνικών Δραστηριοτήτων. Δέσμευση της περιουσίας σε όσους μισθώνουν ακίνητα ή απασχολούν ξένους χωρίς άδεια παραμονής και κάρτα εργασίας. Εξάρθρωση του παραεμπορίου και όλων που βρίσκονται πίσω από αυτό.

  Γιατί έφτασε η χώρα μας στο χείλος του γκρεμού; Ποιοι βάλανε τα χεράκι τους και βγάλανε τα ματάκια μας; Τριάντα χρόνια οι κυβερνήσεις μας το μόνο που κάνανε ήταν να βαθαίνουν το χάσμα  ανάμεσα στην ανάπτυξη και το τραπεζικό σύστημα και να μεγαλώσουν τα εξωτερικά χρέη της χώρας. Φταίνε οι μετανάστες για την κατάντια της Ελλάδας; Πράγματι έρχονται παράνομα χιλιάδες μετανάστες αναζητώντας μία καλύτερη ζωή. Κυνηγημένοι από την φτώχεια και την ασιτία διανύουν χιλιάδες χιλιόμετρα για να φτάσουν εδώ. Δεν βλέπουμε ότι πολλοί συμπολίτες μας τους εκμεταλλεύονται; Πόσοι έλληνες έχουνε θησαυρίσει από την παραβατική συμπεριφορά των ξένων; Πόσοι έλληνες νοικιάσανε τις αποθήκες τους στους μετανάστες για την διακίνηση των μαϊμού προϊόντων; Το πραγματικό μας πρόβλημα είναι η μείωση των μισθών μας  πού  δεν την έχουν προκαλέσει οι μετανάστες αλλά η οικονομική κρίση και οι λάθος επιλογές των κυβερνήσεων μας. Οι συντάξεις ,που κόβονται δραματικά, στερώντας την αξιοπρέπεια από τους γονείς μας είναι διαταγή του ΔΝΤ και όχι των μεταναστών. Το φορολογικό σύστημα που στερεί εισοδήματα από τους μικρομεσαίους και ευνοεί τους υψηλόμισθους υπαγορεύεται από τραπεζικά γραφεία έξω από τα σύνορα της χώρας μας. Οι δυσβάσταχτοι φόροι και τα άδικα χαράτσια, που μας έχουνε λυγήσει, επιβλήθηκαν για να γίνουμε σκλάβοι των τραπεζικών συμφερόντων. Η ανεργία, που καλπάζει ,και οι δουλειές μας που χάνονται είναι αποτέλεσμα της κρίσης και όχι των παρεμβάσεων των μεταναστών.



  Εύκολα ερωτεύεσαι δύσκολα αγαπάς. Πολλοί, από εμάς διαβάζοντας αυτό το προεκλογικό μανιφέστο με τις θέσεις της Χρυσής Αυγής ίσως να ερωτευτούν τους εθνικιστές έλληνες. Αφού δηλώνουν ότι είναι η μόνη παράταξη που αγαπάει την Ελλάδα , θα την ξεβρομίσει και  μπορεί να βγάλει την χώρα από την κρίση. Και εμείς αγαπάμε την χώρα μας και θέλουμε το καλύτερο για αυτήν. Έχουμε απογοητευτεί από τα καμώματα των γαλάζιων και πράσινων κυβερνόντων. Ίσως και να παρασυρθούμε από τις πρακτικές που εφαρμόζουν οι εκπρόσωποι της Χρυσής Αυγής. Προσφορά ουσιαστικής βοήθειας στο σπίτι, στις κινήσεις, στις αγορές και τις βόλτες εκτός των σπιτιών των ανήμπορων συνταξιούχων στην περιοχή του Αγ. Παντελεήμονα. Υπάρχουν όμως πολλοί έλληνες ,που δεν ζήσανε ,αλλά θυμούνται τι σημαίνει φασισμός. Ξέρουν ότι οι ναζιστές θεωρούσανε ότι , στον κόσμο ,δεν έχουν θέση  οι Εβραίοι, οι Αθίγγανοι και οι ομοφυλόφιλοι, όπως και κάθε είδους άνθρωποι του περιθωρίου. Οι καθαρόαιμοι Γερμανοί λάτρευαν την Ελλάδα αλλά ανήκανε στην Άρεια φυλή, ανώτερη όλων των υπόλοιπων φυλών του κόσμου. Είχαν σαν πρότυπο την ελληνική αρχαία ομορφιά  αλλά το Εθνικοσοσιαλιστικό Γερμανικό Εργατικό Κόμμα που ,σε πολλά από τα σημεία του μανιφέστου του ,είχαν ευρεία λαϊκή απήχηση προπαγάνδιζε κυρίως την εξόντωση τών λαών. Οι αντιλήψεις φυλετικών διακρίσεων, εθνικισμού, στρατοκρατίας αλλά και δημιουργίας και χρήσης παραστρατιωτικών οργανώσεων οδήγησαν στην δημιουργία στρατοπέδων συγκέντρωσης και τελικής εξόντωσης λαών. Κοιτάζοντας γύρω μας αναγνωρίζουμε  τα ανησυχητικά στοιχεία της εξάπλωσης αυτής της θεωρίας σε όλη την Ευρώπη. Η δολοφονία 77 αθώων ανθρώπων ,σε μία δημοκρατική χώρα  όπως η Νορβηγία , τον περασμένο Ιούλιο, μας έχει συγκλονίσει. Η εικόνα του Άντερς Μπρέιβικ, στο δικαστήριο να χαιρετά προκλητικά ,να διατυμπανίζει τις εθνικιστικές αρχές του και  κυρίως να δηλώνει ότι δεν είναι μόνος μας προβληματίζει; Στα πλαίσια της διατήρησης της άριας φυλής οι υποστηρικτές της Χρυσής Αυγής θα χρησιμοποιήσουνε τις ίδιες μεθόδους; Τι θα κάνουμε αν θα  μπει στη Βουλή; Μήπως θα είναι πολύ αργά;

Τρίτη 24 Απριλίου 2012

Ο Ο.Ε.Δ.Β. Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων, αποτελεί παρελθόν,


Διαβάστε την ανακοίνωση του Συλλόγου των Εργαζομενων ΟΕΔΒ


ΔΕΝ θα την αναμεταδόσει κάνενα ΜΜΕ (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδα, περιοδικό κλπ)

ΔΕΝ θα κάνουν καμμιά ανάλυση για τις επιπτώσεις.

ΔΕΝ θα φτιάξουν πάνελ συζητήσεων.

Η ΠΑΙΔΕΙΑ (και όταν λέμε ΠΑΙΔΕΙΑ πάντα εννοείται η ΔΗΜΟΣΙΑ, ΔΩΡΕΑΝ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ) ΔΕΝ συγκινεί τους "σωτήρες της χώρας".


Σύλλογος Εργαζομένων Ο.Ε.Δ.Β.



Ανακοίνωση.



Ο Ο.Ε.Δ.Β. Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων, αποτελεί παρελθόν,


καταργείται οριστικά.



Μετά από 75 χρόνια η κουκουβάγια της σοφίας και της αρετής «πετάει

μακριά», γιατί κάποιοι αποφάσισαν ότι δεν έχει θέση στην σύγχρονη

μνημονιακή εκπαίδευση. Η μόρφωση θα γίνεται πλέον ηλεκτρονικά. Το

μέλλον είναι μόνο το «ηλεκτρονικό βιβλίο» και οι «διαδραστικοί

πίνακες».



Οι εργαζόμενοι στον Ο.Ε.Δ.Β. που όλα αυτά τα χρόνια εξέδωσαν και

διένειμαν τρία (3) δισεκατομμύρια βιβλία σε εκατομμύρια μαθητές,

αποχωρούν περήφανοι για την συμβολή τους στην Δημόσια και Δωρεάν

Παιδεία, για την διαχείριση του δημόσιου χρήματος (μέσο κόστος κάθε

βιβλίου 0,70 ?), για την απουσία διαφθοράς και διαπλοκής τους, για το

ότι κατόρθωσαν να περισώσουν από τον ιδιωτικό φορέα, στην ιστορία των

σχολικών βιβλίων, δέκα πέντε χιλιάδες (15.000) πρωτότυπα έργα

ζωγραφικής που κοσμούσαν κάποτε τα σχολικά βιβλία (Τσαρούχης, Γκίκας,

Γραμματικόπουλος, Τάσος κ.λ.π.), και τριάντα χιλιάδες (30.000) βιβλία,

πολλά σπάνιων εκδόσεων, που αποτελούν πλέον περιουσία του ΥΠΔΒΜΘ και

υπάρχει ιστορική ευθύνη στην πολιτική ηγεσία να τα διαφυλάξει και να

τα αξιοποιήσει.



Οι εργαζόμενοι αποχωρούν με πίκρα και ανησυχία. Ζήσανε την φετινή

χρονιά, την χειρότερη από ιδρύσεως του Ο.Ε.Δ.Β., που τα βιβλία

στάλθηκαν με τεράστια καθυστέρηση, που τα λάθη και οι παραλείψεις των

ιθυνόντων στοίχησαν εκατομμύρια στους Έλληνες πολίτες, προάγγελος των

όσων πρόκειται να επακολουθήσουν τον φετινό Σεπτέμβριο που εκτιμούμε

ότι θα είναι πολύ χειρότερος από κάθε πλευρά.



Οι εργαζόμενοι αποχαιρετούν ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, τους

μαθητές, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, ευχαριστώντας τους για την

πολύχρονη συνεργσία και υπόσχονται να συνεχίσουν τον αγώνα για μία

ΔΗΜΟΣΙΑ & ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ στην υπηρεσία του ελληνικού λαού. Η

κουκουβάγια της σοφίας και της αρετής, ελπίζει να μην ξεχασθεί και

ονειρεύεται την μέρα που σε μία Ελλάδα ελεύθερη και απαλλαγμένη από

δανειστές-επιτηρητές-

τροϊκανούς, θα ξανακληθεί να προσφέρει τις

υπηρεσίες της για την αληθινή δημόσια εκπαίδευση των μαθητών.



Για το Δ.Σ.



Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας



Μάκης Λυκόπουλος Σταύρος Ευσταθόπουλος





Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

Αγιάτρευτοι Γιατροί

Συνάδελφοι,


Συμμετέχουμε στην κινητοποίηση του ΙΣΑ έξω από τα γραφεία του ΕΟΠΥΥ(Λ.Κηφισίας 39) την Δευτέρα 9/4/2012 στις 12μμ.



Για


-Να σταματήσει ο κατήφορος υποβάθμισης του ΕΟΠΥΥ



-Να ανοίξουν τα εργαστήρια του ΕΟΠΥΥ



-Να σταματήσει ο διασυρμός των Ιατρών.



- Οι Μονάδες του ΕΟΠΥΥ να αποκτήσουν υποδομή για Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση

.

-Για αξιοπρεπή αντιμετώπιση των γιατρών των ΚΕΠΑ



ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ





Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΨΥΧΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΡΟΒΑΤΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ

Τρίτη 20 Μαρτίου 2012

Να ΕΟΠΥΥ κανείς ή να μην ΕΟΠΥΥ;;


  Πειραιάς 19/03/2012                                      
                                                                                                                                                 Αρ.Πρωτ.22

Συνάδελφοι,

 όπως είναι γνωστό μετά την άρνηση των αποκλειστικά ελευθεροεπαγγελματιών ιατρών να συμβληθούν σε ικανό αριθμό με τον ΕΟΠΥΥ με την εξευτελιστική τιμή των 10 ευρώ(μικτά), γίνεται προσπάθεια να χρησιμοποιηθούν οι γιατροί του πρώην ΙΚΑ να στηρίξουν την συνέχιση της λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ με πάλι την απαξιωτική αμοιβή των 10ευρώ(μεικτά) εξετάζοντας στο ιατρείο τους μέχρι 150 ασθενείς τον μήνα. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να μην υπογράψει κανείς αυτή την σύμβαση υπό αυτές τις συνθήκες γιατί βάζουν σε κίνδυνο την συνέχιση της λειτουργίας του ιδιωτικού τους ιατρείου. Επίσης η πράξη αυτή χωρίς να έχει προηγηθεί συμφωνία μέσω  Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης αποδυναμώνει την εργασιακή  μας σχέση στον ΕΟΠΥΥ . Πρέπει να αντισταθούμε και να απαιτήσουμε να γίνει ρύθμιση των κενών οργανικών θέσεων του πρώην ΙΚΑ.

   Συνάδελφοι, έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι είναι υποχρέωση της πολιτείας να προμηθευτεί τον κατάλληλο εξοπλισμό για την λειτουργία της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Παρ' όλα αυτά, το Υπουργείο Υγείας ψηφίζει Νόμο που υποχρεώνει τον ιατρό να πληρώνει πρόστιμο 1(ένα)ευρώ για κάθε χειρόγραφη συνταγή ανεξάρτητα αν είναι αδυναμία της υπηρεσίας και ταυτόχρονα λέει στους γιατρούς να προμηθευτούν Ηλεκτρονικό Υπολογιστή μέχρι 31/3 με έξοδα δικά τους που δεν ξέρουμε πότε και αν τα αποδώσει. Κάτω απ` αυτό τον εκβιασμό  πολλοί συνάδελφοι θα αναγκαστούν  να προμηθευτούν Η/Υ. ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ δε ότι όσοι συνάδελφοι δεν προσκομίσουν στην υπηρεσία Η/Υ θα υποστηριχτούν  συνδικαλιστικά και νομικά γι` αυτήν τους την απόφαση.          

  Συνάδελφοι συσπειρωθείτε στα μαζικά μας όργανα για να κρατήσουμε την αξιοπρέπεια μας και μαζί με την κοινωνία  να παλέψουμε για μια ΠΦΥ αντάξια της.





ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ



Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                   Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΨΥΧΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ                                              ΠΡΟΒΑΤΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ

Update 21-3-2012


Eφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης - Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Με βάση την υπ. αριθμ. ΔΥΓ3(α)/οικ. ΓΥ/148 Απόφαση του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΦΕΚ 545Β/1-3-2012), με θέμα «Υποχρεωτική ηλεκτρονική καταχώριση των συνταγών στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) και στους άλλους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης», η κάθε χειρόγραφη φαρμακευτική συνταγή θα κοστίζει από  1ης Μαρτίου 2012 ένα ευρώ στο γιατρό που θα την  υπογράφει και θα παρακρατείται από τον μισθό του γιατρού του ΕΟΠΥΥ.

Τόσο οι τοπικές κοινωνίες όσο και οι κατά τόπους Ιατρικοί Σύλλογοι γνωρίζουν από πρώτο χέρι ότι στη μεγαλύτερη πλειοψηφία των Κέντρων Υγείας, των Αγροτικών και Περιφερειακών Ιατρείων, Πολυϊατρείων πρώην ΙΚΑ, εξωτερικών ιατρείων κ.ο.κ. δεν υφίσταται ούτε ο απαραίτητος ηλεκτρονικός εξοπλισμός αλλά ούτε και η απαραίτητη σύνδεση στο διαδίκτυο, αμφότερα απαραίτητες προϋποθέσεις για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης (e-συνταγογράφησης), ενός μέτρου που στοίχισε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, πλην όμως κακοσχεδιασμένου και δυσλειτουργικού.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα από την εφαρμογή της ΥΑ θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι αγροτικοί ιατροί που θα υποχρεωθούν να πληρώνουν πρόστιμα έως και 2000 ευρώ τον μήνα (όσος είναι περίπου ο μηνιαίος Μ.Ο. συνταγών που γράφει ένας αγροτικός ιατρός) για να κάνουν τη δουλειά τους, γινόμενοι οι πρώτοι εργαζόμενοι οι οποίοι θα πληρώνουν για να δουλεύουν, δεδομένης της μισθολογικής απολαβής των 780 ευρώ το μήνα την οποία λαμβάνουν καθαρά με το ενιαίο μισθολόγιο.


Ομοίως, το σύστημα της Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης, αυτή τη στιγμή παρουσιάζει μεγάλες αδυναμίες και δυσκολίες εφαρμογής, καθώς, μεταξύ άλλων, η δυνατότητά του είναι για 48.000 συνταγές/ ημέρα, ενώ απαιτείται η ηλεκτρονική συνταγογράφηση άνω των 200.000 συνταγών.

Η εν λόγω ΥΑ δικαίως ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων Ιατρικών Συλλόγων της χώρας, καθώς και του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου, που με ανακοίνωση την οποία εξέδωσε (05.03.2012) υποστηρίζει ότι «οι γελοιότητες περί προστίμου στους γιατρούς για κάθε χειρόγραφη συνταγή, όταν με ευθύνη των διοικούντων δεν υπάρχουν οι υποδομές για πλήρη εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, πρέπει να σταματήσουν άμεσα», ενώ αντίδραση υπήρξε και από τον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο, στα μέλη του οποίου μετατίθεται η ευθύνη της e-συνταγογράφησης, σύμφωνα με την ίδια ΥΑ.

Σε μία απέλπιδα προσπάθεια, ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ εξέδωσε απόφαση (Αρ. Πρωτ.: 10480/14.03.2012 – ΑΔΑ: Β44ΤΟΞ7Μ-ΘΤΓ), σύμφωνα με την οποία η εφαρμογή του νέου μέτρου αναστέλλεται μέχρι νεωτέρας καθώς «οι γιατροί των Μονάδων Υγείας ΕΟΠΥΥ έχουν προθεσμία μέχρι 31.3.2012 να προμηθευτούν φορητούς Η/Υ και παράλληλα δεν έχει ολοκληρωθεί η δικτύωση των Μονάδων Υγείας, οι οποίες εντάσσονται σταδιακά».

Ακόμη όμως κι αυτή η απόφαση, εμμέσως πλην σαφώς ρίχνει το οικονομικό βάρος στους γιατρούς για την αγορά εξοπλισμού και σύμβασης με παρόχους διαδικτυακών υπηρεσιών, χωρίς να λύνει το πρόβλημα αφού δίνει προσωρινή λύση.

Σε περίπτωση που, ειδικά οι αγροτικοί ιατροί, λάβουν συλλογική απόφαση για τη μη συνταγογράφηση φαρμάκων χειρόγραφα, ώστε να μην επιβληθούν τα πρόστιμα, οι μόνοι που θίγονται είναι οι ασθενείς συμπολίτες μας, που ξαφνικά θα βρεθούν χωρίς τα φάρμακά τους.

Επειδή εδώ και δύο έτη το ΥΥΚΑ δεν έχει κατορθώσει να εγκαταστήσει στα πολυϊατρεία αξιόπιστο ηλεκτρονικό σύστημα μέσα από το οποίο θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν οι γιατροί την ηλεκτρονική συνταγογράφηση.

Επειδή, τέλος, η Υπουργική Απόφαση αποτελεί κίνηση ακραίου αυταρχισμού προσπαθεί να καλύψει τις αστοχίες και αδυναμίες της πολιτικής του ΥΥΚΑ, τη στιγμή που ο διαγωνισμός για την ηλεκτρονική υποδομή είναι ακόμα σε εξέλιξη.

Για τους παραπάνω λόγους,

ερωτάται ο κ. Υπουργός:



1.    Θα ανακαλέσει την Υπουργική Απόφαση ΔΥΓ3(α)/οικ. ΓΥ/148 “Υποχρεωτική ηλεκτρονική καταχώριση των συνταγών στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) και στους άλλους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης”, έως ότου και το πλέον απομακρυσμένο ιατρείο της ελληνικής επικράτειας αποκτήσει τις απαραίτητες υποδομές για την ηλεκτρονική εκτέλεση της συνταγογράφησης;

2.    Ποια συγκεκριμένα μέτρα θα λάβει για την εγκατάσταση σε κάθε ιατρείο αξιόπιστο ηλεκτρονικό σύστημα για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση;

3.    Σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο διαγωνισμός για την ηλεκτρονική υποδομή και πότε αναμένεται να εκδοθούν τα τελικά του αποτελέσματα;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ηρώ Διώτη

Θοδωρής Δρίτσας

Μιχάλης Κριτσωτάκης

                                      

Δευτέρα 12 Μαρτίου 2012

To IKA πόσο θα κρατήσει ανοιχτό;;


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΙΑΤΡΩΝ Ι.Κ.Α. ΑΤΤΙΚΗΣ
                                                                  Προς

                                      Διοικητή ΕΟΠΥΥ

                                κ.Γ.Βουδούρη
      Κοινοποίηση:       ΠΙΣ             ΙΣΑ         ΙΣΠ

 Κύριε Διοικητά,

Ο Σύλλογος εκφράζει την έντονη ανησυχία του και αναμένουμε ενέργειές σας για τα εξής:

1.Ρύθμιση των κενών οργανικών θέσεων ιατρών πρώην ΙΚΑ. Η καθυστέρηση της ρύθμισης, την οποία άλλωστε έχετε υποσχεθεί, δημιουργεί στα μέλη μας αβεβαιότητα για το εργασιακό μέλλον.


2.Επαναλειτουργία των εργαστηρίων ΕΟΠΥΥ(πρώην ΙΚΑ)τα οποία σήμερα λόγω έλλειψης αντιδραστηρίων και αναλώσιμων υλικών είναι κλειστά. Συνέπεια αυτών είναι να μετακυλείται το κόστος των εξετάσεων στους ασφαλισμένους με συμμετοχή 15% στα ιδιωτικά εργαστήρια και ο ΕΟΠΥΥ να χρεώνεται ποσά δυσανάλογα με τον προϋπολογισμό του. Επίσης οι εργαζόμενοι στα εργαστήρια βρίσκονται σε εργασιακή αναστάτωση.

Πιστεύουμε οτι  πάντοτε προέχει η πλήρης αξιοποίηση των δημόσιων δομών του Πρωτοβάθμιου Συστήματος Υγείας.


ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΨΥΧΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ                          ΠΡΟΒΑΤΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ      
Update 12-03-2012

ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ

Συνάδελφοι,

κατά την σημερινή συνάντηση των Συλλογικών μας οργάνων με τον Διοικητή του ΕΟΠΥΥ υπήρξε δέσμευση ότι η εγκύκλιος  του ΥΥΚΑ-ΦΕΚ 545/1-3-12 δεν θα εφαρμοστεί μέχρι να γίνει η ολοκλήρωση του συστήματος της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Αναμένουμε την επισημοποίηση και από το Υπουργείο Υγείας.

  Βρισκόμαστε σε επαγρύπνηση και δηλώνουμε ότι με τις προχειρότητες  του Υπουργείου   η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας καθημερινά υποβαθμίζεται.

  Αν επιμείνουν στην εφαρμογή της εγκυκλίου, θα ληφθεί η απόφαση για αποχή από την συνταγογράφηση με ταυτόχρονη ενημέρωση όλων των ασφαλισμένων. 


Update 15-3-2012


ΕΚΤΑΚΤΗ

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

  Ο Σύλλογος Συμβασιούχων Ιατρών Ι.Κ.Α Αττικής καλεί τα μέλη του στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση που πραγματοποιεί  την Κυριακή 18 Μάρτη   και ώρα 17.30 στο Ξενοδοχείο Τιτάνια(Πανεπιστημίου 52 )

ΘΕΜΑΤΑ

·       Συμβάσεις γιατρών πρώην ΙΚΑ με ΕΟΠΥΥ στα Ιατρεία

·       Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση-Εξοπλισμός –Πρόστιμα

·       Οικογενειακοί Γιατροί-Εργαστηριακοί Γιατροί –Οδοντίατροι Συμβάσεις με ΕΟΠΥΥ

·       ΚΕΠΑ –Μετακινήσεις  Γιατρών-Κινητοποιήσεις

Συνάδελφοι,

Η κρισιμότητα των θεμάτων επιβάλλει την παρουσία όλων μας .

Να ακουστούν όλες οι απόψεις .

Οι αποφάσεις πρέπει να είναι συλλογικές.

Κυριακή 11 Μαρτίου 2012

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ

ΔΥΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
1. Παρά τους σκληρούς εκβιασμούς και τις πιέσεις, τελικά η διοίκηση του ΕΤΑΑ δεν υπέκυψε στην κυβερνητική αξίωση για εθελοντική απομείωση των χρημάτων που όλοι μας έχουμε δώσει στον ασφαλιστικό οργανισμό μας, και αρνήθηκε το «κούρεμα». Η στοιχειώδης αυτή πράξη αξιοπρέπειας και αυτοπροστασίας, αλλά και αποφυγής ενεργειών που πιθανότατα δημιουργούν αστικές ευθύνες, έγινε αντικείμενο σφοδρής επίθεσης και απειλών στο υπουργικό συμβούλιο, με προεξάρχοντα τον πρωθυπουργό κ Παπαδήμο. Αντί να ντρέπονται και να απολογούνται γιατί προστατεύουν τις τράπεζες και όχι το αποτέλεσμα του μόχθου δεκαετιών των συναδέλφων μας, έχουν το θράσος να μας απειλούν! Θαυμάστε τους και βγάλτε τα συμπεράσματα σας.
2. Δημοσιεύτηκε η υπουργική απόφαση που με βάση τον εφαρμοστικό για την υγεία μνημονιακό νόμο, καταλογίζει στους γιατρούς «πρόστιμο» για κάθε μη ηλεκτρονικά συνταγογραφούμενη συνταγή από 1/3/12, ακόμα και σε δομές που με απόλυτη κυβερνητική ευθύνη δεν υπάρχουν οι υποδομές. Πέρα από το γελοίον του πράγματος, αν η απόφαση εφαρμοστεί θα οδηγήσει σε «εξαφάνιση» του μισθού των γιατρών του ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ και όλων των μισθωτών γιατρών και πιθανότατα και σε χρέος!! Το σύστημα έχει δυνατότητα 48.000 συνταγών ημερησίως, ενώ οι συνταγές είναι 200.000 καθημερινά. Θέλουν να καλύψουν τα ελλείμματα τους με τα «πρόστιμα» στους γιατρούς που απλά κάνουν τη δουλειά τους; Αν επιμείνουν μοναδική λύση η άρνηση συνταγογράφησης μέχρι να υπάρξουν οι υποδομές. Θέλουν πόλεμο στην πλάτη των ασφαλισμένων; Αν επιμείνουν δεν έχουμε άλλο δρόμο από το να ενημερώνουμε τους ασφαλισμένους για να αντιδράσουν άμεσα μαζί μας.
Τα ψέματα τελείωσαν. Αυτή η πολιτική πρέπει να σταματήσει. Οι εμπνευστές και εκτελεστές της έχουν ηθικές, πολιτικές αλλά και προσωπικές ευθύνες. Πρέπει να τους σταματήσουμε με τη δημοκρατική έκφραση της θέλησης μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ, Α ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΙΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΝΑΒΑΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΕΝΓΕ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΨΥΧΑΡΗΣ, ΔΣ ΙΣΑ