Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

ή ΕΜΕΙΣ ή ΑΥΤΟΙ

 
 
 ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 30/3 ΣΤΙΣ 18:30, ΗΜΕΡΑ ΨΗΦΙΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
 
ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ!!
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 30/3 ΣΤΙΣ 18:30,
ΗΜΕΡΑ ΨΗΦΙΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΛΑΥΘΜΩΝΟΣ 01/04 ΣΤΙΣ 18:00,
 ΗΜΕΡΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ECOFIN
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ-«ΕΚΤΡΩΜΑ» ΠΟΥ ΚΟΡΥΦΩΝΕΙ
ΤΗΝ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ Ε.Ε. ΠΟΥ ΦΕΡΝΟΥΝ ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ!
ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΣΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ!
Χωρίς να κρατά πλέον κανένα πρόσχημα, η μνημονιακή κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ με το πολυνομοσχέδιο-«έκτρωμα» και με «εξπρές» διαδικασίες που εξευτελίζουν το κοινοβούλιο και τη δημοκρατία κορυφώνει την επίθεσή της ενάντια στα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων.
Με το εν λόγω πολυνομοσχέδιο η κυβέρνηση «σφαγιάζει» -μεταξύ πολλών άλλων- μισθούς, συντάξεις, ασφαλιστικά ταμεία και εργασιακά δικαιώματα, καθώς προωθεί: την απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα, τη μείωση των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών, που θα επιφέρει το τελειωτικό χτύπημα στα Ταμεία, τη ραγδαία μείωση των επικουρικών συντάξεων, την επέκταση του καθεστώτος ενοικίασης εργαζομένων, την κατάργηση τριετιών…. Ο κατάλογος της νεοφιλελεύθερης βαρβαρότητας και των κυβερνητικών απορρυθμίσεων μοιάζει να μην έχει τέλος, καθώς αποτελεί στρατηγική επιλογή των δανειστών-«τοκογλύφων» της χώρας και των ντόπιων ολιγαρχών η πλήρης ισοπέδωση των δικαιωμάτων των εργαζομένων και η μετατροπή ολόκληρης της χώρας σε «ειδική οικονομική ζώνη», προκειμένου να εκτιναχτεί η κερδοφορία των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων και των πολυεθνικών ομίλων.
Οι πολιτικές αυτές που εφαρμόζονται στη χώρα μας από την συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου και εκπορεύονται από την Ε.Ε, καταστρέφουν τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων που οργανώνουν την αντίστασή τους διεκδικώντας το δικαίωμά τους στη ζωή και στην αξιοπρέπεια! Οι μεγάλες κινητοποιήσεις στην Μαδρίτη δείχνουν το δρόμο και μας γεμίζουν ελπίδα, αισιοδοξία και αποφασιστικότητα!
Απέναντι στις επιλογές του κεφαλαίου η μόνη επιλογή του κόσμου της εργασίας είναι η αντίσταση και η αντεπίθεση!
Αντεπίθεση μέχρι την τελική νίκη σε Ελλάδα και Ευρώπη!
Ήρθε η ώρα να τους ανατρέψουμε!
Ή ΕΜΕΙΣ Ή ΑΥΤΟΙ!
 




cropped-syriza1.jpg

 



 
 

Κυριακή 9 Μαρτίου 2014

ΟΙ ΣΚΙΕΣ Μας ΕΧΟΥΝ ΦΩΣ


Λεονάρντο Να Βίντσι 1501-16, η Αγία Οικογένεια υπόδειγμα «κιαροσκούρο» εναλλαγών φωτός και σκιάσεων.

 
 

ΟΙ ΣΚΙΕΣ Μας ΕΧΟΥΝ ΦΩΣ

Συνάδελφοι απολυμένοι και διαθέσιμοι

Μετά ένα διαρκή ενωτικό αγώνα πολεμήσαμε για εργασιακές σχέσεις, την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας στη Χώρα μας για να παραμείνουν τα δικαιώματα περίθαλψης στους ασφαλισμένους των ταμείων που χρόνια πληρώνουν και τους στηρίζαμε.

Η Λαίλαπα του Ηρόστρατου με την μορφή νομοσχεδίου συνεπήρε με τις 152 εχθρικές ψήφους ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ότι είχε απομείνει από την αξιοπρέπεια της δουλειάς μας, από την αποτελεσματικότητα της επιστήμης μας. Χωρίς διάθεση για απολογισμό της ήττας , τονισμού των στόχων ή επιτυχίας του μετώπου με τον κόσμο μας έχουμε πολλές σκιές να χαράξουμε για το παρελθόν και πολλά διλήμματα να αποκρυσταλλώσουμε  για το αύριο .

Επειδή ο χώρος εργασίας και ο χώρος κατοικίας επί 19 χρόνια ταυτίζονται καθημερινά βρίσκομαι αντιμέτωπος με το αγωνιώδες ερώτημα των γύρω ενδιαφερομένων: «Πότε ανοίγει το ΙΚΑ;» συμπληρωμένο με αδηφάγα σχόλια για τον Ηρόστρατο της κυβέρνησης Σαμαρά που φροντίζει να εκτίθεται με οίηση στα μάτια των ψηφοφόρων του. Προσπαθώ να γλυκάνω την καταστροφική πολιτική του, χαρακτηρίζοντάς τον δεικτικά ως μεγάλο χορηγό του Σύριζα, ενισχυτή με ψήφους του Τσίπρα γιατί πιά και ο τελευταίος αναλφάβητος, ομογενής, μετανάστης  ή ψυχασθενής ξέρει ποιοι έκλεισαν τον ΕΟΠΥΥ ως πάροχο φτηνής και ανεπαρκούς βέβαια περίθαλψης στη πρωτοβάθμια και όλη την επαρχία. Ξέρουν ότι με αυτούς τους μνημονιακούς γιατριά και φτηνό φάρμακο δεν πρόκειται να ξαναδούν. Τα Πολυϊατρεία του ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ θα λειτουργήσουν με μισό προσωπικό στην Αττική και μηδαμινό στην επαρχία. Πολλές ελλείψεις βλέπω από τώρα Ορθοπαιδικών, Καρδιολόγων, Οφθαλμιάτρων και ΩΡΛ. Οι υπάρχοντες οικογενειακοί γιατροί σε 25 περιοχές πανελλαδικά οι 19 στο λεκανοπέδιο από το 1965 πειραματίζονται τα συστήματα πάνω τους, στην ανθρώπινη αντοχή και την επαγγελματική τους μη εξέλιξη. Τα συνεχή χρηματικά διόδια συμμετοχής που επιβάλουν οι μνημονιακοί υψηλόμισθοι των 10.000 ευρώ μηνιαίως στους ταλαιπωρημένους μας «πελάτες» των 400 ευρώ μηνιαίως ξέρω μόνο ένα τρόπο εκτός τις πηγαίες κατάρες να ισοφαριστούν για να επιβιώσουμε την δύναμη της ψήφου που οσονούπω θέλουν δεν θέλουν θα μας τη δώσουν να εκφραστούμε.

Στους συναδέλφους που μιλώ καθημερινά για τις λεπτομέρειες αυτών που καθορίζουν την τύχη μας θέλω να μην σκύψουν με φόβο από την καθημερινότητα. Το φως της αλήθειας της επιστήμης μας καμιά σκιά μνημονιακή δεν θα μας εμποδίσει να την υπηρετούμε από όποιο μετερίζι και αν βρεθούμε. Διαθεσιμότητα και κινητικότητα, συμπτύξεις χώρων εργασίας και αλλεργία στο Σύνταγμα και τα στοιχειώδη δικαιώματα ξεπληρώνονται όχι με φόβο αλλά με το ίδιο νόμισμα. Θα απολυθούν από εμάς και θα πληρώσουν  στον πολιτικό και ποινικό στίβο τις συνέπειες των πράξεών τους. Τίποτα δεν θάναι όπως παλιά. Για τις ελλείψεις ειδικοτήτων αναφέρθηκα, ουρές αναμονής και μη εξυπηρέτησης σύμφωνα με τα επιστημονικά πρότυπα, αυτοί μας βλέπουν μονο σαν κλειστούς προϋπολογισμούς, σε λίγο ίσως με χρεωστούμενα δεδουλευμένα ή υποσχέσεις που δεν τηρήθηκαν. Δεν είναι πρωτάρης δα ο Ηρόστρατος στη τέχνη του ψεύδους. Να ζαχαρώνει αυτιά με υποσχέσεις που θα θέλαμε να ακούσουμε. Λέγεται ότι τους ομοϊδεάτες του συνδικαλιστές που περιστασιακά έδειξαν πυγμή και κράτησαν 3 μήνες απεργιακό ενωτικό αγώνα πριν αλέκτωρ λαλήσει τους παρέσυρε εκτός ΠΕΔΥ για να αυτοπαραιτηθούν και ήδη αναιρεί όσα φευγαλέα είχε υποσχεθεί για 400 επισκέψεις και ασφάλιση. Είναι βολικό για τον Ηρόστρατο και τα αφεντικά του να τα κάνει θάλασσα στην ΠΦΥ αφού το κύριο μέλημά του είναι ακόμα οι ανθέλληνες εφοπλιστές. Άντε και οι μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες  με τα 10 tb ανά συσκευασία πανάκριβη ελληνική πρωτοτυπία. Να γιατί περιπαιχτικά ως μεγάλο χορηγό του Σύριζα φαντάζομαι αστείες πόζες του Άδωνη ανάμεσα σε Βελουχιώτη και Τσε Γκεβάρα σαν μεγάλο «ευεργέτη» του Τσίπρα δια των έργων του.


 

Οι διαδικασίες μετάταξης προχωρούν στο σύνηθες λοξό ή καρκινικό τρόπο. Το ξεδιάλεγμα των αιτήσεων έχει αποτεθεί σε πολύ λίγους υπαλλήλους. ΟΙ προστατευόμενοι του συστήματος ΥΠΕΔΥΦΚΑ και Επιθεώρηση ΙΚΑ όπως και οι 20 ευμενώς μεταταχθέντες στη Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ φαίνεται να αναλαμβάνουν όλο το βάρος του ελεγκτικού έργου και των ΑΥΕ. Οι μισθοδοσίες με πλήθος αυθαιρεσιών μεταφέρονται στα ΥΠΕ και το κάθε Αστικό κέντρο Υγείας (τα παλιά ΤΜΥ και ΝΜΥ) θα δορυφοροποιούνται σε κάποιο νοσοκομείο. Ήδη τα νοσοκομεία έχουν αυξήσει κατά 20-30% το φόρτο δουλειάς τους από την πρωτοβάθμια. Με το πλαφόν στους ιδιώτες συμβεβλημένους ή μη, ο ασθενής περιφέρεται από γιατρό σε εξωτερικό ιατρείο για να μην εξυπηρετηθεί τουλάχιστον συνταγογραφικά. Ρωτώντας μαθαίνω ότι πλαφόν 8-12.000 ευρώ καταναλώνονται τάχιστα σε ένα τυπικό ιατρείο και οι οικογενειακοί γιατροί με κάτω των 20000 βγαίνουν γρήγορα εκτός μάχης εξυπηρέτησης ασφαλισμένων. Για τις προσδοκίες συμβάσεων και τα χρήματα που διαθέτουν για την υγεία μας αρκεί να αναφερθώ σε υπαρκτά στοιχεία χρηματοδότησης του Ευαγγελισμού με 156 εκατ ευρώ το 2012 που ελαττώθηκαν 96 εκατ το 2013 και 80 εκατ το 2014! Ποια νομή και ποια ελπίδα μπορεί να προκαλούν οι «σωτήρες» της Υγείας επί μνημονίων είτε στον ελευθεροεπαγγελματία, είτε τον νοσοκομειακό είτε τον πλήρη και αποκλειστικού ονείρου Πρωτοβάθμιο ειλικρινά εγώ αδυνατώ να συλλάβω με τέτοια πολιτική. Τόχω ξαναγράψει όταν μας δείχνουν δημόσια λουτρά να ξέρουμε ότι μας οδηγούν σε θαλάμους αερίων.

Οι συνάδελφοι ήδη συζητούν για την απλήρωτη ΔΕΗ, το καθυστερημένο νοίκι, το παιδί που δεν πήγε επαρχία να σπουδάσει. Ούτε φυσικά μακροημερεύουν οι γιατροί που περιστασιακά λειτουργούν πέρα και έξω από τις αρχές του όρκου τους, σε συνθήκες που το 90% της κοινωνίας καταστρέφεται οικονομικά και πρόσβαση σε «επενδυτές» δεν έχουν ούτε οι εξειδικευμένοι στη κινέζικη ιατρική. Τα σενάρια επιτυχίας των Σαμαρά –Βενιζέλου ξέρουμε πιά καλά στο πετσί μας, στη πρώην εργασία μας, στο ανύπαρκτο ΤΣΑΥ μας τι σημαίνουν. Επειδή πολλοί από σας εκτίθενται και στις αυτοδιοικητικές εκλογές καλό είναι να στείλουν στοιχεία ενημερωτικά για να υποστηριχθούν από τον κλάδο.

Δρ Λαμπαδάριος Διονύσης

Γενικός Χειρουργός ΠΕΔΙ ίσως Νέου Κόσμου

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΠΕΔΥ


Θέμα: ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΠΕΔΥ
Προς: Seyp Eopyy <seyp.eopyy.att@gmail.com>, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΨΥΧΑΡΗΣ <panpsorth@msn.com>



Οδηγίες για την κατάθεση της Υπεύθυνης Δήλωσης για ένταξη στο ΠΕΔΥ
Η προθεσμία για κατάθεση είναι έως και την Πέμπτη 27-02-2014
Για την κατάθεση απευθυνόμαστε στις κατά τόπους ανάλογα με τον Δήμο όπου υπάγεται η Μονάδα που υπηρετούμε, Περιφερειακές Διευθύνσεις ΕΟΠΥΥ.
Κατά την κατάθεση πρέπει να έχουμε δύο όμοιες υπεύθυνες δηλώσεις του υποδείγματος 1 που ανήκουμε οι περισσότεροι, ή του υποδείγματος 2 εάν ανήκουμε στην υποκατηγορία των ευεργετικών διατάξεων του άρθρου 16, του Ν.4238/2014, δηλαδή υπάλληλοι με αναπηρία 67%, πολύτεκνοι κλπ.
Τη μία δήλωση καταθέτουμε συμπληρωμένη με τα στοιχεία μας υπογεγραμμένη και με το κείμενο ακριβώς όπως έχει χωρίς καμία απόκλιση.
Την άλλη ως αντίγραφο, παρακαλούμε τον παραλαμβάνοντα υπάλληλο να σφραγίσει επάνω της τον αριθμό πρωτοκόλλου παραλαβής, ώστε να την έχουμε ενδεχομένως αν χρειασθεί για οποιαδήποτε χρήση.
Ο υπάλληλος είναι υποχρεωμένος να παραλάβει την υπεύθυνη δήλωση των γιατρών με το κείμενο και την επιφύλαξη ως έχει, χωρίς σχόλια και για κανένα λόγο δεν έχει δικαίωμα να αρνηθεί να παραλάβει ή να υποδείξει συμπλήρωση ή αφαίρεση κειμένου από το σώμα της υπεύθυνης δήλωσης.

 

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ-ΥΠΕΥΘ. ΔΗΛΩΣΗΣ 1
(Οι συνήθεις περιπτώσεις σχεδόν όλων μας)
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ-ΥΠΕΥΘ. ΔΗΛΩΣΗΣ 2 
(Οι Πολύτεκνοι, με αναπηρία 67%
 κλπ.)

FARMAKOPOIOI: Απόφαση του Υφυπουργού Υγείας, κ. Αντώνη Μπέζα, γι...





FARMAKOPOIOI: Απόφαση του Υφυπουργού Υγείας, κ. Αντώνη Μπέζα, γι...: Γραφείο Τύπου Υφυπουργού                                                                              Αθήνα, 20 Φεβρουαρίου 2014 ...



Eδώ θα διαβάσετε τη χθεσινή πυροσβεστική εγκύκλιο του υφυπουργού για την κατανομή του ΠΕΔΥ , ατσαλη προσπάθεια να καθησυχάσει ότι τίποτα δεν αλλάζει ενώ ο υπουργός την ιδια χθεσιν...ή μέρα στο 1,5 ώρας στασίδι του σε Μεγα,σκαι προανηγγειλε την Νέα Χωροταξική κατανομή με ΣΥΜΠΤΥΞΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ μην ξεχνιόμαστε ποιός είναι ο καταστροφικός τους ρόλος. Εμείς σαν γιατροί με τα τεχνικά διλλήματα του ν.4238/14 πιά των 152 μνημονιακών βολευτών, σε ένα 80% εργαζόμενοι από ένα πρόχειρο γκάλοπ ετοιμάζονται σε στενές ημερομηνίες για αίτηση ένταξης. Αν υπολογίσει κανείς τις υπαρκτές φοβερές ελλείψεις στο ΕΟΠΥΥ των 1000 επι συμβάσει έργου συναδέλφων σε έργο ειδικοτήτων, φαντάζομαι ότι το κατασκευαζόμενο μόρφωμα θα έχει ΦΟΒΕΡΕς ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΕ βασικούς Kαρδιολόγους, Ορθοπαιδικούς το άμεσο προσεχές διάστημα. Οψόμεθα!
 

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

Το κλάμα δεν ταιριάζει στη ζωή μας.



 
 
TO ΚΛΑΜΑ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ

Αν και οι περισσότεροι έχουμε ένα απολογισμό 20-30 χρόνων ζωής και εργασίας μέσα στα υποκαταστήματα ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ τώρα που 152 τυχοδιώκτες καιροσκόποι βολευτές της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ   αποφάσισαν να γκρεμίσουν χωρίς να χτίζουν τίποτα αξιόλογο στο χώρο της πρωτοβάθμιας μας πνίγει το δίκιο και η αγανάκτηση, το κλάμα και το αμήχανο βλέμμα το είδα πολλές φορές αυτές τις μέρες.

Πως θα παραδοθούν οι κεφαλές ατσαλιού των 300 ευρώ που έχουν χρεωμένες οι οδοντιατρίνες, πως θα κλειδώσουν τα συρτάρια με τα πολύτιμα υλικά για μασέλες, πως οι κοπελίτσες της Νομαρχίας να παραλάβουν τις έγχρωμες πλακέτες των υπερηχογραφικών μηχανημάτων και τα υλικά του ακτινολογικού εμφανιστηρίου;;

Η χαλυβουργική και τα ναυπηγεία βάλαν λουκέτο, ο Αστέρας Βουλιαγμένης και το χρυσοφόρο κοίτασμα στη Χαλκιδική πουλήθηκαν κοψοχρονιά γιατί κάτι μπουλιδες που βάλαν για υπουργούς θέλουν βατραχάνθρωποι να φυλάνε τα πάρτυ τους, να βλέπουν γύρω τους «παράνομους» συμβασιούχους και άλλος να δοξάζεται στα εκκολαπτήρια βοϊδοκεφαλών του Χάρβαρντ!

Ειδικά για τους τελευταίους σωτήρες νεοφιλελεύθερους που είδαμε πως σαν κολλιτσίδες τρύπωσαν σε ΠΑΣΟΚ πρώτα και ΝΔ μετά πρόθυμοι για καταστροφές και αναδιανομή νέων κερδών μετά θα πρέπει να έχετε μπουχτίσει από την προβολή τους στα συστημικά ΜΜΕ. Έκλεισαν τις κλινικές του ΙΚΑ, μετά 9 Νοσοκομεία, μετά τα ψυχιατρεία και τώρα 380 κέντρα ΠΦΥ. Διασπάθισαν περιουσίες ταμείων, έθεσαν πλήθος εργαζομένων σε εργασιακή ομηρεία που την λένε διαθεσιμότητα ή κινητικότητα κατ ευφημισμό αντι να πούνε απόλυση χωρίς αποζημίωση. Είναι έτοιμοι να βάλουν φόρο στης μάνας σας το γάλα αρκεί να αυγατίσει η χοντρή Ελβετική τους τσέπη. Για τα λαμόγια που μας κυβερνούν αφήνοντας αφορολόγητους τους εφοπλιστές, διοδοτούμενους τους εργολάβους και ασύδοτους τους τραπεζίτες μην έχετε αμφιβολίες μέχρι τις παρυφές της βαριά φορολογούμενης μεσαίας τάξης και ιδιοκτήτες ακινήτων  είστε εχθροί και υποψήφια θύματα των κανιβαλιστικών ορέξεών τους. Ο ανύπαρκτος άγνωστος ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ είναι ο θεός που ομνύουν, η παραμύθα τους. Ψύχραιμες μελέτες των ημερομηνιών, υπολογίζοντας ότι γύρω από τις εκλογές δεν γίνονται προσλήψεις,  παρόλο που λένε εντός μηνός, εκτιμούμε ότι το άνοιγμα κάποιων πτωχοκομείων ΠΕΔΥ να γίνει πιθανό στους 5-6 μήνες! Αυτό είναι το δώρο του βιβλιοπώλη στα μεγαλοϊδιωτικά συμφέροντα της υγείας, να πεθαίνει ο κόσμος αβοήθητος από γιατρούς. Αυτός που μας έβαλε να πληρώνουμε το φάρμακο χρυσάφι διατυμπανίζοντας σαν καραγκιοζάκος στα ΜΜΕ ότι το φτηναίνει.
Όπου τους βρείτε τους ξέρετε, σας σκοτώνουν μαυρίστε τους την ζωή όπως και τη δικιά μας, ψηφίστε αντίθετα να τους τσούζει και όχι «κάβα δεξιά» σε χρυσαύγουλα εγκληματικά στοιχεία του υποκόσμου.

 

Αν θέλει ο κόσμος την περιουσία των ΙΚΑ, το χρήμα των ενσήμων που κόλλησε ως τα τώρα να γυρίζει σε αυτούς σαν κοινωνικό κράτος ας το υπερασπίσει με τα κορμιά του από Δευτέρα πρωί.

Αρκετά τους ανεχτήκαμε, οι γιατροί ξέρουν την επιστήμη της ζωής αυτοί φέρνουν το θάνατο. Ήδη το προσδόκιμο ζωής ελαττώθηκε 3 χρόνια στη Χώρα, τα προβλήματα έλλειψης φαρμάκων, το επισιτιστικό, ανασφάλιστων άνεργων πολιτών και διάλυση των όποιων μηχανισμών πρόληψης και προστασίας θα σπείρει ανεξέλεγκτες καταστάσεις στην ελληνική κοινωνία.

Βάλτε εσείς την ατζέντα των διεκδικήσεων. Μην την αφήνετε στα χέρια τους μας πάνε στα χρόνια της γερμανικής κατοχής και του εμφυλίου. Σήμερα διοικούν την Ελλάδα μια ομάδα ταλιμπάν του φασισμού που δεν κατάφεραν να πάρουν ούτε την ηγεσία των ρεπουμπλικάνων στις ΗΠΑ, το tea party των Μουρούτη, Μπασιάκου, Μπούρα, Κεδίκογλου, Λαζαρίδη, Βαρτζόπουλου, Φ. Κρανιδιώτη, Γεωργιάδη, Βορίδη, Πλεύρη κλπ συνεργατών του Σαμαρά.
ΔΙΟΝΥΣΟΣ
15-2-2014

Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

Αυτό δεν είναι μεταρρύθμιση ούτε εξορθολογισμός αλλά πλήρης διάλυση της δημόσιας περίθαλψης

07/02/2014
Εισήγηση Ανδρέα Ξανθού στην επί της αρχής συζήτηση του ν/σ για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας στην Ολομέλεια(.)
Η συζήτηση για την ΠΦΥ που για πολιτικούς λόγους δεν προωθήθηκε εδώ και 30 χρόνια , δεν γίνεται σε πολιτικό κενό. Ισχυριζόμαστε ευθέως ότι ο στόχος του ν/σ , η υποτιθέμενη μεταρρύθμιση στην ΠΦΥ , είναι απολύτως προσχηματικός και παραπλανητικός. Ξαφνικά αντιληφθήκατε το έλλειμμα της ΠΦΥ και την ανάγκη ενίσχυσης του ΕΣΥ ; Την ώρα που έχετε διαλύσει τα δημόσια νοσοκομεία και έχετε επιβάλλει στην καθημερινότητα των ανθρώπων την ανασφάλεια μπροστά στην αρρώστια και την αναξιοπρέπεια ; Ποιόν κοροϊδεύετε ;
Η βασική στόχευση του ν/σ είναι οι 8500 διαθεσιμότητες εργαζομένων του ΕΟΠΥΥ , η διευκόλυνση 2500-3000 τουλάχιστον απολύσεων γιατρών με τη μορφή της «εκβιασμένης αποχώρησης» , η συρρίκνωση των δημόσιων δομών στα πλαίσια της ενιαίας ΠΦΥ , η ακόμα μεγαλύτερη μετακύλιση του κόστους περίθαλψης στους ασφαλισμένους και η προνομιακή παροχή υπηρεσιών ΠΦΥ από τον κρατικοδίαιτο επιχειρηματικό τομέα που κυριαρχεί πλέον στην αγορά υγείας εις βάρος των αυτοαπασχολουμένων υγειονομικών .
Η διαθεσιμότητα είναι ο στόχος και όχι το μέσο. Υποδηλώνει αμφισβήτηση του ρόλου και της χρησιμότητας των δομών και των εργαζομένων. Οι απολύσεις έπονται , στο βαθμό που οι μέν γιατροί εξωθούνται σε απομάκρυνση λόγω του εκβιασμού της αποδοχής μιας ΠΑΑ ειδικού τύπου, δηλαδή μισθολογικής αναξιοπρέπειας , αλλά και στο βαθμό που θα υπάρξει σε 6 μήνες στάδιο συγχωνεύσεων-καταργήσεων δομών και άρα συνθήκες «πλεονάζοντος» προσωπικού.
Ο ισχυρισμός του Υπουργού Υγείας ότι το ν/σ δεν είναι μνημονιακή επιλογή , ότι δεν έχει σχέση με την τρόικα και ότι η κυβέρνηση υλοποιεί τη στροφή στην ΠΦΥ που εκκρεμούσε χρόνια στην κατεύθυνση ενός ενιαίου, καθολικού , δημόσιου Συστήματος Υγείας που θα προσφέρει ισότιμα περίθαλψη σε όλους, είναι πραγματικά προκλητικός.
1. Γιατί είναι πρωτοφανές μια μεταρρύθμιση στην Υγεία να ξεκινά με κλείσιμο δομών , με διαθεσιμότητα όλου του προσωπικού ( δηλαδή με αμφισβήτηση της χρησιμότητας του ) , με λιγότερους γιατρούς και με πολύ λιγότερες παροχές προς τους ασθενείς. Αυτό δεν είναι μεταρρύθμιση ούτε εξορθολογισμός αλλά πλήρης διάλυση της δημόσιας περίθαλψης και ο κόσμος , ιδιαίτερα οι φτωχοί και οι ανασφάλιστοι, το έχουν καταλάβει πολύ καλά. Αυτό είναι και το μεγάλο σας πρόβλημα : η δραματική καθημερινότητα του Συστήματος Υγείας , των εργαζομένων του και κυρίως των ασθενών που αγωνιούν , που αισθάνονται ανασφαλείς και ανοχύρωτοι μπροστά σε μια σοβαρή αρρώστια , που ταλαιπωρούνται και επιβαρύνονται με δυσβάστακτο κόστος , που δοκιμάζεται η αξιοπρέπεια τους , που ένα πολύ μεγάλο μέρος τους βιώνει συνθήκες υγειονομικής φτώχειας. Οι πολίτες ξέρουν ότι το Σύστημα Υγείας ήταν και πριν την κρίση προβληματικό , είχε παθογένειες και στρεβλώσεις που εσείς συντηρήσατε και που προφανώς εμείς δεν υπερασπιζόμαστε , αλλά τουλάχιστο είχε εύκολη πρόσβαση που σήμερα έχει χαθεί. Και αντί να βελτιώνεται η κατάσταση , βλέπουν με τα μέτρα που παίρνετε να χειροτερεύει τραγικά . Άρα αφήστε κατά μέρος την υποκρισία για το συμφέρον των ασθενών που υποφέρουν από τις συντεχνίες που αντιδρούν στη μεταρρύθμιση σας. Οι μόνοι που την υποστηρίζουν είναι η συντεχνία των Ιδιοκτητών Διαγνωστικών Κέντρων και οι «εθνικοί εργολάβοι» της Υγείας.
2. Γιατί σε περιβάλλον λιτότητας , δημοσιονομικής πειθαρχίας , περικοπών στις δαπάνες του ΕΣΥ και του Κοινωνικού Κράτους , μείωσης των εργαζομένων στο Δημόσιο Σύστημα , οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών, δηλαδή ακραίου νεοφιλελευθερισμού , δεν μπορεί να υπάρξει καμιά μεταρρύθμιση κοινωνικά ωφέλιμη . Η ΛΙΤΟΤΗΤΑ ΒΛΑΠΤΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ-ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ . Αυτό λέει η διεθνής βιβλιογραφία. Και εσείς τη λιτότητα στην Υγεία δεν την αμφισβητείτε αλλά την εντείνετε. Με τους σημερινούς πολιτικού και δημοσιονομικούς όρους , ο στόχος της «μεταρρύθμισης» είναι η ολιγοπωλιακή αναδιάρθρωση της αγοράς , ο άνισος ανταγωνισμός ενός μίζερου και υποχρηματοδοτούμενου ΕΣΥ και ενός οργανωμένου και καθετοποιημένου ιδιωτικού τομέα ( ασφαλιστικές εταιρείες, διαγνωστικά κέντρα , πολυϊατρεία, ιδιωτικά νοσηλευτήρια-μαιευτήρια, κέντρα αποκατάστασης ) που θα απομυζά δημόσιους πόρους και ιδιωτικές δαπάνες υγείας . Με άλλα λόγια , αυτό που θα προκύψει είναι η αντίστροφη αναδιανομή του πλούτου υπέρ των λίγων ισχυρών «παικτών» του χώρου , και φυσικά η υγειονομική ανισότητα , γιατί ξέρουμε πολύ καλά ότι η εκεί που η ιατρική περίθαλψη εκτίθεται περισσότερο στις δυνάμεις της αγοράς λειτουργεί ο νόμος της αντίστροφης φροντίδας, δηλαδή της ανεπαρκούς υγειονομικής κάλυψης αυτών που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη όπως είναι οι φτωχοί, οι ηλικιωμένοι, οι χρονίως πάσχοντες , τα ΑμεΑ κλπ. Και ξέρουμε επίσης ότι το νεοφιλελεύθερο μοντέλο της ιδιωτικοποίησης των δημόσιων Συστημάτων Υγείας όπου υλοποιήθηκε , οδήγησε και σε αύξηση της συνολικής δαπάνης ,και σε αποκλεισμό μεγάλης μερίδας του πληθυσμού και σε επιδείνωση των υγειονομικών δεικτών , όπως στις ΗΠΑ .
 
 

 
 
 
 
 
3. Γιατί ούτε δωρεάν , ούτε καθολικό , ούτε ισότιμο είναι το Σύστημα που προωθείτε. Κάθε βήμα του ασθενή εντός του ΕΣΥ και της ΠΦΥ συνεπάγεται διαρκώς αυξανόμενο οικονομικό τίμημα, από το κλείσιμο ραντεβού, ως την εξέταση στα Εξωτερικά Ιατρεία, τη συνταγογραφία, την αγορά φαρμάκων, τον εργαστηριακό έλεγχο και τη νοσηλεία. Για τους ανασφάλιστους , εκτός από μια φράση που βάλατε εκ των υστέρων, δεν υπάρχει καμιά ουσιαστική ( χρηματοδοτική, οργανωτική ) πρόβλεψη για την ισότιμη κάλυψη των υγειονομικών αναγκών τους . Και η μεγαλύτερη ανάγκη , αυτή που κυριολεκτικά είναι ζήτημα ζωής και θανάτου γι’ αυτούς , είναι η έλλειψη πρόσβασης σε φάρμακα, ακριβές θεραπείες, χειρουργικές επεμβάσεις και μακροχρόνιες νοσηλείες. . Ούτε ξέρετε τον πραγματικό αριθμό τους, ούτε καν έκθεση του ΓΛΚ για το επιπλέον δημοσιονομικό κόστος υπάρχει. Με αυτούς τους όρους , το να λέτε ότι φροντίζετε για την περίθαλψη των ανασφάλιστων συνιστά ωμή κοροϊδία. Η κραυγή απόγνωσης των ανασφάλιστων καρκινοπαθών είναι προσβολή για τον Πολιτισμό μας, το κράτος Δικαίου και τη Δημοκρατία. Σήμερα έχει αναπτυχθεί στη χώρα μας ένα κοινωνικό κίνημα για την περίθαλψη των ανασφάλιστων , που εκτός από την εξαιρετική συνεισφορά των Κοινωνικών Ιατρείων στην κάλυψη επειγουσών αναγκών που δημιουργεί το διάτρητο μνημονιακό Κράτος Πρόνοιας , αναδεικνύει και το πολιτικό αίτημα της πλήρους και δωρεάν υγειονομικής φροντίδας κάθε ανθρώπου που έχει ανάγκη , ανεξάρτητα από εργασία , ασφάλιση , εισόδημα και νομιμότητα παραμονής στη χώρα. Και ταυτόχρονα αποτελεί ένα νέο παράδειγμα για την άσκηση της ιατρικής με όρους ανιδιοτέλειας , συνεργατικότητας με τους υπόλοιπους επαγγελματίες υγείας , επιστημονικής δεοντολογίας , σεβασμού του αρρώστου, ανθρωπιάς και κοινωνικής ευθύνης.
4. Ούτε όμως η αναγκαία στροφή στην ΠΦΥ μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω του συγκεκριμένου ν/σ. Γιατί η ΠΦΥ δεν είναι ένα φτηνό μοντέλο περίθαλψης ούτε εξαντλείται σε κάποιες οργανωτικές αλλαγές ( τομεοποίηση δομών , μετασχηματισμός των Μονάδων του ΕΟΠΥΥ σε ΚΥ Αστικού Τύπου, οικογενειακός γιατρός κλπ) . Το δίλλημα δεν είναι ΠΦΥ ή όχι αλλά το αν θα λειτουργεί με όρους λιτότητας ανθρώπινων και υλικών πόρων ( ο εμπειρογνώμονας του ΠΟΥ μας είπε ότι η ΠΦΥ δεν μπορεί να είναι «εργαλείο» για την επιβολή της λιτότητας ) , αν θα έχει προληπτική κατεύθυνση ( η ΕΣΔΥ αναφέρει ότι έχουν μειωθεί 40% οι δημόσιες δαπάνες για πρόληψη ) , αν θα στηρίζεται στο δημοκρατικό προγραμματισμό των υπηρεσιών με κοινωνική συμμετοχή και έλεγχο ( από την επιδημιολογία και τον Υγειονομικό Χάρτη στην οικονομία της υγείας) , αν θα έχει ολιστική αντίληψη για την Υγεία και θα οργανώνει διατομεακή παρέμβαση στους νοσογόνους παράγοντες της κοινότητας . Εμείς θεωρούμε ότι το προοδευτικό και μετα-νεοφιλελεύθερο πρόταγμα της ΠΦΥ δεν είναι συμβατό με την «ανθυγιεινή» μνημονιακή πολιτική που προκαλεί ραγδαία επιδείνωση όλων των κοινωνικών συνθηκών που σχετίζονται με την υγεία ( εργασία, εισόδημα, διατροφή, θέρμανση, κατοικία, ψυχικό stress, περιβαλλοντική καταστροφή και υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων ) . Ούτε η ΠΦΥ σας ενδιαφέρει , ούτε το ΕΣΥ που το έχετε πλήρως απαξιώσει. Δεν έχετε ούτε όραμα ούτε σχέδιο για τη Δημόσια Περίθαλψη . Όχι επειδή δεν έχετε σε προσωπικό επίπεδο κοινωνική ευαισθησία, αλλά γιατί ως νεοφιλελεύθεροι θεωρείτε την Υγεία προϊόν που προσφέρεται με όρους αγοράς και που το Κράτος οφείλει να ρυθμίζει τους κανόνες της , και όχι ως κοινωνικό δικαίωμα που έχει την ευθύνη η Πολιτεία να διασφαλίζει με όρους ισότητας και αποτελεσματικότητας σε όλους. Αυτή είναι η θεμελιακή ιδεολογική μας διαφορά και η κριτική μας για κοινωνικά ανάλγητη και υγειονομικά εγκληματική πολιτική από εκεί πηγάζει. Με άλλα λόγια η ΠΦΥ είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να την αφήσουμε στα χέρια μιας κυβέρνησης και ενός Υπουργού που απεχθάνονται το Δωρεάν Δημόσιο Σύστημα Υγείας, που πιστεύουν ότι η Δημόσια Περίθαλψη έχει δημοσιονομικό «βάρος» που οφείλουμε να περιορίσουμε , που θεωρούν ότι το καθολικό κοινωνικό Κράτος είναι αντιπαραγωγικό και βλάπτει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας .
Το ν/σ λοιπόν υπηρετεί ένα νεοφιλελεύθερο πολιτικό σχέδιο για την Υγεία με το οποίο διαφωνούμε ριζικά. Δεν έχει δηλαδή στόχο την άμεση κάλυψη των αυξημένων υγειονομικών αναγκών του πληθυσμού , ιδιαίτερα των ανασφάλιστων, την ανακούφιση των στρωμάτων της κοινωνίας που αδυνατούν να καταβάλλουν το διαρκώς αυξανόμενο κόστος ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και τη συνολική ενίσχυση του ΕΣΥ και της δημόσιας Υγείας . Αντίθετα ο στόχος είναι να επιβληθεί η λογική του «ελάχιστου πακέτου» υπηρεσιών που το αγοράζει ένας ΕΟΠΥΥ με μειωμένα έσοδα , κυρίως από τον επιχειρηματικό ιδιωτικό τομέα υγείας , και το οποίο επειδή θα είναι απολύτως ανεπαρκές , οι ασφαλισμένοι θα το συμπληρώνουν από την τσέπη τους ή κάνοντας ιδιωτική ασφάλιση υγείας. Το δίλημμα αγοραστής ή πάροχος, με την υπαγωγή των δομών του στις ΔΥΠΕ και το ΕΣΥ , δεν έχει πλέον κανένα νόημα. Έχει νόημα όμως να καταλάβουμε τι κρύβεται πίσω από τη λογική του ΕΟΠΥΥ «αποκλειστικού αγοραστή» . Κρύβεται μια εμμονή σε ένα ασφαλιστοκεντρικό Σύστημα χρηματοδότησης της Δημόσιας Υγείας , που δεν αντιστοιχεί στην τραγική πραγματικότητα της από-ασφάλισης του 30% του πληθυσμού και της υγειονομικής φτώχειας. Το σχέδιο είναι «λίγες δομές-λίγοι γιατροί και εργαζόμενοι-λίγες παροχές» και άνοιγμα της αγοράς ιδιωτικών υπηρεσιών με κυριαρχία των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων Υγείας εις βάρος των ελευθεροεπαγγελματιών και αυτοαπασχολουμένων υγειονομικών. Το πραγματικό ερώτημα είναι ποια είναι η αγοραστική δύναμη του ΕΟΠΥΥ( ο φετινός προϋπολογισμός είναι μειωμένος κατά 700 εκ. ευρώ) , με ποια κρατική εγγύηση , τι είδους ( ποσοτικά και ποιοτικά) υπηρεσίες θα αγοράζει και από ποιους και πώς θα στηριχθεί το Δημόσιο Σύστημα Υγείας για να μπορεί να καλύπτει δωρεάν, με καθολικότητα, ισοτιμία και επάρκεια τις ανάγκες ασφαλισμένων και ανασφάλιστων .
Εμείς πιστεύουμε ότι τα πράγματα στην Υγεία μπορούν να γίνουν με άλλο στόχο (προτεραιότητα οι κοινωνικές ανάγκες και όχι τα δημοσιονομικά μεγέθη ) και άλλο τρόπο ( σεβασμός στους εργαζόμενους, κοινωνικές συμμαχίες, δημοκρατικός προγραμματισμός , κοινωνικός έλεγχος ).
Για μας ο στρατηγικός στόχος πρέπει να είναι ένα καθολικό , δημόσιο , ποιοτικό και δωρεάν Σύστημα Υγείας , με βασικό πυλώνα του την ΠΦΥ, που θα χρηματοδοτείται προοπτικά από τη γενική φορολογία και την αναδιανομή του πλούτου και όχι από το χρεωκοπημένο ασφαλιστικό Σύστημα . Και σε αυτό το Σύστημα η σχέση εργασίας που θεωρούμε ότι είναι συμβατή , είναι η πλήρης και αποκλειστική απασχόληση, με όρους βέβαια σεβασμού της επιστημονικής και εργασιακής αξιοπρέπειας των γιατρών , με έλεγχο , κοινωνική υπευθυνότητα, επιστημονική δεοντολογία και ανιδιοτελή προσφορά προς τον άρρωστο. Όμως αυτό που προέχει σήμερα είναι να επιβιώσουν και το ΕΣΥ και η ΠΦΥ και να μην διακοπεί ούτε μια μέρα η ήδη ελλειμματική δημόσια περίθαλψη προς τους ασφαλισμένους , τους οικονομικά αδύναμους και τους ανασφάλιστους που δεν έχουν καμιά άλλη επιλογή.
Υπήρχαν όντως μεγάλες στρεβλώσεις στο Σύστημα Υγείας και στην ΠΦΥ. Το μεγαλύτερο όμως διαρθρωτικό πρόβλημα ήταν η πολύ υψηλή ιδιωτική δαπάνη και η κυριαρχία του επιχειρηματικού ιδιωτικού τομέα( ειδικά στη διάγνωση , σύγχρονη τεχνολογία, εξειδικευμένη θεραπεία , αποκατάσταση ) . Αυτό ευνόησε την προκλητή ζήτηση και το party αλλά και την ανισότητα στη φροντίδα των ασθενών. Με τα μέτρα σας και το συγκεκριμένο ν/σ αυτό το διαρθρωτικό πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται αλλά θα επιταθεί.
Για τον ΣΥΡΙΖΑ το μείζον πολιτικό αίτημα σήμερα είναι η άμεση ανακούφιση της κοινωνίας που δοκιμάζεται από τη μνημονιακή «συνταγή» για την κρίση . Και η πρώτιστη πολιτική προτεραιότητα στην Υγεία είναι η πλήρης ( ιατρική, εργαστηριακή, φαρμακευτική , νοσηλευτική) και δωρεάν κάλυψη των ανασφάλιστων και η δραστική αντιμετώπιση της υγειονομικής φτώχειας. Δεν είμαστε στη φάση της συγκράτησης του κόστους αλλά της ανάγκης δραστικής αντιμετώπισης μιας “υγειονομικής τραγωδίας” , όπως έγραψε το Lancet. Γι’ αυτό καταθέσαμε τροπολογία μείωσης της οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών , με κατάργηση του «χαρατσιού» των 5 ευρώ για εξέταση στα νοσοκομεία-ΚΥ ( που υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να επεκταθεί και στις πρώην δομές του ΕΟΠΥΥ) και του 1 ευρώ ανά συνταγή .
Για να ανταποκριθεί το Σύστημα Υγείας σ’ αυτόν τον πολιτικό στόχο , ο ΣΥΡΙΖΑ έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση πολύ πριν την κυβέρνηση το δικό του εναλλακτικό σχέδιο για την ΠΦΥ , που δεν έχει καμιά σχέση με το δικό σας , οι βασικοί άξονες του οποίου είναι :
 

 
1. Η στήριξη και αναβάθμιση των δημόσιων δομών του ΕΟΠΥΥ και του ΕΣΥ, χωρίς διαθεσιμότητες και απολύσεις. Σε περίοδο «υγειονομικής φτώχειας» και αυξημένης ζήτησης δημόσιων υπηρεσιών δεν περισσεύει ούτε δομή ( Υγειονομική Μονάδα ΕΟΠΥΥ, Κέντρο Υγείας , Νοσοκομείο) , ούτε γιατρός, ούτε προσωπικό, αλλά αντίθετα απαιτείται στοχευμένη ενίσχυση με πόρους και ανθρώπινο δυναμικό του Συστήματος και αναβάθμιση των υποδομών και υπηρεσιών του ( κυρίως Διαγνωστικά Εργαστήρια , εξειδικευμένες υπηρεσίες , οδοντοτεχνικές εργασίες κλπ ) .
2. Η στροφή στην ΠΦΥ με μετεξέλιξη των υγειονομικών μονάδων του ΕΟΠΥΥ σε ΚΥ αστικού Τύπου 24ωρης λειτουργίας ενταγμένα στο ΕΣΥ , με οικογενειακούς γιατρούς που θα αποτελούν οργανικό στοιχείο του Συστήματος και όχι κατά βάση συμβεβλημένους με το ΠΕΔΥ , αλλά και γιατρούς ειδικοτήτων , με στροφή στην πρωτογενή πρόληψη , στην ομάδα υγείας και στην κοινοτική ιατρική. Η εργασιακή σχέση των νεοπροσλαμβανόμενων γιατρών ( γενικών γιατρών , εργαστηριακών κλπ) θα είναι η ΠΑΑ . Δεν υπάρχει όμως μεταρρύθμιση χωρίς συναινέσεις και κοινωνικές συμμαχίες. Γι’ αυτό και θεωρούμε απαραίτητο να υπάρξει ένα εύλογο μεταβατικό διάστημα που θα το συμφωνήσουμε με τα συνδικαλιστικά όργανα των γιατρών , στη διάρκεια του οποίου θα συνεχίσουν απρόσκοπτα να καλύπτονται οι ανάγκες των πολιτών και θα δοθεί το περιθώριο στους υπηρετούντες γιατρούς να αποφασίσουν αν θα ενταχθούν οριστικά στις δομές του ΕΣΥ ή θα αποχωρήσουν διατηρώντας το ιδιωτικό τους ιατρείο. Είναι απολύτως υποκριτική η εμμονή του Υπουργού Υγείας στην άμεση εφαρμογή μιας ειδικού τύπου ΠΑΑ με όρους μισθολογικής αναξιοπρέπειας . Θέλει να εκδιώξει στην κυριολεξία τους γιατρούς του ΕΟΠΥΥ με «μοχλό πίεσης» την καρικατούρα μιας πάγιας θέσης του νοσοκομειακού συνδικαλιστικού κινήματος και της Αριστεράς. Μας κατηγορείτε ότι με την πρόταση για μεταβατικό διάστημα στηρίζουμε το ιδιωτικό ιατρείο των γιατρών του ΕΟΠΥΥ . Αυτό που κάνετε εσείς είναι να ευνοείτε τη διαρκή μετάβαση προς ένα πλήρως ιδιωτικοποιημένο Σύστημα Υγείας με πολλαπλές ταχύτητες για τους ασθενείς ανάλογα με το ασφαλιστικό και εισοδηματικό τους status .
 
 
 
Εσείς παριστάνετε ότι ενδιαφέρεστε για την ΠΦΥ και τη Δημόσια Περίθαλψη. Εμείς έχουμε δώσει αγώνες για να στηρίξουμε το ΕΣΥ και να το διαφυλάξουμε από τη υπονόμευση και την «αγοραία» μετάλλαξη του . Ήμασταν με την ΠΑΑ όταν εσείς βάζατε ιδιωτικά απογευματινά ιατρεία στα νοσοκομεία . Ήμασταν με τα Κοινωνικά Ιατρεία όταν εσείς τα στοχοποιούσατε ως χώρο παράνομης διακίνησης ναρκωτικών . Ήμασταν και θα είμαστε με το «Υγεία για όλους» του ΠΟΥ , γιατί θεωρούμε ότι η Δημόσια Περίθαλψη δεν είναι μόνο ζήτημα υγειονομικών δεικτών, δεν είναι μόνο ζήτημα κοινωνικής συνοχής , είναι ζήτημα ανθρωπίνων δικαιωμάτων , συλλογικής αξιοπρέπειας και Δημοκρατίας.

Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

Ντεκαντάνσ

Κυνισμός ράτσας
Τι κατέφαγε τον αρχαίο κόσμο - ο κυνισμός, απάντησε ο Ιουλιανός.
Και τι ήταν ο (κατά Ιουλιανόν) κυνισμός; Ο εκφυλισμός ενός φιλοσοφικού ρεύματος σε κυρίαρχη ρητορική μιας άρχουσας τάξης, που ξέφευγε όλο και πιο πολύ από κάθε θεσμική και συμβατική υποχρέωσή της προς τον λαό. Οταν άρχισε
να καταρρέει ο αρχαίος κόσμος, αλλού παταγωδώς, αλλού σταδιακώς και να μεταμορφώνεται στον δυτικό μεσαίωνα, το χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών ήταν περίπου τόσον αβυσσαλέο όσον και σήμερα (τηρουμένων των αναλογιών). Αν σήμερα
το 1% του πληθυσμού κατέχει το 50% του πλούτου, τότε συνέβαινε περίπου το ίδιο εντός των τειχών (εντός της αυτοκρατορίας) ενός κόσμου που επέπρωτο να πνιγεί απ’ τις αντιθέσεις του, τις μεταναστεύσεις και την ανικανότητά του να μεταρρυθμισθεί.
Βεβαίως, όλα αυτά είναι σχετικά. Διότι και απόπειρες μεταρρύθμισης έγιναν, όπως όταν η άρχουσα τάξη υπέκλεψε τον χριστιανισμό, κι από επαναστατική θεωρία (με τη μορφή της πίστης) των φτωχών, τον έκαμε κυρίαρχη θρησκεία, δηλαδή καθεστωτικό στήριγμα του κράτους, και απόπειρες να αντιμετωπισθούν
οι μεταναστεύσεις έγιναν (είτε διά της σφαγής είτε διά της ενσωμάτωσης, με αποτέλεσμα τη γέννηση νέων εθνών), και άλλα πολλά επιχειρήθηκαν, πλην ενός: της μείωσης του χάσματος πλούτου - φτώχειας. Οπως και τώρα. Και (τότε) το σύστημα κατέρρευσε. Οπως θα καταρρεύσει και τώρα. Ενδειξη; ο κυνισμός. Οπως τότε έτσι και τώρα ο κυνισμός έχει γίνει το ιδιόλεκτο της εξουσίας: «Ας πρόσεχαν» έλεγε ο κ. Σημίτης για όσους ο ίδιος παγίδευσε στο Χρηματιστήριο. «Ας μην καβαλάγανε βάρκες Γενάρη μήνα» απεφάνθη ο κ. Πρετεντέρης για τους πρόσφυγες που πνίγηκαν (και τους έπνιξαν). «Μαζί τα φάγαμε», Πάγκαλος, και πάει λέγοντας.


Τα ιερογλυφικά του εξουσιαστικού ιερατείου, η γλώσσα του Οργουελ και των ευφημισμών είναι το εργαλείο του κυνισμού, και για να κρύβεται και για να φανερώνεται. Οταν, ας πούμε, ο νεαρός prince Μπακογιάννης, δήμαρχος Καρπενησίου, βάζει πρόστιμο 2.000 ευρώ στον κ. Λιάπη για το σαλέ του εκεί, ο κυνισμός γίνεται εύθυμος, σχεδόν παιγνιώδης (μην πούμε γελοίος και το δραματοποιήσουμε πάλι), αλλά ο κυνισμός, όταν σου κόβουν το ρεύμα της ΔΕΗ απ’ το σπίτι, είναι θανατηφόρος.
Και γίνεται ακόμα πιο θανατηφόρος, όταν αυτόν τον κυνισμό (που τον έχουν διατάξει οι ίδιοι) τον αντιμετωπίζουν ο κ. Σαμαράς και ο κ. Βενιζέλος με έναν επιπλέον δικό τους κυνισμό, όπως όταν σου μιλούν για θυσίες (να μείνεις, φέρ’ ειπείν, άνεργος) που για να μην πάνε χαμένες, σου κόβουν και το ρεύμα.
Κυνισμός η τράπεζα. Επανακεφαλαιοποιείται με δικά σου λεφτά, από την υπερφορολόγησή σου, και ύστερα σε κυνηγάει να σου πάρει και το σπίτι. Κυνισμός όταν «θέλει» να σου ρυθμίσει το χρέος διά της επιμήκυνσης - ένα μνημόνιο δηλαδή, όπως αυτό που προτείνεται εκ νέου στην Ελλάδα: να της επιμηκυνθεί το χρέος, να γίνει δηλαδή χώρα χρέους υποτελής (αποικία χρέους, το λένε) για τα επόμενα 100 χρόνια.
Αυτός ο κυνισμός, να σου βγάζει βιώσιμο το χρέος ο κ. Βενιζέλος (το οποίον απ’ το 125% του ΑΕΠ έχει εκτιναχθεί στο 175%),



να εγκαινιάζει τρεις φορές, ανερυθρίαστος, τα ίδια οδικά έργα ο κ. Σαμαράς,
να εμφανίζουν οι 58 σκελετοί που βγήκαν απ’ το ντουλάπι του «εκσυγχρονισμού» τα... σαρκία τους ως σωτήρια της πατρίδας,
ο κυνισμός να δίδονται συνεχώς όλο και νέα δάνεια στα ΜΜΕ της διαπλοκής, ΔΟΛ, Πήγασο κ.τ.λ., τη στιγμή που οι κατασχέσεις μισθών λόγω χρεών, οι πλειστηριασμοί, και η ίδια η πείνα αφανίζουν τους πληβείους, ο κυνισμός
της Χρυσής Αυγής να διαδηλώνεται εκεί που έκανε το φονικό, ο κυνισμός του κ. Μπίστη να σε αποκαλεί «λαϊκιστή», όλο αυτό το φορτίο του κυνισμού,
στην Αθήνα και το Βερολίνο, στην Ουάσινγκτον, τη Μόσχα και το Λονδίνο, κατατρώει και υποσκάπτει το σάπιο αυτό σύστημα, όπου ο ένας διαθέτει πλούτο αντιστρόφως ανάλογο της φτώχειας εκατοντάκις εκατομμυρίων ψυχών.

Αλλά, αν υπάρχει ο κυνισμός των Δυνατών, ελεεινός και αλαζονικός, υπάρχει και ο κυνισμός της βλακείας των αδυνάτων. Τον περιγράφουν έξοχα οι Μόντυ Πάιθον σε μια παρωδία τους περί τη σταύρωση του Ιησού. Ο γιος του Θεού βρίσκεται καρφωμένος στον σταυρό του μαρτυρίου και γύρω του,
κάτω απ’ τα πόδια του οι δώδεκα μαθητές του συνεδριάζουν μετά μανίας προτείνοντας ο καθείς ό,τι να ’ναι για οτιδήποτε. Για τη διαδικασία, επί προσωπικού, για τον σοσιαλισμό, για τη ματαιότητα των εγκοσμίων, την ενσωμάτωση στο σύστημα και ό,τι άλλο μπορεί να φαντασθεί κανείς προκειμένου να μην κουνήσει το δαχτυλάκι του, με έναν λόγο: ζηλωτές η χαρά του Ρωμαίου, επαναστάτες η χαρά της εξουσίας.



Θα μου πείτε, γιατί κυνισμός κι όχι απλή βλακεία; Διότι η βλακεία φέρεται και άγεται, δεν γράφει ιστορία. Ο κυνισμός όμως γράφει. Και ο κυνισμός των Δυνατών
και ο κυνισμός εκείνων που το βάζουν στα πόδια μπροστά τους, όχι «για να πολεμήσουν μιαν άλλη μέρα», αλλά διότι «εγώ θα σώσω τον κόσμο, αδερφάκι μου;» ή το ακόμα πιο πάνσοφο «δεν αλλάζει τίποτα, όλοι ίδιοι είναι». Ή το αισιόδοξο «είσαι από χέρι χαμένος».
Μια φορά κι έναν καιρό, 700 Θεσπιείς και 300 Λάκωνες πήγαν και στάθηκαν του θανατά. «Πού πάτε, μωρέ;» τους είπαν οι πιο καλώς γνωρίζοντες, οι νουνεχείς κι εχέφρονες, «θα νικηθείτε»! «No problem» αποκρίθηκαν οι μυροβλύτες, «θα νικήσουν οι επόμενοι».
Και οι επόμενοι νίκησαν...

email: stathis@enikos.gr