Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013

Με ανειδίκευτους δεν γίνονται εξειδικευμένες εργασίες αλλά μπαλώματα.


  Πειραιάς 18/1/2013                                                                                         Αρ.Πρωτ.3

ΠΡΟΣ Το  ΔΣ του ΙΣΑ

Σχετικά με την λειτουργία των ΚΕΠΑ
 

" Το  θέμα των ΚΕΠΑ είναι ύψιστης οικονομικής σημασίας και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία.

Η διαχείριση του συστήματος είναι αναγκαίο να γίνεται με την εγγύηση από το Ιατρικό δυναμικό του ευρύτερου Δημόσιου Συστήματος Υγείας. Υπάρχουν διαχρονικές αξίες στην λειτουργίας των θεσμών, που δεν παζαρεύονται σε καμία περίπτωση. Αποποιούμαστε μελλοντικό κίνδυνο διαχείρισης από ιδιωτικές εταιρείες παροχής υπηρεσιών με ότι αυτό συνεπάγεται.

Οι γιατροί του πρώην ΙΚΑ έχουν την γνώση και την εμπειρία ετών. Ειδικότερα στην Αττική τα τελευταία 10 χρόνια, οι Επιτροπές λειτούργησαν με αξιοπιστία και τα αποτελέσματα είναι ίδια με τα Ευρωπαϊκά στάνταρ, μάλιστα το ποσοστό των αναπήρων στην Αττική (προ ΚΕΠΑ) είναι μικρότερος από τον μέσο  όρο στην Ευρώπη. Αυτό δικαιώνει τις πολυετείς θυσίες και προσπάθειες των συγκεκριμένων γιατρών.

Η εκπαίδευση των γιατρών δεν είναι στατική αλλά συνεχόμενη μέσα από την εμπειρία. Η μαζική είσοδος νέων γιατρών δεν προϋποθέτει σε καμία περίπτωση την επαρκή τους εκπαίδευση και θα κληθούν χωρίς ασφαλιστική εμπειρία να "διαχειριστούν" σημαντικό τμήμα του προϋπολογισμού. Η λειτουργία μέσα σε ένα τέτοιο θεσμό απαιτεί πλήρη γνώση και εκπαίδευση. Ήδη οι Σύλλογοι έχουν αντιδράσει με την εκπαίδευση παρωδία παλαιότερα σε συναδέλφους.

  Η όποια δυσαρέσκεια έχει εκδηλωθεί από μερίδα των συναδέλφων έχει να κάνει καθαρά με την ανοργανωσιά των Διοικητικών Υπηρεσιών του ΙΚΑ με τον κάκιστο προγραμματισμό και τις αδικίες που δημιουργεί.  Για παράδειγμα πολλοί νευρολόγοι και ψυχίατροι εντέλλονται να μεταβούν εκτός έδρας 3 και 4 φορές τον μήνα ενώ στην πραγματικότητα τους αναλογεί μία φορά τον μήνα. Πολλές φορές συνάδελφοι ενώ έχουν εντολή να βρίσκονται στην επιτροπή την ίδια στιγμή τα ραντεβού στο υποκατάστημα δεν έχουν ακυρωθεί. Αυτό ταλαιπωρεί τον ασφαλισμένο και εκθέτει στα μάτια του τον θεράποντα γιατρό. Επίσης τα έξοδα μετακίνησης δεν καλύπτονται επαρκώς και η ζημία αθροίζεται  αν πρόκειται για πολλαπλές μετακινήσεις μέσα σε ένα μήνα.
 
 

 Η ανοργανωσιά αυτή δεν συνάδει με την Διοικητική εμπειρία πολλών ετών των Υπηρεσιών του ΙΚΑ και δημιουργεί εύλογες απορίες. Ο Νόμος 4038/12 που προβλέπει την σύμβαση με ιδιώτες γιατρούς είναι έμπνευσης του Δ/τή του ΙΚΑ κ.Σπυρόπουλο και των  συμβούλων του. Ο Διοικητής του ΙΚΑ προπαγανδίζει με πάθος την πρόσληψη 400 γιατρών, όταν ο ίδιος απέτυχε πλήρως να διαχειριστεί τον θεσμό. Κάνει προσπάθεια να επιλύσει το πρόβλημα, γιατί είναι εκτεθειμένος στα μάτια της κοινωνίας και του Υπουργείου Απασχόλησης και Υγείας. Οι σπασμωδικές  κινήσεις της Διοίκησης του ΙΚΑ περιγράφονται σε πολλά ΜΜΕ όπως πχ στο παρακάτω απόσπασμα της "Ζούγκλας"(συν/νο). Ο κ. Σπυρόπουλος κατά την γνώμη μας λειτουργεί χωρίς την προηγούμενη συνεννόηση με τον Υπουργείο Απασχόλησης και Υγείας.

Οι χρήσιμες θέσεις και προτάσεις, μετά από συνεργασία των Συλλόγων, ΣΕΥΠΙΚΑ και του Συλλόγου Συμβασιούχων των γιατρών  ΙΚΑ Αττικής,  ποτέ δεν εισακούστηκαν από την Διοίκηση. Πρόκειται για συγκεκριμένες θέσεις που μέσα σε ένα-δύο μήνες κατ' εκτίμηση μας θα είχε επιλυθεί το πρόβλημα.

Ένα σημαντικό ζήτημα είναι ότι ο Νόμος 3996 περί προσωρινής απονομής αναπηρικών συντάξεων δεν έχει ενεργοποιηθεί. Η εφαρμογή του Νόμου θα αποσυμφόριζε την μακρά, σε αρκετές περιπτώσεις, αναμονή των ασφαλισμένων.

Η μνημονιακή επιταγή για απόλυση γιατρών του ΕΟΠΥΥ πρέπει να μας βρίσκει αντίθετους ιδιαίτερα τώρα, που προκύπτει ανάγκη παρουσίας γιατρών στα ΚΕΠΑ. Μάλλον ως εκπρόσωποι των γιατρών πρέπει να πείσουμε για την αναγκαιότητα πρόσληψης νέων γιατρών με σχέση εργασίας στον ΕΟΠΥΥ και με υποχρέωση συμμετοχής στα ΚΕΠΑ . Άραγε η σύμβαση 400 ιδιωτών θα βρει σύμφωνη την Τρόικα; 

 

Τέλος με ποιά κριτήρια θα γίνονται οι συμβάσεις αυτές, θα χρειαστεί ΑΣΕΠ; Ποιός θα αναλάβει να τους εκπαιδεύσει;

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                     Ο ΓΕΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΨΥΧΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ                                ΠΡΟΒΑΤΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ

Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013

Νομιζουν οτι αθωώνονται απο τους γιατρούς;;


Πειραιάς 15/1/2013                                                                                         Αρ.Πρωτ.2

 

ΑΠΕΡΓΙΑ

ΠΕΜΠΤΗ 17/1/2013

 

Συμμετέχουμε στην 24ωρη Πανιατρική Απεργία που προκήρυξε ο ΠΙΣ σε συνεργασία με Δευτεροβάθμια Σωματεία.

 

            -ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

            -ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΜΟΝΑΔΩΝ ΕΟΠΥΥ

            -ΟΧΙ ΣΕ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ-ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΙΑΤΡΙΚΟΥ     

             ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ       



 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                     Ο ΓΕΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΨΥΧΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ                                ΠΡΟΒΑΤΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ

 

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013

Που τα είδατε εσεις τα λεφτά ; ένα μυστήριο!


  Πειραιάς 10/1/2013                                           Αρ.Πρωτ.1

 

Προς

Τα μέλη του ΔΣ του ΙΣΑ                            

Kοινοποίηση:  ΔΣ ΠΙΣ                                                                                          

Κύριοι,

μας προκαλεί κατάπληξη το περιεχόμενο της ανακοίνωσης του ΙΣΑ με ημερομηνία 6-1-13 στην οποία αναφέρεσθε στην "καθολική αποπληρωμή όλων των δεδουλευμένων  2009-2012".

Η κατάπληξη μας έχει σχέση με την θέση σας, που απαξιώνει πλήρως τους γιατρούς που εργάζονται στις δομές του Δημόσιου Συστήματος, βάζοντάς τους απέναντι στους γιατρούς που έχουν συμβάσεις με τον ΕΟΠΥΥ στα ιατρεία τους, ως να είναι μόνο αυτοί οι λειτουργοί Υγείας.

 Η θέση του Ιατρικού Συλλόγου "αν ο ΕΟΠΥΥ δεν έχει χρήματα, τότε να μην πληρωθεί κανείς", αντιβαίνει στον ρόλο του Ιατρικού Συλλόγου που θα έπρεπε να απαιτεί να πληρώνονται όλοι και όχι κανείς.

 Ο ρόλος του ΙΣΑ περιμένουμε να είναι διεκδικητικός και όχι ρόλος ηττοπάθειας. Περιμένουμε ο ρόλος του να διακρίνεται από ενωτικά χαρακτηριστικά και όχι διασπαστικά που οδηγούν στον γνωστό πλέον και επικίνδυνο για την κοινωνία κοινωνικό αυτοματισμό.
 
Αγαθοδαίμων
 

Οι ευθύνες των Κυβερνήσεων, που τα τελευταία χρόνια εμπαίζουν ολόκληρο τον Ιατρικό Κόσμο είναι και θα μείνουν "ιστορικές" . Οι ευθύνες των Κυβερνήσεων που με τις μνημονιακές πολιτικές ειδικότερα στα θέματα Υγείας , εξαθλιώνουν την υγεία είναι τεράστιες και πρέπει ο Ιατρικός Κόσμος να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων προβάλλοντας αντίσταση και προτάσσοντας επιστημονικά επιχειρήματα και όχι προτάσσοντας οικονομικές και δημοσιονομικές πολιτικές.

Ελπίζουμε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΣΑ να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Η ατυχής ανακοίνωση της 6ης Ιανουαρίου 2013 πρέπει να αναθεωρηθεί. Περιμένουμε άμεσα τις ενέργειες σας. Να είσθε βέβαιοι ότι κανείς γιατρός δε αποδέχεται τέτοια κείμενα και θέσεις που τον οδηγούν στην απαξίωση των συλλογικών του οργάνων.

                                ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                          Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΨΥΧΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ                                       ΠΡΟΒΑΤΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ

Τρίτη 25 Δεκεμβρίου 2012

Η Δεξιά πολιτική κρατάει κλειστά "τα σαλόνια του ΚΕΣΥ"

Εκεί ψηλά στα άδυτα του ΚΕΣΥ κατοικοεδρεύει πολύ διαπλοκή.


ΔΗΛΩΣΗ Αγωνιστικού Μετώπου γιατρών ΠΙΣ(.)
Στο ΔΣ του ΠΙΣ στις 21/12/12  επελέγησαν οι 3 (συν 3 αναπληρωματικοί) εκπρόσωποι του ΠΙΣ στο ΚΕΣΥ.
Η πρόταση του προέδρου κ. Βλασταράκου που τελικά έγινε δεκτή παρά τις ενστάσεις και τη ριζική μας διαφωνία, οδήγησε σε εκπροσώπηση στο ΚΕΣΥ μόνο των φιλοκυβερνητικών παρατάξεων ΔΗΚΙ, ΠΑΣΚ και ΠΑΝΔΗΚΙ, έξω και πέρα από κάθε λογική αναλογικής εκπροσώπησης.
Είναι γνωστή η γραφειοκρατική λειτουργία του ΚΕΣΥ και η αξιοποίηση του σαν βραχίονα επιβολής των κυβερνητικών θέσεων. Είναι επίσης καταγεγραμμένη η ανεπαρκής, μη αποτελεσματική και συμβιβαστική στάση των εκπροσώπων μας μέχρι τώρα. Παρόλα αυτά όμως το ΚΕΣΥ σαν συμμετοχικό όργανο, δίνει κάποιες δυνατότητες παρέμβασης και ενημέρωσης σε εκπροσώπους φορέων που δεσμεύονται για μαχητική και ριζοσπαστική υπεράσπιση των συμφερόντων των συναδέλφων αλλά και της δημόσιας υγείας. Για το λόγο αυτό απαιτήσαμε τη συμμετοχή της παράταξης μας με έναν εκπρόσωπο από τους 3 τακτικούς, για λόγους σεβασμού των συσχετισμών και σε συνδικαλιστικό αλλά και γενικότερα πολιτικό επίπεδο, αποδεχόμενοι ταυτόχρονα τη συμμετοχή και των 6 παρατάξεων που επιθυμούσαν δια των 3 αναπληρωματικών εκπροσώπων.
 
Η Δεξιά πλειοψηφία και η γύμνια της εποχής Μνημονίου.
 
Κατά τη γνώμη μας έγινε φανερό πως για την εξουσία αποτελεί κάποιο είδους «άβατο» το ΚΕΣΥ για τους εκπροσώπους των μαχητικών ριζοσπαστικών παρατάξεων, άρα θεωρήθηκε μη «επιτρεπτή» η παρουσία του ΜΕΤΩΠΟΥ στη σύνθεση του. Το γεγονός αποτελεί πρόκληση από μόνο του και όσοι συνέπραξαν έχουν την ευθύνη.
Και ενώ οι εξελίξεις αυτές και η γενικότερη καταστροφική μνημονιακή πολιτική της τρόικας εσωτερικού στον τομέα της υγείας και της κατάστασης των γιατρών, επιβάλλουν την κοινή δράση και τη συμπαράταξη όσων ενδιαφέρονται για την ανατροπή αυτών των πολιτικών, με λύπη μας διαβάσαμε την ανακοίνωση της ΑΡΣΙ με αφορμή το ΔΣ της 21/12/12.
Οι συνάδελφοι επιμένουν να παρουσιάζουν την δικαιωματική παρουσία του ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ στο προεδρείο σαν «συμμαχία» με τις φιλοκυβερνητικές παρατάξεις. Λοιδορούν και υποτιμούν τη θετική σύμφωνα με τη μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων, συνεισφορά του ΜΕΤΩΠΟΥ στη διαμόρφωση θέσεων σε θετική κατεύθυνση και τον όποιο αγωνιστικό προσανατολισμό, παρά τους δυσμενείς συσχετισμούς, ενάντια στις μνημονιακές πολιτικές καταστροφής της υγείας και των λειτουργών της. Σε όσους παρίστανται στα ΔΣ του ΠΙΣ είναι γνωστό πως ο εκπρόσωπος της ΑΡΣΙ  ελάχιστες διαφωνίες εξέφραζε για τις θέσεις που εξέφραζε η παράταξη μας, με εξαίρεση την απαίτηση του να περιλαμβάνεται σε κάθε απόφαση ή ψήφισμα η θέση για αποδέσμευση από την ΕΕ.
 
Το υπερτατο δικαιωμα "ελευθερίας"!
 
Λοιπόν εμείς αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι θα επιμείνουμε στις «αυταπάτες» μας, ότι μπορούμε να επηρεάζουμε θετικά, σε όφελος των συμφερόντων των συναδέλφων και τις θέσεις και τις αποφάσεις του ΔΣ του ΠΙΣ. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος της συμμετοχής μας. Φανταζόμαστε πως το ίδιο επιδιώκει και η ΑΡΣΙ, γι αυτό άλλωστε συμμετέχει και γι αυτό δήλωσε και την επιθυμία της παράταξης για συμμετοχή στο ΚΕΣΥ.
Καλούμε λοιπόν τους συναδέλφους σε μαχητική συμπαράταξη για να σταματήσουμε την καταστροφή και να υπερασπιστούμε αποτελεσματικά τα συμφέροντα των συναδέλφων και το δικαίωμα στην υγεία. Αντί για «χαιρέκακες» δηλώσεις εμείς επιμένουμε στις «αυταπάτες» μας πως η αγωνιστική ενότητα είναι η μόνη λύση. Γιατί εμείς είμαστε σίγουροι και για τη δυνατότητα μας να αντισταθούμε, αλλά και για τη δυνατότητα να αλλάξουμε τα πράγματα.
Θα κάνουμε ότι περνά από το χέρι μας γι αυτό.
22/12/2012
ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑΤΡΩΝ ΠΙΣ
Γ. ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ
Δ. ΒΑΡΝΑΒΑΣ

 

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012

Τι είναι το ΕΟΠΥΥ στη τρέχουσα ζωή μας;



Caffeine crystal

ΕΚΤΑΚΤΗ

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΗ

  Ο Σύλλογος Συμβασιούχων Ιατρών Ι.Κ.Α Αττικής καλεί τα μέλη του στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση που πραγματοποιεί  την Σάββατο  15 Δεκέμβρη και ώρα 11.30 στο Ξενοδοχείο ΑΜΑΛΙΑ Λεωφ Αμαλίας 10 

(απέναντι από είσοδο Εθνικού Κήπου-

στάση Μετρό Σύνταγμα -έξοδος   Εθνικός Κήπος)


A live mouse stomach grown in vitro

ΘΕΜΑΤΑ

·        Ενημέρωση –Τρέχοντα προβλήματα

·        Διώξεις γιατρών

·        Λειτουργία Μονάδων

·        Λειτουργία ΚΕΠΑ

Συνάδελφοι,




Η κρισιμότητα των θεμάτων επιβάλλει την παρουσία όλων μας .

Οι αποφάσεις πρέπει να είναι Συλλογικές.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                        Ο ΓΕΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΨΥΧΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ                 ΠΡΟΒΑΤΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ      

 

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

Γράφουμε φάρμακο, βγαίνει ποντικοφάρμακο


Ο ποδηλάτης το 1914 πήγς φαντάρος και δεν ξαναγύρισε....


Πειραιάς 3/12/2012                             Αρ.Πρωτ.51

 Συνάδελφοι,

πραγματοποιήθηκε Πέμπτη 29/11 συνάντηση του Συλλόγου με τον Πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ κ.Παπαγεωργόπουλο καθώς και με Διοικητικά Στελέχη του Οργανισμού.

 

-Θέσαμε το θέμα της αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών των Δημόσιων Δομών , σε επίπεδο εργαστηρίων και κλινικών ειδικοτήτων. Η όποια προσπάθεια υποβάθμισης από εξωθεσμικά κέντρα δεν θα γίνει αποδεκτή από το σύνολο των γιατρών. Λάβαμε την διαβεβαίωση ότι δεν υπάρχει σχεδιασμός για κλείσιμο μονάδων υγείας και ότι γίνεται προσπάθεια για ενδυνάμωση των Δημόσιων Δομών.

 

-Τέθηκε το θέμα του μισθολογίου. Η Διοίκηση έχει αναλάβει να διεκπεραιώσει το μισθολόγιο των γιατρών-αποδοχές με όρους ενιαίου μισθολογίου και επίλυση κατ' επέκταση και του θέματος των υπερωριών.

 

-Η διαδικασία μονιμοποίησης των 1860 γιατρών βρίσκεται σε διαδικασία ολοκλήρωσης. Πρέπει να ξεπεραστεί όμως η αναλογικότητα του 1 προς 5 , μία πρόσληψη : πέντε απολύσεις.

 Είναι δε θέμα πολιτικής απόφασης.

 

-Για τα τηλεφωνικά ραντεβού η θέση του Οργανισμού και του Συλλόγου, είναι η αυτοδιαχείριση με προσωπικό του ΕΟΠΥΥ. Άρχισε ήδη η διαδικασία επίλυσης, με κύριο χαρακτηριστικό την μη χρέωση των ασφαλισμένων.

 

-Η λειτουργία των ΚΕΠΑ και η απαράδεκτη λειτουργία τους .Πρόθεση του ΕΟΠΥΥ είναι να αναλάβει την λειτουργία των ΚΕΠΑ, με στόχο την αξιοπρεπή  παρουσία των γιατρών του Ειδικού Σώματος και την δίκαιη αντιμετώπιση των ασφαλισμένων.

 

-Για τα παλαιά χρέη των Ταμείων προς τους γιατρούς, αναμένεται σήμερα νέα ανακοίνωση. Για την παραγραφή ισχύει η πενταετία. Το χρέος προς γιατρούς ανέρχεται σε 1,9 δις.

 Η δήλωση προς τον ΕΟΠΥΥ συνιστά απλή καταχώρηση για διασταύρωση.

 

Συνάδελφοι γνωστοποιήσαμε τις θέσεις μας και για τα εξής:

-Για την δραστική ουσία υιοθετούμε την θέση του ΠΙΣ.(απόφαση ΔΣ ΠΙΣ 22/11/12).

-Η θεσμική λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων και πειθαρχικών οργάνων είναι προϋπόθεση για την καλή συνεργασία γιατρών και οργανισμού. Είναι επιβεβλημένη η συμμετοχή ιατρού στην επιτροπή –Κέντρο Ελέγχου Φαρμάκων .Δεδομένης και της πολιτικής απόφασης της Κυβέρνησης να απολύει προσωπικό ακόμα και αν δεν έχει εκδικαστεί πειθαρχική υπόθεση, η κατάσταση πολύ πιθανό εκτραχυνθεί στο άμεσο μέλλον και να αντιμετωπίσουμε σοβαρά προβλήματα.

 

Πρέπει να τονίσουμε ότι παρά τις καλές προθέσεις της Διοίκησης του ΕΟΠΥΥ δεν είμαστε καθόλου ήσυχοι. Οι κεντρικές πολιτικές αποφάσεις καθ' υπόδειξη της τρόικας είναι αυτές που θα καθορίσουν το μέλλον μας και την βιωσιμότητα των Δημόσιων Δομών του ΕΟΠΥΥ.

 Η ενότητα και επαγρύπνηση είναι καθήκον όλων μας.

 

                                                ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                   Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΨΥΧΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ                                                    ΠΡΟΒΑΤΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ

Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2012

Looser and leader (ο χαμένος και ο ηγέτης )




Looser  and   leader (ο χαμένος   και   ο   ηγέτης )

                                      ΕΥΓΕΝΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

         Οι περισσότεροι, από εμάς, ονειρεύονται ότι κάποτε θα φτάσουνε ψηλά και θα δοξαστούν Θα αποκτήσουν πολιτική, οικονομική ή διοικητική ηγεσία. Με ή χωρίς επανάσταση. Την θέση του χαμένου δεν την διεκδικεί κανείς. Η άδικη κοινωνία, η κακή σου μοίρα και όλα  τα συμφραζόμενα  της καθημερινότητας μας θα φταίνε σίγουρα αν βγεις χαμένος και όχι εσύ που δεν τα ζύγισες καλά τα πράγματα. Ο χαμένος και ο ηγέτης έχουν μοναδικές  προσωπικότητες  και ξεχωρίζουν πάντα στο πλήθος. Είναι αναγνωρίσιμοι  και δεν μπορούν να ενταχτούν  σε καμία άλλη  κατηγορία. Τα παραδείγματα ποικίλουν. Ο τεμπέλης, ο αδιάφορος όπως  και ο άνεργος είναι  ανέκαθεν  χαμένοι αφού δεν έχουν  επιδείξει αποτελεσματικότητα στο έργο τους. Ο εργασιομανής ,που τρέχει και σκοτώνεται  και  δεν αμείβεται  ποτέ για τις πραγματικές του θυσίες , θεωρεί τον εαυτό του ηγέτη και όμως κανείς δεν του αναγνωρίζει αυτή την ιδιότητα.
Συλλεκτικές δάδες λαμπαδηδρομίας των Ολυμπιακών από 1964-1972.
 
 Επίσης ο διευθυντής ενός τομέα ,που καθορίζει τις δραστηριότητες ενός τμήματος, θα ήθελε να είναι πάντα ο ηγέτης στην συγκεκριμένη υπηρεσία όμως στην πραγματικότητα δεν είναι. Οι πραγματικοί ηγέτες  γεννιούνται ή γίνονται στην πορεία; λάμπουν ,ξεχωρίζουν δια των ικανοτήτων τους και κυρίως δια των πράξεων τους. Το πλήθος τους  το αναγνωρίζει και τους ανεβάζει στο βάθρο χωρίς δεύτερη σκέψη. Πόσο θα καθίσουν εκεί ;Κανείς δεν ξέρει  και ούτε οι ίδιοι μπορούν να το φανταστούν .Ελάχιστοι ξέρουν  όμως ότι η αξιοζήλευτη, κατά τα άλλα ,θέση του ηγέτη δηλαδή του προσωπικού βασιλικού γιατρού δεν  αμείβεται  πάντα με την θέση του υπουργού Υγείας. Η ευγνωμοσύνη  μεταφράζονταν σε ακριβά δώρα και μία θέση στην υψηλή κοινωνία αλλά σε περίπτωση αναποτελεσματικότητας  οι τιμωρίες ήταν αυστηρές μέχρι και την θανατική ποινή. Στην περίπτωση της αρχαίας Κίνας ο γιατρός ήταν υποχρεωμένος  να  ελέγξει  αυτοπροσώπως την γεύση των ούρων και των κοπράνων  του  αυτοκράτορα. Ποιός θα ζήλευε μια τέτοια θέση ηγέτη, ανάμεσα στους γιατρούς, αλλά ( του χαμένου) ποταπή σε ότι αφορά το διαιτολόγιο;
 

      Θυμάται κανείς τις σαμπάνιες και τους πανηγυρισμούς όταν  κληρώθηκε η Αθήνα για την διοργάνωση των ολυμπιακών αγόνων του 2004; Δοξαστήκαμε πράγματι  επειδή  επέστρεψαν στην γενέτειρα τους μετά από 104 χρόνια ή την  πατήσαμε χοντρά και μερικοί τσέπωσαν πολλά λεφτά; Μόνο  8,5 δισ. ευρώ (ίσως και 11,5 δις)από το ελληνικό δημόσιο (Τακτικός Προϋπολογισμός και Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) και από την Οργανωτική Επιτροπή «Αθήνα 2004».Μήπως ήταν υπερβολικά μεγάλα τα ποσά για Ολυμπιακούς Αγώνες; Ξεχωρίσαμε ,σε σύγκριση με άλλες διοργανώτριες χώρες(Βαρκελώνη, Λος Άγγελλες, Σύδνεϋ, Πεκίνο) και πήραμε τα εύσημα για την  υψηλό επίπεδο λειτουργικότητας, προσβασιμότητας και αισθητική αρτιότητας ,την καλή οργάνωση ,την τήρηση της τάξης και της χαμηλής εγκληματικότητας. Τα μεγάλα έργα υποδομής(αεροδρόμιο, μετρό, αυτοκινητόδρομοι κλπ.) μείωσαν τον αριθμό των οχημάτων  στο κέντρο της Αθήνας κατά 250.000. στο κέντρο της Αθήνας με μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης κατά 35% όπως είχανε υποσχεθεί;. Σήμερα η εικόνα κατάντιας, παρακμής και εγκατάλειψης  των ολυμπιακών έργων δεν μπορεί παρά να μας προκαλέσει θλίψη και αγανάκτηση. Οκτώ μόλις χρόνια από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, τα περισσότερα έργα έχουν λεηλατηθεί ή εγκαταλειφτεί. Π.χ. η συμβολή των οδών Κύμης και Σπύρου Λούη που τέμνουν τις Ολυμπιακές Εγκαταστάσεις έχει μετατραπεί σε σημείο διανυκτέρευσης αστέγων και καύσης των πλαστικών μερών καλωδίων για τη λήψη του χαλκού, ο οποίος στη  συνέχεια μεταπωλείται παρανόμως σε επιχειρήσεις σκραπ.
 
Οι δύο φορείς επιφορτισμένοι με την ευθύνη για την καθαριότητα και προστασία της περιοχής, η εταιρεία «Ολυμπιακά Ακίνητα» και ο Δήμος Αμαρουσίου, είναι ανήμποροι να επιλύσουν το οξύτατο κοινωνικό και περιβαλλοντικό πρόβλημα που έχει ανακύψει. Ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής  μπορεί να  δηλώνει  ότι η πόλη της Αθήνας βγήκε κερδισμένη αφού  για τους Αγώνες έφτιαξε τραμ, αεροδρόμιο, μετρό και  το οδικό της δίκτυο .Μπορεί να επιμένει ότι  μόλις το 2% του χρέους της χώρας μας αντιστοιχεί στη διοργάνωση του 2004 αλλά εμείς μάτια έχουμε και βλέπουμε. Όχι ηγέτες αλλά χαμένοι ήμαστε!