Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2012

Στην άσκηση της Ιατρικής να επικρατήσει η κοινωνική ευθύνη.


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ  ΜΕΤΩΠΟ

               ΓΙΑΤΡΩΝ  ΠΙΣ



ΘΕΣΕΙΣ  ΚΑΙ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΑΡΧΩΝ

Ζ
ούμε και προσπαθούμε να εργαστούμε σε μια χώρα που με σκόπιμα παραποιημένα ανακριβή στοιχεία την οδήγησαν στο σφαγείο του ΔΝΤ και της τρόικας. Σε μια χώρα που με πρόσχημα το χρέος γίνεται απόπειρα να οδηγηθούν οι μισθοί και οι συντάξεις σε τριτοκοσμικά επίπεδα και να διαλυθούν το δημόσιο κοινωνικό και ασφαλιστικό σύστημα καθώς και οι δημόσιες υπηρεσίες υγείας και πρόνοιας. Οι αυθαίρετες μνημονιακές πολιτικές που καθημερινά αποδεικνύονται καταστροφικές και αδιέξοδες, υλοποιούνται με θρησκευτική ευλάβεια από μια τρικομματική κυβέρνηση της οποίας οι εταίροι δεν έχουν πάρει καμιά εξουσιοδότηση από τους ψηφοφόρους τους για να την εφαρμόσουν. Όλα αυτά γίνονται για να προστατευτεί η κερδοφορία των μεγάλων επιχειρήσεων και τα συμφέροντα των τραπεζών. Με την εξαθλίωση των εργαζόμενων και την καταστροφή των αυτοαπασχολούμενων επιχειρούν να δημιουργήσουν ευνοϊκό περιβάλλον για κερδοφόρες επενδύσεις ακόμα και σε τομείς αποκλειστικά δημόσιου συμφέροντος, όπως η δημόσια υγεία και η πρόνοια.

Αυτοί που έχουν την ευθύνη για την καταστροφή της χώρας τολμούν να μας κουνούν το δάκτυλο και να προπαγανδίζουν πως για την κατάσταση στο χώρο της υγείας φταίνε οι μισθωτοί και οι αυτοαπασχολούμενοι και αξιοποιούν γι αυτό παθογένειες του συστήματος που οι ίδιοι εξέθρεψαν και από το οποίο συνεχίζουν να διαπλέκονται και να επωφελούνται.



Η ιατρική κοινότητα της χώρας, παγιδευμένη για πολλά χρόνια στην αδιέξοδη λογική «ο καθένας κλεισμένος στον εαυτό του και για τον εαυτό του», αρχίζει ν΄ αντιλαμβάνεται πως μόνο μέσα από ενωτικές συλλογικές διαδικασίες υπάρχει ελπίδα να διασφαλίσει αξιοπρεπή επιστημονική και επαγγελματική επιβίωση. Μια νέα συνείδηση αρχίζει να διαμορφώνεται και μια ριζοσπαστική αντίληψη αρχίζει να κερδίζει έδαφος.

Εμείς που συναποτελούμε το ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑΤΡΩΝ ΠΙΣ, είμαστε περήφανοι που πρωτοστατήσαμε στη διαμόρφωση αυτής της νέας συνείδησης, που με την ενωτική αποφασιστική δράση μας συμβάλαμε στις μεγάλες αλλαγές που έχουν συμβεί το τελευταίο διάστημα στα συλλογικά όργανα των γιατρών, από τον ΠΙΣ και τους Ιατρικούς συλλόγους μέχρι τις κλαδικές ομοσπονδίες και τα πρωτοβάθμια σωματεία. Μας ενώνουν κοινές αντιλήψεις που πιστεύουμε πως μπορούν να γίνουν πλειοψηφικές ανάμεσα στους εργαζόμενους γιατρούς, ανεξάρτητα από την στενή κομματική η παραταξιακή ένταξη.

ΕΜΕΙΣ

·         Πιστεύουμε πως οι αυθαίρετοι περικομμένοι «κλειστοί» προϋπολογισμοί για την υγεία καθιστούν αδύνατη την υποστήριξη και αναβάθμιση του συστήματος υγείας, πολύ περισσότερο δε την δημιουργία ολοκληρωμένου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Κανένας και με κανένα πρόσχημα δεν δικαιούται να επιβάλει τη διάλυση των υπηρεσιών υγείας μόνο και μόνο για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των δανειστών της χώρας. Οι αυθαίρετες περικοπές μπορεί και πρέπει να ανατραπούν προς το συμφέρον και της συνολικής αναπτυξιακής πορείας της χώρας. Το υπουργείο Υγείας που ξοδεύει 174.000 ευρώ για διαφήμιση του «έργου» του, που δίνει αφειδώς εκατομμύρια ευρώ σε επιτροπές «σοφών» για να αναδείξουν την ανάγκη διάλυσης του δημόσιου συστήματος και των αυτοαπασχολούμενων, το υπουργείο που με τα περίφημα ΚΕΝ οδηγεί σε καταστροφή τα ασφαλιστικά  ταμεία, ενώ δεν κάνει τίποτα για να προστατεύσει τα αποθεματικά τους από το «κούρεμα»  δεν δικαιούται να περικόπτει κατ΄ ελάχιστον τις δαπάνες υγείας.

·         Δεν ποντάρουμε στη διάλυση των δημόσιων και κοινωνικοασφαλιστικών δομών υγείας με την αφελή και επικίνδυνη «προσδοκία» πως έτσι θα εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των αυτοαπασχολούμενων γιατρών.

·         Δεν θεωρούμε πως η «δύσκολη οικονομική κατάσταση» πρέπει να οδηγήσει το ιατρικό σώμα στη λογική του «ο σώζων εαυτόν σωθήτω» με μετακύλιση του κόστους στους συμπολίτες μας, σ΄ ένα χωρίς αρχές αγώνα για επαγγελματική επιβίωση.



·         Πιστεύουμε πως η υγεία είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό και πως οι δημόσιες και κοινωνικοασφαλιστικές δομές πρέπει να ενισχυθούν και να στηριχτούν, όχι μόνο για τη δυνατότητα πρόσβασης στους πολίτες αλλά και για την προοπτική απασχόλησης των γιατρών και ιδιαίτερα των νέων.

·         Αγωνιζόμαστε για την ενότητα όλων των κλάδων των μισθωτών και αυτοαπασχολούμενων γιατρών που θέλουν να εργάζονται και να ζουν με αξιοπρέπεια από τις νόμιμες αμοιβές τους. Οι γιατροί του ΕΣΥ, οι μισθωτοί του ΕΟΠΥΥ, οι αυτοαπασχολούμενοι μπορούν ενωμένοι να διεκδικήσουν τους όρους που θα εξασφαλίζουν την αξιοπρεπή άσκηση της ιατρικής και την ποιοτική προσφορά υπηρεσιών υγείας στους πολίτες. Η ελεύθερη πρόσβαση στη συνταγογράφηση και παραπομπή για εξετάσεις καθώς και η κατοχύρωση συλλογικών συμβάσεων για όλους τους κλάδους αποτελούν ουσιώδεις προϋποθέσεις για την άσκηση της ιατρικής στον τόπο μας.

·         Η εξασφάλιση της επαγγελματικής επιβίωσης των αυτοαπασχολούμενων εργαστηριακών συναδέλφων μας αποτελεί ουσιαστική παράμετρο της δράσης μας. Θα πορευτούμε προς υπερσυγκέντρωση και απομύζηση όλων των δαπανών προς τις μεγάλες επιχειρήσεις ή θα στηρίξουμε την αξιοπρεπή επιβίωση των αυτοαπασχολούμενων με ευνοϊκή επίδραση στην ποιότητα και στην ευκολία πρόσβασης των πολιτών; Το πλαφόν αποτελεί επιβεβλημένη λύση παράλληλα με τον ουσιαστικό και με επιστημονικά κριτήρια έλεγχο.

·         Θεωρούμε αναγκαία την επικράτηση ενός πνεύματος κοινωνικής ευθύνης κατά την άσκηση της ιατρικής, θεματοφύλακας της οποίας πρέπει να είναι οι ιατρικοί σύλλογοι και οι επιστημονικές ενώσεις των γιατρών. Θεωρούμε απαραίτητο τον έλεγχο με βάση επιστημονικά και τεκμηριωμένα στοιχεία και δεν δεχόμαστε την αυθαίρετη μονομερή άσκηση ελέγχου από διοικητικά όργανα του ΕΟΠΥΥ.



œ        

Ο

ι παρατάξεις και οι συνάδελφοι που φιλοδοξούν να εκπροσωπούν τους γιατρούς στο ΔΣ του ΠΙΣ έχουν να αναμετρηθούν με συγκεκριμένα σοβαρά προβλήματα και ερωτήματα:

Οφείλουμε να βρούμε τη χρυσή τομή που θα κατοχυρώνει τα εργασιακά, ασφαλιστικά και επιστημονικά δικαιώματα των μισθωτών γιατρών του ΕΣΥ και του ΙΚΑ, που θα εξασφαλίζει την επιστημονική και επαγγελματική αξιοπρέπεια των αυτοαπασχολούμενων, συμβεβλημένων ή όχι με το ασφαλιστικό σύστημα, παράλληλα με την εξασφάλιση δωρεάν εύκολης πρόσβασης σε όλους τους πολίτες σε  δημόσιες και κοινωνικοασφαλιστικές υπηρεσίες υγείας.



Οφείλουμε να βρούμε τη χρυσή τομή που θα εμποδίζει την διαφθορά και κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος και θα διασφαλίζει τη δυνατότητα άσκησης της ιατρικής σε όλους τους γιατρούς και ιδιαίτερα τους νέους, αποτρέποντας την αιμορραγία εξειδικευμένου επιστημονικού δυναμικού στο εξωτερικό.

Οι λύσεις δεν είναι εύκολες, όμως οι προτάσεις μας έχουν δοκιμαστεί στην πράξη και δίνουν ελπίδα διεξόδου. Εμπνεόμαστε από τους αγώνες και τις επεξεργασίες του πανιατρικού μετώπου  και τα 12 σημεία αποτελούν βάση για λεπτομερείς επεξεργασίες και επικαιροποίηση.

1.            Απαιτείται να αμφισβητηθεί και ανατραπεί στην πράξη ο απαράδεκτα χαμηλός προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ και των δημόσιων δαπανών για την υγεία. Να σταματήσουμε τις αλόγιστες και εγκληματικές περικοπές.


2.            Απαιτείται να σταματήσει η παράδοση όλων των δυνητικά «κερδοφόρων» τομέων της υγείας στα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα. Να μην εφαρμοστεί και να ακυρωθεί η εφαρμογή του Ν 3919/2011 και της εγκυκλίου 141282/21.12.2011 που παραδίδουν στις ορέξεις των μεγαλοεπιχειρηματιών την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας. Είναι ώρα το ιατρικό κίνημα να διεκδικήσει και να επιβάλει την απαγόρευση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στο χώρο της υγείας σε οποιονδήποτε εκτός από αυτοαπασχολούμενους γιατρούς και συνεταιρισμούς γιατρών.

3.            Οφείλουμε να περιφρουρήσουμε την κατάκτηση της ελεύθερης συνταγογράφησης και αναγραφής παραπεμπτικών απ΄ όλους τους συναδέλφους. Οι συνάδελφοι θα πρέπει με υψηλό αίσθημα ευθύνης να χειριστούν με βάση την ιατρική δεοντολογία και τη χρηστή διαχείριση την εφαρμογή της. Δεν αναγνωρίζουμε αυθαίρετες και μονομερείς διοικητικές αποφάσεις για τη δυνατότητα επιβολής ποινών για «υπέρβαση» των ορίων. Είναι ώρα να διεκδικήσουμε στην αρμοδιότητα του ελέγχου να συμμετέχουν αποφασιστικά οι ιατρικοί σύλλογοι και οι επιστημονικές ενώσεις ειδικοτήτων, τα πλαίσια δε να καθοριστούν από τη συλλογική σύμβαση.

4.            Θα διεκδικήσουμε και θα επιβάλουμε τη σύναψη συλλογικών συμβάσεων για οποιαδήποτε σύμβαση των γιατρών στο δημόσιο και κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα, αλλά και για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις υγείας που απασχολούν ιατρικό προσωπικό. Για τον ΕΟΠΥΥ θα διεκδικήσουμε τη δυνατότητα συμμετοχής όλων των συναδέλφων που επιθυμούν αφού πρώτα κατοχυρωθούν τα ζητήματα απασχόλησης, ασφάλισης, αμοιβής και ελέγχου. Μέχρι τότε καμιά ατομική σύμβαση. Η αξιοπρεπής αμοιβή κατά πράξη και περίπτωση δεν είναι πανάκεια, στο βαθμό που δεν είναι εξασφαλισμένα τα κονδύλια για τις αμοιβές και δεν εξασφαλίζεται η δωρεάν πρόσβαση των ασφαλισμένων στους συμβεβλημένους γιατρούς. Σε κάθε περίπτωση αρνούμαστε κατηγορηματικά τον εγκλωβισμό ασθενών και γιατρών στο απαράδεκτο κατασκεύασμα του μνημονιακού ΕΟΠΥΥ που το μόνο που κάνει είναι να στοιβάζει 9 εκατ. ασφαλισμένους σε ένα σύστημα με λιγότερους και χειρότερα αμειβόμενους γιατρούς και ανεπαρκείς παροχές.


5.            Οι αυτοαπασχολούμενοι εργαστηριακοί θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα συνεργασίας με το κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα, συνεργασία  που θα καλύπτεται από συλλογική σύμβαση με σωστή τιμολόγηση των εξετάσεων και των πράξεων, μακριά από εξευτελιστικές τιμολογήσεις αλλά και από εξόφθαλμα υπερτιμολογημένες τιμές. Η θέσπιση ανώτατου ορίου (πλαφόν) πρέπει να διεκδικηθεί και να κατοχυρωθεί.

6.            Υπερασπιζόμαστε τον δημόσιο χαρακτήρα και την επαρκή χρηματοδότηση των νοσοκομείων του ΕΣΥ και την διασφάλιση της εργασιακής σχέσης, του ειδικού ιατρικού μισθολογίου, των προσλήψεων και των κονδυλίων για ασφαλή εφημέρευση των γιατρών του ΕΣΥ. Απαιτούμε την άμεση πρόσληψη όσων συναδέλφων έχουν κριθεί.

7.            Θα υπερασπιστούμε την διασφάλιση των εργασιακών, ασφαλιστικών και μισθολογικών δικαιωμάτων των μονίμων και αορίστου χρόνου γιατρών του ΙΚΑ στον ΕΟΠΥΥ και απαιτούμε την κατοχύρωση των οργανικών θέσεων με ΚΥΑ.

8.            Στηρίζουμε τα αιτήματα των νέων γιατρών και θα είμαστε πλάι τους στις δίκαιες διεκδικήσεις για ισότιμη πρόσβαση στο επαγγελματικό πεδίο και τη δυνατότητα εξειδίκευσης και εκπαίδευσης χωρίς άδικους φραγμούς.

9.            Καλούμε τους συναδέλφους σε όποιον τομέα εργάζονται να πορευτούν με αίσθημα ευθύνης και κοινωνικής αλληλεγγύης προς τους ταλαιπωρούμενους συμπολίτες μας. Προτείνουμε οι ιατρικοί σύλλογοι να καλέσουν τους αυτοαπασχολούμενους σε περιορισμό (πάντα σε αξιοπρεπή πλαίσια) της αμοιβής για την ιατρική επίσκεψη. Παράλληλα θα απαιτήσουμε από το υπουργείο οικονομικών να μην προχωρήσει σε θεσμοθέτηση εξωπραγματικών αντικειμενικών κριτηρίων που θα καταστήσουν απαγορευτική την άσκηση της ιατρικής.


œ        

Μας γνωρίσατε μέσα από τους αγώνες και την ενωτική υπεύθυνη στάση μας όλο το προηγούμενο διάστημα στον ΠΙΣ, στους ιατρικούς συλλόγους και τις ομοσπονδίες.

Δεν χρησιμοποιήσαμε και δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε το ΔΣ του ΠΙΣ και των Ιατρικών Συλλόγων ως παραταξιακό φέουδο, ούτε ως βήμα προσωπικής προβολής.

Δυστυχώς ορισμένοι παίζουν με μεγάλη έλλειψη ευθύνης με τη δημοκρατική λειτουργία και τις συλλογικές διαδικασίες και προσπαθούν να τις περιορίσουν στα «μέτρα» τους και τις σκοπιμότητες τους. Εμείς αντιταχτήκαμε στην αδικαιολόγητη προσπάθεια αναβολής των εκλογών στον ΠΙΣ και ευτυχώς επικράτησε η λογική.

Δεν μας απασχολούν τα «δακτυλίδια» και τα επίσημα κομματικά χρίσματα. Δεν απασχολούν πια ούτε το ιατρικό σώμα αλλά και την πλειοψηφία της κοινωνίας. Τελείωσαν για την κοινωνία, είναι ώρα να τ΄ αφήσουμε πίσω και στον ιατρικό χώρο. Όσοι σε διάφορες φάσεις αποδέχτηκαν την ταύτιση τους με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, αναλαμβάνοντας την ευθύνη της διορισμένης διοίκησης του ΠΙΣ πρέπει επιτέλους ν΄ αντιληφθούν ότι δεν μπορούν να εκφράσουν το «νέο».

Κάποιοι προτείνουν την τακτική του lobbying σαν πανάκεια. Η τακτική αυτή σημαίνει άτυπες συναλλαγές και πιέσεις πίσω από κλειστές πόρτες, μακριά από τους αγώνες και την δημοσιότητα. Σημαίνει συμβιβασμούς μακριά από τη μεγάλη μάζα των γιατρών. Είναι τουλάχιστον αντιφατικό συνάδελφοι που το τελευταίο διάστημα καταγγέλλουν τους πάντες για «συμβιβασμό» και έλλειψη αγωνιστικότητας να μας προτείνουν αυτή την πρακτική. Εμείς θα επιμείνουμε στις ενωτικές συλλογικές διαδικασίες, στη συνεχή ενημέρωση και στην αγωνιστική συμπαράταξη όλων των γιατρών με τους εργαζόμενους και την κοινωνία.


Όσοι πιστεύουν πως κάτι άλλαξε στον ΠΙΣ τα δύο τελευταία χρόνια, όσοι είδαν τον ΠΙΣ πιο κοντά στα προβλήματα του ιατρικού κόσμου με αγωνιστικότητα και ισχυρότερη παρουσία σε σχέση με παλαιότερα, καλούνται ν΄ αναρωτηθούν πού οφείλεται αυτό και να ενισχύσουν αυτούς που πρωτοστάτησαν σε αυτή τη «μεταμόρφωση» που είναι ακόμα ατελής και ανολοκλήρωτη αλλά πρέπει να ολοκληρωθεί, προκειμένου ο ΠΙΣ να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και των αναγκών των γιατρών και ολόκληρης της κοινωνίας. Η ενισχυμένη παρουσία μας είναι εγγύηση ότι αυτή η πορεία θα ολοκληρωθεί.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑΤΡΩΝ ΠΙΣ



Συμμετέχουν η ΑΕΓ και πρόεδροι και εκλέκτορες που έχουν εκλεγεί με ενιαία ψηφοδέλτια ανεξάρτητα από παραταξιακή και κομματική ένταξη.

Αρχικά υπογράφοντες σε μια λίστα ανοιχτή που θα διευρυνθεί μέχρι τις εκλογές:

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ. Α ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΙΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΝΑΒΑΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΕΝΓΕ

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ, ΔΣ ΠΙΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΨΥΧΑΡΗΣ, ΔΣ ΙΣΑ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΨΑΛΤΑΚΟΣ, ΔΣ ΙΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΤΑΣΟΣ ΚΑΡΑΔΕΔΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΞΑΝΘΗΣ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΟΙΛΙΑΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΑΙΓΙΟΥ

ΜΑΥΡΕΤΑ ΣΤΑΥΡΑΚΑ, τ. ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΙΧΑΗΛ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΣΑΒΒΙΔΗΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΞΑΝΘΗΣ

ΜΑΡΙΟΣ ΠΥΡΠΑΣΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ

ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΚΩΣΤΑΚΗΣ, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΕΥΠΙΚΑ ΑΡΓΟΥΣ

ΜΗΝΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΔΗΣ, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΧΑΝΙΩΝ

ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΞΑΝΘΗΣ

ΤΣΙΡΩΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΑΤ. ΣΥΛ. ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

ΖΕΡΔΕΛΗΣ ΙΩΑΝ., ΕΚΠΡ. ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΛΕΣΒΟΥ

Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

Πολίτες μην υποβιβάζεστε σε θεατές


Πολίτες μην υποβιβάζεστε σε θεατές

Κρατηθείτε όρθιοι μαζί με τους γιατρούς σας

Τα μνημόνια δεν θα μας γονατίσουν

Οι δοσίλογοι της χώρας μας δεν είναι οι «Σωτήρες»

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

Κάπου από κει υπάρχει και το ΕΟΠΥΥ.


                                                                                      Πειραιάς 16/01/2012                                      

                                                                                                       Αρ.Πρωτ.6

Συνάδελφοι,

οι κινητοποιήσεις σύσσωμου του ιατρικού κόσμου και τα αποτελέσματά τους τις προηγούμενες ημέρες κατέδειξαν ότι τα προβλήματα στο χώρο της υγείας δεν λύνονται με ευχολόγια και υποσχέσεις αλλά με αγώνες διαρκείας.



 Η προσπάθεια λειτουργίας του υποχρηματοδοτούμενου ΕΟΠΥΥ, που μόνο μνημονιακές επιταγές εκπληρώνει, μακριά από τις πραγματικές  ανάγκες για Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, δεν διακρίνεται τουλάχιστον από σοβαρότητα.

Αντίθετα βάζει την υγεία του ασφαλισμένου σε επικίνδυνα μονοπάτια και την εργασιακή μας σχέση σε άμεσο κίνδυνο.



 Κρίνεται γενικά θετική η δυνατότητα συνταγογράφησης και αναγραφής εξετάσεων αλλά χρειάζονται και οι επιστημονικοί όροι λειτουργίας. Η εισήγηση του ΔΣ ΕΟΠΥΥ για  δυο μόνο εμβαλάγια  φαρμάκου το μήνα πχ σε στρεπτοκοκκική λοίμωξη δεν μπορεί να σταθεί επιστημονικά. Η υγεία δεν λειτουργεί με αποκλεισμούς.



 Το τρέχον πολυνομοσχέδιο(εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής πολιτικής) που θα ψηφιστεί τις προσεχείς ημέρες προβλέπει αφενός μεν την δυνατότητα σε ιδιώτες γιατρούς να μετέχουν στα ΚΕΠΑ (Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας) και  αφετέρου την δυνατότητα γιατροί του πρώην ΙΚΑ να δέχονται ασφαλισμένους στα ιδιωτικά  ιατρεία-με τους όρους της πράξης νομοθετικού περιεχομένου 262-16/12/2011.

Αυτές οι δύο δυνατότητες ανοίγουν διάπλατα το δρόμο στην κυβέρνηση ανά πάσα στιγμή να αμφισβητήσει τον λόγο ύπαρξής μας στις δημόσιες δομές του ΕΟΠΥΥ(ΙΚΑ). 

 Η μη κατοχύρωση των οργανικών θέσεων του ΙΚΑ-παρά τις διαβεβαιώσεις των Διοικήσεων ΕΟΠΥΥ και ΙΚΑ ΕΤΑΜ- μας βάζει σε πλαίσιο διαρκούς αγωνιστικότητας. 

 Ο Σύλλογός μας έχει θέσει με έμφαση και το ζήτημα των οργανικών θέσεων και σε πρόσφατες συναντήσεις με τους αρχηγούς των κομμάτων.





  Καλούμε όλους τους γιατρούς ,να αναλογιστούν την ευθύνη τους απέναντι στο τρόπο που θα λειτουργούν στον ΕΟΠΥΥ και την ευθύνη τους απέναντι στον ασφαλισμένο.

  Καλούμε όλους τους γιατρούς, να βρίσκονται δίπλα στα συλλογικά τους όργανα ΠΙΣ,Ιατρικούς Συλλόγους, γιατί μόνο έτσι θα διεκδικήσουμε αυτά που μας ανήκουν και δεν θα χάσουμε κεκτημένα ετών.

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ



Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                   Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΨΥΧΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ                                              ΠΡΟΒΑΤΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012

Προσφυγή του ΠΙΣ κατά της εγκυρότητας της διαβόητης λίστας του ΕΟΠΥΥ


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΩΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ
ΑΠΟ 9 ΕΩΣ ΚΑΙ 13 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2012

Προσφυγή του ΠΙΣ κατά της εγκυρότητας της διαβόητης λίστας του ΕΟΠΥΥ.
O Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος αποτιμά ως ιδιαίτερα επιτυχή την Πανελλαδική Απεργιακή Κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε από 2 έως και 5 Ιανουαρίου 2012, με την δυναμική ενεργοποίηση των Ιατρικών Συλλόγων, των Κλαδικών Ιατρικών Οργανώσεων και κάθε ιατρού που συνειδητά συμμετείχε.
Η θεσμοθέτηση της Ελεύθερης Συνταγογράφησης για όλους τους ιατρούς, κάτω από την συντονισμένη συνολική διεκδίκηση, παρά τις επανειλημμένες κυβερνητικές παλινωδίες και υπαναχωρήσεις, αποτελεί μια αδιαμφισβήτητη κατάκτηση της ιατρικής κοινότητας, για την συνολική εφαρμογή της οποίας απαιτείται συνεχής επαγρύπνηση και αγωνιστική ετοιμότητα.
Ο ΠΙΣ καλεί τους ιατρούς οι οποίοι συμπεριλήφθησαν στις λίστες του ΕΟΠΠΥ που υποβαθμίζουν και προσβάλλουν βάναυσα την επιστημονική και επαγγελματική υπόστασή τους, κάτω από την πίεση και την ανασφάλεια που σκοπίμως καλλιεργήθηκε από τους κυβερνητικούς παράγοντες, να αποσύρουν άμεσα τα ονόματά τους, προασπίζοντας τα πραγματικά τους συμφέροντα.
Επισημαίνεται ότι στις διαβόητες λίστες διαπιστώνεται ότι ο μεγαλύτερος αριθμός των ονομάτων αφορούν ιατρούς οι οποίοι δεν πληρούν τους όρους που τίθενται από την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύθηκε στις 16.12.2011 στο 262 ΦΕΚ και τις αλληλοδιάδοχες ανακοινώσεις που εκδόθηκαν από την ίδια την Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ στις 21.12.2011 και 27.12.2011. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται όσοι υπέβαλλαν τις δηλώσεις μετά τις 27.12.2011 όπου έληγε η νομοθετημένη διορία με αποτέλεσμα να είναι εκπρόθεσμοι, όσοι δεν είχαν προηγουμένως συμβάσεις με τον ΟΠΑΔ και τον ΟΑΕΕ οπότε δεν είναι σύννομοι, όσοι υπηρετούν παράλληλα ως μόνιμοι η με σύμβαση αορίστου χρόνου στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ η τους λοιπούς Οργανισμούς που ενσωματώθηκαν στον ΕΟΠΥΥ οπότε είναι αναντίστοιχοι με τις ως άνω ανακοινώσεις και όσοι έχουν αποπεμφθεί με διοικητικές αποφάσεις των ενσωματωθέντων στον ΕΟΠΥΥ Οργανισμών για σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα. Εις αυτούς εάν προστεθούν οι ιατροί που μετέβαλλαν άποψη και ζητούν την διαγραφή τους από την κατάσταση του ΕΟΠΥΥ χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν αφαιρεθεί τα ονόματά τους, τότε συμπεραίνεται ευλόγως ότι η λίστα είναι πολλαπλώς ανακριβής και αναρτήθηκε ως έχει, προκειμένου να λειτουργήσει ως απεργοσπαστικός μηχανισμός εναντίον των ιατρικών κινητοποιήσεων, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν πρόκειται να εγκρίνει την αποζημίωση αυτών των ιατρών. Ήδη ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος έλαβε την απόφαση να ασκήσει κάθε νόμιμο μέσο εναντίον της Διοίκησης του ΕΟΠΥΥ.


Η βεβιασμένη έναρξη λειτουργίας του ΕΟΠΠΥ, χωρίς να έχουν εξασφαλισθεί οι αναγκαίες οργανωτικές προϋποθέσεις, οι ενιαίες υγειονομικές υπηρεσιακές υποδομές και οι απαραίτητες λειτουργικές διαδικασίες υποδοχής και εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων, έχουν δημιουργήσει ένα γενικότερο κλίμα αβεβαιότητας και ανασφάλειας, που καθιστά επιτακτική την αναβολή εκκίνησής του για το αναγκαίο χρονικό διάστημα.
Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος στηρίζει τις αγωνιστικές αποφάσεις των Κλαδικών Ιατρικών Οργανώσεων και ανακοινώνει την επανάληψη των πανελλαδικών απεργιακών κινητοποιήσεων από 9 έως 13 Ιανουαρίου 2012, διεκδικώντας ανυποχώρητα
1. Την ανάκληση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχόμενου 262/16-12-2011 και των από 21.12.201 και 27.12.2011 ανακοινώσεων του Διοικητή του ΕΟΠΥΥ που οδηγούν νομοτελειακά τον κλάδο των αυτοαπασχολούμενων ελευθεροεπαγγελματιών Ιατρών σε πλήρη απαξίωση και κατάργηση.
2. Την καθιέρωση Γενικής Συλλογικής Σύμβασης του ΕΟΠΥΥ με τον Π.Ι.Σ., μετά από επίσημη διαπραγμάτευση, που θα καθορίζει όλα τα ζητήματα απασχόλησης, ασφάλισης, αμοιβής και ελέγχου, η οποία θα δίδει τη δυνατότητα σε όλους τους ιατρούς που επιθυμούν, να συμβάλλονται, αμειβόμενοι κατά πράξη και περίπτωση.


3. Την ανάκληση των 2456/3-11-2011 ΚΥΑ που αφορούν τον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας του ΕΟΠΥΥ και τις αμοιβές των συμβεβλημένων ιατρών.
4. Την άμεση νομοθετική ρύθμιση και καταβολή των οφειλών του ΟΠΑΔ και των λοιπών Οργανισμών στους δικαιούχους ιατρούς.
5. Την ανάκληση της 141282/ 21-12-2011 εγκυκλίου του Υπουργού Υγείας που επισημοποιεί την ασύδοτη απελευθέρωση του ιατρικού επαγγέλματος, εκχωρεί των πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας στα επιχειρηματικά συμφέροντα εις βάρος των πολιτών και ακυρώνει την θεσμική υπόσταση των Ιατρικών Συλλόγων
6. Την διασφάλιση των εργασιακών, ασφαλιστικών, μισθολογικών και υπηρεσιακών δικαιωμάτων των Ιατρών που υπηρετούν μέχρι σήμερα στις μονάδες Υγείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
7. Την διαφύλαξη του δημόσιου χαρακτήρα του ΕΣΥ, την εξασφάλιση ασφαλούς και επαρκούς λειτουργίας των νοσοκομείων της χώρας, την διασφάλιση της επιστημονικής και επαγγελματικής υπόστασης των νοσοκομειακών ιατρών και την κατοχύρωση του ειδικού ιατρικού μισθολογίου.


Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος θα βρίσκεται σε διαρκή επαγρύπνηση, θα παρακολουθεί κάθε νεώτερη εξέλιξη και θα καθορίζει την περαιτέρω πορεία των κινητοποιήσεων, ενημερώνοντας συνεχώς τους συναδέλφους.
Καλούνται οι Ιατρικοί Σύλλογοι και όλοι οι ιατροί σε διαρκή αγωνιστική ετοιμότητα και επικοινωνία για κάθε νεώτερη εξέλιξη.
Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                   Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΕΜ.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΣ       ΚΩΝ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ

 

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011

ΕΟΠΥΥ


΅Ψάχτε και φέρτε μου Πακιστανούς γιατρούς ή έστω Κινέζους ας είναι και άσχημοι΅

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2011

Ενημέρωση και οδηγίες προς γιατρούς από τον ΠΙΣ


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΙΑΤΡΙΚΟΣ  ΣΥΛΛΟΓΟΣ



ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΟΠΥΥ



Tο Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου αφού εξέτασε λεπτομερώς και εμπεριστατωμένα  τις τελευταίες εξελίξεις σε σχέση με τον ΕΟΠΥΥ, όπως γνωστοποιήθηκαν με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων που συνεδρίασε στις 15.12.2011, με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύτηκε στο 262  ΦΕΚ  στις 16.12.2011, καθώς και με την από  21.12.11 ανακοίνωση του Διοικητή του ΕΟΠΥΥ, καταγράφει την διαμορφούμενη κατάσταση ως εξής:



1.     Η καθολική ασάφεια που διατρέχει ολόκληρη την συγκεκριμένη  Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ως έχει, δεν διασφαλίζει ούτε τους ασφαλισμένους ούτε τους ιατρούς οι οποίοι καλούνται με συνοπτικές διαδικασίες, να δηλώσουν εντός 10 ημερών από την ημέρα έναρξης ισχύος της που είναι η 16.12.2011, ότι αποδέχονται τους ως άνω επαγγελματικά εξοντωτικούς  όρους και όσους εκ των υστέρων προστεθούν, προκειμένου να συμβληθούν για απροσδιόριστης διάρκειας μεταβατικό διάστημα με τον ΕΟΠΥΥ. Η ασάφεια επιτείνεται με την από 21.12.2011 ανακοίνωση του Διοικητή του ΕΟΠΥΥ όπου ορίζεται ότι, η προβλεπόμενη από την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου δήλωση αποδοχής προς τον ΕΟΠΥΥ, αφορά μόνο τους συμβεβλημένους με τον ΟΠΑΔ/ΟΑΕΕ ιατρούς που δεν έχουν σχέση εργασίας (μόνιμοι-αορίστου χρόνου) με τους εντασσόμενους  στον ΕΟΠΥΥ Ασφαλιστικών Φορέων, για την παροχή υπηρεσιών. Με την συγκεκριμένη ανακοίνωση  εξαιρούνται οι μόνιμοι-αορίστου χρόνου ιατροί των Ασφαλιστικών Οργανισμών (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κλπ), που νομίμως είναι συμβεβλημένοι με τον ΟΠΑΔ, στα πλαίσια της άσκησης του ελευθέρου επαγγέλματος σε διαφορετικό ωράριο. Επί πλέον η από 21.12.2011 ανακοίνωση του Διοικητή του ΕΟΠΥΥ που  ορίζει ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής της δήλωσης την 31.12.2011, κατά παράβαση των οριζομένων στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύτηκε στο 262  ΦΕΚ  στις 16.12.2011, αποτελεί νομικό ασυμβίβαστο που δρα υπονομευτικά και θέτει σε επισφάλεια την όλη διαδικασία.

2.     Οι διατάξεις της συγκεκριμένης Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που ορίζει το ποσό των 10 ευρώ προ φόρου ως ιατρική αμοιβή, σε αναντιστοιχία με τα εξαγγελθέντα στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων με ανώτερο όριο τις 200 επισκέψεις για όσους ιατρούς συμβληθούν με τον ΕΟΠΥΥ από 1.1.2012, υποβαθμίζουν δραματικά την τιμή της ιατρικής επίσκεψης και οδηγούν  νομοτελειακά τα ιατρεία των αυτοαπασχολούμενων ελευθεροεπαγγελματιών ιατρών σε κατάργηση, προς όφελος των επιχειρηματικών συμφερόντων στον χώρο της Υγείας.

3.     Το γεγονός ότι παράλληλα ισχύουν οι διατάξεις του Π.Δ. 127/2005  που ορίζει ότι, η πρώτη επίσκεψη στο ιατρείο, κοστολογείται 20 ευρώ, η δεύτερη 10 ευρώ, η πρώτη στο σπίτι 25 ευρώ και η δεύτερη 15 ευρώ, με αναλογία 30% των δευτέρων επισκέψεων έναντι των πρώτων και 10% των επισκέψεων στο σπίτι  έναντι των επισκέψεων  στο ιατρείο, με την ενσωμάτωση στην αμοιβή της επίσκεψης συγκεκριμένων ιατρικών πράξεων, ξεχωριστών  για κάθε ειδικότητα, προκαλεί γενικότερη σύγχυση.

4.     Η ελεύθερη πρόσβαση στις ηλεκτρονικές εφαρμογές συνταγογράφησης και αναγραφής ιατρικών πράξεων από  όλους ανεξαιρέτως τους ιατρούς, παρά τις γενικόλογες  κυβερνητικές εξαγγελίες δεν θεσμοθετείται.

5.     Τα αιτήματα του Ιατρικού Κόσμου για καθιέρωση Γενικής Συλλογικής Σύμβασης με ελεύθερη ένταξη όσων ιατρών επιθυμούν και αμοιβή κατά πράξη και περίπτωση, δεν έχουν τύχει καμίας ανταπόκρισης εκ μέρους της κυβέρνησης

6.     Η προχειρότητα και το βεβιασμένο της συγκεκριμένης Πράξης Νομοθετικού περιεχομένου, διαμορφώνει στην Ιατρική Κοινότητα ένα συνεχώς επιτεινόμενο αρνητικό κλίμα που πλην άλλων εκδηλώνεται με γενικευόμενη απόρριψη της πρόσκλησης για υποβολή δηλώσεων προς τον ΕΟΠΥΥ .

7.     Ιδιαίτερη επισήμανση γίνεται για τον αποκλεισμό από τις μεταβατικές συμβάσεις με τον ΕΟΠΥΥ, των νέων επαγγελματιών ιατρών που δεν κατέστη δυνατόν να συμβληθούν με τον ΟΠΑΔ και τον ΟΑΕΕ.



8.     Οι διαβεβαιώσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών παρουσία του Προέδρου του ΟΠΑΔ, για νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέψει την αποπληρωμή των οφειλών του ΟΠΑΔ προς τους ιατρούς για τα δεδουλευμένα του  2011 δεν υλοποιείται,   με αποτέλεσμα η εκκρεμότητα να παρατείνεται.

9.     Αρνητικά σχολιάζεται το γεγονός ότι από την συγκεκριμένη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων, απουσίαζε ως μη προσκληθείς, ο αντιπροσωπευτικότερος Ιατρικός Φορέας της χώρας  που είναι ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος, ενώ είχαν προσκληθεί και παρέστησαν εκπρόσωποι επί μέρους Ιατρικών Φορέων, ορισμένων εκ των  οποίων, η ανακοινωθείσα ιδιαίτερη διαβούλευση,ερήμην του ΠΙΣ  με την ηγεσία του υπουργείου πριν την  έναρξη της συνεδρίασης της Επιτροπής, μόνο σύγχιση δημιούργησε.



Κατόπιν τούτων και με βάση την απόφαση που λήφθηκε από την Γενική Συνέλευση των Προέδρων και των Εκπροσώπων ΟΛΩΝ των Ιατρικών Συλλόγων της χώρας που πραγματοποιήθηκε στις 6 Νοεμβρίου 2011, με την οποία οι  ιατροί  κλήθηκαν να αναστείλουν τις συμβάσεις με τον ΟΠΑΔ και να μη ανταποκριθούν σε καμία ενδεχόμενη πρόσκληση ένταξης στον ΕΟΠΥΥ, ο ΠΙΣ απευθύνεται  προς τους  Ιατρικούς Συλλόγους  και τους καλεί να ενημερώσουν τους ιατρούς  μέλη τους μεταφέροντας τις ακόλουθες οδηγίες:

ΑΝΑΣΤΟΛΕΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΑΔ

Παρά το γεγονός ότι σταδιακά εξοφλούνται οι οφειλές του ΟΠΑΔ προς τους ιατρούς για το έτος 2010, παραμένουν σε εκκρεμότητα τα δεδουλευμένα του 2011, τα οποία χωρίς νομοθετική ρύθμιση δεν πρόκειται να εξοφληθούν. Κατόπιν τούτων οι ιατροί καλούνται να εμμείνουν στις αναστολές των συμβάσεων με τον ΟΠΑΔ, οι οποίες ούτως η άλλως λύονται γενικά στις 31.12.2011.




ΔΗΛΩΣΕΙΣ  ΓΙΑ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΟΠΥΥ

Η ασάφεια των γενικότερων όρων με τους οποίους, καλούνται οι ιατροί να συμβληθούν με τον ΕΟΠΥΥ από 1.1.2012, με δραματικά υποτιμημένη την αμοιβή της ιατρικής επίσκεψης καθιστούν επισφαλή κάθε σχέση απασχόλησης. Με βάσει την  απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΠΙΣ της 6.11.2011 και τις γενικότερα υπονομευτικές κυβερνητικές μεθοδεύσεις,  οι ιατροί  καλούνται να μη υποβάλλουν καμία δήλωση προς τον ΕΟΠΥΥ, που θα τους καθιστά  υποχείρια των απροκάλυπτων κυβερνητικών μεθοδεύσεων. Αντιθέτως να αποστείλουν με fax στο τηλεφωνικό αριθμό του ΕΟΠΥΥ 2109282199 μέσω των Ιατρικών Συλλόγων, τον τύπο δήλωσης που επισυνάπτεται.



ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΙΑΤΡΕΙΩΝ ΑΠΟ 1 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2012

Μετά την ανακοινωθείσα  με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, διακοπή όλων των ιατρικών συμβάσεων με τον ΟΠΑΔ και τον ΟΑΕΕ, οι αυτοαπασχολούμενοι ελευθεροεπαγγελματίες ιατροί που προτίθενται να παραμείνουν σε συμβατικό επαγγελματικό περιβάλλον, θα εξυπηρετούν τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ, σύμφωνα με τις επισυναπτόμενες οδηγίες.



Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος παρακολουθεί και καταγράφει κάθε επίκαιρη εξέλιξη για το όλο ζήτημα. Για κάθε νέο στοιχείο που θα γνωστοποιείται, θα εκδίδει πρόσθετες και εξειδικευμένες οδηγίες στην βάση της εφαρμογής των αποφάσεων των Γενικών Συνελεύσεων.



Οι επόμενες ημέρες θα είναι κρίσιμες και καθοριστικές για την διαμόρφωση της ποιότητας της περίθαλψης των πολιτών και για την επαγγελματική υπόσταση των ιατρών.



Ο αγώνας για την καθιέρωση της Γενικής Συλλογικής Σύμβασης που θα καλύπτει το σύνολο των επιθυμούντων ιατρών με αμοιβή κατά πράξη και περίπτωση  και ελεύθερη συνταγογράφηση για όσους επιλέξουν να μη συμβληθούν, βρίσκεται στην πιο κρίσιμη καμπή του.



Η απαίτηση κατάργησης του επαίσχυντου νόμου που ορίζει την ασύδοτη απελευθέρωση του ιατρικού επαγγέλματος και την δραματική υποβάθμιση των Ιατρικών Συλλόγων, γενικεύεται και κορυφώνεται.



Η διεκδίκηση των ανεξόφλητων δεδουλευμένων από τους Δημόσιους Οργανισμούς προς τους Ιατρούς αποκτά μετωπικό χαρακτήρα



Καλούνται οι Ιατρικοί Σύλλογοι και όλοι οι ιατροί να βρίσκονται σε διαρκή αγωνιστική ετοιμότητα και επικοινωνία για περαιτέρω κινητοποιήσεις.



Για το Δ.Σ.



Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ    Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ



ΕΜ.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΣ   ΚΩΝ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ





Προς τον ΕΟΠΥΥ



fax  2109282199



(Δια του Ιατρικού Συλλόγου …………………….)



ΔΗΛΩΣΗ ΙΑΤΡΟΥ ΣΥΜΒΕΒΛΗΜΕΝΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΑΔ/ΟΑΕΕ



Ο υπογραφόμενος  Ιατρός ……………………………………….…………

που τυγχάνω συμβεβλημένος με τον ΟΠΑΔ  /  ΟΑΕΕ μέχρι την 31.12.2011, οπότε και λύεται η σύμβαση μου δυνάμει της Πράξης  Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύτηκε στο Αρ. 262 ΦΕΚ/16.12.2011,



δηλώνω ότι εις εφαρμογή των αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης  και του  Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου,

από  1.1.2012 παραμένω σε συμβατικό επαγγελματικό περιβάλλον και θα δέχομαι στο ιδιωτικό μου ιατρείο τους ασφαλισμένους του ΕOΠΥΥ αμειβόμενος, σύμφωνα με το ΠΔ 127/2005,  εκδίδοντας απόδειξη παροχής υπηρεσιών και χρησιμοποιώντας τις ηλεκτρονικές εφαρμογές συνταγογράφησης και αναγραφής εργαστηριακών  εξετάσεων.



Μετά τιμής

Ο ιατρός









ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ  ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΕΟΠΥΥ

ΑΠΟ 1 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2012



Α. Ασφαλισμένοι προερχόμενοι εκ του ΟΠΑΔ και ΤΥΔΚΥ

1. Οι ιατροί θα δέχονται τους ασφαλισμένους αμειβόμενοι, σύμφωνα τις διατάξεις του Π.Δ. 127/2005, εκδίδοντας αποδείξεις  παροχής υπηρεσιών και χρησιμοποιώντας τις ηλεκτρονικές εφαρμογές συνταγογράφησης και παραπεμπτικογραφίας. Κατά την ιατρική επίσκεψη ο Ιατρός αφού αμοιφθεί από τον ασφαλισμένο, θα εκδίδει Απόδειξη Παροχής Υπηρεσιών και θα συμπληρώνει κανονικά την εντολή υγειονομικής περίθαλψης στο ατομικό βιβλιάριο νοσηλείας ασφαλισμένου, με τις κατά περίπτωση επισημάνσεις και σφραγίδες (Πρώτη επίσκεψη, Δεύτερη επίσκεψη, ιατρείο ή οικία κλπ). Η εντολή θα παραμένει στο βιβλιάριο του ασφαλισμένου. Στην υγειονομική εντολή πρέπει να αναγράφεται η επισήμανση “Μη συμβεβλημενος Ιατρός”.

2. Η συνταγογράφηση θα εκτελείται ηλεκτρονικά. Επίσης  η αναγραφή των ιατρικών πράξεων και τα παραπεμπτικά εργαστηριακών εξετάσεων θα εκδίδονται ηλεκτρονικά και θα αναγράφεται ο αντίστοιχος κωδικός αριθμός σε εντολή υγειονομικής περίθαλψης στο ατομικό βιβλιάριο νοσηλείας ασφαλισμένου. Στην εντολή πρέπει οσαύτως να αναγράφεται η επισήμανση “Μη συμβεβλημένος Ιατρός”. Η εντολή των ιατρικών πράξεων θα παραμένει στο βιβλιάριο του ασφαλισμένου. Για ιατρικές πράξεις που πραγματοποιούν κλινικοί ιατροί θα εκδίδεται ξεχωριστή Απόδειξη Παροχής Υπηρεσιών.

3. Οι εργαστηριακοί ιατροί που εκτελούν τις     εργαστηριακές  εξετάσεις, αφού αμειφτούν από τον ασφαλισμένο, θα εκδίδουν επίσης απόδειξη παροχής υπηρεσιών και θα επισημαίνουν την εκτέλεση των εξετάσεων στο φύλλο της αντίστοιχης ηλεκτρονικής εντολής με τον ειδικό κωδικό αριθμό, καθώς και στην εντολή υγειονομικής περίθαλψης στο ατομικό βιβλιάριο νοσηλείας ασφαλισμένου στην οποία θα αναγράφεται ο κωδικός των εξετάσεων. Στην υγειονομική εντολή πρέπει να αναγράφεται η επισήμανση “Μη συμβεβλημενος Ιατρός” μαζί με την επισήμανση εκτέλεσης των εξετάσεων.

4. Οι οδηγίες για τον ΟΠΑΔ  συμπεριλαμβάνουν  και  τον Τομέα ΥΔΚΥ του ΟΠΑΔ (πρώην ΤΥΔΚΥ) καθόσον έχει ενσωματωθεί στον ΕΟΠΥΥ και συντρέχουν οι ίδιοι λόγοι.

5. Εις περίπτωση κατά την οποία μεθοδευτεί φραγή εισόδου στις ηλεκτρονικές εφαρμογές συνταγογράφησης και αναγραφής  ιατρικών πράξεων, οι ιατρικές επισκέψεις, οι συνταγές και τα παραπεμπτικά των ιατρικών πράξεων,  θα αναγράφονται σε εντολές των βιβλιαρίων υγείας των ασφαλισμένων. Ταυτόχρονα θα χορηγείται αιτιολογημένη ιατρική γνωμοδότηση με την οποία θα επισημαίνεται οτι «για τεχνικούς λόγους δεν κατέστη δυνατή  η ηλεκτρονική αναγραφή συνταγής η ιατρικής πράξης».  Εάν οι προσερχόμενοι ασφαλισμένοι για διαφόρους λόγους δεν προσκομίζουν τα βιβλιάρια υγείας του ΟΠΑΔ η ΤΥΔΚΥ, οι ιατρικές επισκέψεις θα αναγράφονται σύμφωνα με το Π.Δ. 127/2005 σε ξεχωριστές σελίδες των ατομικών επαγγελματικών συνταγολογίων, όπου θα καταχωρούνται τα στοιχεία του ασφαλισμένου ήτοι ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο, ΑΜΚΑ, σχέση άμεσης η έμμεσης ασφάλισης, αριθμός επιμέρους ασφαλιστικού μητρώου και διάγνωση. Θα σφραγίζονται δε  με την επαγγελματική σφραγίδα όπου θα επισημαίνεται ο ΑΜΚΑ, ο Αριθμός Μητρώου ΤΣΑΥ και ο ΑΦΜ του ιατρού. Με τα ίδια ως άνω στοιχεία, σε ξεχωριστές σελίδες των ατομικών επαγγελματικών συνταγολογίων, θα αναγράφονται οι συνταγές και τα παραπεμπτικά των ιατρικών πράξεων και θα χορηγείται αιτιολογημένη ιατρική γνωμοδότηση με την οποία θα επισημαίνεται οτι «για τεχνικούς λόγους δεν κατέστη δυνατή  η ηλεκτρονική αναγραφή συνταγής η ιατρικής πράξης»

Β. Ασφαλισμένοι προερχόμενοι εκ του ΟΑΕΕ

1. Οι ιατροί θα δέχονται τους ασφαλισμένους αμειβόμενοι, σύμφωνα τις διατάξεις του Π.Δ. 127/2005, εκδίδοντας αποδείξεις  παροχής υπηρεσιών και χρησιμοποιώντας τις ηλεκτρονικές εφαρμογές συνταγογράφησης και παραπεμπτικογραφίας. Κατά την ιατρική επίσκεψη ο Ιατρός αφού αμοιφθεί από τον ασφαλισμένο, θα εκδίδει Απόδειξη Παροχής Υπηρεσιών με την επισήμανση “Μη συμβεβλημενος Ιατρός”.

2. Η συνταγογράφηση και η αναγραφή των ιατρικών πράξεων και τα παραπεμπτικά εργαστηριακών εξετάσεων θα εκδίδονται ηλεκτρονικά. Εις περίπτωση κατά την οποία μεθοδευτεί φραγή εισόδου στις ηλεκτρονικές εφαρμογές συνταγογράφησης και αναγραφής  ιατρικών πράξεων, οι ιατρικές επισκέψεις, οι συνταγές και τα παραπεμπτικά των ιατρικών πράξεων,  θα αναγράφονται σε ξεχωριστές σελίδες των ατομικών επαγγελματικών συνταγολογίων, σύμφωνα με τις ως άνω οδηγίες για τους ασφαλισμένους του ΟΠΑΔ. Ταυτόχρονα θα χορηγείται αιτιολογημένη ιατρική γνωμοδότηση με την οποία θα επισημαίνεται οτι «για τεχνικούς λόγους δεν κατέστη δυνατή  η ηλεκτρονική αναγραφή συνταγής η ιατρικής πράξης». 




Β. Ασφαλισμένοι προερχόμενοι εκ του ΟΓΑ

Βάσει της από 21.12.2011 ανακοίνωσης του Διοικητή του ΕΟΠΥΥ, οι ασφαλισμένοι του ΟΓΑ δεν εντάσσονται στις ρυθμίσεις περί ΕΟΠΥΥ. Ως εκ τούτου η εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του ΟΓΑ από τους  αυτοαπασχολούμενους ελευθεροεπαγγελματίες ιατρούς που είναι  συμβεβλημένοι με τον Οργανισμό αποκλειστικά για την συνταγογράφηση, θα διεκπεραιώνεται σύμφωνα με όσα ισχύουν μέχρι σήμερα. Η συνταγογράφηση θα γίνεται ηλεκτρονικά και εις περίπτωση τεχνικού κωλύματος χειρόγραφα, ως περιγράφεται ανωτέρω.

Β. Ασφαλισμένοι προερχόμενοι εκ του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ

Οι ασφαλισμένοι που προέρχονται από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ εξυπηρετούνται κατά κύριο λόγο στις Μονάδες Υγείας του Ιδρύματος.

Οι ελευθεροεπαγγελματίες Ιατροί θα δέχονται και θα περιθάλπουν τους Ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ που προέρχονται από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σύμφωνα με τις ως άνω οδηγίες που αφορούν τους ασφαλισμένους που προέρχονται από τον ΟΠΑΔ.





Εκ του ΠΙΣ