Πέμπτη 24 Ιουλίου 2014

Κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου κυνηγάει το δημόσιο υπάλληλο.



Η απεργία – αποχή από τις διαδικασίες «αξιολόγησης» συνεχίζεται κανονικά και με το Νόμο!


Σήμερα το Εφετείο Αθηνών ανέβαλε την εκδίκαση της Έφεσης της ΑΔΕΔΥ κατά της Απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών (που αφορά την απεργιακή κινητοποίηση ενάντια στην «αξιολόγηση» των δημοσίων υπαλλήλων) για τη Δευτέρα, 28 Ιουλίου 2014, στις 11:00 π.μ.

Η απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων στο Δημόσιο συνεχίζεται κανονικά και μάλιστα με μεγαλύτερη επιμονή και ζήλο, ειδικά έπειτα από την χθεσινή προσπάθεια της κυβέρνησης να αξιοποιήσει επικοινωνιακά την απόφαση του ΣτΕ, να απορρίψει το αίτημά μας για αναστολή εφαρμογής του νόμου (ασφαλιστικά μέτρα) έως ότου εκδικαστεί η υπόθεση.

Είναι προφανές ότι η αδυναμία της Κυβέρνησης να υλοποιήσει το νόμο – έκτρωμα, δεδομένου ότι η συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων στο Δημόσιο αποφάσισε συνειδητά να μην συμμετάσχει στη διαδικασία της «αξιολόγησης», να μην συμπληρώσει και να μην καταθέσει τα φύλλα αυτό-αξιολόγησης, καθώς και να τα παραδώσει μαζικά στα Σωματεία, την οδηγεί σε επικοινωνιακά παιχνίδια προπαγάνδας. Στο πλαίσιο αυτό, για ακόμα μία φορά, χθες επιχείρησε να σκορπίσει παραπληροφόρηση και να δημιουργήσει σύγχυση, παρερμηνεύοντας  δικαστικές αποφάσεις.  Έτσι, έφτασε στο σημείο, να παρουσιάζει δημοσίως ως επιτυχία, μια άκρως διαδικαστική απόφαση, επιχειρώντας ταυτόχρονα να δημιουργήσει κλίμα πίεσης προς τη Δικαιοσύνη και να προεξοφλήσει το αποτέλεσμα εκδίκασης μιας υπόθεσης που έχει προσδιοριστεί για τον προσεχή Οκτώβριο.

Σε κάθε περίπτωση, τέτοιου είδους μεθοδεύσεις δεν δείχνουν σεβασμό προς τη Δικαιοσύνη. Επειδή, τέλος, ΟΛΟΙ και ΟΛΑ κρίνονται, ΕΝΑ είναι βέβαιο:

Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι με τη στάση τους και την ενότητά τους θα είναι εκείνοι που θα κρίνουν τις εξελίξεις και ο ελληνικός λαός την Κυβέρνηση για τον αυταρχισμό της, τον εκφοβισμό που ασκεί και την επιχειρούμενη διάλυση της Δημόσιας Διοίκησης.

Συνεχίζουμε ενωμένοι έως τη νίκη!

Συνεχίζουμε ενωμένοι έως ότου η Κυβέρνηση πάρει πίσω το νόμο – έκτρωμα!

Από  την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ

Εργολάβοι βουτηγμένοι στην παρανομία και την διαφθορά.




ΣΟΒΑΡΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΑΠΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟΚΑΪΤΕΙΟ
ΠΑΝΑΤΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ & ΟΙΚΙΑΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Γ. Σεπτεμβρίου 48  ΤΗΛ 6974029211 – 6973837993
ΑΘΗΝΑ 19-6-2014
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ   –      ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
                                                                        Συναδέλφισσες-οι, 
Στις 17-6-2014 το σωματείο μας δέχτηκε πληθώρα καταγγελιών από αυταδέλφισσες-ους μέλη μας που εργάζονται στο ΨΝΑ ΔΡΟΜΟΚΑΙΤΕΙΟ με την εταιρεία καθαρισμού JCB.
Συγκεκριμένα υποχρεώνονται από την εταιρεία JCB να υπογράφουν μηνιαίες εξοφλητικές αποδείξεις με παραπάνω ποσά από αυτά που πραγματικά τους καταβάλλει.
Η εταιρεία παρότι είναι υποχρεωμένη να καταβάλλει τους μισθούς μέσω τραπέζης όπως υποχρεώνετε από την σύμβαση έργου εκείνη πληρώνει στο χέρι αφού πρώτα έχει αποσπάσει τις υπογραφές των συναδέλφων.
Μια τακτική καθόλου πρωτόγνωρη για μας.
Οι αναφορές των καταγγελιών δεν σταματούν εδώ και δεν αφορούν μόνο την JCB αφορούν  την δεύτερη εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο και έχει αναλάβει τον επισιτισμό ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΙΑ Ο.Ε. όπως έχουν καταγραφεί από τα ελεγκτικά όργανα του ΨΝΑ  ΔΡΟΜΟΚΑΪΤΙΟΥ οι οποίες κοινοποιήθηκαν προς τον πρόεδρο και τα μέλη   του Δ.Σ του ΨΝΑ και είναι οι εξής. Μη τήρηση όρων σύμβασης, απλήρωτη εργασία, μαύρη εργασία, ανασφάλιστη εργασία, απόδοση μειωμένου αριθμού ενσήμων, απόδοση απλών ενσήμων αντί βαρέων, εκβιασμό εργαζομένων, έκδοση ετησίων εκκαθαριστικών με παραπάνω ποσά, μη απόδοση δώρων , επιδομάτων, αδειών κ. λ. π.
Όπως προαναφέραμε οι καταγγελίες έχουν κοινοποιηθεί στην διοίκηση του νοσοκομείου και αντί οι εταιρείες να συμμορφωθούν εκπρόσωποι της εταιρείας JCB ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο και απείλησαν μέλη της επιτροπής ελέγχου του νοσοκομείου με εντελώς τραμπούκικες συμπεριφορές όπου στις 12-6-2014 το σωματείο των μονίμων υπαλλήλων του νοσοκομείου ενημέρωσαν τον εισαγγελέα πρωτοδικών την επιθεώρηση εργασίας και την διοίκηση του νοσοκομείου.
Συναδέλφισσες-οι,
Όλες οι παραπάνω καταγγελίες δεν είναι ένα φαινόμενο που ξαφνικά προέκυψε στον χώρο μας είναι μία πάγια τακτική την οποία συναντάμε σχεδόν σε όλους τους χώρους δουλειάς .
Στην περίπτωση  όμως του ΨΝΑ  παρατηρήσαμε ότι η αμέριστη συμπαράσταση βοήθεια από τους εργαζόμενους του ΨΝΑ οι οποίοι έκαναν την δουλειά τους και ενήργησαν άμεσα ήταν καθοριστική.
Το σωματείο μας έχει ήδη προχωρήσει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για να διασφαλιστούν όλες οι μισθολογικές και ασφαλιστικές απαιτήσεις των συναδέλφων μας.
 Συναδέλφισσες-οι,
Τα ερωτήματα όμως παραμένουν αναπάντητα γιατί η διοίκηση του νοσοκομείου επιμένει να κρατά τις συγκεκριμένες εταιρείες και δεν προχωρά  στην καταγγελία των συμβάσεων βάσει του ν.3863 όπως τροποποιήθηκε το 2013 ο οποίος κάνει σχετική αναφορά για τις καταγγελίες των επιτροπών ελέγχου;
                                                           
                                                                        ΤΟ Δ.Σ ΤΗΣ ΠΕΚΟΠ

Πέμπτη 15 Μαΐου 2014

ΥΠΑΡΧΕΙ ΙΣΑ και για ποιόν τειρβάζει;;


 
 
ΠΡΟΣ  ΤΟΝ ΙΣΑ  ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Αξιότιμοι Κύριοι ,με λύπη μου διαπίστωσα, ότι μετά το νομοσχέδιο για την φορολόγηση και των ιατρών από το πρώτο ευρώ, την σκανδαλώδη αδράνεια του ΙΣΑ.(Δεν συμμετείχε στις κινητοποιήσεις μαζί με τις άλλες ομάδες επαγγελματιών, λογιστές κλπ.. ούτε σε καμία διαπραγματευτική επιτροπή )

Ερωτώ πως είναι δυνατόν να φορολογηθεί ,ένας ιατρός συμβεβλημένος με τον ΕΟΠΥΥ και έχει ήδη κόψει τιμολόγια για το 2013 ,και  έχει πληρωθεί μέχρι τον Αύγουστο του 2013 , ..να φορολογηθεί για όλο το ποσό ενώ από τους υπόλοιπους μήνες που δεν έχει εισπράξει ούτε ένα ευρώ, αλλά αντίθετα θα επιστρέψει το 70% από αυτά που δικαιούται μετά το περίφημο clow back!!. Για το οποίο μαζί με το rebate θα πληρώσει φόρο!! Δηλαδή αυτό αποτελεί τον ορισμό της αδικίας και της άνισης μεταχείρισης σε σχέση με το σύνταγμα  .!!

Αν συνεχίσετε, σαν ΙΣΑ   την ίδια τακτική ,είναι βέβαιη η εξαφάνιση του ιατρού και του ιατρείου και η δωρεά τους σε μεγάλα οικονομικά συμφέροντα στο χώρο της υγείας, που άλλωστε είναι αυτοί που καθορίζουν σήμερα και έχουν δημιουργήσει  τον ΕΟΠΥ, ΠΕΔΙ ΕΣΥ κλπ..

Ελπίζω, έστω και την τελευταία αυτή στιγμή να μπορέσετε να λογικευθείτε, να κάνετε δυναμική παρέμβαση στον υπουργείο υγείας και οικονομικών.

Σταυρος Δημητρακόπουλος  Φυσίατρος  Ανδρούτσου 22, 16341 Αθήνα

Σάββατο 3 Μαΐου 2014

Υπάρχουν συνθήκες "γαλέρας" στο ΠΕΔΥ


 

Προς  Υπουργό Υγείας κ. Α. Γεωργιάδη

Θέμα : Πρόσφατη εφαρμογή 8ώρου συνεχούς ωραρίου σε γιατρούς ιατρείων της Π.Φ.Υ.

 
Κύριε Υπουργέ,

 
Πρό μηνός και πλέον περίπου, επιβλήθηκε με εγκύκλιο του υφυπουργού κ. Α. Μπέζα 8ωρη υποχρεωτική συνεχόμενη εργασία σε γιατρούς ειδικευμένους 45-67 ετών, που εξετάζουν ασθενείς στα ιατρεία ΠΕΔΥ, γεγονός που δεν έχει κανένα προηγούμενο εφαρμογής έως τώρα, αλλά και καμία επιστημονική λογική, ενώ αντίθετα πέραν όλων των άλλων εγκυμονεί και κινδύνους διάπραξης ιατρικών λαθών λόγω της υπερβολικής κόπωσης.

Στο ΕΣΥ, το ωράριο των γιατρών Επιμελητών και Διευθυντών είναι επτά ( 7 ) ώρες, αλλά  δεν εξετάζουν ασθενείς στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία στο ΕΣΥ  επί επτά ώρες. Οι γιατροί  του ΕΣΥ εξετάζουν ασθενείς  στα εξωτερικά  ιατρεία για 4 με 5 ώρες και με την βοήθεια  γραμματέων και νοσηλευτών ( -τριών). Οι ιατροί του ΠΕΔΥ  μόνοι τους χωρίς τη βοήθεια γραμματέων και  νοσηλευτικού προσωπικού, δεν είναι δυνατόν βέβαια να εξετάζουν συνεχόμενα ασθενείς  για περισσότερο από πέντε ώρες και ταυτόχρονα να εκτελούν ηλεκτρ. συνταγογραφία & παραπεμπτικογραφία, αφού  λόγω κόπωσης  θα υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για ιατρικά σφάλματα. Διεθνώς, οι  ειδικευμένοι γιατροί δεν εξετάζουν συνεχόμενα ασθενείς για περισσότερο από πέντε περίπου ώρες.

Εξάλλου, πέραν της επιστημονικής λογικής, από το νόμο προβλέπονται  και  ειδικά ωράρια εργασίας. Υπάρχουν πολλές κατηγορίες υπαλλήλων που έχουν ωράριο μικρότερο των οκτώ ωρών και μεγαλύτερο των τεσσάρων ωρών και θεωρούνται ότι εργάζονται  σε πλήρες ωράριο, όπως  οι τεχνολόγοι και οι νοσηλευτές  των  ακτινολογικών εργαστηρίων, οι βοηθοί Μικροβιολογικών Εργαστηρίων, καθώς και   οι εργαζόμενοι  σε αιμοδυναμικά τμήματα  που  το πλήρες ωράριό τους είναι  6 ½  ώρες (βλ. ΦΕΚ  Β 768/ 1992) κτλ.

Γενικά πλήρη ασφάλιση  κατά το εργατικό δίκαιο δικαιούται  ο εργαζόμενος  σε  εργασία στην οποία  ο εργαζόμενος απασχολείται  τουλάχιστον τέσσερις ώρες (βλ. π.χ. Διοικ. Πρωτ. Χαλκίδας 232/2012 στηριχθείσα στο αρ. 39 του ν. 1892/1990, δημ. σε asfalisinet.gr) Επομένως  οι ιατροί  στο ΠΕΔΥ  μπορούν να εργάζονται  σε πλήρες ωράριο με αριθμό ωρών  μικρότερο από οκτώ ( 8 ), λόγω των ειδικών συνθηκών της εργασίας τους. Ο νόμος για το ΠΕΔΥ  ΔΕΝ αναφέρει τον αριθμό των ωρών του ωραρίου των γιατρών στο ΠΕΔΥ. 

Οι  γιατροί  πριν την μετάταξή τους στο ΠΕΔΥ  πληρωνόντουσαν από τον ΕΟΠΥΥ  για 27 ώρες εργασίες την εβδομάδα ( 5 ώρες την Παρασκευή  και 5 ½ ώρες τις λοιπές ημέρες της εβδομάδας ) και είχαν δικαίωμα  άσκησης ελευθέρου επαγγέλματος για να συμπληρώνουν το εισόδημά τους. Δεν είναι  νόμιμο, ενώ θα   πληρώνονται με τις ίδιες αποδοχές όπως και πριν, να ζητείται  να εργάζονται περισσότερες ώρες  χωρίς να τις πληρώνονται, και ενώ μάλιστα δεν μπορούν να συμπληρώσουν το εισόδημά τους με άλλη απασχόληση. Αυτό είναι παραβίαση του άρθρου 22 του Συντάγματος, το οποίο ορίζει ίση αμοιβή για ίση εργασία.

Παρακαλούμε για λόγους απλής επιστημονικής λογικής, αλλά και κρατούσης πρακτικής επί δεκαετίες και προς αποφυγή κατάρρευσης του συστήματος από εξάντληση των γιατρών, να επαναφέρετε το ωράριο στην προηγούμενη κατάσταση, διαφορετικά θα προσφύγουμε άμεσα στα Δικαστήρια.

 

Ο Πρόεδρος                                                                                                     Ο Γεν. Γραμματέας

Αθ. Αποστολόπουλος                                                                                      Σ. Παρασκευόπουλος

Σάββατο 19 Απριλίου 2014

Οι επιπτώσεις των μνημονιακών πολιτικών και η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ

Οι επιπτώσεις των μνημονιακών πολιτικών και η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ

Αρθρο του Γιάννη Μπασκόζου


Οι επιπτώσεις των μνημονιακών πολιτικών και η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ
Oι καταστροφικές μνημονιακές πολιτικές έχουν ως αποτέλεσμα τη μεγάλη ελάττωση του ΑΕΠ, την αύξηση του χρέους και τη φτωχοποίηση της κοινωνίας. Την ίδια στιγμή που η κοινωνία χρειάζεται περισσότερο από ποτέ την ενίσχυση των δημόσιων κοινωνικών δομών, οι μνημονιακές πολιτικές συνδέουν τις δαπάνες υγείας με υποχρεωτικά χαμηλά ποσοστά επί του καταρρέοντος ΑΕΠ, γεγονός που οδηγεί σε οικονομική κατάρρευση τις δημόσιες δομές υγείας-πρόνοιας. Σε πρόσφατη έκθεση της ΟΚΕ (Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής) αναφέρεται ότι το 34.6% των πολιτών στη χώρα βρίσκεται αντιμέτωπο με τον κίνδυνο της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού.
Πόση σχέση έχει αυτή η ζοφερή πραγματικότητα με το κυβερνητικό success story για το τέλος του Μνημονίου και την ανάπτυξη που έρχεται; Πίσω από τις θριαμβολογίες περί πρωτογενούς πλεονάσματος κρύβεται η δραστική περικοπή των λειτουργικών δαπανών των δημόσιων νοσοκομείων, οι απλήρωτες εφημερίες και υπερωρίες του προσωπικού, η κατάρρευση του ΕΟΠΥΥ, το υποστελεχωμένο και ανεπαρκές ΠΕΔΥ, οι απολύσεις και οι διαθεσιμότητες, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τους παρόχους υπηρεσιών υγείας και τους προμηθευτές, το «κούρεμα» των χρεών του ΕΟΠΥΥ μέσω του rebate και του claw back, η μετακύλιση μεγάλου μέρους της δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης στους ασθενείς.
Η λιτότητα και οι περικοπές δημόσιων δαπανών μαζί με την ιδιωτικοποίηση της περίθαλψης δημιουργούν ένα «μείγμα» πολιτικής που «παράγει» υποβαθμισμένες υπηρεσίες, ακάλυπτες ανάγκες, επιδείνωση του επιπέδου υγείας του πληθυσμού, ανισότητα, αποκλεισμό, ανασφάλεια και αναξιοπρέπεια.

H βασική προτεραιότητα
Για τον ΣΥΡΙΖΑ το μείζον πολιτικό αίτημα σήμερα είναι η άμεση ανακούφιση της κοινωνίας που δοκιμάζεται σκληρά. Και η πρώτιστη πολιτική προτεραιότητα στην Υγεία είναι η δραστική αντιμετώπιση της υγειονομικής φτώχειας και η πλήρης (ιατρική, εργαστηριακή, φαρμακευτική, νοσηλευτική) και δωρεάν κάλυψη των ανασφάλιστων.
Απαιτείται η κατάργηση του εισιτηρίου των 5 ευρώ στα νοσοκομεία και ΚΥ, καθώς και η επανεξέταση της συμμετοχής των ασθενών στη φαρμακευτική δαπάνη, που σήμερα, παρά τις θριαμβολογίες του υπουργού Υγείας για μείωση των τιμών στα φάρμακα, βαίνει αυξανόμενη και επιβαρύνει δυσανάλογα τους φτωχούς και αδύναμους. Είναι απαραίτητο να επανέλθουν άμεσα στη μηδενική συμμετοχή όλοι οι χρονίως πάσχοντες και τα ΑμεΑ και να μειωθεί το ποσοστό συμμετοχής σε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες ασθενών, να καταργηθεί το 1 ευρώ ανά συνταγή. Επίσης πρέπει να διασφαλιστεί η δωρεάν εμβολιαστική κάλυψη του παιδικού πληθυσμού που σήμερα δεν υπάρχει, με ορατό τον κίνδυνο αναζωπύρωσης «ξεχασμένων» λοιμώξεων, καθώς και ο δωρεάν προγεννητικός έλεγχος των εγκύων γυναικών, που η έλλειψή του έχει αρχίσει να αυξάνει τους δείκτες περιγεννητικής και βρεφικής θνησιμότητας στη χώρα.


Για να ανταποκριθεί το Σύστημα Υγείας σ' αυτόν τον πολιτικό στόχο, ο ΣΥΡΙΖΑ θέτει σε δημόσια διαβούλευση το δικό του εναλλακτικό σχέδιο για την ΠΦΥ και το ΕΣΥ, οι βασικοί άξονες του οποίου είναι:
1 Η στήριξη και αναβάθμιση του ΕΣΥ, των δημόσιων δομών Ψυχικής Υγείας και αντιμετώπισης των εξαρτήσεων. Σε περίοδο αυξημένης ανάγκης και ζήτησης δημόσιων υπηρεσιών δεν περισσεύει ούτε δομή, ούτε γιατρός, ούτε προσωπικό, αλλά αντίθετα απαιτείται στοχευμένη ενίσχυση με πόρους και ανθρώπινο δυναμικό του Συστήματος και αναβάθμιση των υποδομών και των υπηρεσιών του, έτσι ώστε η πρόσβαση όλων να είναι ισότιμη και η αποτελεσματικότητα διασφαλισμένη.

2 Ο στρατηγικός στόχος είναι ένα καθολικό, δημόσιο, ποιοτικό και δωρεάν Σύστημα Υγείας, με βασικό πυλώνα του την ΠΦΥ, ΚΥ αστικού Τύπου 24ωρης λειτουργίας ενταγμένα στο ΕΣΥ, με οικογενειακούς γιατρούς αλλά και γιατρούς ειδικοτήτων, με έμφαση στην πρωτογενή πρόληψη, στην ολιστική προσέγγιση της Υγείας και στη διατομεακή παρέμβαση στους «ανθυγιεινούς» παράγοντες του κοινωνικού περιβάλλοντος που πολλαπλασιάζονται καθημερινά (ανεργία, εργασιακή ανασφάλεια, ανεπαρκής διατροφή και θέρμανση, ελλιπής κοινωνική φροντίδα ευάλωτων ομάδων, ψυχικό stress, οικολογική καταστροφή και υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων ). Γιατί, όσο και να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες υγείας, αν επιδεινώνονται οι κοινωνικές συνθήκες και οι όροι ζωής των ανθρώπων, η σωματική και ψυχική υγεία τους θα υπονομεύεται.
3 Η ανασυγκρότηση του ΕΣΥ και της ΠΦΥ πρέπει να στηριχθεί σε έναν αξιόπιστο Χάρτη επιδημιολογικά τεκμηριωμένων υγειονομικών αναγκών του πληθυσμού, με βάση τον οποίο θα γίνει η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση όλων των ανθρώπινων και υλικών πόρων του Συστήματος. Ο δημοκρατικός προγραμματισμός των υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας, σε συνδυασμό με αυστηρούς μηχανισμούς ελέγχου της συνολικής κοινωνικής και υγειονομικής αποδοτικότητας του συστήματος, ο αυστηρός έλεγχος και η από μηδενική βάση εξέταση των συμβάσεων με τον ιδιωτικό τομέα, θα εξοικονομήσει πόρους και θα διασφαλίσει την επιβίωση και την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας περίθαλψης.
4 Η αναδιοργάνωση του συστήματος προμηθειών στο ΕΣΥ και η αναβαθμισμένη δημόσια παρέμβαση στον χώρο του φαρμάκου (αναβάθμιση ΕΟΦ-ΙΦΕΤ, Εθνική Φαρμακαποθήκη και Αποθήκη Υγειονομικού Υλικού -Αναλωσίμων), καθώς και η ένταξη της εγχώριας φαρμακοβιομηχανίας στο σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας με ποιοτικό έλεγχο και διαφανές σύστημα τιμολόγησης.
5 Ο αξιόπιστος έλεγχος στον τομέα της συνταγογράφησης, της παραγγελίας εξετάσεων και της νοσοκομειακής περίθαλψης. Είναι αυτονόητο ότι δεν μπορεί να γίνεται ανεκτή η συναλλαγή, η προκλητή ζήτηση και η σπατάλη και ότι η διαφθορά στο Σύστημα Υγείας και η εκμετάλλευση του ασθενή αποτελεί κοινωνικό έγκλημα που δεν μπορεί να έχει την παραμικρή κοινωνική ή πολιτική ανοχή.

Στο εύλογο ερώτημα «πού θα βρεθούν τα λεφτά» απαντούμε ότι η εξασφάλιση επαρκών πόρων για τη στήριξη της δημόσιας περίθαλψης προϋποθέτει κατ' αρχήν την υλοποίηση της βασικής πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ: ακύρωση του Μνημονίου και επαναδιαπραγμάτευση της δανειακής σύμβασης στα πλαίσια συνολικής ευρωπαϊκής ρύθμισης για το χρέος, με διαγραφή μεγάλου μέρους του και αποπληρωμή με ρήτρα ανάπτυξης. Δεν γίνεται να πληρώνουμε τόκους και χρεολύσια για ένα μη βιώσιμο χρέος, την ώρα που καταρρέουν τα νοσοκομεία και χιλιάδες συμπολίτες μας δεν μπορούν -επειδή δεν έχουν ασφάλιση και χρήματα - να κάνουν εξετάσεις, να πάρουν τα φάρμακά τους και να νοσηλευτούν όταν υπάρχει ανάγκη. Αυτό που πρέπει να συμφωνήσουμε είναι ότι η υγεία χρειάζεται εγγυημένη χρηματοδότηση που, σε συνθήκες ανεργίας και «μαύρης» εργασίας, μπορεί να εξασφαλιστεί κυρίως από τη γενική φορολογία και την αναδιανομή του πλούτου και όχι από το χρεοκοπημένο σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης ή τα κονδύλια του ΕΣΠΑ.
O Γιάννης Μπασκόζος είναι μέλος ΠΓ ΣΥΡΙΖΑ, υπεύθυνος τομέα Υγείας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ 19-4-2014 ΣΤΟ ΕΘΝΟΣ

Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

ή ΕΜΕΙΣ ή ΑΥΤΟΙ

 
 
 ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 30/3 ΣΤΙΣ 18:30, ΗΜΕΡΑ ΨΗΦΙΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
 
ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ!!
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 30/3 ΣΤΙΣ 18:30,
ΗΜΕΡΑ ΨΗΦΙΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΛΑΥΘΜΩΝΟΣ 01/04 ΣΤΙΣ 18:00,
 ΗΜΕΡΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ECOFIN
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ-«ΕΚΤΡΩΜΑ» ΠΟΥ ΚΟΡΥΦΩΝΕΙ
ΤΗΝ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ Ε.Ε. ΠΟΥ ΦΕΡΝΟΥΝ ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ!
ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΣΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ!
Χωρίς να κρατά πλέον κανένα πρόσχημα, η μνημονιακή κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ με το πολυνομοσχέδιο-«έκτρωμα» και με «εξπρές» διαδικασίες που εξευτελίζουν το κοινοβούλιο και τη δημοκρατία κορυφώνει την επίθεσή της ενάντια στα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων.
Με το εν λόγω πολυνομοσχέδιο η κυβέρνηση «σφαγιάζει» -μεταξύ πολλών άλλων- μισθούς, συντάξεις, ασφαλιστικά ταμεία και εργασιακά δικαιώματα, καθώς προωθεί: την απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα, τη μείωση των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών, που θα επιφέρει το τελειωτικό χτύπημα στα Ταμεία, τη ραγδαία μείωση των επικουρικών συντάξεων, την επέκταση του καθεστώτος ενοικίασης εργαζομένων, την κατάργηση τριετιών…. Ο κατάλογος της νεοφιλελεύθερης βαρβαρότητας και των κυβερνητικών απορρυθμίσεων μοιάζει να μην έχει τέλος, καθώς αποτελεί στρατηγική επιλογή των δανειστών-«τοκογλύφων» της χώρας και των ντόπιων ολιγαρχών η πλήρης ισοπέδωση των δικαιωμάτων των εργαζομένων και η μετατροπή ολόκληρης της χώρας σε «ειδική οικονομική ζώνη», προκειμένου να εκτιναχτεί η κερδοφορία των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων και των πολυεθνικών ομίλων.
Οι πολιτικές αυτές που εφαρμόζονται στη χώρα μας από την συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου και εκπορεύονται από την Ε.Ε, καταστρέφουν τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων που οργανώνουν την αντίστασή τους διεκδικώντας το δικαίωμά τους στη ζωή και στην αξιοπρέπεια! Οι μεγάλες κινητοποιήσεις στην Μαδρίτη δείχνουν το δρόμο και μας γεμίζουν ελπίδα, αισιοδοξία και αποφασιστικότητα!
Απέναντι στις επιλογές του κεφαλαίου η μόνη επιλογή του κόσμου της εργασίας είναι η αντίσταση και η αντεπίθεση!
Αντεπίθεση μέχρι την τελική νίκη σε Ελλάδα και Ευρώπη!
Ήρθε η ώρα να τους ανατρέψουμε!
Ή ΕΜΕΙΣ Ή ΑΥΤΟΙ!
 




cropped-syriza1.jpg

 



 
 

Κυριακή 9 Μαρτίου 2014

ΟΙ ΣΚΙΕΣ Μας ΕΧΟΥΝ ΦΩΣ


Λεονάρντο Να Βίντσι 1501-16, η Αγία Οικογένεια υπόδειγμα «κιαροσκούρο» εναλλαγών φωτός και σκιάσεων.

 
 

ΟΙ ΣΚΙΕΣ Μας ΕΧΟΥΝ ΦΩΣ

Συνάδελφοι απολυμένοι και διαθέσιμοι

Μετά ένα διαρκή ενωτικό αγώνα πολεμήσαμε για εργασιακές σχέσεις, την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας στη Χώρα μας για να παραμείνουν τα δικαιώματα περίθαλψης στους ασφαλισμένους των ταμείων που χρόνια πληρώνουν και τους στηρίζαμε.

Η Λαίλαπα του Ηρόστρατου με την μορφή νομοσχεδίου συνεπήρε με τις 152 εχθρικές ψήφους ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ότι είχε απομείνει από την αξιοπρέπεια της δουλειάς μας, από την αποτελεσματικότητα της επιστήμης μας. Χωρίς διάθεση για απολογισμό της ήττας , τονισμού των στόχων ή επιτυχίας του μετώπου με τον κόσμο μας έχουμε πολλές σκιές να χαράξουμε για το παρελθόν και πολλά διλήμματα να αποκρυσταλλώσουμε  για το αύριο .

Επειδή ο χώρος εργασίας και ο χώρος κατοικίας επί 19 χρόνια ταυτίζονται καθημερινά βρίσκομαι αντιμέτωπος με το αγωνιώδες ερώτημα των γύρω ενδιαφερομένων: «Πότε ανοίγει το ΙΚΑ;» συμπληρωμένο με αδηφάγα σχόλια για τον Ηρόστρατο της κυβέρνησης Σαμαρά που φροντίζει να εκτίθεται με οίηση στα μάτια των ψηφοφόρων του. Προσπαθώ να γλυκάνω την καταστροφική πολιτική του, χαρακτηρίζοντάς τον δεικτικά ως μεγάλο χορηγό του Σύριζα, ενισχυτή με ψήφους του Τσίπρα γιατί πιά και ο τελευταίος αναλφάβητος, ομογενής, μετανάστης  ή ψυχασθενής ξέρει ποιοι έκλεισαν τον ΕΟΠΥΥ ως πάροχο φτηνής και ανεπαρκούς βέβαια περίθαλψης στη πρωτοβάθμια και όλη την επαρχία. Ξέρουν ότι με αυτούς τους μνημονιακούς γιατριά και φτηνό φάρμακο δεν πρόκειται να ξαναδούν. Τα Πολυϊατρεία του ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ θα λειτουργήσουν με μισό προσωπικό στην Αττική και μηδαμινό στην επαρχία. Πολλές ελλείψεις βλέπω από τώρα Ορθοπαιδικών, Καρδιολόγων, Οφθαλμιάτρων και ΩΡΛ. Οι υπάρχοντες οικογενειακοί γιατροί σε 25 περιοχές πανελλαδικά οι 19 στο λεκανοπέδιο από το 1965 πειραματίζονται τα συστήματα πάνω τους, στην ανθρώπινη αντοχή και την επαγγελματική τους μη εξέλιξη. Τα συνεχή χρηματικά διόδια συμμετοχής που επιβάλουν οι μνημονιακοί υψηλόμισθοι των 10.000 ευρώ μηνιαίως στους ταλαιπωρημένους μας «πελάτες» των 400 ευρώ μηνιαίως ξέρω μόνο ένα τρόπο εκτός τις πηγαίες κατάρες να ισοφαριστούν για να επιβιώσουμε την δύναμη της ψήφου που οσονούπω θέλουν δεν θέλουν θα μας τη δώσουν να εκφραστούμε.

Στους συναδέλφους που μιλώ καθημερινά για τις λεπτομέρειες αυτών που καθορίζουν την τύχη μας θέλω να μην σκύψουν με φόβο από την καθημερινότητα. Το φως της αλήθειας της επιστήμης μας καμιά σκιά μνημονιακή δεν θα μας εμποδίσει να την υπηρετούμε από όποιο μετερίζι και αν βρεθούμε. Διαθεσιμότητα και κινητικότητα, συμπτύξεις χώρων εργασίας και αλλεργία στο Σύνταγμα και τα στοιχειώδη δικαιώματα ξεπληρώνονται όχι με φόβο αλλά με το ίδιο νόμισμα. Θα απολυθούν από εμάς και θα πληρώσουν  στον πολιτικό και ποινικό στίβο τις συνέπειες των πράξεών τους. Τίποτα δεν θάναι όπως παλιά. Για τις ελλείψεις ειδικοτήτων αναφέρθηκα, ουρές αναμονής και μη εξυπηρέτησης σύμφωνα με τα επιστημονικά πρότυπα, αυτοί μας βλέπουν μονο σαν κλειστούς προϋπολογισμούς, σε λίγο ίσως με χρεωστούμενα δεδουλευμένα ή υποσχέσεις που δεν τηρήθηκαν. Δεν είναι πρωτάρης δα ο Ηρόστρατος στη τέχνη του ψεύδους. Να ζαχαρώνει αυτιά με υποσχέσεις που θα θέλαμε να ακούσουμε. Λέγεται ότι τους ομοϊδεάτες του συνδικαλιστές που περιστασιακά έδειξαν πυγμή και κράτησαν 3 μήνες απεργιακό ενωτικό αγώνα πριν αλέκτωρ λαλήσει τους παρέσυρε εκτός ΠΕΔΥ για να αυτοπαραιτηθούν και ήδη αναιρεί όσα φευγαλέα είχε υποσχεθεί για 400 επισκέψεις και ασφάλιση. Είναι βολικό για τον Ηρόστρατο και τα αφεντικά του να τα κάνει θάλασσα στην ΠΦΥ αφού το κύριο μέλημά του είναι ακόμα οι ανθέλληνες εφοπλιστές. Άντε και οι μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες  με τα 10 tb ανά συσκευασία πανάκριβη ελληνική πρωτοτυπία. Να γιατί περιπαιχτικά ως μεγάλο χορηγό του Σύριζα φαντάζομαι αστείες πόζες του Άδωνη ανάμεσα σε Βελουχιώτη και Τσε Γκεβάρα σαν μεγάλο «ευεργέτη» του Τσίπρα δια των έργων του.


 

Οι διαδικασίες μετάταξης προχωρούν στο σύνηθες λοξό ή καρκινικό τρόπο. Το ξεδιάλεγμα των αιτήσεων έχει αποτεθεί σε πολύ λίγους υπαλλήλους. ΟΙ προστατευόμενοι του συστήματος ΥΠΕΔΥΦΚΑ και Επιθεώρηση ΙΚΑ όπως και οι 20 ευμενώς μεταταχθέντες στη Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ φαίνεται να αναλαμβάνουν όλο το βάρος του ελεγκτικού έργου και των ΑΥΕ. Οι μισθοδοσίες με πλήθος αυθαιρεσιών μεταφέρονται στα ΥΠΕ και το κάθε Αστικό κέντρο Υγείας (τα παλιά ΤΜΥ και ΝΜΥ) θα δορυφοροποιούνται σε κάποιο νοσοκομείο. Ήδη τα νοσοκομεία έχουν αυξήσει κατά 20-30% το φόρτο δουλειάς τους από την πρωτοβάθμια. Με το πλαφόν στους ιδιώτες συμβεβλημένους ή μη, ο ασθενής περιφέρεται από γιατρό σε εξωτερικό ιατρείο για να μην εξυπηρετηθεί τουλάχιστον συνταγογραφικά. Ρωτώντας μαθαίνω ότι πλαφόν 8-12.000 ευρώ καταναλώνονται τάχιστα σε ένα τυπικό ιατρείο και οι οικογενειακοί γιατροί με κάτω των 20000 βγαίνουν γρήγορα εκτός μάχης εξυπηρέτησης ασφαλισμένων. Για τις προσδοκίες συμβάσεων και τα χρήματα που διαθέτουν για την υγεία μας αρκεί να αναφερθώ σε υπαρκτά στοιχεία χρηματοδότησης του Ευαγγελισμού με 156 εκατ ευρώ το 2012 που ελαττώθηκαν 96 εκατ το 2013 και 80 εκατ το 2014! Ποια νομή και ποια ελπίδα μπορεί να προκαλούν οι «σωτήρες» της Υγείας επί μνημονίων είτε στον ελευθεροεπαγγελματία, είτε τον νοσοκομειακό είτε τον πλήρη και αποκλειστικού ονείρου Πρωτοβάθμιο ειλικρινά εγώ αδυνατώ να συλλάβω με τέτοια πολιτική. Τόχω ξαναγράψει όταν μας δείχνουν δημόσια λουτρά να ξέρουμε ότι μας οδηγούν σε θαλάμους αερίων.

Οι συνάδελφοι ήδη συζητούν για την απλήρωτη ΔΕΗ, το καθυστερημένο νοίκι, το παιδί που δεν πήγε επαρχία να σπουδάσει. Ούτε φυσικά μακροημερεύουν οι γιατροί που περιστασιακά λειτουργούν πέρα και έξω από τις αρχές του όρκου τους, σε συνθήκες που το 90% της κοινωνίας καταστρέφεται οικονομικά και πρόσβαση σε «επενδυτές» δεν έχουν ούτε οι εξειδικευμένοι στη κινέζικη ιατρική. Τα σενάρια επιτυχίας των Σαμαρά –Βενιζέλου ξέρουμε πιά καλά στο πετσί μας, στη πρώην εργασία μας, στο ανύπαρκτο ΤΣΑΥ μας τι σημαίνουν. Επειδή πολλοί από σας εκτίθενται και στις αυτοδιοικητικές εκλογές καλό είναι να στείλουν στοιχεία ενημερωτικά για να υποστηριχθούν από τον κλάδο.

Δρ Λαμπαδάριος Διονύσης

Γενικός Χειρουργός ΠΕΔΙ ίσως Νέου Κόσμου