Τρίτη 19 Μαρτίου 2013

ΕΡΗΜΩΣΗ ΤΟΥ ΕΟΠΥΥ



ΕΡΗΜΩΣΗ ΤΟΥ ΕΟΠΥΥ - Να προσληφτούν άμεσα οι συμβασιούχοι γιατροί(.)


Η επιχειρούμενη υποβάθμιση-κλείσιμο των δημόσιων δομών του ΕΟΠΥΥ(ΙΚΑ) είναι γεγονός που θα απασχολήσει την κοινωνία τις προσεχείς εβδομάδες. Τους τελευταίους μήνες γίνεται μια υπόγεια προσπάθεια να διαφανεί οτι οι δομές δεν έχουν λόγο ύπαρξης, σαμποτάροντας την πρόσβαση των ασφαλισμένων σε αυτές.

Πολλές μονάδες πληρώνουν υπέρογκα νοίκια όταν δίπλα υπάρχουν κτιριακές εγκαταστάσεις κρατικές ή ιδιοκτησίας του ΙΚΑ. Η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ έχει μεν γνώση αλλά όχι την πολιτική βούληση να μεταφερθούν οι μονάδες σε ιδιόκτητες δομές. Σε πολλές μονάδες δεν έχει αντικατασταθεί το νοσηλευτικό προσωπικό που έχει συνταξιοδοτηθεί με συνέπεια κυρίως στο απογευματινό ωράριο να μην υπάρχει νοσηλευτική κάλυψη κάτι που αποτελεί διεθνή πρωτοτυπία!



Το σχέδιο της αποδυνάμωσης του ΕΟΠΥΥ έρχεται να επιβεβαιώσει και η μείωση του ιατρικού προσωπικού με την άρνηση ανανέωσης των συμβάσεων των συναδέλφων ιατρών με σύμβαση ορισμένου χρόνου. Η προσπάθεια ερήμωσης του πρώην ΙΚΑ είναι το πρώτο βήμα για την εισβολή μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.

Καλούμε την Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ και τον Υπουργό Υγείας να μας δηλώσουν ευθέως τι έχουν σχεδιάσει άμεσα χωρίς υπεκφυγές και μισόλογα. Σε περίπτωση που δηλώσουν οτι οι δομές του ΕΟΠΥΥ θα συνεχίσουν να λειτουργούν, να προβούν άμεσα σε ανανέωση, σε πρώτη φάση, των συμβάσεων των γιατρών. Να οργανώσουν άμεσα το τηλεφωνικό και ηλεκτρονικό σύστημα ραντεβού του ΕΟΠΥΥ, χωρίς την επιβάρυνση των ασφαλισμένων και να στελεχώσουν τις μονάδες με νοσηλευτικό προσωπικό και προσωπικό εργαστηρίων.

Καλούμε τους συναδέλφους σε αγωνιστική ετοιμότητα και τα συνδικαλιστικά όργανα των γιατρών να αντιδράσουν έντονα και αποφασιστικά στην διαφαινόμενη πλήρη απαξίωση των δομών του πρώην ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ.

17-3-13

Γιάννης Μπασκόζος Α' Αντιπρόεδρος ΠΙΣ

Παναγιώτης Ψυχάρης Μέλος ΔΣ ΙΣΑ

Μιχάλης Ψαλτάκος Μέλος ΔΣ ΙΣΠ





Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΤΣΑΥ


Τα κατατεθημένα σας παραπεμπτικά.
                                                                             ΤΣΑΥ

    Συνάδελφοι, δεν έχει γίνει κατανοητό  πόσο σοβαρό είναι αυτό το θέμα και ότι είναι ανάγκη να αντιμετωπισθεί άμεσα. Εξ άλλου έχουμε καθυστερήσει δραματικά να αντιδράσουμε σε ένα νόμο που ισχύει από το 1993 (νόμος Σιούφα) και ο οποίος καθορίζει απαράδεκτα χαμηλές συντάξεις για τους μετά το 1993 συναδέλφους. Πάμε σε δυο κατηγορίες ασφαλισμένων . Οι ασφαλισμένοι προ του 1993 που παίρνουν  σήμερα σύνταξη: ο απλός συνταξιούχος 1288 ευρω το μήνα και 1935 ευρώ  ο μονοσυνταξιούχος. Οι ασφαλισμένοι μετά το 1993 θα παίρνουν από 443 ευρω. Το  ΤΣΑΥ έχει δημιουργήσει 14 κατηγορίες ασφάλισης, με βάσει το ν. Σιούφα, με ποσό εισφορών από 130-580ευρω το μήνα. Ουσιαστικά οι νέοι είναι πραγματικά ανασφάλιστοι ή ασφαλισμένοι στα όρια της φτώχειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αναλογία εργαζομένων προς  συνταξιούχους για το ΤΣΑΥ  είναι 5,2/1,  με βάση βιωσιμότητας το 3,5/1.Παρά το γεγονός λοιπόν ότι το ΤΣΑΥ είναι από τα πιο υγιή οικονομικά ταμεία  οι διορισμένες διοικήσεις το παρουσιάζουν με αβέβαιο μέλλον  

     Από συζητήσεις και επαφές  που κάναμε, με πρωτοβουλία μας το τελευταίο διάστημα και με αφορμή το θέμα των ΟΜΟΛΟΓΩΝ προέκυψαν τα εξής:

-το ΤΣΑΥ  έχει τεράστια προβλήματα οργάνωσης και κακοδιαχείρισης  με αποτέλεσμα να χάνει τεράστιους πόρους από εισφοροδιαφυγή και μη ελεγμένες υποθέσεις. Δεν υπάρχει μηχανοργάνωση. Για τα τελευταία 10-15 χρόνια δεν υπάρχουν ετήσιοι ισολογισμοί!! όπως προβλέπει η νομοθεσία. Άλλωστε το θέμα που δημιουργήθηκε στο Βόλο είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα έλλειψης οποιασδήποτε οργάνωσης και ανευθυνότητας από το ΤΣΑΥ. Χάθηκαν τα χρήματα, κανείς δεν τα έψαχνε επί χρόνια, οι ΕΔΕ  έβγαλαν ότι δεν έχουν ευθύνη οι υπάλληλοι του ΤΣΑΥ και την ψάχνουν στους 3 προέδρους των τοπικών συλλόγων!!.

-από την συναντήσεις ΠΙΣ και ΕΙΝΑΠ με τον πρόεδρο του ΤΣΑΥ κ. Κωστάκη μάθαμε ότι  και το ΤΣΑΥ έχει αγοράσει ομόλογα ύψους 300.000.000 ευρώ, την ίδια στιγμή που με πρόταση Τσιτουρίδη πούλησε τα δικαιώματα Εθνικής και έτσι  χάσαμε μέσα σε 6μηνες τεράστια ποσά   από την μη συμμετοχή στην αύξηση  του μετοχικού κεφαλαίου  της ( έχει 2.5 εκ. μετοχές της ΕΘΝΙΚΗΣ). Αυτό  συνέχισε  τα σκάνδαλα των προηγουμένων κυβερνήσεων  με το χρηματιστήριο όταν στηρίζοντας συγκεκριμένες μετοχές χάθηκαν  μεγάλα ποσά του ταμείου.  Δυστυχώς το ΤΣΑΥ  έχει μεγάλα ποσά σε χρήματα και μετοχές  και όχι σε ακίνητα. Από την άλλη τα κτίρια που νοικιάζονται υποτιμολογούνται. Δεν έχει αποδοθεί ο κοινωνικός πόρος της  τριμερούς χρηματοδότησης και δεν έχει επιστραφεί ο ΛΑΦΚΑ  που αποδόθηκε από το   ΤΣΑΥ τα προηγούμενα  χρόνια . Συγκεκριμένα  η κατάσταση  στα αποθεματικά είναι η ακόλουθη, σύμφωνα  με τον πρόεδρο του ΤΣΑΥ  και  που από τρίτους μάθαμε.

Χρήματα   430.000.000

Μετοχές    400.000.000

Ομόλογα   366.000.000
 
 

Κτίρια: το μέγαρο ΤΣΑΥ, Σταδίου 29, που στεγάζεται το υπουργείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων  με χαμηλό ενοίκιο, το κτίριο δίπλα στη ΓΑΔΑ που παραμένει αναξιοποίητο και θερμή πηγή με 20στρ. οικόπεδο στη Θέρμη Λέσβου.

   Παραμένει  μεγάλη η εισφοροδιαφυγή  στο ταμείο από τον ιδιωτικό τομέα. Μέχρι σήμερα δεν υφίσταται μητρώο εργοδοτών .Οι ιδιωτικές εταιρείες  υγείας έχουν να ελεγχθούν από 1993 (μόνο για μια , ΄΄ΥΓΕΙΑ΄΄,  υπάρχει δικαστική απόφαση για χρέος 3 εκατ. ευρώ ) .Υπολογιζόμενο   κόστος εισφοροδιαφυγής , κατά τον πρόεδρο του ΤΣΑΥ, πάνω από 1,5 δις  ευρώ  .Οι υπάλληλοι για τον έλεγχο των εταιρειών υγείας δεν ξεπερνούν τους 3 .Εκκρεμούν 49.300   αιτήσεις   για εκκαθάριση. Τα κενά στη στελέχωση του ταμείου είναι τεράστια και δεν προβλέπεται διαδικασία συμπλήρωσης άμεσα.

                      Εμείς φέραμε  θέμα ΤΣΑΥ στο ΔΣ  του ΠΦΣ, στις 20/9/06.  Ζητήσαμε να έρθει ο εκπρόσωπος του ΠΦΣ στο ΤΣΑΥ στο επόμενο ΔΣ για να ενημερωθούμε. Τελικά ήρθε στο μεθεπόμενο , στις 27/11/06 όπου έγινε συζήτηση . Εμείς προτείναμε και έγινε αποδεκτό να έλθουμε σε συνεννόηση  και συντονισμό με τους άλλους Πανελλήνιους: Γιατρών, Οδοντ/ρων, Κτην/ρων και ΠΕΦ και από κοινού να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα και ενημέρωση του κλάδου.  Φυσικά και δεν έγινε τίποτα! Στο ΔΣ στις 17/01/07 τους ενημερώσαμε ότι έγινε επαφή ΔΣ Π.Ι.Σ με Τσιτουρίδη για το ΤΣΑΥ και  ξαναποφασίσαμε το ίδιο , κοινή συνεδρίαση των ΔΣ των Π. συλλόγων. Εμείς και άλλοι συνάδελφοι προτείναμε τα αυτονόητα: όχι διάκριση των συνταξιούχων σε 2 κατηγορίες, ενιαία και ανώτατη σύνταξη για όλους. Εκλεγμένη διοίκηση και αυτοδιαχείριση  στο ΤΣΑΥ από τους ασφαλισμένους του, εν ενεργεία και συνταξιούχους. Δημοκρατία και διαφάνεια σε όλους τους τομείς και κυρίως στα οικονομικά. Δημόσιος απολογισμός, λογοδοσία και κοινωνικός έλεγχος στους ασφαλισμένους και όχι στον εκάστοτε υπουργό. Μηχανοργάνωση και αποκέντρωση, απαίτηση είσπραξης από το ΤΣΑΥ ΟΛΩΝ των χρεών προς αυτό από ιδιωτικές  κλινικές αλλά και το δημόσιο κλπ. Επιπλέον απαιτείται μια έγκυρη αναλογιστική μελέτη για το μέλλον του ασφαλιστικού μας ταμείου. Τα ίδια αποφάσισε και η ΓΣ του ΠΦΣ στις 03/03/07.Τα ίδια ξαναποφάσισε το ΔΣ του ΠΦΣ στις 25/04/07 στο Βόλο. Επίσης αποφασίσαμε  περιφερειακές συσκέψεις (Θεσ/κη, Λάρισα, Αθήνα, Πάτρα , Κρήτη, Καβάλα κλπ) για ενημέρωση ( η ΓΣ του  Φ ΣΑ αποφάσισε ειδική  ΓΣ   άμεσα με μόνο θέμα το ΤΣΑΥ) και να αναθέσουμε στο ΙΝΕ/ΓΣΕΕ την σύνταξη αναλογιστικής μελέτης για το μέλλον του ΤΣΑΥ . Αυτά αν δεν γίνουν και σε συντονισμό με γιατρούς,  οδοντιάτρους και κτηνιάτρους  δεν θα έχουν σημαντικό αποτέλεσμα. ΑΝ!!! γίνουν κάποτε.

                  Eν τω μεταξύ προέκυψε ότι το ΤΣΑΥ είναι αναμεμιγμένο στο ΄΄κόλπο΄΄ με τα ΄΄δομημένα΄΄  με 55 εκ. ευρώ και μάλιστα υπάρχει καταγγελία, ακούστηκε και στη Βουλή, για πλαστό πρακτικό του ΔΣ του ΤΣΑΥ. Τον τελευταίο χρόνο πρέπει από τα ΄΄δομημένα΄΄ και άλλες ενέργειες να έχει χάσει πολλά εκατ. ευρώ  και έχει υπερβεί κατά 50% το όριο του νόμου για τέτοιες επενδύσεις.

                   Ψηφίστηκε δε στη Βουλή, στις 19/04/07 με ειδική τροπολογία που είχε εξαγγείλει ο υπουργός μετά το Πάσχα, ο τρόπος επιλογής των διοικήσεων στα Ταμεία. Πήραν αιρετή διοίκηση ΕΔΟΕΑΠ, ΤΣΜΕΔΕ  και ΟΑΕΕ που κινητοποιήθηκαν και ήταν στη Βουλή. Οι δικοί μας δήλωσαν ότι δεν το... ήξεραν. Χάθηκε μια ευκαιρία, αλλά δείχνει και τον τρόπο λειτουργίας του ΠΦΣ.

                         Συνάδελφοι , κάθε μέρα αναδεικνύονται οι τεράστιες κυβερνητικές ευθύνες για την καταλήστευση των Ταμείων. Με τα ¨δομημένα¨ ομόλογα στήθηκε ένα ΄΄κόλπο΄΄ μέσω του οποίου η κυβέρνηση εξασφάλισε φθηνά δάνεια και οι επιτήδειοι μεσάζοντες μίζες  εκατ. ευρώ. Για να δούμε τι ακριβώς έχει γίνει στο ΤΣΑΥ και στα άλλα Ταμεία , πρέπει να γίνει έρευνα σε βάθος και μάλλον μόνο από εξεταστική επιτροπή της Βουλής θα το μάθουμε. Η ζημιά πρέπει να κοστολογηθεί και να επιστραφεί στο ταμείο μας όπως και παλαιότερες ζημιές, χρηματιστήριο, άτοκη χρηματοδότηση στο κράτος κλπ Να αποδοθούν οι όποιες ευθύνες αστικές και ποινικές. Να διαμορφωθεί νέο θεσμικό πλαίσιο που θα εξασφαλίζει τα αποθεματικά των Ταμείων με σταθερή και εγγυημένη απόδοση.   Και βέβαια η στήριξη του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα της ασφάλισης απέναντι στη ραγδαία ανάπτυξη των ιδιωτικών εταιρειών. Θυμίζουμε ότι φέτος και για πρώτη φορά πρωθυπουργός παρευρέθη στο ετήσιο συνέδριο των ασφαλιστικών εταιρειών. Όπως θυμίζουμε ότι πρόσφατα είχαμε μείωση κατά 30-40%  στις συντάξεις του ΤΕΒΕ.
 
 

         Συνάδελφοι, αν μείνουμε απλώς μόνο στις αποφάσεις ως συνήθως, αν δεν υπάρξει κινητοποίηση για το θέμα ΤΣΑΥ απ’ όλους τους υγειονομικούς και δεν επιβάλουμε την αυτοτέλεια του, με αιρετή διοίκηση και κοινωνικό έλεγχο, δεν θα έρθουν καλύτερες μέρες . Και πρέπει να δουλέψουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Η πρόταση μας για κινητοποίηση στις 15/05/07 μαζί με άλλους φορείς για τα ΄΄ομόλογα΄΄ στηρίχθηκε μόνο από τον Γιάννη Καβαλάρη.

- Να   μελετήσουμε άμεσα , το θεσμό των  Επαγγελματικών Ταμείων προς το συμφέρον όλων των υγειονομικών και ιδιαίτερα των νέων  και την αναβάθμιση του ΚΑΕΦ.

 

             ΥΓ. Το ΤΕΑΥΦΕ, που μας αφορά έμμεσα, έχει επενδύσει,  με δικομματική συναίνεση,  το 60% !! των αποθεματικών του, εκ των οποίων  55 εκ. ευρώ σε ΄΄δομημένα΄΄ ομόλογα.                 

                       ΜΑΗΣ   2007

   

                         ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ- -ΠΙΣΤΟΦΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ--ΡΟΥΣΣΟΣ ΝΙΚΗΤΑΣ,  ΜΕΛΗ ΔΣ του ΠΦΣ

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Η ΑΓΟΡΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΟΠΥΥ



Η  ΑΓΟΡΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΟΠΥΥ 

             Ο θάνατος του Δημόσιου Συστήματος Υγείας θα επιφέρει και τον θάνατο του ιδιώτη γιατρού.

 
Δεν θα διαφωνούσε κανείς αν το ζητούμενο ήταν ένα Υγιές Ενιαίο Σύστημα Υγείας με ισότιμη πρόσβαση στις υπηρεσίες όλων των πολιτών. Θεωρητικά η ίδρυση του ΕΟΠΥΥ θα ήταν ιδανική σε ένα κράτος δικαίου μακριά από πολιτικές  και δημοσιονομικές σκοπιμότητες μνημονιακού τύπου. Οτιδήποτε όμως θεσμοθετείται έχει και ένα αντίβαρο σήμερα. Ποιός ο ρόλος του ενιαίου συστήματος σε ένα ξαχαρβαλωμένο κράτος πρόνοιας; Ο ρόλος του -και αυτό ήταν σαφές από την πρώτη μέρα- ήταν η βίαιη περικοπή των δημόσιων δαπανών στο υποδιπλάσιο των πραγματικών αναγκών. Αυτό υλοποιήθηκε με την απλήρωτη εργασία των ιδιωτών γιατρών, με τις περικοπές σε μισθούς γιατρών του ΕΟΠΥΥ (πρώην ΙΚΑ) και με τις μειωμένες παροχές στους ασφαλισμένους. Υλοποιείται καθημερινά με την κατάργηση του 184 και την αδρή πληρωμή για κλείσιμο ραντεβού από ιδιωτικές εταιρίες, με τη συμμετοχή του ασφαλισμένου στις εξετάσεις κλπ. Υλοποιείται με την άρνηση πολλών ασφαλισμένων να αναζητήσουν υπηρεσίες υγείας για καθημερινά προβλήματα λόγω της αυξημένης συμμετοχής σε εξετάσεις και φάρμακα και λόγω μιας ψυχικής φόρτισης στο περιβάλλον τους, έχοντας να αντιμετωπίσουν  πρώτα την ανεργία, την φτώχεια, τη δυστυχία στην οικογένεια τους. Τα καθημερινά προβλήματα υγείας και η πρόληψη έρχονται σε δεύτερη μοίρα.

 Οι σταθερές δημόσιες δομές του πρωτοβάθμιου συστήματος-πρώην ΙΚΑ είναι σε μεγάλο βαθμό το σημείο αναφοράς για τον ασφαλισμένο. Παρά την εντατικοποίηση στην εργασία και τα δεκάλεπτα ραντεβού ο ασφαλισμένος εξυπηρετείται κυρίως λόγω της φιλότιμης προσπάθειας του υγειονομικού προσωπικού.

 Σε κάθε «κρίση» το ισχύον σύστημα  επιλέγει αρχικά τη μείωση της δαπάνης. Αυτό θα ήταν θεμιτό και λογικό σε ένα σύστημα που θα κατέγραφε τις ανάγκες. Εδώ όμως βρισκόμαστε μπροστά στην οριζόντια τυφλή περικοπή που έχει συνέπειες άμεσα στην υγεία. Είναι γνωστό ότι, όπου το ΔΝΤ «έσωζε» χώρες το προσδόκιμο επιβίωσης μειωνόταν κατά 6-7 χρόνια. Ασθένειες ξεχασμένες επανεμφανίστηκαν και μεγάλες ομάδες ασθενών δεν είχαν πρόσβαση σε στοιχειώδη υγειονομική φροντίδα.
 
 

 Στην χώρα μας η ιστορία αυτή τείνει να πάει παραπέρα, με την νεοφιλελεύθερη άποψη της αγοράς υπηρεσιών υγείας. Είναι η προσπάθεια εφαρμογής ενός δόγματος που έχει αποτύχει, όπου και να έγινε προσπάθεια υλοποίησης του. Το δόγμα της πλήρους απουσίας του κράτους με την ιδιωτικοποίηση των πάντων. Τι επιχειρείται λοιπόν  κυρίως από την τρικομματική συγκυβέρνηση; Η με πάθος προσπάθεια να πείσει ότι πρέπει να καταργηθεί η όποια δημόσια δομή πρωτοβάθμιας φροντίδας και να θεσμοθετηθεί η αγορά υπηρεσιών από ιδιώτες. Η άποψη αυτή βρίσκει συμμάχους και ανάμεσα σε συνδικαλιστές γιατρούς, όχι άμεσα αλλά με την άποψη οτι «κανένας γιατρός δεν πρέπει να προσχωρήσει στον ΕΟΠΥΥ, συμπεριλαμβάνοντας και τους συναδέλφους των ταμείων(ΙΚΑ,ΤΕΒΕ κλπ)». Πρέπει με άλλα λόγια  να παραιτηθούν όλοι οι γιατροί της ΠΦΥ και συγκεκριμένα οι γιατροί με σχέση εργασίας στον ΕΟΠΥΥ-πρώην ΙΚΑ, οι οποίοι με σκληρούς αγώνες από το 2001 μέχρι το 2004 κατοχύρωσαν στοιχειωδώς με τον Νόμο 3232 την ύπαρξη τους στο ΙΚΑ. Αν περάσει η άποψη αυτή τότε το πρώτο εμπόδιο, της παρουσίας των δημόσιων δομών θα έχει φύγει από την μέση.

 Το ενδεχόμενο αυτό δεν θα επιφέρει την ισότιμη συμμετοχή των γιατρών στο σύστημα, όπως επικαλούνται. Είναι ο προθάλαμος για να καταργηθούν όλες οι δημόσιες δομές και να αρχίσει η υλοποίηση της άλλης άποψης των «σοφών», που σχεδιάζουν με μόνο κριτήριο τη μνημονιακή περικοπή. Η αφελής άποψη ότι θα αρχίσουν συλλογικές διαπραγματεύσεις προς όφελος και των γιατρών είναι χωρίς λογική. Η αγορά  υπηρεσιών από ιδιώτες γιατρούς φυσικά πρόσωπα δεν θα υφίσταται σε καμία περίπτωση. Και γιατί άλλωστε; Η προσφορά πακέτων από μεγάλες αλυσίδες ιδιωτικών παρόχων υγείας θα είναι μη ανταγωνίσιμη οδηγώντας σε κλείσιμο χιλιάδες ιδιωτικά ιατρεία. Οι ασφαλισμένοι δεν θα έχουν πρόσβαση σε καμία δημόσια δομή, θα «επιλέγουν» αναγκαστικά ανάμεσα σε ολιγοπώλια υγείας και έτσι το μονοψώνιο «ΕΟΠΥΥ» θα έχει επιτελέσει τον άκρως νομοτελειακό του στόχο, την αγορά υπηρεσιών.  Μπορεί κάλλιστα να ονομάζεται και ΕΟΑΥΥ(Εθνικός Οργανισμός Αγοράς Υπηρεσιών Υγείας).

Παράλληλα λόγω χαμηλής κοστολόγησης θα θεσμοθετηθεί ο ασφαλισμένος να πληρώνει συμμετοχή μεγαλύτερη από ότι σήμερα για εξετάσεις καθώς και συμμετοχή για την επίσκεψη σε γιατρό του ιδιωτικού κέντρου.
 
 

 Αυτό είναι το σχέδιο και απομένει να πεισθούν οι ιθύνοντες των υπουργείων να το εφαρμόσουν σταδιακά σε όποια περιοχή ή νομό μπορέσουν. Η απαξίωση των Δημόσιων Δομών έχει αρχίσει να διαφαίνεται από την υπολειτουργία έως και την πλήρη αποδυνάμωση-κλείσιμο των εργαστηρίων του ΕΟΠΥΥ παρ' όλες τις μελέτες για μεγάλη εξοικονόμηση πόρων, όταν λειτουργούν. Η ξαφνική υπολειτουργία πολλών μονάδων ΕΟΠΥΥ εδώ και 4-5 μήνες με κατευθυνόμενη σιωπηρά μάζας ασφαλισμένων σε ιδιωτικούς παρόχους είναι άλλο ένα στοιχείο. Ετοιμάζουν το έδαφος ώστε να «διαφανεί η μη βιωσιμότητα των σταθερών δομών». Γνωστή η τακτική, καταργούμε την δομή ως ασύμφορη ή την πουλάμε.

 Σε αυτήν λοιπόν τη νέα κατάσταση πραγμάτων καλείται ο ιατρικός κόσμος να αναλάβει τις ευθύνες του. Θέλουμε σταθερές Δημόσιες Δομές με δυνατότητα παράλληλα Συλλογικών Συμβάσεων με ιδιώτες γιατρούς; Θέλουμε ενίσχυση των σταθερών δομών με νέους διορισμούς στο σύστημα; ...Ή θέλουμε να επικρατήσει το δόγμα της πλήρους κατάργησης παροχής υπηρεσιών των δημόσιων δομών με μονόδρομο την ολιγομονοπωλιακή παροχή από μεγάλους ιδιωτικούς ομίλους και ενοικίαση γιατρών-υπαλλήλων σε αυτές με τις γνωστές αποδοχές; 

 Το Ιατρικό Συνδικαλιστικό Κίνημα μαζί με  τους μαζικούς φορείς χρηστών υγείας σε Δήμους, συνδικάτα κλπ πρέπει να δώσει άμεσα απάντηση πριν είναι αργά.

 

* Ο Παναγιώτης Ψυχάρης είναι Ορθοπεδικός, μέλος ΔΣ ΙΣΑ, εκλεγμένος με την  ΑΕΓ


 ΠΑΝ.ΨΥΧΑΡΗ ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΙΣΑ 5-2-13

 

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

Ηλεκτρονική συνταγογράφηση και άλλα επαρχιακά



Διαβάστε τη διαμαρτυρία της Παθολόγου Ελένης Γεωργιάδου από τη Σκύρο για το
νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και βγάλτε τα συμπεράσματά σας...

Ελένη Γεωργιάδου

Σκύρος   22/1/13 Ειδικός Παθολόγος

κ. Υπουργό Υγείας, κ. Πρόεδρο ΕΟΠΥΥ, κ. Πρόεδρο ΗΔΙΚΑ Κοιν: Βουλευτές Ν.
Εύβοιας, Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο Ιατρικό Σύλλογο Εύβοιας, Λοιπούς
Ιατρικούς Συλλόγους, Μ.Μ.Ε.

   Θέμα: Φωνή απόγνωσης για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση από το
φουρτουνιασμένο Αιγαίο.

   Κύριε Υπουργέ Υγείας, κύριοι Πρόεδροι, κύριοι υπεύθυνοι για την
νομοθεσία στο χώρο της υγείας, σας συγχαίρω για τη μεγάλη σας ανακάλυψη και
καινοτομία: ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ.

  Ονομάζομαι Ελένη Γεωργιάδου, είμαι ειδικός παθολόγος στη νήσο Σκύρο.
Πρόκειται για νησί 4000 κατοίκων που το καλοκαίρι υποδέχεται πάνω από
30.000. Υπάρχει ένα Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο (όχι Κέντρο Υγείας). Το
κλιμάκιο ιατρών της Πολεμικής Αεροπορίας από το 251 ΓΝΑ που ερχόταν για μια
εβδομάδα το χρόνο στο νησί, σταμάτησε προ 2ετίας την πολύτιμη προσφορά του
(πιθανώς λόγω οικονομικών περικοπών).

  Το σύστημα που όπως έλεγε ο κος Λοβέρδος θα βάλει τάξη στην
υπερσυνταγογράφηση και στη σπατάλη του ΕΟΠΥΥ και θα βοηθήσει ασφαλισμένους,
ιατρούς, φαρμακοποιούς, ήταν η μεγαλύτερη ΑΠΑΤΗ που έγινε ποτέ στο χώρο της
υγείας και ο υπέρτατος εξευτελισμός τόσο των ασθενών, όσο και του ιατρικού
κλάδου. Βάλατε μία από τις μεγαλύτερες επιστήμες, την Ιατρική, σ'ένα
απύθμενο καζάνι γραφειοκρατίας και αποσυντονίσατε τον εγκέφαλό μας από τον
αληθινό σκοπό του: τη σωτηρία του ανθρώπινου σώματος, την εμψύχωση και την
συμπαράσταση στον ψυχικό πόνο του συνανθρώπου μας. Μετατρέψατε μία 5λεπτη
απασχόληση (ιατρού - ασθενούς) σε πολύωρη, πολυήμερη ταλαιπωρία, πολλές
φορές άκαρπη. Από τα ξημερώματα μαζεύεται ο κόσμος έξω από τα ιατρεία για να
πάρει σειρά για τα φάρμακά του (ιδίως μετά τις λήξεις των επαναλαμβανόμενων
απεργιών των φαρμακοποιών). Δυστυχώς όμως δεν μπορούμε να τους
εξυπηρετήσουμε, διότι μόλις το σύστημα ανοίγει, πέφτει από υπερφόρτιση. Οι
ασθενείς γίνονται έξαλλοι, οι γιατροί χάνουν την υπομονή τους και μέχρι το
μεσημέρι εγκαθιστούμε ξανά και ξανά κωδικούς και μπες-βγες σε μια ταλαιπωρία
ανείπωτη πέρα από κάθε όριο και τρόπο περιγραφής.


 

  Πώς να εξετάσουμε τον ασθενή και να είμαστε ευγενείς, υπομονετικοί,
θεραπευτές και συμπαραστάτες, όταν η συνταγογράφηση έχει μετατραπεί σε
επείγον και οι ασθενείς μας χτυπούν τις πόρτες και μας απειλούν με
απίστευτες λεκτικές εκφράσεις, νομίζοντας ότι εμείς δεν θέλουμε να τους
εξυπηρετήσουμε. Οι ίδιοι ασθενείς επί 3-4 ημέρες επανέρχονται με ΤΑΧΙ,
καρότσες αγροτικών, λεωφορεία και συνοδεία μπαστουνιών και να τους εξηγείς
ότι: Λυπάμαι! Δεν δουλεύει πάλι το σύστημα, ή κάτσε μέχρι τις 6 το απόγευμα
(διότι ίσως το μεσημέρι αποφορτιστεί). Σας υπενθυμίζω ότι στο νησί υπάρχουν
δύο υπολογιστές, ο δικός μου και ένας του περιφερειακού ιατρείου. Κι αν
τύχει και δουλέψει αυτή η απάτη, χρειάζεται 30 - 40 λεπτά, σε περίπτωση 2 ή
3 συνταγών, με συνοδά παραπεμπτικά εργαστηριακών εξετάσεων, μετά την
αναγραφή τους, όπως παλιά, και στο βιβλιάριο, την καταχώρηση στο βιβλίο
εισερχομένων και χειρόγραφη απόδειξη για εισόδημα από 5 έως 10 ευρώ. Διότι
εμείς οι μη συμβεβλημένοι αλλά πιστοποιημένοι ιατροί στο e-syntgografisi
απλήρωτοι από το 2010, από το αναξιόπιστο κράτος παίρνουμε από 5 έως 10 ευρώ
για συνταγές - παραπεμπτικά. Αλλά ακόμα και αυτά τα λίγα χρήματα δεν μας
αφήνετε να τα εισπράξουμε εφόσον διώχνουμε τον κόσμο, ο οποίος έρχεται τις
περισσότερες φορές για συνταγογράφηση και όχι για εξέταση. Είναι
εξαθλιωμένος και φτωχός.

  Και ρωτάει:
- Γιατρέ θα μου πάρεις την πίεση;
- Ευχαρίστως.
- Θα μου πάρεις και ένα σάκχαρο;
- Ευχαρίστως.
- Να κάνω και μια ερώτηση;
- Ευχαρίστως
- Τι είναι ο πόνος που νιώθω στο στήθος και με χτυπάει στην πλάτη;

  Ο γιατρός χλωμιάζει. Κάνει πλήρη εξέταση με καρδιογράφημα και διαπιστώνει
οξύ έμφραγμα μυοκαρδίου και πασχίζει για την διακομιδή του με 10 μποφόρ στο
Αιγαίο. Και φυσικά δεν θα ζητήσουμε το αρχικό 5ευρω σε τέτοιες επείγουσες
καταστάσεις. Και ο κόσμος το αναγνωρίζει και επανέρχεται με 5 αυγά, λίγο
λάδι ή λίγα χόρτα που μάζεψε ο εμφραγματίας για να ευχαριστήσει τον γιατρό
του, ή κάποιος άλλος για να εξεταστεί άνευ χρημάτων. Εσείς όμως ζητάτε
λεπτομερή καταγραφή εισοδημάτων. Άρα εμείς πρέπει να καταγράφουμε στις
αποδείξεις 5 αυγά, λίγα χόρτα ή 1kg ντομάτες;



   Πολλοί συνάδελφοι δεν έχουνε καλή σχέση με τους υπολογιστές και την
τεχνολογία. Την Ιατρική τη διδαχτήκαμε στα Πανεπιστήμια, στα επείγοντα των
νοσοκομείων, στις εντατικές, στα αμφιθέατρα και στα ανατομεία. Το βάρος
έκαστου βιβλίου ισοδυναμεί με το βάρος ενός τούβλου και συρρικνώνεται στο
σκληρό δίσκο του εγκεφάλου μας, όχι σε κάποιου υπολογιστή. Πολλοί από εμάς
προσλάβαμε άτομα για γραμματειακή υποστήριξη, ώστε να ασχοληθούμε με τον
ίδιο τον ασθενή και όχι με την γραφειοκρατία. Δυστυχώς όμως βρέθηκαν άνευ
αντικειμένου αφού είναι αδύνατο να γνωρίζουν δραστικές ουσίες για να μπορούν
να βοηθήσουν στη διαδικασία της συνταγογράφησης κι έτσι σύντομα θα
απολυθούν.

  Πριν το εφαρμόσετε...

  1. Μήπως σκεφτήκατε να μας εκπαιδεύσετε; Αλλά εσείς ξέρατε τι κάνατε.
Διότι κάθε εβδομάδα ή μήνα θα αλλάζατε πάλι τις οδηγίες, την επιφάνεια
εργασίας, τα ποσοστά συμμετοχής των φαρμάκων και θα αναιρούσατε τις
προηγούμενες αποφάσεις και η εκπαίδευση θα πήγαινε χαμένη.


  2. Πριν επιβληθεί, γιατί δεν το δοκιμάσατε για 
10.000.000 ανθρώπους και
αφού λειτουργήσει και πάρετε τις τελικές σας αποφάσεις να το εφαρμόσετε
τελειοποιημένο, άνευ προβλημάτων;

  3. Μήπως σκεφτήκατε ποτέ όλους εμάς, τις φωνές του Αιγαίου, του Ιονίου,
των ακριτικών και ορεινών περιοχών, τη δυσχέρεια μετάβασης των ασθενών μας
στα κοντινότερα νοσοκομεία; Σας ενημερώνω λοιπόν ότι λόγω της πρόσφατης
κακοκαιρίας, άλλοι μείναμε χωρίς ρεύμα, χωρίς θέρμανση, άλλοι χωρίς νερό,
άλλοι χωρίς τηλέφωνο και εσείς καμαρώνετε για το επίτευγμά σας. Την
ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Οι γιατροί της ακριτικής Ελλάδας δεν μπορούμε να
έχουμε εύκολες προσβάσεις στο internet ακόμη κι αν το σύστημα δούλευε. Δεν
κουβαλιέται υπολογιστής-εκτυπωτής στον ορεινό βοσκότοπο της Νότιας Σκύρου,
στους υπερήλικες κατάκοιτους ανθρώπους αυτού του ιερού βράχου, στα στενά
ανηφορικά σοκάκια ενός μέτρου φάρδους ή στις πλαγιές του Πηλίου, του
Μετσόβου, του Έβρου κλπ. Γιατί εσείς ζητάτε φυσική παρουσία του ασφαλισμένου
κατά τη διάρκεια της συνταγογράφησης γεγονός που όπως αντιλαμβάνεται ο
κοινός νους είναι πολλές φορές αδύνατο.

 4. Σκεφτήκατε ότι ζητάτε γνωμάτευση από ιατρούς άλλης ειδικότητας για να
τους συνταγογραφήσουμε τα φάρμακα οι παθολόγοι, οι γενικοί ιατροί κλπ, ότι
στα νοσοκομεία οι ιατροί κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες να σώσουν το
επόμενο νούμερο αναμονής; Ποια γνωμάτευση να του ζητηθεί στις 5 τα
ξημερώματα; (Έξω από την πόρτα γίνεται «πόλεμος»). Κι αν ο ασθενής χρειαστεί
φάρμακα, αρχίζει ο Γολγοθάς του.

  5. Προ τριμήνου χρειάστηκε να συνταγογραφήσω σε τέκνο, (έμμεσο
ασφαλισμένο σε κυρία 39 ετών). Το ΑΜΚΑ του παιδιού δεν ήταν σωστό απ 'ότι
διαπίστωσα. Ήταν το ΑΜΚΑ του 40χρονου πατέρα που είχε αυτοκτονήσει και στο
παιδί είχε περαστεί κατά λάθος το ΑΜΚΑ του συγχωρεμένου. Γιατί στο
e-syntagografisi υπάρχουν αναρτημένοι οι πεθαμένοι άνθρωποι από 7ετίας;
Γιατί δεν ενημερώθηκαν από τα ιατρικά πιστοποιητικά των Ληξιαρχίων ότι ο
ασθενής απεβίωσε; Εμείς πώς να το γνωρίζουμε; Στην ηλεκτρονική
συνταγογράφηση δεν έχει φωτογραφίες. Ποιων τα λάθη πληρώνουμε οι γιατροί;

  6. Μας υποχρεώσατε (μέσω ΦΕΚ) να ελέγχουμε τις ασφάλειες των ασθενών για
να συνταγογραφήσουμε ή να εξετάσουμε. Που ζείτε; Τουλάχιστον το 30% των
ασθενών μας είναι με ληγμένες ημερομηνίες - απλήρωτες ασφάλειες ΟΑΕΕ, ΙΚΑ,
ΟΓΑ. Δεν δικαιούνται ούτε εμβόλια για τα παιδιά τους. Κι αν είσαι για
νοσηλεία τότε στην διακομιδή σου τραγούδα: «Αν ήμουν πλούσιος». Διότι
εξερχόμενος από τη νοσηλεία για χολοκυστεκτομή ο μόλις απολυμένος υπάλληλος
ή κατεστραμμένος ελευθεροεπαγγελματίας θα πληρώσει τιμολόγιο στο γραφείο
κίνησης και πιθανώς θα χρειαστεί έρανο για να πάρει εξιτήριο. Τόσα χρόνια
πλήρωνε κανονικά τις εισφορές του. Τώρα που περνάει δύσκολες ώρες δεν του
δώσατε ούτε καν περίοδο χάριτος ώστε να μπορεί να δικαιούται έστω για ένα
εύλογο διάστημα τα φάρμακά του. Εμείς οι ιατροί υποκύψαμε και γίναμε
ελεγκτές του κράτους. ΚΑΚΩΣ. Είμαστε υπεύθυνοι για την υγεία και τη ζωή του.
Εσείς είστε όμως υπεύθυνοι του θανάτου του (αν συμβεί) διότι βάση νόμου δεν
επιτρέπεται να συνταγογραφήσουμε στο βιβλιάριο τα φάρμακα που χρειάζεται.

  7. Δημιουργήσατε τον ΕΟΠΥΥ, διαχωρίσατε φάρμακα υψηλού κόστους με
απαραίτητη την μετάβαση μηνιαίως των ασθενών στην Αθήνα, στα κεντρικά του
ΕΟΠΥΥ. Ποιας κατηγορίας ασθενών; Των ογκολογικών περιστατικών με οστικές
μεταστάσεις, των νεφροπαθών, των αναπήρων από ρευματικά νοσήματα; Και σας
περιφρόνησαν! Μην φοβάστε! Αποφάσισαν να πεθάνουν στη γη που γεννήθηκαν. Δεν
μπορούν να πηγαινοέρχονται ανήμποροι σωματικά και ψυχικά στα φαρμακεία του
ΕΟΠΥΥ στην Αθήνα κι έτσι μπορείτε να περηφανεύεστε για την μείωση του
φαρμακευτικού κόστους. «Φεύγουν» καρκινοπαθείς στα χέρια μας ο ένας μετά τον
άλλο αλλά τουλάχιστον περήφανοι διδάσκοντάς μας μαθήματα ζωής και
αξιοπρέπειας.

  8. Προ μηνών αναρτήσατε στον ΕΟΠΥΥ ότι οι μη συμβεβλημένοι ιατροί δεν
μπορούν να γράφουν πάνω από δύο συνταγές τον μήνα ανά ασθενή. Συνοδεύεται
μάλιστα και από ποινικές ρήτρες. Δηλαδή αν παίρνει 7 φάρμακα ή 8 θα γυρίζει
την Αθήνα ή τα νησιά να βρεί τις αντίστοιχες ειδικότητες για συνταγογράφηση.
Είναι ντροπή κύριοι, διότι ο οποιοσδήποτε καταλαβαίνει ότι μας τιμωρείτε
επειδή δεν δεχτήκαμε να συμβληθούμε με το υπέροχο δημιούργημά σας, τον
ΕΟΠΥΥ. Γιατί οι συμβεβλημένοι μπορούν να γράφουν 10 συνταγές; Η ιατρική μας
δεοντολογία δεν το επιτρέπει αυτό το βασανιστήριο στο συνάνθρωπό μας.

  9. Και τέλος. Σταματήστε την ιστορία με τα γενόσημα που μπερδέψατε τα
εγκεφαλικά μας κύτταρα, τόσο των γιατρών αλλά κυρίως των ηλικιωμένων ασθενών
μας. Έως τώρα γνώριζαν ότι το χάπι τους ήταν το κίτρινο χαπάκι με το ροζ
κουτάκι κι εδώ και λίγο καιρό ένα μήνα είναι μπλε, τον άλλο κόκκινο και τον
άλλο μαύρο. Διότι δεν λάβατε υπόψη σας ότι το 20% περίπου των ελλήνων είναι
αναλφάβητοι. Κι αν τόσο πολύ σας ένοιαζε το φθηνότερο και καλύτερο φάρμακο
ας επιβάλατε νόμο ώστε να έχουμε μόνο ελληνικά γενόσημα ώστε να αναπτυχθεί
τουλάχιστον η ελληνική φαρμακοβιομηχανία και όχι το φθηνότερο πακιστανικό,
μπαγκλαντέζικο, ινδικό που δεν γνωρίζουμε εάν υπάρχει εκεί αντίστοιχος ΕΟΦ
και πως λειτουργεί. Διότι αν υπήρχε δεν θα βρισκόταν θραύσματα γυαλιού στα
φάρμακα αυτών των χωρών όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα από τα ΜΜΕ.

  10. Αποφασίσατε να κάνετε την Ελλάδα ένα μεγάλο αυτοματοποιημένο
Memorial. Συγνώμη κύριοι! Μιλάμε για την ίδια χώρα; Την Ελλάδα; Και κάτω από
την επήρεια ποιου παράγοντα αποφασίσατε; Πανικού, πίεσης ή ουσιών; Αν έγινε
από άγνοια ή αμέλεια σας κατανοούμε και σας συγχωρούμε. Διότι ανθρώπινος
νους δεν χωράει αυτό που ζούμε εξαιτίας σας.

  ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ ΣΑΣ!!!

  Οι Έλληνες ιατροί θα σας είμαστε ευγνώμονες για την ευθανασία αυτής της
επιστήμης και της εξαγωγής στο εξωτερικό ενός τόσο μορφωμένου εμπορεύματος.
Ευχαριστούμε τους εκάστοτε Υπουργούς Υγείας και τους νομοθέτες. Όταν όμως
αρρωστήσει κάποιος (που δεν το εύχομαι) θα πρέπει να κλείσουν ραντεβού στον
ΕΟΠΥΥ, να εξεταστούν την ημερομηνία που θα βρεθεί το κενό, να περιμένουν
υπομονετικά στα επείγοντα δημοσίου νοσοκομείου και όχι στα μεγάλα ιδιωτικά
κέντρα ξενοδοχειακής υποδομής. Ίσως το ράντζο ενός διαδρόμου, η αναμονή για
χειρουργικό κρεβάτι, η έλλειψη φαρμάκων και υλικών, η λήψη αμφίβολης
ποιότητας γενοσήμων τους βοηθήσει να βρουν τη σωστή λύση για το εθνικό μας
σύστημα Υγείας και τη βελτίωση του.

Ζήστε λοιπόν μαζί μας κι ανάμεσά μας να μοιραστείτε λίγο τον κόσμο μας,
διότι εμείς δεν φτάνουμε τον δικό σας.

Ευχαριστώ θερμά για την υπομονή σας.

Ελένη Γεωργιάδου

Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013

Το Σύνταγμα των Ελλήνων


 
Το Σύνταγμα των Ελλήνων

                     ΕΥΓΕΝΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

    Το σύνταγμα των Ελλήνων λέει ότι όλοι οι εργαζόμενοι ,ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας. (Άρθρο 22)Οι γυναίκες στην Ελλάδα ,και όχι μόνο, πληρώνονται λιγότερο άσχετα αν λειτουργούν στους ίδιους χώρους και με την ίδια ποιότητα εργασίας ,με τους άνδρες συναδέλφους τους. Οι νόμοι του κράτους ΄΄κλείνουν΄΄ τα μάτια στην αδικία προωθώντας την ισότητα. Η πρόοδος είναι αργή και οι διαφορές μεταξύ των φύλων επιμένουν όσον αφορά τα ποσοστά απασχόλησης, την πληρωμή, τις ώρες εργασίας, τις θέσεις ευθύνης, τον επιμερισμό της φροντίδας του νοικοκυριού και των οικιακών καθηκόντων, καθώς και τον κίνδυνο φτώχειας. Οι γυναίκες εξακολουθούν να αμείβονται κατά μέσον όρο 16,4% -25% λιγότερο από τους άνδρες στην Βουλγαρία,  Γαλλία,  Λετονία,  Ουγγαρία,  Πορτογαλία, Ελλάδα  και Ρουμανία.(Ευρωπαϊκή Επιτροπή 2010).Για τα άτομα που καθίστανται άνεργοι, ο κίνδυνος να μην επαναπροσληφθούν είναι υψηλότερος για τις γυναίκες.

      Το σύνταγμα της Ελλάδας απαγορεύει οποιαδήποτε μορφή αναγκαστικής εργασίας. Οι νόμοι του κράτους ρυθμίζουν τις συνθήκες σχετικά με την επίταξη προσωπικών υπηρεσιών σε περιπτώσεις πολέμου, επιστράτευσης ή για την αντιμετώπιση αναγκών της άμυνας της χώρας  ή επείγουσας κοινωνικής ανάγκης από θεομηνία .Επίσης η επίταξη μπορεί να επιβληθεί λόγω έκτακτης ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία. .(Άρθρο 22)  Πριν λίγες ημέρες βιώσαμε την επίταξη των εργαζομένων στα Μ.Μ.Μ. Ούτε σε πόλεμο ήμαστε και ούτε σεισμούς είχαμε απλώς οι αγανακτισμένοι εργαζόμενοι απέργησαν για 8 ημέρες

      Το σύνταγμα της Ελλάδας καθορίζει τους γενικούς όρους εργασίας που συμπληρώνονται από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας συναπτόμενες με ελεύθερες διαπραγματεύσεις και αν αυτές αποτύχουν ,με τους κανόνες που θέτει η διαιτησία.(Άρθρο 23).)Οι εργαζόμενοι έχουν το δικαίωμα να έχουν συνδικαλιστικά όργανα που να τους εκπροσωπούν στην σύναψη συλλογικής σύμβασης εργασίας. Οι νόμοι του κράτους ορίζουν ότι η απεργία αποτελεί δικαίωμα  των εργαζομένων και ασκείται από τις νόμιμες συνδικαλιστικές τους οργανώσεις. Την τελευταία δεκαετία όλες οι  απεργίες διαφόρων επαγγελματικών κλάδων κηρύχτηκαν παράνομες. Όλες οι διαδηλώσεις συνοδεύτηκαν από επεισόδια και ξυλοδαρμούς και ενίοτε γίνανε συλλήψεις των συνδικαλιστών.
 
 

       Το Σύνταγμα υπογράφτηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και ισχύει από το Ιούνιο 1975.Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους, που συμφωνούν με αυτό, και η αφοσίωση στην Πατρίδα και την Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων. Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιονδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει  με την βία.(27.06.2008).Καθημερινά όμως βιώνουμε συστηματική και ουσιαστική καταπάτηση του Συντάγματος της Ελλάδας. Δοκιμαζόμαστε σκληρά από την στέρηση των δικαιωμάτων μας. Η ανεργία πήρε δραματικές διαστάσεις. Οι Έλληνες ξενιτεύονται .Οι συνταξιούχοι μας καταδικάζονται στον αφανισμό. Η Ελλάδα βγήκε στο σφυρί και οι μόνοι κερδισμένοι από την κρίση είναι οι τράπεζες και οι ξένοι δανειστές μας. Εμείς που σεβόμαστε το Σύνταγμα βλέπουμε ότι παραμένει μία λίστα από άρθρα. Στα άψυχα χαρτιά ήμαστε ίσιοι, ελεύθεροι και κυρίως προστατευμένοι από την δικαιοσύνη. Στην πραγματικότητα  ζούμε έναν εφιάλτη. Η ζωή μας έχει αλλάξει πάρα πολύ. Ζούμε την αδικία. Στο πετσί μας. Τι δεν καταλαβαίνεις  Έλληνα πολίτη;

Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013

Με ανειδίκευτους δεν γίνονται εξειδικευμένες εργασίες αλλά μπαλώματα.


  Πειραιάς 18/1/2013                                                                                         Αρ.Πρωτ.3

ΠΡΟΣ Το  ΔΣ του ΙΣΑ

Σχετικά με την λειτουργία των ΚΕΠΑ
 

" Το  θέμα των ΚΕΠΑ είναι ύψιστης οικονομικής σημασίας και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία.

Η διαχείριση του συστήματος είναι αναγκαίο να γίνεται με την εγγύηση από το Ιατρικό δυναμικό του ευρύτερου Δημόσιου Συστήματος Υγείας. Υπάρχουν διαχρονικές αξίες στην λειτουργίας των θεσμών, που δεν παζαρεύονται σε καμία περίπτωση. Αποποιούμαστε μελλοντικό κίνδυνο διαχείρισης από ιδιωτικές εταιρείες παροχής υπηρεσιών με ότι αυτό συνεπάγεται.

Οι γιατροί του πρώην ΙΚΑ έχουν την γνώση και την εμπειρία ετών. Ειδικότερα στην Αττική τα τελευταία 10 χρόνια, οι Επιτροπές λειτούργησαν με αξιοπιστία και τα αποτελέσματα είναι ίδια με τα Ευρωπαϊκά στάνταρ, μάλιστα το ποσοστό των αναπήρων στην Αττική (προ ΚΕΠΑ) είναι μικρότερος από τον μέσο  όρο στην Ευρώπη. Αυτό δικαιώνει τις πολυετείς θυσίες και προσπάθειες των συγκεκριμένων γιατρών.

Η εκπαίδευση των γιατρών δεν είναι στατική αλλά συνεχόμενη μέσα από την εμπειρία. Η μαζική είσοδος νέων γιατρών δεν προϋποθέτει σε καμία περίπτωση την επαρκή τους εκπαίδευση και θα κληθούν χωρίς ασφαλιστική εμπειρία να "διαχειριστούν" σημαντικό τμήμα του προϋπολογισμού. Η λειτουργία μέσα σε ένα τέτοιο θεσμό απαιτεί πλήρη γνώση και εκπαίδευση. Ήδη οι Σύλλογοι έχουν αντιδράσει με την εκπαίδευση παρωδία παλαιότερα σε συναδέλφους.

  Η όποια δυσαρέσκεια έχει εκδηλωθεί από μερίδα των συναδέλφων έχει να κάνει καθαρά με την ανοργανωσιά των Διοικητικών Υπηρεσιών του ΙΚΑ με τον κάκιστο προγραμματισμό και τις αδικίες που δημιουργεί.  Για παράδειγμα πολλοί νευρολόγοι και ψυχίατροι εντέλλονται να μεταβούν εκτός έδρας 3 και 4 φορές τον μήνα ενώ στην πραγματικότητα τους αναλογεί μία φορά τον μήνα. Πολλές φορές συνάδελφοι ενώ έχουν εντολή να βρίσκονται στην επιτροπή την ίδια στιγμή τα ραντεβού στο υποκατάστημα δεν έχουν ακυρωθεί. Αυτό ταλαιπωρεί τον ασφαλισμένο και εκθέτει στα μάτια του τον θεράποντα γιατρό. Επίσης τα έξοδα μετακίνησης δεν καλύπτονται επαρκώς και η ζημία αθροίζεται  αν πρόκειται για πολλαπλές μετακινήσεις μέσα σε ένα μήνα.
 
 

 Η ανοργανωσιά αυτή δεν συνάδει με την Διοικητική εμπειρία πολλών ετών των Υπηρεσιών του ΙΚΑ και δημιουργεί εύλογες απορίες. Ο Νόμος 4038/12 που προβλέπει την σύμβαση με ιδιώτες γιατρούς είναι έμπνευσης του Δ/τή του ΙΚΑ κ.Σπυρόπουλο και των  συμβούλων του. Ο Διοικητής του ΙΚΑ προπαγανδίζει με πάθος την πρόσληψη 400 γιατρών, όταν ο ίδιος απέτυχε πλήρως να διαχειριστεί τον θεσμό. Κάνει προσπάθεια να επιλύσει το πρόβλημα, γιατί είναι εκτεθειμένος στα μάτια της κοινωνίας και του Υπουργείου Απασχόλησης και Υγείας. Οι σπασμωδικές  κινήσεις της Διοίκησης του ΙΚΑ περιγράφονται σε πολλά ΜΜΕ όπως πχ στο παρακάτω απόσπασμα της "Ζούγκλας"(συν/νο). Ο κ. Σπυρόπουλος κατά την γνώμη μας λειτουργεί χωρίς την προηγούμενη συνεννόηση με τον Υπουργείο Απασχόλησης και Υγείας.

Οι χρήσιμες θέσεις και προτάσεις, μετά από συνεργασία των Συλλόγων, ΣΕΥΠΙΚΑ και του Συλλόγου Συμβασιούχων των γιατρών  ΙΚΑ Αττικής,  ποτέ δεν εισακούστηκαν από την Διοίκηση. Πρόκειται για συγκεκριμένες θέσεις που μέσα σε ένα-δύο μήνες κατ' εκτίμηση μας θα είχε επιλυθεί το πρόβλημα.

Ένα σημαντικό ζήτημα είναι ότι ο Νόμος 3996 περί προσωρινής απονομής αναπηρικών συντάξεων δεν έχει ενεργοποιηθεί. Η εφαρμογή του Νόμου θα αποσυμφόριζε την μακρά, σε αρκετές περιπτώσεις, αναμονή των ασφαλισμένων.

Η μνημονιακή επιταγή για απόλυση γιατρών του ΕΟΠΥΥ πρέπει να μας βρίσκει αντίθετους ιδιαίτερα τώρα, που προκύπτει ανάγκη παρουσίας γιατρών στα ΚΕΠΑ. Μάλλον ως εκπρόσωποι των γιατρών πρέπει να πείσουμε για την αναγκαιότητα πρόσληψης νέων γιατρών με σχέση εργασίας στον ΕΟΠΥΥ και με υποχρέωση συμμετοχής στα ΚΕΠΑ . Άραγε η σύμβαση 400 ιδιωτών θα βρει σύμφωνη την Τρόικα; 

 

Τέλος με ποιά κριτήρια θα γίνονται οι συμβάσεις αυτές, θα χρειαστεί ΑΣΕΠ; Ποιός θα αναλάβει να τους εκπαιδεύσει;

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                     Ο ΓΕΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΨΥΧΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ                                ΠΡΟΒΑΤΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ