Τρίτη 20 Μαρτίου 2012

Να ΕΟΠΥΥ κανείς ή να μην ΕΟΠΥΥ;;


  Πειραιάς 19/03/2012                                      
                                                                                                                                                 Αρ.Πρωτ.22

Συνάδελφοι,

 όπως είναι γνωστό μετά την άρνηση των αποκλειστικά ελευθεροεπαγγελματιών ιατρών να συμβληθούν σε ικανό αριθμό με τον ΕΟΠΥΥ με την εξευτελιστική τιμή των 10 ευρώ(μικτά), γίνεται προσπάθεια να χρησιμοποιηθούν οι γιατροί του πρώην ΙΚΑ να στηρίξουν την συνέχιση της λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ με πάλι την απαξιωτική αμοιβή των 10ευρώ(μεικτά) εξετάζοντας στο ιατρείο τους μέχρι 150 ασθενείς τον μήνα. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να μην υπογράψει κανείς αυτή την σύμβαση υπό αυτές τις συνθήκες γιατί βάζουν σε κίνδυνο την συνέχιση της λειτουργίας του ιδιωτικού τους ιατρείου. Επίσης η πράξη αυτή χωρίς να έχει προηγηθεί συμφωνία μέσω  Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης αποδυναμώνει την εργασιακή  μας σχέση στον ΕΟΠΥΥ . Πρέπει να αντισταθούμε και να απαιτήσουμε να γίνει ρύθμιση των κενών οργανικών θέσεων του πρώην ΙΚΑ.

   Συνάδελφοι, έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι είναι υποχρέωση της πολιτείας να προμηθευτεί τον κατάλληλο εξοπλισμό για την λειτουργία της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Παρ' όλα αυτά, το Υπουργείο Υγείας ψηφίζει Νόμο που υποχρεώνει τον ιατρό να πληρώνει πρόστιμο 1(ένα)ευρώ για κάθε χειρόγραφη συνταγή ανεξάρτητα αν είναι αδυναμία της υπηρεσίας και ταυτόχρονα λέει στους γιατρούς να προμηθευτούν Ηλεκτρονικό Υπολογιστή μέχρι 31/3 με έξοδα δικά τους που δεν ξέρουμε πότε και αν τα αποδώσει. Κάτω απ` αυτό τον εκβιασμό  πολλοί συνάδελφοι θα αναγκαστούν  να προμηθευτούν Η/Υ. ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ δε ότι όσοι συνάδελφοι δεν προσκομίσουν στην υπηρεσία Η/Υ θα υποστηριχτούν  συνδικαλιστικά και νομικά γι` αυτήν τους την απόφαση.          

  Συνάδελφοι συσπειρωθείτε στα μαζικά μας όργανα για να κρατήσουμε την αξιοπρέπεια μας και μαζί με την κοινωνία  να παλέψουμε για μια ΠΦΥ αντάξια της.





ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ



Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                   Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΨΥΧΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ                                              ΠΡΟΒΑΤΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ

Update 21-3-2012


Eφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης - Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Με βάση την υπ. αριθμ. ΔΥΓ3(α)/οικ. ΓΥ/148 Απόφαση του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΦΕΚ 545Β/1-3-2012), με θέμα «Υποχρεωτική ηλεκτρονική καταχώριση των συνταγών στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) και στους άλλους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης», η κάθε χειρόγραφη φαρμακευτική συνταγή θα κοστίζει από  1ης Μαρτίου 2012 ένα ευρώ στο γιατρό που θα την  υπογράφει και θα παρακρατείται από τον μισθό του γιατρού του ΕΟΠΥΥ.

Τόσο οι τοπικές κοινωνίες όσο και οι κατά τόπους Ιατρικοί Σύλλογοι γνωρίζουν από πρώτο χέρι ότι στη μεγαλύτερη πλειοψηφία των Κέντρων Υγείας, των Αγροτικών και Περιφερειακών Ιατρείων, Πολυϊατρείων πρώην ΙΚΑ, εξωτερικών ιατρείων κ.ο.κ. δεν υφίσταται ούτε ο απαραίτητος ηλεκτρονικός εξοπλισμός αλλά ούτε και η απαραίτητη σύνδεση στο διαδίκτυο, αμφότερα απαραίτητες προϋποθέσεις για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης (e-συνταγογράφησης), ενός μέτρου που στοίχισε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, πλην όμως κακοσχεδιασμένου και δυσλειτουργικού.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα από την εφαρμογή της ΥΑ θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι αγροτικοί ιατροί που θα υποχρεωθούν να πληρώνουν πρόστιμα έως και 2000 ευρώ τον μήνα (όσος είναι περίπου ο μηνιαίος Μ.Ο. συνταγών που γράφει ένας αγροτικός ιατρός) για να κάνουν τη δουλειά τους, γινόμενοι οι πρώτοι εργαζόμενοι οι οποίοι θα πληρώνουν για να δουλεύουν, δεδομένης της μισθολογικής απολαβής των 780 ευρώ το μήνα την οποία λαμβάνουν καθαρά με το ενιαίο μισθολόγιο.


Ομοίως, το σύστημα της Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης, αυτή τη στιγμή παρουσιάζει μεγάλες αδυναμίες και δυσκολίες εφαρμογής, καθώς, μεταξύ άλλων, η δυνατότητά του είναι για 48.000 συνταγές/ ημέρα, ενώ απαιτείται η ηλεκτρονική συνταγογράφηση άνω των 200.000 συνταγών.

Η εν λόγω ΥΑ δικαίως ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων Ιατρικών Συλλόγων της χώρας, καθώς και του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου, που με ανακοίνωση την οποία εξέδωσε (05.03.2012) υποστηρίζει ότι «οι γελοιότητες περί προστίμου στους γιατρούς για κάθε χειρόγραφη συνταγή, όταν με ευθύνη των διοικούντων δεν υπάρχουν οι υποδομές για πλήρη εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, πρέπει να σταματήσουν άμεσα», ενώ αντίδραση υπήρξε και από τον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο, στα μέλη του οποίου μετατίθεται η ευθύνη της e-συνταγογράφησης, σύμφωνα με την ίδια ΥΑ.

Σε μία απέλπιδα προσπάθεια, ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ εξέδωσε απόφαση (Αρ. Πρωτ.: 10480/14.03.2012 – ΑΔΑ: Β44ΤΟΞ7Μ-ΘΤΓ), σύμφωνα με την οποία η εφαρμογή του νέου μέτρου αναστέλλεται μέχρι νεωτέρας καθώς «οι γιατροί των Μονάδων Υγείας ΕΟΠΥΥ έχουν προθεσμία μέχρι 31.3.2012 να προμηθευτούν φορητούς Η/Υ και παράλληλα δεν έχει ολοκληρωθεί η δικτύωση των Μονάδων Υγείας, οι οποίες εντάσσονται σταδιακά».

Ακόμη όμως κι αυτή η απόφαση, εμμέσως πλην σαφώς ρίχνει το οικονομικό βάρος στους γιατρούς για την αγορά εξοπλισμού και σύμβασης με παρόχους διαδικτυακών υπηρεσιών, χωρίς να λύνει το πρόβλημα αφού δίνει προσωρινή λύση.

Σε περίπτωση που, ειδικά οι αγροτικοί ιατροί, λάβουν συλλογική απόφαση για τη μη συνταγογράφηση φαρμάκων χειρόγραφα, ώστε να μην επιβληθούν τα πρόστιμα, οι μόνοι που θίγονται είναι οι ασθενείς συμπολίτες μας, που ξαφνικά θα βρεθούν χωρίς τα φάρμακά τους.

Επειδή εδώ και δύο έτη το ΥΥΚΑ δεν έχει κατορθώσει να εγκαταστήσει στα πολυϊατρεία αξιόπιστο ηλεκτρονικό σύστημα μέσα από το οποίο θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν οι γιατροί την ηλεκτρονική συνταγογράφηση.

Επειδή, τέλος, η Υπουργική Απόφαση αποτελεί κίνηση ακραίου αυταρχισμού προσπαθεί να καλύψει τις αστοχίες και αδυναμίες της πολιτικής του ΥΥΚΑ, τη στιγμή που ο διαγωνισμός για την ηλεκτρονική υποδομή είναι ακόμα σε εξέλιξη.

Για τους παραπάνω λόγους,

ερωτάται ο κ. Υπουργός:



1.    Θα ανακαλέσει την Υπουργική Απόφαση ΔΥΓ3(α)/οικ. ΓΥ/148 “Υποχρεωτική ηλεκτρονική καταχώριση των συνταγών στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) και στους άλλους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης”, έως ότου και το πλέον απομακρυσμένο ιατρείο της ελληνικής επικράτειας αποκτήσει τις απαραίτητες υποδομές για την ηλεκτρονική εκτέλεση της συνταγογράφησης;

2.    Ποια συγκεκριμένα μέτρα θα λάβει για την εγκατάσταση σε κάθε ιατρείο αξιόπιστο ηλεκτρονικό σύστημα για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση;

3.    Σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο διαγωνισμός για την ηλεκτρονική υποδομή και πότε αναμένεται να εκδοθούν τα τελικά του αποτελέσματα;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ηρώ Διώτη

Θοδωρής Δρίτσας

Μιχάλης Κριτσωτάκης

                                      

Δευτέρα 12 Μαρτίου 2012

To IKA πόσο θα κρατήσει ανοιχτό;;


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΙΑΤΡΩΝ Ι.Κ.Α. ΑΤΤΙΚΗΣ
                                                                  Προς

                                      Διοικητή ΕΟΠΥΥ

                                κ.Γ.Βουδούρη
      Κοινοποίηση:       ΠΙΣ             ΙΣΑ         ΙΣΠ

 Κύριε Διοικητά,

Ο Σύλλογος εκφράζει την έντονη ανησυχία του και αναμένουμε ενέργειές σας για τα εξής:

1.Ρύθμιση των κενών οργανικών θέσεων ιατρών πρώην ΙΚΑ. Η καθυστέρηση της ρύθμισης, την οποία άλλωστε έχετε υποσχεθεί, δημιουργεί στα μέλη μας αβεβαιότητα για το εργασιακό μέλλον.


2.Επαναλειτουργία των εργαστηρίων ΕΟΠΥΥ(πρώην ΙΚΑ)τα οποία σήμερα λόγω έλλειψης αντιδραστηρίων και αναλώσιμων υλικών είναι κλειστά. Συνέπεια αυτών είναι να μετακυλείται το κόστος των εξετάσεων στους ασφαλισμένους με συμμετοχή 15% στα ιδιωτικά εργαστήρια και ο ΕΟΠΥΥ να χρεώνεται ποσά δυσανάλογα με τον προϋπολογισμό του. Επίσης οι εργαζόμενοι στα εργαστήρια βρίσκονται σε εργασιακή αναστάτωση.

Πιστεύουμε οτι  πάντοτε προέχει η πλήρης αξιοποίηση των δημόσιων δομών του Πρωτοβάθμιου Συστήματος Υγείας.


ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΨΥΧΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ                          ΠΡΟΒΑΤΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ      
Update 12-03-2012

ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ

Συνάδελφοι,

κατά την σημερινή συνάντηση των Συλλογικών μας οργάνων με τον Διοικητή του ΕΟΠΥΥ υπήρξε δέσμευση ότι η εγκύκλιος  του ΥΥΚΑ-ΦΕΚ 545/1-3-12 δεν θα εφαρμοστεί μέχρι να γίνει η ολοκλήρωση του συστήματος της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Αναμένουμε την επισημοποίηση και από το Υπουργείο Υγείας.

  Βρισκόμαστε σε επαγρύπνηση και δηλώνουμε ότι με τις προχειρότητες  του Υπουργείου   η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας καθημερινά υποβαθμίζεται.

  Αν επιμείνουν στην εφαρμογή της εγκυκλίου, θα ληφθεί η απόφαση για αποχή από την συνταγογράφηση με ταυτόχρονη ενημέρωση όλων των ασφαλισμένων. 


Update 15-3-2012


ΕΚΤΑΚΤΗ

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

  Ο Σύλλογος Συμβασιούχων Ιατρών Ι.Κ.Α Αττικής καλεί τα μέλη του στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση που πραγματοποιεί  την Κυριακή 18 Μάρτη   και ώρα 17.30 στο Ξενοδοχείο Τιτάνια(Πανεπιστημίου 52 )

ΘΕΜΑΤΑ

·       Συμβάσεις γιατρών πρώην ΙΚΑ με ΕΟΠΥΥ στα Ιατρεία

·       Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση-Εξοπλισμός –Πρόστιμα

·       Οικογενειακοί Γιατροί-Εργαστηριακοί Γιατροί –Οδοντίατροι Συμβάσεις με ΕΟΠΥΥ

·       ΚΕΠΑ –Μετακινήσεις  Γιατρών-Κινητοποιήσεις

Συνάδελφοι,

Η κρισιμότητα των θεμάτων επιβάλλει την παρουσία όλων μας .

Να ακουστούν όλες οι απόψεις .

Οι αποφάσεις πρέπει να είναι συλλογικές.

Κυριακή 11 Μαρτίου 2012

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ

ΔΥΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
1. Παρά τους σκληρούς εκβιασμούς και τις πιέσεις, τελικά η διοίκηση του ΕΤΑΑ δεν υπέκυψε στην κυβερνητική αξίωση για εθελοντική απομείωση των χρημάτων που όλοι μας έχουμε δώσει στον ασφαλιστικό οργανισμό μας, και αρνήθηκε το «κούρεμα». Η στοιχειώδης αυτή πράξη αξιοπρέπειας και αυτοπροστασίας, αλλά και αποφυγής ενεργειών που πιθανότατα δημιουργούν αστικές ευθύνες, έγινε αντικείμενο σφοδρής επίθεσης και απειλών στο υπουργικό συμβούλιο, με προεξάρχοντα τον πρωθυπουργό κ Παπαδήμο. Αντί να ντρέπονται και να απολογούνται γιατί προστατεύουν τις τράπεζες και όχι το αποτέλεσμα του μόχθου δεκαετιών των συναδέλφων μας, έχουν το θράσος να μας απειλούν! Θαυμάστε τους και βγάλτε τα συμπεράσματα σας.
2. Δημοσιεύτηκε η υπουργική απόφαση που με βάση τον εφαρμοστικό για την υγεία μνημονιακό νόμο, καταλογίζει στους γιατρούς «πρόστιμο» για κάθε μη ηλεκτρονικά συνταγογραφούμενη συνταγή από 1/3/12, ακόμα και σε δομές που με απόλυτη κυβερνητική ευθύνη δεν υπάρχουν οι υποδομές. Πέρα από το γελοίον του πράγματος, αν η απόφαση εφαρμοστεί θα οδηγήσει σε «εξαφάνιση» του μισθού των γιατρών του ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ και όλων των μισθωτών γιατρών και πιθανότατα και σε χρέος!! Το σύστημα έχει δυνατότητα 48.000 συνταγών ημερησίως, ενώ οι συνταγές είναι 200.000 καθημερινά. Θέλουν να καλύψουν τα ελλείμματα τους με τα «πρόστιμα» στους γιατρούς που απλά κάνουν τη δουλειά τους; Αν επιμείνουν μοναδική λύση η άρνηση συνταγογράφησης μέχρι να υπάρξουν οι υποδομές. Θέλουν πόλεμο στην πλάτη των ασφαλισμένων; Αν επιμείνουν δεν έχουμε άλλο δρόμο από το να ενημερώνουμε τους ασφαλισμένους για να αντιδράσουν άμεσα μαζί μας.
Τα ψέματα τελείωσαν. Αυτή η πολιτική πρέπει να σταματήσει. Οι εμπνευστές και εκτελεστές της έχουν ηθικές, πολιτικές αλλά και προσωπικές ευθύνες. Πρέπει να τους σταματήσουμε με τη δημοκρατική έκφραση της θέλησης μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ, Α ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΙΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΝΑΒΑΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΕΝΓΕ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΨΥΧΑΡΗΣ, ΔΣ ΙΣΑ

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2012

Στην άσκηση της Ιατρικής να επικρατήσει η κοινωνική ευθύνη.


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ  ΜΕΤΩΠΟ

               ΓΙΑΤΡΩΝ  ΠΙΣ



ΘΕΣΕΙΣ  ΚΑΙ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΑΡΧΩΝ

Ζ
ούμε και προσπαθούμε να εργαστούμε σε μια χώρα που με σκόπιμα παραποιημένα ανακριβή στοιχεία την οδήγησαν στο σφαγείο του ΔΝΤ και της τρόικας. Σε μια χώρα που με πρόσχημα το χρέος γίνεται απόπειρα να οδηγηθούν οι μισθοί και οι συντάξεις σε τριτοκοσμικά επίπεδα και να διαλυθούν το δημόσιο κοινωνικό και ασφαλιστικό σύστημα καθώς και οι δημόσιες υπηρεσίες υγείας και πρόνοιας. Οι αυθαίρετες μνημονιακές πολιτικές που καθημερινά αποδεικνύονται καταστροφικές και αδιέξοδες, υλοποιούνται με θρησκευτική ευλάβεια από μια τρικομματική κυβέρνηση της οποίας οι εταίροι δεν έχουν πάρει καμιά εξουσιοδότηση από τους ψηφοφόρους τους για να την εφαρμόσουν. Όλα αυτά γίνονται για να προστατευτεί η κερδοφορία των μεγάλων επιχειρήσεων και τα συμφέροντα των τραπεζών. Με την εξαθλίωση των εργαζόμενων και την καταστροφή των αυτοαπασχολούμενων επιχειρούν να δημιουργήσουν ευνοϊκό περιβάλλον για κερδοφόρες επενδύσεις ακόμα και σε τομείς αποκλειστικά δημόσιου συμφέροντος, όπως η δημόσια υγεία και η πρόνοια.

Αυτοί που έχουν την ευθύνη για την καταστροφή της χώρας τολμούν να μας κουνούν το δάκτυλο και να προπαγανδίζουν πως για την κατάσταση στο χώρο της υγείας φταίνε οι μισθωτοί και οι αυτοαπασχολούμενοι και αξιοποιούν γι αυτό παθογένειες του συστήματος που οι ίδιοι εξέθρεψαν και από το οποίο συνεχίζουν να διαπλέκονται και να επωφελούνται.



Η ιατρική κοινότητα της χώρας, παγιδευμένη για πολλά χρόνια στην αδιέξοδη λογική «ο καθένας κλεισμένος στον εαυτό του και για τον εαυτό του», αρχίζει ν΄ αντιλαμβάνεται πως μόνο μέσα από ενωτικές συλλογικές διαδικασίες υπάρχει ελπίδα να διασφαλίσει αξιοπρεπή επιστημονική και επαγγελματική επιβίωση. Μια νέα συνείδηση αρχίζει να διαμορφώνεται και μια ριζοσπαστική αντίληψη αρχίζει να κερδίζει έδαφος.

Εμείς που συναποτελούμε το ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑΤΡΩΝ ΠΙΣ, είμαστε περήφανοι που πρωτοστατήσαμε στη διαμόρφωση αυτής της νέας συνείδησης, που με την ενωτική αποφασιστική δράση μας συμβάλαμε στις μεγάλες αλλαγές που έχουν συμβεί το τελευταίο διάστημα στα συλλογικά όργανα των γιατρών, από τον ΠΙΣ και τους Ιατρικούς συλλόγους μέχρι τις κλαδικές ομοσπονδίες και τα πρωτοβάθμια σωματεία. Μας ενώνουν κοινές αντιλήψεις που πιστεύουμε πως μπορούν να γίνουν πλειοψηφικές ανάμεσα στους εργαζόμενους γιατρούς, ανεξάρτητα από την στενή κομματική η παραταξιακή ένταξη.

ΕΜΕΙΣ

·         Πιστεύουμε πως οι αυθαίρετοι περικομμένοι «κλειστοί» προϋπολογισμοί για την υγεία καθιστούν αδύνατη την υποστήριξη και αναβάθμιση του συστήματος υγείας, πολύ περισσότερο δε την δημιουργία ολοκληρωμένου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Κανένας και με κανένα πρόσχημα δεν δικαιούται να επιβάλει τη διάλυση των υπηρεσιών υγείας μόνο και μόνο για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των δανειστών της χώρας. Οι αυθαίρετες περικοπές μπορεί και πρέπει να ανατραπούν προς το συμφέρον και της συνολικής αναπτυξιακής πορείας της χώρας. Το υπουργείο Υγείας που ξοδεύει 174.000 ευρώ για διαφήμιση του «έργου» του, που δίνει αφειδώς εκατομμύρια ευρώ σε επιτροπές «σοφών» για να αναδείξουν την ανάγκη διάλυσης του δημόσιου συστήματος και των αυτοαπασχολούμενων, το υπουργείο που με τα περίφημα ΚΕΝ οδηγεί σε καταστροφή τα ασφαλιστικά  ταμεία, ενώ δεν κάνει τίποτα για να προστατεύσει τα αποθεματικά τους από το «κούρεμα»  δεν δικαιούται να περικόπτει κατ΄ ελάχιστον τις δαπάνες υγείας.

·         Δεν ποντάρουμε στη διάλυση των δημόσιων και κοινωνικοασφαλιστικών δομών υγείας με την αφελή και επικίνδυνη «προσδοκία» πως έτσι θα εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των αυτοαπασχολούμενων γιατρών.

·         Δεν θεωρούμε πως η «δύσκολη οικονομική κατάσταση» πρέπει να οδηγήσει το ιατρικό σώμα στη λογική του «ο σώζων εαυτόν σωθήτω» με μετακύλιση του κόστους στους συμπολίτες μας, σ΄ ένα χωρίς αρχές αγώνα για επαγγελματική επιβίωση.



·         Πιστεύουμε πως η υγεία είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό και πως οι δημόσιες και κοινωνικοασφαλιστικές δομές πρέπει να ενισχυθούν και να στηριχτούν, όχι μόνο για τη δυνατότητα πρόσβασης στους πολίτες αλλά και για την προοπτική απασχόλησης των γιατρών και ιδιαίτερα των νέων.

·         Αγωνιζόμαστε για την ενότητα όλων των κλάδων των μισθωτών και αυτοαπασχολούμενων γιατρών που θέλουν να εργάζονται και να ζουν με αξιοπρέπεια από τις νόμιμες αμοιβές τους. Οι γιατροί του ΕΣΥ, οι μισθωτοί του ΕΟΠΥΥ, οι αυτοαπασχολούμενοι μπορούν ενωμένοι να διεκδικήσουν τους όρους που θα εξασφαλίζουν την αξιοπρεπή άσκηση της ιατρικής και την ποιοτική προσφορά υπηρεσιών υγείας στους πολίτες. Η ελεύθερη πρόσβαση στη συνταγογράφηση και παραπομπή για εξετάσεις καθώς και η κατοχύρωση συλλογικών συμβάσεων για όλους τους κλάδους αποτελούν ουσιώδεις προϋποθέσεις για την άσκηση της ιατρικής στον τόπο μας.

·         Η εξασφάλιση της επαγγελματικής επιβίωσης των αυτοαπασχολούμενων εργαστηριακών συναδέλφων μας αποτελεί ουσιαστική παράμετρο της δράσης μας. Θα πορευτούμε προς υπερσυγκέντρωση και απομύζηση όλων των δαπανών προς τις μεγάλες επιχειρήσεις ή θα στηρίξουμε την αξιοπρεπή επιβίωση των αυτοαπασχολούμενων με ευνοϊκή επίδραση στην ποιότητα και στην ευκολία πρόσβασης των πολιτών; Το πλαφόν αποτελεί επιβεβλημένη λύση παράλληλα με τον ουσιαστικό και με επιστημονικά κριτήρια έλεγχο.

·         Θεωρούμε αναγκαία την επικράτηση ενός πνεύματος κοινωνικής ευθύνης κατά την άσκηση της ιατρικής, θεματοφύλακας της οποίας πρέπει να είναι οι ιατρικοί σύλλογοι και οι επιστημονικές ενώσεις των γιατρών. Θεωρούμε απαραίτητο τον έλεγχο με βάση επιστημονικά και τεκμηριωμένα στοιχεία και δεν δεχόμαστε την αυθαίρετη μονομερή άσκηση ελέγχου από διοικητικά όργανα του ΕΟΠΥΥ.



œ        

Ο

ι παρατάξεις και οι συνάδελφοι που φιλοδοξούν να εκπροσωπούν τους γιατρούς στο ΔΣ του ΠΙΣ έχουν να αναμετρηθούν με συγκεκριμένα σοβαρά προβλήματα και ερωτήματα:

Οφείλουμε να βρούμε τη χρυσή τομή που θα κατοχυρώνει τα εργασιακά, ασφαλιστικά και επιστημονικά δικαιώματα των μισθωτών γιατρών του ΕΣΥ και του ΙΚΑ, που θα εξασφαλίζει την επιστημονική και επαγγελματική αξιοπρέπεια των αυτοαπασχολούμενων, συμβεβλημένων ή όχι με το ασφαλιστικό σύστημα, παράλληλα με την εξασφάλιση δωρεάν εύκολης πρόσβασης σε όλους τους πολίτες σε  δημόσιες και κοινωνικοασφαλιστικές υπηρεσίες υγείας.



Οφείλουμε να βρούμε τη χρυσή τομή που θα εμποδίζει την διαφθορά και κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος και θα διασφαλίζει τη δυνατότητα άσκησης της ιατρικής σε όλους τους γιατρούς και ιδιαίτερα τους νέους, αποτρέποντας την αιμορραγία εξειδικευμένου επιστημονικού δυναμικού στο εξωτερικό.

Οι λύσεις δεν είναι εύκολες, όμως οι προτάσεις μας έχουν δοκιμαστεί στην πράξη και δίνουν ελπίδα διεξόδου. Εμπνεόμαστε από τους αγώνες και τις επεξεργασίες του πανιατρικού μετώπου  και τα 12 σημεία αποτελούν βάση για λεπτομερείς επεξεργασίες και επικαιροποίηση.

1.            Απαιτείται να αμφισβητηθεί και ανατραπεί στην πράξη ο απαράδεκτα χαμηλός προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ και των δημόσιων δαπανών για την υγεία. Να σταματήσουμε τις αλόγιστες και εγκληματικές περικοπές.


2.            Απαιτείται να σταματήσει η παράδοση όλων των δυνητικά «κερδοφόρων» τομέων της υγείας στα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα. Να μην εφαρμοστεί και να ακυρωθεί η εφαρμογή του Ν 3919/2011 και της εγκυκλίου 141282/21.12.2011 που παραδίδουν στις ορέξεις των μεγαλοεπιχειρηματιών την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας. Είναι ώρα το ιατρικό κίνημα να διεκδικήσει και να επιβάλει την απαγόρευση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στο χώρο της υγείας σε οποιονδήποτε εκτός από αυτοαπασχολούμενους γιατρούς και συνεταιρισμούς γιατρών.

3.            Οφείλουμε να περιφρουρήσουμε την κατάκτηση της ελεύθερης συνταγογράφησης και αναγραφής παραπεμπτικών απ΄ όλους τους συναδέλφους. Οι συνάδελφοι θα πρέπει με υψηλό αίσθημα ευθύνης να χειριστούν με βάση την ιατρική δεοντολογία και τη χρηστή διαχείριση την εφαρμογή της. Δεν αναγνωρίζουμε αυθαίρετες και μονομερείς διοικητικές αποφάσεις για τη δυνατότητα επιβολής ποινών για «υπέρβαση» των ορίων. Είναι ώρα να διεκδικήσουμε στην αρμοδιότητα του ελέγχου να συμμετέχουν αποφασιστικά οι ιατρικοί σύλλογοι και οι επιστημονικές ενώσεις ειδικοτήτων, τα πλαίσια δε να καθοριστούν από τη συλλογική σύμβαση.

4.            Θα διεκδικήσουμε και θα επιβάλουμε τη σύναψη συλλογικών συμβάσεων για οποιαδήποτε σύμβαση των γιατρών στο δημόσιο και κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα, αλλά και για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις υγείας που απασχολούν ιατρικό προσωπικό. Για τον ΕΟΠΥΥ θα διεκδικήσουμε τη δυνατότητα συμμετοχής όλων των συναδέλφων που επιθυμούν αφού πρώτα κατοχυρωθούν τα ζητήματα απασχόλησης, ασφάλισης, αμοιβής και ελέγχου. Μέχρι τότε καμιά ατομική σύμβαση. Η αξιοπρεπής αμοιβή κατά πράξη και περίπτωση δεν είναι πανάκεια, στο βαθμό που δεν είναι εξασφαλισμένα τα κονδύλια για τις αμοιβές και δεν εξασφαλίζεται η δωρεάν πρόσβαση των ασφαλισμένων στους συμβεβλημένους γιατρούς. Σε κάθε περίπτωση αρνούμαστε κατηγορηματικά τον εγκλωβισμό ασθενών και γιατρών στο απαράδεκτο κατασκεύασμα του μνημονιακού ΕΟΠΥΥ που το μόνο που κάνει είναι να στοιβάζει 9 εκατ. ασφαλισμένους σε ένα σύστημα με λιγότερους και χειρότερα αμειβόμενους γιατρούς και ανεπαρκείς παροχές.


5.            Οι αυτοαπασχολούμενοι εργαστηριακοί θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα συνεργασίας με το κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα, συνεργασία  που θα καλύπτεται από συλλογική σύμβαση με σωστή τιμολόγηση των εξετάσεων και των πράξεων, μακριά από εξευτελιστικές τιμολογήσεις αλλά και από εξόφθαλμα υπερτιμολογημένες τιμές. Η θέσπιση ανώτατου ορίου (πλαφόν) πρέπει να διεκδικηθεί και να κατοχυρωθεί.

6.            Υπερασπιζόμαστε τον δημόσιο χαρακτήρα και την επαρκή χρηματοδότηση των νοσοκομείων του ΕΣΥ και την διασφάλιση της εργασιακής σχέσης, του ειδικού ιατρικού μισθολογίου, των προσλήψεων και των κονδυλίων για ασφαλή εφημέρευση των γιατρών του ΕΣΥ. Απαιτούμε την άμεση πρόσληψη όσων συναδέλφων έχουν κριθεί.

7.            Θα υπερασπιστούμε την διασφάλιση των εργασιακών, ασφαλιστικών και μισθολογικών δικαιωμάτων των μονίμων και αορίστου χρόνου γιατρών του ΙΚΑ στον ΕΟΠΥΥ και απαιτούμε την κατοχύρωση των οργανικών θέσεων με ΚΥΑ.

8.            Στηρίζουμε τα αιτήματα των νέων γιατρών και θα είμαστε πλάι τους στις δίκαιες διεκδικήσεις για ισότιμη πρόσβαση στο επαγγελματικό πεδίο και τη δυνατότητα εξειδίκευσης και εκπαίδευσης χωρίς άδικους φραγμούς.

9.            Καλούμε τους συναδέλφους σε όποιον τομέα εργάζονται να πορευτούν με αίσθημα ευθύνης και κοινωνικής αλληλεγγύης προς τους ταλαιπωρούμενους συμπολίτες μας. Προτείνουμε οι ιατρικοί σύλλογοι να καλέσουν τους αυτοαπασχολούμενους σε περιορισμό (πάντα σε αξιοπρεπή πλαίσια) της αμοιβής για την ιατρική επίσκεψη. Παράλληλα θα απαιτήσουμε από το υπουργείο οικονομικών να μην προχωρήσει σε θεσμοθέτηση εξωπραγματικών αντικειμενικών κριτηρίων που θα καταστήσουν απαγορευτική την άσκηση της ιατρικής.


œ        

Μας γνωρίσατε μέσα από τους αγώνες και την ενωτική υπεύθυνη στάση μας όλο το προηγούμενο διάστημα στον ΠΙΣ, στους ιατρικούς συλλόγους και τις ομοσπονδίες.

Δεν χρησιμοποιήσαμε και δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε το ΔΣ του ΠΙΣ και των Ιατρικών Συλλόγων ως παραταξιακό φέουδο, ούτε ως βήμα προσωπικής προβολής.

Δυστυχώς ορισμένοι παίζουν με μεγάλη έλλειψη ευθύνης με τη δημοκρατική λειτουργία και τις συλλογικές διαδικασίες και προσπαθούν να τις περιορίσουν στα «μέτρα» τους και τις σκοπιμότητες τους. Εμείς αντιταχτήκαμε στην αδικαιολόγητη προσπάθεια αναβολής των εκλογών στον ΠΙΣ και ευτυχώς επικράτησε η λογική.

Δεν μας απασχολούν τα «δακτυλίδια» και τα επίσημα κομματικά χρίσματα. Δεν απασχολούν πια ούτε το ιατρικό σώμα αλλά και την πλειοψηφία της κοινωνίας. Τελείωσαν για την κοινωνία, είναι ώρα να τ΄ αφήσουμε πίσω και στον ιατρικό χώρο. Όσοι σε διάφορες φάσεις αποδέχτηκαν την ταύτιση τους με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, αναλαμβάνοντας την ευθύνη της διορισμένης διοίκησης του ΠΙΣ πρέπει επιτέλους ν΄ αντιληφθούν ότι δεν μπορούν να εκφράσουν το «νέο».

Κάποιοι προτείνουν την τακτική του lobbying σαν πανάκεια. Η τακτική αυτή σημαίνει άτυπες συναλλαγές και πιέσεις πίσω από κλειστές πόρτες, μακριά από τους αγώνες και την δημοσιότητα. Σημαίνει συμβιβασμούς μακριά από τη μεγάλη μάζα των γιατρών. Είναι τουλάχιστον αντιφατικό συνάδελφοι που το τελευταίο διάστημα καταγγέλλουν τους πάντες για «συμβιβασμό» και έλλειψη αγωνιστικότητας να μας προτείνουν αυτή την πρακτική. Εμείς θα επιμείνουμε στις ενωτικές συλλογικές διαδικασίες, στη συνεχή ενημέρωση και στην αγωνιστική συμπαράταξη όλων των γιατρών με τους εργαζόμενους και την κοινωνία.


Όσοι πιστεύουν πως κάτι άλλαξε στον ΠΙΣ τα δύο τελευταία χρόνια, όσοι είδαν τον ΠΙΣ πιο κοντά στα προβλήματα του ιατρικού κόσμου με αγωνιστικότητα και ισχυρότερη παρουσία σε σχέση με παλαιότερα, καλούνται ν΄ αναρωτηθούν πού οφείλεται αυτό και να ενισχύσουν αυτούς που πρωτοστάτησαν σε αυτή τη «μεταμόρφωση» που είναι ακόμα ατελής και ανολοκλήρωτη αλλά πρέπει να ολοκληρωθεί, προκειμένου ο ΠΙΣ να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και των αναγκών των γιατρών και ολόκληρης της κοινωνίας. Η ενισχυμένη παρουσία μας είναι εγγύηση ότι αυτή η πορεία θα ολοκληρωθεί.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑΤΡΩΝ ΠΙΣ



Συμμετέχουν η ΑΕΓ και πρόεδροι και εκλέκτορες που έχουν εκλεγεί με ενιαία ψηφοδέλτια ανεξάρτητα από παραταξιακή και κομματική ένταξη.

Αρχικά υπογράφοντες σε μια λίστα ανοιχτή που θα διευρυνθεί μέχρι τις εκλογές:

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ. Α ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΙΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΝΑΒΑΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΕΝΓΕ

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ, ΔΣ ΠΙΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΨΥΧΑΡΗΣ, ΔΣ ΙΣΑ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΨΑΛΤΑΚΟΣ, ΔΣ ΙΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΤΑΣΟΣ ΚΑΡΑΔΕΔΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΞΑΝΘΗΣ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΟΙΛΙΑΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΑΙΓΙΟΥ

ΜΑΥΡΕΤΑ ΣΤΑΥΡΑΚΑ, τ. ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΙΧΑΗΛ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΣΑΒΒΙΔΗΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΞΑΝΘΗΣ

ΜΑΡΙΟΣ ΠΥΡΠΑΣΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ

ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΚΩΣΤΑΚΗΣ, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΕΥΠΙΚΑ ΑΡΓΟΥΣ

ΜΗΝΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΔΗΣ, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΧΑΝΙΩΝ

ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΣ ΞΑΝΘΗΣ

ΤΣΙΡΩΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΑΤ. ΣΥΛ. ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

ΖΕΡΔΕΛΗΣ ΙΩΑΝ., ΕΚΠΡ. ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΛΕΣΒΟΥ

Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

Πολίτες μην υποβιβάζεστε σε θεατές


Πολίτες μην υποβιβάζεστε σε θεατές

Κρατηθείτε όρθιοι μαζί με τους γιατρούς σας

Τα μνημόνια δεν θα μας γονατίσουν

Οι δοσίλογοι της χώρας μας δεν είναι οι «Σωτήρες»

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

Κάπου από κει υπάρχει και το ΕΟΠΥΥ.


                                                                                      Πειραιάς 16/01/2012                                      

                                                                                                       Αρ.Πρωτ.6

Συνάδελφοι,

οι κινητοποιήσεις σύσσωμου του ιατρικού κόσμου και τα αποτελέσματά τους τις προηγούμενες ημέρες κατέδειξαν ότι τα προβλήματα στο χώρο της υγείας δεν λύνονται με ευχολόγια και υποσχέσεις αλλά με αγώνες διαρκείας.



 Η προσπάθεια λειτουργίας του υποχρηματοδοτούμενου ΕΟΠΥΥ, που μόνο μνημονιακές επιταγές εκπληρώνει, μακριά από τις πραγματικές  ανάγκες για Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, δεν διακρίνεται τουλάχιστον από σοβαρότητα.

Αντίθετα βάζει την υγεία του ασφαλισμένου σε επικίνδυνα μονοπάτια και την εργασιακή μας σχέση σε άμεσο κίνδυνο.



 Κρίνεται γενικά θετική η δυνατότητα συνταγογράφησης και αναγραφής εξετάσεων αλλά χρειάζονται και οι επιστημονικοί όροι λειτουργίας. Η εισήγηση του ΔΣ ΕΟΠΥΥ για  δυο μόνο εμβαλάγια  φαρμάκου το μήνα πχ σε στρεπτοκοκκική λοίμωξη δεν μπορεί να σταθεί επιστημονικά. Η υγεία δεν λειτουργεί με αποκλεισμούς.



 Το τρέχον πολυνομοσχέδιο(εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής πολιτικής) που θα ψηφιστεί τις προσεχείς ημέρες προβλέπει αφενός μεν την δυνατότητα σε ιδιώτες γιατρούς να μετέχουν στα ΚΕΠΑ (Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας) και  αφετέρου την δυνατότητα γιατροί του πρώην ΙΚΑ να δέχονται ασφαλισμένους στα ιδιωτικά  ιατρεία-με τους όρους της πράξης νομοθετικού περιεχομένου 262-16/12/2011.

Αυτές οι δύο δυνατότητες ανοίγουν διάπλατα το δρόμο στην κυβέρνηση ανά πάσα στιγμή να αμφισβητήσει τον λόγο ύπαρξής μας στις δημόσιες δομές του ΕΟΠΥΥ(ΙΚΑ). 

 Η μη κατοχύρωση των οργανικών θέσεων του ΙΚΑ-παρά τις διαβεβαιώσεις των Διοικήσεων ΕΟΠΥΥ και ΙΚΑ ΕΤΑΜ- μας βάζει σε πλαίσιο διαρκούς αγωνιστικότητας. 

 Ο Σύλλογός μας έχει θέσει με έμφαση και το ζήτημα των οργανικών θέσεων και σε πρόσφατες συναντήσεις με τους αρχηγούς των κομμάτων.





  Καλούμε όλους τους γιατρούς ,να αναλογιστούν την ευθύνη τους απέναντι στο τρόπο που θα λειτουργούν στον ΕΟΠΥΥ και την ευθύνη τους απέναντι στον ασφαλισμένο.

  Καλούμε όλους τους γιατρούς, να βρίσκονται δίπλα στα συλλογικά τους όργανα ΠΙΣ,Ιατρικούς Συλλόγους, γιατί μόνο έτσι θα διεκδικήσουμε αυτά που μας ανήκουν και δεν θα χάσουμε κεκτημένα ετών.

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ



Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                   Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΨΥΧΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ                                              ΠΡΟΒΑΤΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ