Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2010

Αποθεματικά ασφαλιστικών ταμείων είπατε;;

Check out this SlideShare Presentation: Πάντα επίκαιρο παρότι κυκλοφορεί από τριετία στο διαδίκτυο.

Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2009

ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΤΟΥ ΙΚΑ

ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΙΟΧΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΤΟΥ ΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ
Στο ΙΚΑ αυτή τη στιγμή εργάζονται περίπου 8000 γιατροί από τους οποίους 1500 μόνιμοι , 5500 αορίστου χρόνου ιδιωτικού δικαίου και περίπου 1000 με συμβάσεις έργου. Ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα από το ΙΚΑ έχουν μόνο οι μόνιμοι συνάδελφοι. Οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έχουν επιδείξει αρνητική στάση στο χρονίζον αίτημα των συμβασιούχων γιατρών του ΙΚΑ για συνταξιοδοτική και ασφαλιστική κάλυψη από το ΙΚΑ. Μετά από πολύχρονους αγώνες έγινε κατορθωτό να αναγνωριστεί η εργασιακή σχέση των συναδέλφων με σχέση 1204/72 σαν αορίστου χρόνου ιδιωτικού δικαίου χωρίς όμως αναγνώριση της προϋπηρεσίας και εξασφάλιση συνταξιοδοτικού δικαιώματος από το ΙΚΑ, όπως συμβαίνει με τους μονίμους συναδέλφους. Ο Σύλλογος συμβασιούχων γιατρών ΙΚΑ Αττικής δημιουργήθηκε από την ανάγκη να εκφραστούν συνδικαλιστικά οι συμβασιούχοι 1204/72 στους οποίους αρνούνταν την εγγραφή η τότε ηγεσία της ΠΟΣΕΥΠΙΚΑ και η παρουσία του συνέβαλε αποφασιστικά στην ανάδειξη και αγωνιστική διεκδίκηση των αιτημάτων των συμβασιούχων γιατρών του ΙΚΑ. Η απροκάλυπτα εχθρική στάση της υπό τον κ. Βλασταράκο ηγεσίας της ΠΟΣΕΥΠΙΚΑ και η επιλογή από την ΠΟΣΕΥΠΙΚΑ της τακτικής του κυβερνητικού συνδικαλισμού δυσχέρανε αποφασιστικά την ενωτική δράση των γιατρών του ΙΚΑ και κατέστησε αναγκαία την ύπαρξη του συλλόγου συμβασιούχων στην Αθήνα , παρά τις μεγάλες δυσκολίες στη δράση και την άρνηση των κυβερνήσεων και της διοίκησης του ΙΚΑ να ακούσουν τη φωνή του συλλόγου.
Ο Σύλλογος συμβασιούχων αγωνιζόταν πάντα για την εξασφάλιση ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων με αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας για όλους τους συναδέλφους αορίστου χρόνου. Αυτός ήταν και ο λόγος που πιστεύουμε ότι ο προσφορότερος τρόπος ήταν και είναι η νομοθετική ρύθμιση που θα αναγνωρίζει την προϋπηρεσία με καταβολή από τους συναδέλφους των ασφαλιστικών εισφορών που αναλογούν στον εργαζόμενο. Ο σύλλογος συμβασιούχων πάντα εξέφραζε την αντίθεση του στους σχεδιασμούς που προέβλεπαν την τακτοποίηση ενός μόνο μέρους των συναδέλφων, σχέδιο που προωθούσε η ηγεσία της ΠΟΣΕΥΠΙΚΑ σε συνεργασία με τη διοίκηση του ΙΚΑ και την απελθούσα κυβέρνηση. Και αυτό και για λόγους αρχής ,γιατί ασφαλώς δεν μας βρίσκει σύμφωνους η αδικαιολόγητη «σαλαμοποίηση» του συνόλου των συναδέλφων με 3232/2004 που όλοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες εργαζόμενοι ακριβώς όπως οι μόνιμοι συνάδελφοι. Η χωρίς καμιά δικαιολογία μάλιστα επιλεκτική επαγγελία μονιμοποίησης δημιουργεί πολλές κατηγορίες συναδέλφων και δυσκολεύει τον ενιαίο αγώνα για τα δίκαια αιτήματα μας. Το απρόσφορο αυτής της τακτικής φάνηκε και από τις αδικίες που προκύπτουν από την προκήρυξη των 2000 θέσεων αλλά και από τη μη υλοποίηση μέχρι τώρα της μονιμοποίησης παρά τις επι χρόνια υποσχέσεις. Αυτό που είναι όμως αδιαπραγμάτευτο είναι πως δεν υπάρχει πιά κανένα χρονικό περιθώριο για καθυστερήσεις και απαιτούμε να λυθεί άμεσα το συνταξιοδοτικό και ασφαλιστικό ζήτημα για τους 5.500 αορίστου χρόνου συναδέλφους με όποιο τρόπο είναι προσφορότερος. Ανησυχούμε λοιπόν μήπως το πάγωμα της τρέχουσας προκήρυξης δεν γίνεται για να διορθωθούν οι αδικίες και να καλυφτούν όλοι οι συνάδελφοι αλλά στα πλαίσια μιας γενικότερης δημοσιονομικής στενότητας. Η γνώμη μας είναι πως πρέπει με διαφανείς και αμερόληπτες διαδικασίες να προχωρήσει η προκήρυξη των 2000 θέσεων με ταχύτατη συμπληρωματική προκήρυξη που θα αφορά το σύνολο των αορίστου χρόνου συναδέλφων. Σε κάθε περίπτωση επαναφέρουμε το αίτημα για άμεση νομοθετική ρύθμιση για αναγνώριση όλου του χρόνου προϋπηρεσίας από την ημερομηνία πρόσληψης με συνταξιοδοτικό δικαίωμα από το ΙΚΑ με καταβολή από τους συναδέλφους της εισφοράς που αναλογεί στον εργαζόμενο σύμφωνα με το νόμο.
Πρόβλημα όμως δημιουργείται και με τους συναδέλφους που εργάζονται με τις συμβάσεις έργου. Εμείς είμαστε αντίθετοι στις απαράδεκτες αυτές συμβάσεις που είναι εξευτελιστικές για τους συναδέλφους. Δεν υπάρχει όμως καμιά αμφιβολία πως η παρουσία των συναδέλφων είναι απαραίτητη για τη λειτουργία των ιατρείων του ΙΚΑ και πως εργάζονται με τους ίδιους όρους και συνθήκες που εργαζόμαστε όλοι.. Οι συμβάσεις αυτές πρέπει να καταργηθούν. Πρέπει όμως να δοθεί στους συναδέλφους η δυνατότητα κατάληψης θέσης αορίστου χρόνου με πλήρη ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα με ταυτόχρονη αναδρομική αναγνώριση και της προϋπηρεσίας τους και της ασφαλιστικής τους κάλυψης. Το ΙΚΑ δεν πρέπει ούτε μια μέρα να μείνει χωρίς γιατρούς που είναι απαραίτητοι και οι συνάδελφοι πρέπει να απαλλαγούν από την εξευτελιστική αυτή σχέση εργασίας και τις ποικίλες εξαρτήσεις. Αυτό όμως απαιτεί να επιλέξουν και οι ίδιοι το δρόμο του μαζικού αγώνα , να αποτινάξουν τη λογική του προσωπικού βολέματος και της αναζήτησης λύσης σε αυτούς που τους εκμεταλλεύτηκαν για πολιτικά οφέλη αλλά και στους συνδικαλιστές που μέχρι πριν λίγο καιρό τους έλεγαν ορθά κοφτά πως με τη συμπλήρωση 24μήνου θα απολυθούν και πως δεν μπορούν να διαμαρτύρονται αφού ήξεραν τι υπέγραφαν.
Για μας είναι σαφές πως χρειάζεται η οικοδόμηση ενός ολοκληρωμένου δημόσιου συστήματος πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας που θα προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες και αξιοπρεπείς συνθήκες δουλειάς και αμοιβών στους λειτουργούς της υγείας. Η εργασιακή και ασφαλιστική εξασφάλιση όλων όσων εργάζονται σήμερα στο ΙΚΑ αλλά και μεταβατικές ρυθμίσεις που θα διασφαλίζουν την ομαλή ένταξη όλων αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις. Είμαστε βέβαιοι πως θα χρειαστούν σκληροί αγώνες για να διασφαλιστούν τα δίκαια αιτήματα των γιατρών του ΙΚΑ.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ, ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΠΙΣ,ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΣΙΚΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2009

Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2009

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 26/10/2009

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΙΑΤΡΩΝ Ι.Κ.Α. ΑΤΤΙΚΗΣ(ΑΡ.ΠΡΩΤΟΔ.1874/01)
ΟΜΗΡΙΔΟΥ ΣΚΥΛΙΤΣΗ 19 18531 ΠΕΙΡΑΙΑΣ (210-4132242 6976603109
FAX: 2104132242 e-mail:sysi@otenet.gr

Πειραιάς 26/10/09
Αρ.Πρωτ.64

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Σύλλογος Συμβασιούχων Γιατρών ΙΚΑ Αττικής χαιρετίζει την αποκατάσταση της Δημοκρατικής Νομιμότητας στον ΠΙΣ.
Η Συμμόρφωση της ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας(ΦΕΚ 454-16/10/09) με την Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας(2691/2009) και η ακύρωση των πραξικοπηματικών ενεργειών του προηγούμενου υπουργού κ.Αβραμόπουλου, ανοίγει τον δρόμο για την εποικοδομητική λειτουργία του Δ.Σ. του ΠΙΣ και την διεκδίκηση λύσεων, στα χρονίζοντα και σοβαρά προβλήματα των γιατρών.
Ο Σύλλογός μας εκφράζοντας τα συμφέροντα όλων των συμβασιούχων γιατρών του ΙΚΑ θα θέσει στην ηγεσία του ΠΙΣ το φλέγον ζήτημα του ασφαλιστικού-συνταξιοδοτικού ζητήματος και την προοπτική μονιμοποίησης όλων των συναδέλφων .

Θέλουμε επίσης να επισημάνουμε τα εξής:

Κάποιοι πρέπει να σέβονται τις αποφάσεις των Ανώτατων Δικαστηρίων. Η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας αυτό έπραξε .Ο Ιατρικός κόσμος δεν θα ανεχτεί άλλες πραξικοπηματικές και τυχοδιωκτικές ενέργειες από οποιονδήποτε στον βωμό κομματικών συμφερόντων και προσωπικών φιλοδοξιών.
Ρωτάμε;

Αυτοί που τα τελευταία έξι χρόνια γέμισαν με υποσχέσεις τους γιατρούς του ΙΚΑ και ανέστειλαν το κίνημα τους από τότε που ανέλαβε την διακυβέρνηση της χώρας η Ν.Δ. οφείλουν να κάνουν την αυτοκριτική τους;
Αυτοί που έκαναν σημαία τους την μονιμοποίηση των 2000 γιατρών(1860 είναι τελικά) στο σύνολο των 6000 και ΄΄παιδεύτηκαν΄΄ πραγματικά 5,5 ολόκληρα χρόνια χωρίς αποτέλεσμα έχουν να μας πουν πόσο αποτελεσματικοί είναι;
Αυτοί που δείχνουν όψιμο ενδιαφέρον για την σύνταξη των νέων γιατρών (462 Ευρώ ) δεν έκαναν τίποτα όλα αυτά τα χρόνια . Έχουν το συνδικαλιστικό θάρρος να ενημερώσουν τον κόσμο ποια θα ναι η δική τους σύνταξη και το εφάπαξ τους από το ΙΚΑ;
Αυτοί που ανέχονται χρόνια τώρα να μη συμμετέχουν οι Συμβασιούχοι Γιατροί του ΙΚΑ στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ως εργαζόμενοι β΄ κατηγορίας) έχουν να πουν κάτι;
Αυτοί που ανέχτηκαν τις αποικιοκρατικές συμβάσεις έργου των 1000 γιατρών του ΙΚΑ και εμπόδισαν με απειλές την συνδικαλιστική τους εκπροσώπηση τι μπορεί να διεκδικήσουν στο μέλλον;
Αυτοί που υφάρπαξαν απ’ το ΙΚΑ το μητρώο αντίπαλου σωματείου, του δικού μας συλλόγου , δικαιούνται να μας εκπροσωπούν;
Αυτοί που μας καταστρέφουν τα ενημερωτικά φαξ προς τους συναδέλφους και μας κατεβάζουν τις αφίσες απ’ τα υποκαταστήματα του ΙΚΑ είναι συνδικαλιστές ή έπραξαν ως κυβερνητικοί συνδικαλιστές;
Αυτοί που ΄΄μαγείρεψαν΄΄ σε σκοτεινούς διαδρόμους τον αριθμό κατά ειδικότητα θέσεων που προκηρύσσονται, θα μας δώσουν εξηγήσεις;
Ο Σύλλογός μας θα αγωνιστεί και δεν θα χαριστεί σε κανένα . Είμαστε βέβαιοι ότι στο τέλος κάποιοι θα αναλογιστούν τις ευθύνες τους και θα σεβαστούν και τις Δικαστικές Αποφάσεις και την Πλειοψηφία του Ιατρικού Κόσμου . Οι γιατροί δεν έχουμε την πολυτέλεια να περιμένουμε άλλο την δρομολόγηση προτάσεων και λύσεων. Χάσαμε ήδη αρκετό καιρό.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΨΥΧΑΡΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΠΡΟΒΑΤΑΣ