Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015
Παρέμβαση για το σχέδιο Μπένου για την ΠΦΥ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΠΕΝΟΥ
Η πρόταση της Ομάδας για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας στην Ελλάδα, υπό το πρίσμα μερικών απλοϊκών δεδομένων και προβληματισμών.
Δημήτρης Νιάκας Καθηγητής Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
Διάβασα με όση περισσότερη προσοχή μπορούσα λόγω ιδιότητας τις προτάσεις της Ομάδας Εργασίας για την ΠΦΥ που παρουσιάστηκαν ως η νέα εκδοχή για την επίλυση των προβλημάτων της. Δεν επιθυμώ σε αυτή την φάση να αναφερθώ για τις άμεσες δυνατότητες εφαρμογής των προτάσεων, αφού αυτές δεν λαμβάνουν υπόψη τους τις υπάρχουσες δομές και λειτουργίες, τα απολογιστικά δεδομένα της απορρύθμισής τους το έτος 2014 (από τον ΕΟΠΥΥ στο ΠΕΔΥ) και κυρίως τις εν εξελίξει διαδικασίες παροχής των υπηρεσιών εξω-νοσοκομειακής φροντίδας μέσω των ΕΟΠΥΥ και των λοιπών ασφαλιστικών Ταμείων με τους ιδιώτες γιατρούς. Θα ήθελα σε αυτό το σημείωμα να ακολουθήσω την λογική της Ομάδας Εργασίας και να αναφερθώ μόνο στους αριθμούς, όπως αυτοί παρουσιάζονται στο πόνημα που συνέταξαν τα εκλεκτά μέλη της Ομάδας Εργασίας και κατ’ εξοχήν ειδικοί στο θέμα, και στο τέλος να θέσω ορισμένους προβληματισμούς και ερωτήματα.
Βασική λειτουργική μονάδα στην ΠΦΥ για τους εμπνευστές της πρότασης που κατατέθηκε στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, αποτελεί η Μονάδα Φροντίδας Υγείας Γειτονιάς (ΜοΦΥΓ) στο αστικό περιβάλλον ή το Περιφερειακό Ιατρείο (ΠεΡΙ) στις αγροτικές ή νησιώτικες περιοχές.
Στην ΜοΦΥΓ ή το ΠεΡΙ είναι στην διάθεση των κατοίκων της περιοχής που αναγκαστικά εγγράφονται σε αυτό (άρα δεν επιλέγουν οικογενειακό γιατρό ή παιδίατρο όπως αναφέρεται στην πρόταση) επειδή αυτό συγκροτείται από:
2 οικογενειακούς γιατρούς (ειδικότητας γενικής ιατρικής ή παθολογίας)
½ Παιδίατρο αφού 1 παιδίατρος καλύπτει 2 ΜοΦΥΓ ή ΠεΡΙ
1 Νοσηλευτή/τρια
1 Επισκέπτη/τρια
1 Κοινωνικό/ή Λειτουργό
1 Γραμματέα
½ Οικογενειακό Βοηθό αφού 1 καλύπτει 2 ΜοΦΥΓ ή ΠεΡΙ
Με δεδομένο ότι σύμφωνα πάντα με την πρόταση οι παραπάνω Μονάδες ΠΦΥ συγκροτούνται με τοπικό πληθυσμό αναφοράς περί τους 5.000 κατοίκους, η πρόταση της Ομάδας, χωρίς να το αναφέρει, φαίνεται να διαιρεί τον πληθυσμό της χώρας μας που ανέρχεται σε 11.000.000 περίπου και εκτιμά ότι θα υπάρχουν 2.200 Μονάδες ΠΦΥ και έτσι υπολογίζει και τον αριθμό των γιατρών και των λοιπών επαγγελμάτων υγείας που θα απαιτηθούν με βάση και την τελευταία σελίδα και παράγραφο της έκθεσης. Έτσι αναφέρεται ότι θα απαιτηθούν:
5.500 γιατροί ήτοι
4400 οικογενειακοί γιατροί (2 ανά ΜΦΥ)
1100 παιδίατροι (1/2 ανά ΜΦΥ)
4400 νοσηλευτές/επισκέπτες (1 ανά ΜΦΥ)
2200 μαίες (1 ανά ΜΦΥ)
2200 γραμματείς (1 ανά ΜΦΥ)
1100 οικογενειακοί βοηθοί (1/2 ανά ΜΦΥ) που ξεχάστηκαν από τους συγγραφείς!
Κατά την πρόταση πάντα οι ΜΦΥ (ΜοΦΥΓ ή ΠεΡΙ) λειτουργούν από 8.00-20.00 δηλ. 12 ώρες και εκτός από τις υπηρεσίες στο Γραφείο-Ιατρείο της γειτονιάς η Ομάδα προσφέρει τις υπηρεσίες στην κοινότητα, αλλά και στο σπίτι σε μια τεράστια γκάμα υπηρεσιών που καλό είναι να ρίξει κάποιος μια ματιά στο παράρτημα της έκθεσης και θα καταλάβει το εφικτό ή/και τις δυνατότητες της συγκεκριμένης Ομάδας Υγείας να προσφέρει την έκταση και το εύρος των συγκεκριμένων υπηρεσιών.
Δεν διευκρινίζεται επίσης στην έκθεση, αν οι Μονάδες ΠΦΥ λειτουργούν μη εργάσιμες ημέρες και αργίες και πως αντιμετωπίζεται κάποιος τις ώρες μη λειτουργίας, αφού και για τα επείγοντα π.χ. υψηλός πυρετός, καρδιακό άλγος κλπ απαιτείται παραπεμπτικό της ΜοΦΥΓ ή του ΠεΡΙ για να προχωρήσει κάποιος στο δεύτερο επίπεδο της ΠΦΥ που υπάρχει και ονομάζεται ως Μονάδα Αναφοράς ΠΦΥ της περιοχής διαμονής του.
Εκτός των παραπάνω ασαφειών που ίσως διευκρινισθούν στο μέλλον από τους συντάκτες της πρότασης, τα ερωτήματα που ένας καλόπιστος μελετητής θα έθετε είναι: Αν υποτεθεί ότι οι 2 οικογενειακοί γιατροί μοιράζουν τον χρόνο τους και καλύπτουν το 12ωρο με σπαστό ωράριο (πράγμα που δεν έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα στο δημόσιο σύστημα υγείας) οι υπόλοιποι εργαζόμενοι από την Γραμματέα μέχρι τα άλλα μέλη της Ομάδας Υγείας τι θα κάνουν; Θα εργάζονται 12ωρα ή 8ωρα; Ο νοσηλευτής θα παίζει τον ρόλο του Γραμματέα και αντίστροφα; Και όταν η Ομάδα Υγείας θα επισκέπτεται μαζί με τον οικογενειακό γιατρό ένα ή δύο ασθενείς στο σπίτι, θα χρησιμοποιούν το δικό τους αυτοκίνητο ή αυτοκίνητο του ΜοΦΥΓ ή ΠεΡΙ που θα το έχουν στην διάθεσή τους; Θα διατίθεται οδηγός για την μεταφορά ή θα το οδηγούν μόνοι τους; Πόσοι και ποιοι από την Ομάδα Υγείας θα μείνουν πίσω στην βάση τους για να παράσχουν ιατρικές υπηρεσίες επείγουσες ή χρόνιες στους υπόλοιπους ασθενείς; Λεπτομέρειες, θα πει κάποιος για μια πρόταση που βρίσκεται στο αρχικό της στάδιο και φιλοδοξεί να αλλάξει το τοπίο και να εγγράψει ότι πιο προοδευτικό υπάρχει στην διεθνή βιβλιογραφία που την ακολουθεί στο κείμενο, αλλά δεν σημειώνεται εντός του κειμένου για να μπορέσουμε να εκτιμήσουμε την επιστημονική αναφορά των ιδεών και της οργάνωσης της ΠΦΥ στο διεθνές περιβάλλον.
Ας επιστέψουμε όμως στους αριθμούς της πρότασης και ας προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε τα οικονομικά της στοιχεία και το κόστος της. Φαίνεται ότι για τους εμπνευστές της πρότασης, η δαπάνη που αυτή προϋποθέτει είτε είναι μικρή ή δεν την αφορά γιατί η χώρα έχει λύσει τα οικονομικά της προβλήματα και είναι μόνο ζήτημα πολιτικής βούλησης η εφαρμογή της. Επιχειρώντας αδρούς υπολογισμούς με βάση τους αριθμούς της πρότασης έχουμε:
Ένας γιατρός με μηνιαίες μικτές αποδοχές 5.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένων και των εισφορών για την ασφάλισή του κοστίζει 60.000 ετησίως κατ’ εκτίμηση του υπογράφοντος. Αντίστοιχα για τα λοιπά επαγγέλματα νοσηλευτές-επισκέπτες-κοινωνικούς λειτουργούς με μηνιαίες μικτές αποδοχές 2.000 ευρώ, και Γραμματείς –Οικογ. βοηθούς 1500 ευρώ έχουμε
Γιατροί 5.500 Χ 60.000 = 330.000.000 εκ.
Νοσηλ-Επισκ. 4400 Χ 24.000 = 10.560.0000
Μαίες – Κοιν. Λειτουργοί 4400 Χ 24.000 = 10.560.000
Γραμματείς 2.200 Χ 18.000 = 3.960.000
Οικογ. Βοηθός 2.200 Χ 18.000 = 3.960.000
Το ετήσιο κόστος λοιπόν μόνο των αποδοχών των παραπάνω είναι 359.040.000 εκ. που μπορούν να αυξηθούν ή και να μειωθούν, αν υπάρξει διαφοροποίηση στις αποδοχές, αφού οι εκτιμήσεις για αυτές είναι του υπογράφοντος και όχι της πρότασης. Σε αυτό θα πρέπει να υπολογιστούν τα ενοίκια όπου χρειαστεί να υπάρχουν, το κόστος του αναγκαίου εξοπλισμού και τα αναλώσιμα για τις βασικές εξετάσεις, τα λοιπά έξοδα λειτουργίας των Μονάδων όπως παροχές κοινής ωφέλειας, διαδίκτυο, υπολογιστές, προγράμματα ηλεκτρονικών φακέλων, συντήρηση, χαρτικά, έξοδα κίνησης κλπ. Αν όλα αυτά υπολογιστούν σε άλλα 140.000.000 εκ. το συνολικό κόστος της πρότασης για την Ομάδα Υγείας των ΜοΦΥΓ και ΠεΡΙ δεν θα ξεπεράσει τα 500.000.000 εκ ευρώ.
Είναι πολλά τα 500 εκ ευρώ για να αποκτήσει η χώρα ένα καινοτόμο σχέδιο ΠΦΥ, το οποίο θα εισάγει τον θεσμό του οικογενειακού γιατρού και της Ομάδας Υγείας όπως την οραματίζονται οι εμπνευστές της; Θα έλεγα ότι με βάση τα οικονομικά δεδομένα η πρόταση είναι απολύτως επιτυχής υπό τις τρεις παρακάτω βασικές προϋποθέσεις.
1. Η Ομάδα Υγείας να κάνει όλα όσα περιγράφονται στην πρόταση ως έργο (βλ. παράρτημα για το οποίο ως πολίτης - χρήστης εκφράζω αμφιβολίες. Οι ειδικοί ίσως γνωρίζουν καλύτερα).
2. Να περιγραφεί επίσης με ακρίβεια το δεύτερο επίπεδο παροχής ΠΦΥ, δηλαδή οι Μονάδες Αναφοράς Περιοχής, ο αριθμός και ειδικότητες υπηρετούντων καθώς και η έκταση ή το εύρος των υπηρεσιών για όλο το 24ωρο, αφού έτσι έχουν σχεδιαστεί. Αν γίνει αυτό θα δοθεί η δυνατότητα να εκτιμηθεί με σχετική ακρίβεια το συνολικό κόστος που περιλαμβάνεται στην πρόταση και το οποίο θα υπερβεί κατά πολύ το προσεγγισθέν - υπολογισθέν ποσό. Εκτός και αν το δεύτερο επίπεδο ΠΦΥ παραληφθεί ή δεν δημιουργηθεί.
3. Να καταργηθεί η κάλυψη και προσφυγή των ασφαλισμένων πολιτών σε γιατρούς εκτός του ανωτέρω δικτύου. Δηλαδή ο ΕΟΠΥΥ, αλλά και τα άλλα ασφαλιστικά Ταμεία θα πρέπει να σταματήσουν να καλύπτουν ιδιώτες γιατρούς και ίσως οι πόροι που διαθέτουν σήμερα να μεταφερθούν στην χρηματοδότηση της πρότασης.
Αν το παραπάνω κόστος σε συνδυασμό με τις προϋποθέσεις μπορούν να υλοποιηθούν για τους ενδιαφερόμενους που αποδέχονται την πρόταση αναμόρφωση της ΠΦΥ, κάποιος οφείλει να σκεφτεί και τον μεγάλο αριθμό των γιατρών που εργάζονται σήμερα στις υπάρχουσες δημόσιες δομές της εξω-νοσοκομειακής περίθαλψης με πλήρη ή μερική απασχόληση, αλλά και τον αριθμό των γιατρών που ασκούν ελεύθερο επάγγελμα και δέχονται στο ιατρείο τους ασφαλισμένους πολίτες με την προκαθορισμένη επίσκεψη αποζημίωσης του ΕΟΠΥΥ. Εκτός και αν θεωρηθεί ότι περίπου 30.000 γιατροί που έχουν ιδιωτικά ιατρεία και σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον ΕΟΠΥΥ και τα ασφαλιστικά ταμεία δεν πρέπει να μας απασχολούν για το πώς θα ζήσουν τις οικογένειές τους και ας μεταναστεύσουν όπως έκαναν και κάνουν οι νέοι γιατροί στην περίοδο της οικονομικής κρίσης που διανύουμε. Ταυτόχρονα με αυτό είναι καλό να τεθεί υπόψη όλων μας και ειδικά της Ομάδας Εργασίας της πρότασης, ο τομέας των παρακλινικών και διαγνωστικών εξετάσεων μέτριας ή υψηλής τεχνολογίας που παρέχεται από τους ιδιώτες επαγγελματίες και τα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα με την αποζημίωση του ΕΟΠΥΥ και οι υπηρεσίες αυτές οδηγούν στην διάγνωση και θεραπεία στο πρωτοβάθμιο επίπεδο υπηρεσιών. .
Μαζί με αυτά η πολιτική ηγεσία και το πολιτικό σύστημα οφείλει να ρωτήσει και τους Έλληνες πολίτες που είναι ασφαλισμένοι και πληρώνουν εισφορές για την κάλυψη της υγείας τους, αν συμφωνούν στην αναγκαστική ουσιαστική επιλογή ενός οικογενειακού γιατρού δημοσίου υπαλλήλου με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση, ο οποίος θα είναι ο φύλακας της πύλης (gate keeper) για οιαδήποτε χρήση ειδικού γιατρού και αντιμετώπισης επείγοντος περιστατικού. Σε μια χώρα που δεν έχει λύσει την παροχή της επείγουσας νοσοκομειακής περίθαλψης στον τόπο κατοικίας και στο νοσοκομείο του νομού και ο ασθενής των επαρχιακών πόλεων κινείται ελεύθερα επιλέγοντας πολλές φορές να προσφύγει μόνος του στα νοσοκομεία της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, είναι λίγο οξύμωρο να περιμένουμε να κινηθεί και να αναμένει τις παραπομπές του οικογενειακού γιατρού (γενικού γιατρού ή παθολόγου) που στερείται και βασικής εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση περιστατικών που σχετίζονται με τις επί μέρους λειτουργίες των οργάνων του σώματος και τις ανάγκες των κατοίκων. Και αυτό σημαίνει ότι οι χρόνιες συμπεριφορές του πληθυσμού σε συνδυασμό με τον αριθμό των γιατρών και τον τρόπο άσκησης της ιατρικής είναι καθοριστικοί παράγοντες στην αλλαγή του οιουδήποτε υποδείγματος και οι σχεδιαστές των πολιτικών υγείας θα πρέπει να μη τους παραβλέπουν.
ΝΙΑΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΟΙΚΟΝ. ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΩΝΑΣΕΙΟΥ
Ετικέτες
επιτροπή ΜΠΕΝΟΥ,
ΝΙΑΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ,
ΠΕΔΥ,
ΠΦΥ
Σάββατο 20 Ιουνίου 2015
Στα όρια αντοχής οι μονάδες ΠΕΔΥ της ΠΦΥ
http://www.kathimerini.gr/…/sta-oria-antoxhs-oi-monades-pedy
Στα όρια αντοχής οι μονάδες ΠΕΔΥ
http://www.kathimerini.gr/ ΠΕΝΝΥ ΜΠΟΥΛΟΥΤΖΑ
Στη μονάδα πρώην ΕΟΠΥΥ -νυν ΠΕΔΥ- της Καλλιθέας, το τελευταίο διάστημα δεν λειτουργούν τα κλιματιστικά. Σύμφωνα με την ενημέρωση των γιατρών του ΠΕΔΥ στην ομοσπονδία τους, η τεχνική υπηρεσία του ΙΚΑ που υποστήριζε τις μονάδες όταν αυτές ήταν ΕΟΠΥΥ δεν επιλαμβάνεται του προβλήματος, επικαλούμενη ότι δεν υπάρχει συνεργασία με τις υγειονομικές περιφέρειες υπό την εποπτεία των οποίων λειτουργούν πλέον οι μονάδες.
Αυτό είναι ένα μικρό δείγμα των δυσλειτουργιών που αντιμετωπίζουν οι μονάδες μετά τη μετάβασή τους στο ΠΕΔΥ. Τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι η μειωμένη στελέχωση σε ανθρώπινο δυναμικό και η μη λειτουργία των εργαστηρίων, που έχουν αφήσει λαβωμένο το ΠΕΔΥ. Ωστόσο οι πολίτες δεν χάνουν την εμπιστοσύνη τους, και σε ειδικότητες δημοφιλείς όπως π.χ. στους καρδιολόγους, αλλά και σε πιο «δύσκολες ειδικότητες» όπως στους ενδοκρινολόγους και τους νευρολόγους, η αναμονή για ραντεβού φτάνει τους δύο μήνες.
Δεκαπέντε μήνες μετά την έναρξη του ΠΕΔΥ, η προσέλευση των πολιτών στις μονάδες είναι ικανοποιητική. Είναι ενδεικτικό ότι οι γιατροί της μονάδας ΠΕΔΥ επί της λεωφόρου Αλεξάνδρας, το 2015 δέχονται 20.000 προγραμματισμένα ραντεβού τον μήνα, ήτοι 1.000 την ημέρα, εκ των οποίων 400-500 αφορούν ανασφάλιστους, ενώ στο ΠΕΔΥ Νέας Ιωνίας, οι 30 γιατροί δέχονται περί τα 25 περιστατικά έκαστος ημερησίως. Και σύμφωνα με τους γιατρούς, η προσέλευση έχει αυξητικές τάσεις.
Μάθετε τα ωράρεια λειτουργίας κε Μπένο των ΠΕΔΥ πρωην ΙΚΑ.
«Τους τελευταίους μήνες η ροή των ασθενών προς τις μονάδες ΠΕΔΥ αυξάνει. Και εδώ είναι το θέμα. Να αντιληφθεί η κυβέρνηση ότι οι μονάδες πρέπει άμεσα να λειτουργήσουν πλήρως και ότι δεν μπορεί να κρύβεται πίσω από αποφάσεις των προηγούμενων», επισημαίνει στην «Κ» ο πρόεδρος της ομοσπονδίας των γιατρών ΠΕΔΥ, Παναγιώτης Ψυχάρης. Ο ίδιος χαρακτηρίζει «μονόδρομο» τη στελέχωση των μονάδων με την επιστροφή γιατρών που απολύθηκαν την προηγούμενη άνοιξη. Από τους 5.000 γιατρούς που είχαν οι μονάδες ΕΟΠΥΥ, έμειναν στο ΠΕΔΥ 2.300. Οι 1.000 με δικαστικές αποφάσεις.
«Από τους 20 γιατρούς που υπηρετούσαν στη μονάδα της Ν. Ελβετίας Βύρωνα, έμειναν έξι. Αυτοί μετακινήθηκαν στο Κέντρο Υγείας της περιοχής και η μονάδα έκλεισε. Στον Βύρωνα υπηρετούσαν τρεις καρδιολόγοι που έβλεπαν περίπου 2.000 ασφαλισμένους τον μήνα. Εφυγαν και οι τρεις. Τώρα έχουν συμβληθεί με τον ΕΟΠΥΥ ως ιδιώτες και βλέπουν επί πιστώσει 600 ασφαλισμένους τον μήνα (200 έκαστος). Για το Δημόσιο όμως στοιχίζουν το ίδιο», σημειώνει ο κ. Ψυχάρης. Στη μονάδα ΠΕΔΥ Ν. Ιωνίας, από τους 90 γιατρούς, σήμερα έχουν μείνει 30. «Οι μισοί με ασφαλιστικά μέτρα», σημειώνει ο γ.γ. της ομοσπονδίας, Αθ. Αποστολόπουλος, και προσθέτει: «Από πέντε καρδιολόγους, έχει μείνει μόνο ένας και η αναμονή για τα ραντεβού είναι πάνω από δύο μήνες. Στην ίδια μονάδα δεν υπάρχει ενδοκρινολόγος -μια ειδικότητα στην οποία επίσης η αναμονή στο ΠΕΔΥ ξεπερνά τους δύο μήνες- νευρολόγος και ρευματολόγος». Παρόμοια εικόνα και σε μονάδες της περιφέρειας. Στην Ξάνθη έμεινε ένας γιατρός από τους 20 και στην Κάλυμνο δύο από τους οκτώ. Στη μονάδα ΠΕΔΥ Καλαμάτας σήμερα υπηρετούν 18 γιατροί από 58 και δεν υπάρχουν νευρολόγοι, καρδιολόγοι, πνευμονολόγοι και ακτινολόγοι.
Στη μονάδα ΠΕΔΥ Καλαμάτας, πριν από ενάμισι έτος εκτελούνταν 1.700 μετρήσεις οστικής πυκνότητας και σήμερα καμία, αφού το εργαστήριο δεν λειτουργεί. Στο Μικροβιολογικό της μονάδας Περιστερίου πραγματοποιούνταν 250 αιμοληψίες την ημέρα. «Προχθές, μου είπαν ότι είχαν κάνει μόλις 52», σημείωσε ο κ. Ψυχάρης.
Καλύτερη κατάσταση
Σε καλύτερη κατάσταση είναι τα εργαστήρια της μονάδας ΠΕΔΥ Αλεξάνδρας, η οποία είναι από τις πιο καλά στελεχωμένες. Οπως ανέφερε στην «Κ» η διευθύντρια της μονάδας, Κύρα Ζαμάγια, από τους 140 γιατρούς έμειναν 80. Το πρώτο πεντάμηνο του 2015 έγιναν 2.500 υπέρηχοι, 7.000 ακτινογραφίες και 15.000 βιοχημικές εξετάσεις. Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο η μονάδα θα διευρύνει το ωράριό της. Σήμερα είναι ανοιχτή έως τις 6 μ.μ. και ο σχεδιασμός είναι να μένει ανοιχτή έως τις 10 μ.μ. «Για την εξυπηρέτηση επειγόντων περιστατικών. Στόχος είναι η αποσυμφόρηση των νοσοκομείων. Αλλωστε αυτό πρέπει να κάνει η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας», διευκρινίζει η κ. Ζαμάγια.
Επιχορήγηση 70 εκατομμυρίων ευρώ στα νοσοκομεία του ΕΣΥ
Με 70 εκατ. ευρώ ως τακτική επιχορήγηση, έλαβαν «ανάσα ρευστότητας» τα νοσοκομεία του ΕΣΥ. Οπως ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Υγείας, τα νοσοκομεία έλαβαν 70 εκατ. ευρώ για την εξόφληση των υποχρεώσεών τους και ήδη τα σχετικά ποσά έχουν καταβληθεί στους τραπεζικούς λογαριασμούς. Επίσης, διατέθηκε σε νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας και ΕΚΑΒ ποσό ύψους 18.125.000 ευρώ για την αποπληρωμή δεδουλευμένων υπερωριών (α΄ τριμήνου) των εργαζομένων (πλην των γιατρών νοσοκομείων που έχουν ήδη πληρωθεί οι εφημερίες τους για αυτό το διάστημα). Για τις απλήρωτες εφημερίες α΄ τριμήνου των γιατρών των Κέντρων Υγείας -έχουν πληρωθεί μόνο γιατροί Κ.Υ. της 3ης Υγειονομικής Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και της 7ης ΥΠΕ Κρήτης-, το υπουργείο Υγείας διευκρινίζει ότι «επιδιώκεται η ολοκλήρωση της καταβολής σε όσες ΥΠΕ δεν κατέστη δυνατό στις 27 Μαΐου και παρά το γεγονός ότι τα ποσά είχαν διατεθεί εγκαίρως». Τέλος, εγκρίθηκε η επιχορήγηση του ΕΚΑΒ με το ποσό των 3.250.000 ευρώ με στόχο την κάλυψη μέρους των λειτουργικών του δαπανών για το 2015.
Την ίδια στιγμή τις έντονες διαμαρτυρίες υγειονομικών έχει προκαλέσει απόφαση της διοίκησης της 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας Πειραιώς και Αιγαίου για την κατανομή των εφημεριών των γιατρών στα Κέντρα Υγείας των νησιών.Σύμφωνα με την απόφαση, στα Κέντρα Υγείας του Αιγαίου προβλέπεται να εφημερεύει ένας γιατρός, και ένας άλλος να είναι σε ετοιμότητα. Εξαίρεση αποτελούν τα Κέντρα Υγείας Μυκόνου, Θήρας, Μήλου και Πάρου, όπου προβλέπονται δύο ενεργές εφημερίες και μία ετοιμότητας. Γιατροί και εργαζόμενοι κάνουν λόγο για υποβάθμιση των Κέντρων Υγείας, με εξουθενωμένους γιατρούς.
www.ygeianet.gr
Ετικέτες
Ανθρώπινα δικαιώματα,
Δημόσια Υγεία,
ΙΚΑ,
Κοινωνικές αλλαγές,
Κοινωνική Ασφάλιση,
ΠΦΥ
Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015
Η λιτότητα είναι πολιτική τρέλα και όχι δημοκρατία
Ανοικτή επιστολή στους «Financial Times» με αφορμή το τέλμα στις διαπραγματεύσεις της Ελλάδας με τους δανειστές της έπειτα από τέσσερις και πλέον μήνες επαφών, απέστειλαν οκτώ διάσημοι ακαδημαϊκοί και πολιτικοί. Πρόκειται για το νομπελίστα Οικονομικών και καθηγητή του Columbia University Τζόζεφ Στίγκλιτς, τον καθηγητή της Ecole Normale Superieure και του LSE Τομά Πικετί, τον πρώην πρωθυπουργό της Ιταλίας και πρόεδρο του Foundation of European Progressive Studies Μάσιμο Ντ' Αλέμα, την καθηγήτρια του Columbia University Στέφανι Γκρίφιθ-Τζόουνς, την καθηγήτρια του LSE Μαίρη Κάλντορ, την Χίλαρι Ουέινραϊτ του Transnational Institute στο Άμστερνταμ, τον καθηγητή Μάρκους Μίλερ του Warwick University και τον καθηγητήΤζον Γκραλ του Middlesex University.
Η επιστολή, η οποία τιτλοφορείται από την εφημερίδα «Ελλάδα: έκκληση για μετριοπάθεια την ύστατη ώρα», αναφέρει:
«Κύριοι, το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται σε κίνδυνο καθώς οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ελλάδας και των πιστωτικών θεσμών πλησιάζουν στην κορύφωσή τους. Για να αποτραπεί μια αποτυχία των διαπραγματεύσεων είναι αναγκαίο να γίνουν υποχωρήσεις και από τις δύο πλευρές. Η ΕΕ πρέπει να επιδείξει ανεκτικότητα και να εκταμιεύσει κονδύλια για να στηρίξει τις διαρθρωτικές αλλαγές και την οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας και να διατηρήσει την ακεραιότητα της Ευρωζώνης. Η Ελλάδα πρέπει να δεσμευθεί αξιόπιστα και να δείξει ότι, αν και τάσσεται κατά της λιτότητας, ενστερνίζεται τις μεταρρυθμίσεις και επιθυμεί να διαδραματίσει ένα θετικό ρόλο στην ΕΕ.
Σε επιστολή που είχαμε απευθύνει αρκετοί από εμάς στους FT τον Ιανουάριο σημειώναμε ότι είναι σημαντικό να διαχωριστούν η λιτότητα από τις μεταρρυθμίσεις. Διότι το να καταδικάζεις τη λιτότητα δεν σημαίνει ότι απορρίπτεις τις μεταρρυθμίσεις. Φοβούμαστε ότι έξι μήνες τώρα η λιτότητα υπονομεύει τις βασικές μεταρρυθμίσεις του ΣΥΡΙΖΑ, για την υλοποίηση των οποίων οι ηγέτες της ΕΕ θα έπρεπε ασφαλώς να είχαν συνεργαστεί με την ελληνική κυβέρνηση. Κυρίως σε ότι αφορά την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς.
Η λιτότητα ροκανίζει δραστικά τα έσοδα από τις φορολογικές μεταρρυθμίσεις και περιορίζει το πεδίο για αλλαγές που θα έκαναν τη δημόσια διοίκηση πιο υπεύθυνη και αποτελεσματική κοινωνικά. Και οι σημαντικές υποχωρήσεις που ζητούνται από την κυβέρνηση σημαίνει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κινδυνεύει να χάσει την πολιτική στήριξη που διαθέτει και επομένως και τη δυνατότητα να υλοποιήσει ένα μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα που θα βγάλει την Ελλάδα από την κρίση. Είναι λάθος να ζητείται από την Ελλάδα να δεσμευθεί στην εφαρμογή ενός παλαιού προγράμματος που έχει καταφανώς αποτύχει, έχει απορριφθεί από τους Έλληνες ψηφοφόρους και το οποίο ένας μεγάλος αριθμός οικονομολόγων (συμπεριλαμβανομένων και ημών) πιστεύει ότι είχε εξαρχής λανθασμένες κατευθύνσεις.
Είναι σαφές ότι μια αναθεωρημένη, μακροπρόθεσμη συμφωνία με τους πιστωτικούς θεσμούς είναι αναγκαία. Διαφορετικά είναι αναπόφευκτη μια χρεοκοπία, η οποία θα θέσει σε μεγάλο κίνδυνο τις οικονομίες της Ευρώπης, την παγκόσμια οικονομία, ακόμα και την ευρωπαϊκή ιδέα, την οποία η Ευρωζώνη υποτίθεται ότι θα ενδυνάμωνε.
Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι η μοναδική ελπίδα για νομιμότητα στην Ελλάδα. Μια αποτυχία στην επίτευξη συμφωνίας θα υπονόμευε τη δημοκρατία και θα έφερνε στην επιφάνεια πολύ πιο ριζοσπαστικές και δυσλειτουργικές δυνάμεις, δομικά εχθρικές προς την ΕΕ.
Από την άλλη πλευρά, σκεφτείτε σοβαρά την ταχεία εφαρμογή ενός θετικού προγράμματος για την ανάκαμψη στην Ελλάδα (και στην ΕΕ συνολικά), το οποίο θα εκμεταλλευόταν τη μεγάλη οικονομική ισχύ της Ευρωζώνης για την προώθηση των επενδύσεων και τη διάσωση της ευρωπαϊκής νεολαίας από τη μαζική ανεργία με μέτρα που θα ενίσχυαν την απασχόληση σήμερα και την ανάπτυξη στο μέλλον. Ένα τέτοιο πρόγραμμα θα άλλαζε άρδην τις οικονομικές επιδόσεις της ΕΕ και θα μετέτρεπε την Ένωση σε πηγή υπερηφάνειας για τους Ευρωπαίους πολίτες.
Η συμπεριφορά έναντι της Ελλάδας θα στείλει ένα μήνυμα προς όλους τους εταίρους στην Ευρωζώνη. Όπως το Σχέδιο Μάρσαλ, ας είναι αυτό ένα μήνυμα ελπίδας και όχι απελπισίας».
Ετικέτες
Ιστορία,
ΠΦΥ,
Σχέση γιατρού-ασθενούς,
Υπουργείο Υγείας
Τετάρτη 13 Μαΐου 2015
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑΤΡΩΝ ΑΘΗΝΑ-ΠΕΙΡΑΙΑ: Θέλουμε να δουλευουμε σε ανθρωποκεντρικό σύστημα υ...
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑΤΡΩΝ ΑΘΗΝΑ-ΠΕΙΡΑΙΑ: Θέλουμε να δουλευουμε σε ανθρωποκεντρικό σύστημα υ...: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Της Οργάνωσης Μελών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ Έγινε σήμερα, στην.ΑΙΘΟΥΣΑ του πνευματικού κέντρου του Δήμου Αθηναίων, η ημερίδα της Ο.Μ. Π.Φ.Υ.
του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα « η πρωτοβάθμια Φροντίδα υγείας χθες σήμερα αύριο»..
Στην ημερίδα που την παρακολούθησε μεγάλος αριθμός υγειονομικών και
πολλοί εκπρόσωποι φορέων και συνδικαλιστικών οργάνων, παρευρέθη και
χαιρέτησε ο υπουργός υγείας Π. Κουρουπλής. Παρευρέθη και χαιρέτησε
επίσης και ο β΄ αντιπρόεδρος της Βουλής Γ. Μπαλάφας. Επίσης παρευρέθησαν
ο Διοικητής της Α΄ ΥΠΕ Α. Παπαδόπουλος και η υποδιοικήτρια Χ. Κισκίρα
η οποία απηύθυνε χαιρετισμό. Παρεμβάσεις, μεταξύ άλλων έκαναν ο
συντονιστής του τμήματος υγείας της Κ.Ε, του ΣΥΡΙΖΑ Μ. Μπλέτσιος και ο
πρόεδρος του ΣΕΥΠ ΕΟΠΥΥ Θεσσαλονίκης Σ. Παρασκευόπουλος.
Οι ομιλητές με σειρά ήσαν Καλαράς Π, Λέννας Δ, Γαβράς Π, Νιάκας Δ,
Ψυχάρης Π, Σπυρόπουλος Χρ, Καλαμάρη Μ, Ντόβολης Β. και πολλές
παρεμβάσεις. O Γεν. Γραμματέας Δημ. Υγείας ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ με
δήλωση του τάχθηκε υπέρ της άρσης των αδικιών που έγιναν σε βάρος των
γιατρών ,ζητώντας την άμεση συζήτηση για τους όρους επιστροφής των
απολυμένων συναδέλφων καθώς και την άμεση ενίσχυση των δομών της ΠΦΥ, με
την καθοριστική συμμετοχή όλων των υπηρετούντων. Τέλος επισήμανε την
ανάγκη δημιουργίας ΠΦΥ που θα στηρίζεται σε ένα ευρύ δίκτυο μονάδων
οικογενειακής ιατρικής μαζί με μονάδες παροχής εξωνοσοκομειακής
περίθαλψης από ειδικευμένους γιατρούς
του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα « η πρωτοβάθμια Φροντίδα υγείας χθες σήμερα αύριο»..
Στην ημερίδα που την παρακολούθησε μεγάλος αριθμός υγειονομικών και
πολλοί εκπρόσωποι φορέων και συνδικαλιστικών οργάνων, παρευρέθη και
χαιρέτησε ο υπουργός υγείας Π. Κουρουπλής. Παρευρέθη και χαιρέτησε
επίσης και ο β΄ αντιπρόεδρος της Βουλής Γ. Μπαλάφας. Επίσης παρευρέθησαν
ο Διοικητής της Α΄ ΥΠΕ Α. Παπαδόπουλος και η υποδιοικήτρια Χ. Κισκίρα
η οποία απηύθυνε χαιρετισμό. Παρεμβάσεις, μεταξύ άλλων έκαναν ο
συντονιστής του τμήματος υγείας της Κ.Ε, του ΣΥΡΙΖΑ Μ. Μπλέτσιος και ο
πρόεδρος του ΣΕΥΠ ΕΟΠΥΥ Θεσσαλονίκης Σ. Παρασκευόπουλος.
Οι ομιλητές με σειρά ήσαν Καλαράς Π, Λέννας Δ, Γαβράς Π, Νιάκας Δ,
Ψυχάρης Π, Σπυρόπουλος Χρ, Καλαμάρη Μ, Ντόβολης Β. και πολλές
παρεμβάσεις. O Γεν. Γραμματέας Δημ. Υγείας ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ με
δήλωση του τάχθηκε υπέρ της άρσης των αδικιών που έγιναν σε βάρος των
γιατρών ,ζητώντας την άμεση συζήτηση για τους όρους επιστροφής των
απολυμένων συναδέλφων καθώς και την άμεση ενίσχυση των δομών της ΠΦΥ, με
την καθοριστική συμμετοχή όλων των υπηρετούντων. Τέλος επισήμανε την
ανάγκη δημιουργίας ΠΦΥ που θα στηρίζεται σε ένα ευρύ δίκτυο μονάδων
οικογενειακής ιατρικής μαζί με μονάδες παροχής εξωνοσοκομειακής
περίθαλψης από ειδικευμένους γιατρούς
Δευτέρα 4 Μαΐου 2015
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑΤΡΩΝ ΑΘΗΝΑ-ΠΕΙΡΑΙΑ: η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας χτες σήμερα αυριο
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑΤΡΩΝ ΑΘΗΝΑ-ΠΕΙΡΑΙΑ: η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας χτες σήμερα αυριο: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Η Οργάνωση μελών της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ σας προσκαλεί στην εκδήλωσή της με θέμα : "Πρωτοβάθμια Φροντίδα.Υγείας, χθές , σήμερα, αύριο." Θα κληθούν και θα καταθέσουν τις απόψεις
τους : εκπρόσωποι του Υπουργείου Υγείας, συνδικαλιστικοί φορείς,
Ιατρικοί Σύλλογοι, Τοπ. Αυτοδιοίκηση, από το τμήμα υγείας και τη Κ.Ε.
του ΣΥΡΙΖΑ. Θα κληθούν να παραστούν οι διοικητές της Α,Β ΥΠΕ και οι
βουλευτές υγειονομικοί του ΣΥΡΙΖΑ.
Πνευματικό κέντρο Δ.Αθηναίων, Ακαδημίας 50, Σάββατο 9/5,ώρα10π.μ
χορηγός της εκδήλωσης:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ & ΝΕΟΛΑΙΑΣ
ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
..............Με βάση τις υπάρχουσες δομές, με τη στήριξη των
υγειονομικών και όλου του λαού, θα προχωρήσουμε με σταθερά βήματα στην
αναβάθμιση του υπάρχοντος συστήματος για τη δημιουργία ενός
ολοκληρωμένου δημόσιου συστήματος πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας σύμφωνα
με τις προγραμματικές επεξεργασίες μας. Στη θέση των μνημονιακών
πολιτικών υποβάθμισης των δημόσιων δομών, συνεχούς επιβάρυνσης των
πολιτών για τα φάρμακα και τις υπηρεσίες υγείας, και υπηρέτησης των
μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων ,ο λαός με τη στήριξη στον ΣΥΡΙΖΑ θα
προωθήσει την ελεύθερη δωρεάν πρόσβαση όλων σε αναβαθμισμένες υπηρεσίες
πρόληψης, αποκατάστασης και εξωνοσοκομειακής φροντίδας. Στη θέση των
διαθεσιμοτήτων και απολύσεων το σεβασμό των εργασιακών δικαιωμάτων και
τις σταθερές εργασιακές σχέσεις............... Ανακοίνωση Γραφείου Τύπου
του ΣΥΡΙΖΑ για το κλείσιμο των πολυϊατρείων του ΙΚΑ – ΕΟΠΥΥ(2/2014)
..
τους : εκπρόσωποι του Υπουργείου Υγείας, συνδικαλιστικοί φορείς,
Ιατρικοί Σύλλογοι, Τοπ. Αυτοδιοίκηση, από το τμήμα υγείας και τη Κ.Ε.
του ΣΥΡΙΖΑ. Θα κληθούν να παραστούν οι διοικητές της Α,Β ΥΠΕ και οι
βουλευτές υγειονομικοί του ΣΥΡΙΖΑ.
Πνευματικό κέντρο Δ.Αθηναίων, Ακαδημίας 50, Σάββατο 9/5,ώρα10π.μ
χορηγός της εκδήλωσης:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ & ΝΕΟΛΑΙΑΣ
ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
..............Με βάση τις υπάρχουσες δομές, με τη στήριξη των
υγειονομικών και όλου του λαού, θα προχωρήσουμε με σταθερά βήματα στην
αναβάθμιση του υπάρχοντος συστήματος για τη δημιουργία ενός
ολοκληρωμένου δημόσιου συστήματος πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας σύμφωνα
με τις προγραμματικές επεξεργασίες μας. Στη θέση των μνημονιακών
πολιτικών υποβάθμισης των δημόσιων δομών, συνεχούς επιβάρυνσης των
πολιτών για τα φάρμακα και τις υπηρεσίες υγείας, και υπηρέτησης των
μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων ,ο λαός με τη στήριξη στον ΣΥΡΙΖΑ θα
προωθήσει την ελεύθερη δωρεάν πρόσβαση όλων σε αναβαθμισμένες υπηρεσίες
πρόληψης, αποκατάστασης και εξωνοσοκομειακής φροντίδας. Στη θέση των
διαθεσιμοτήτων και απολύσεων το σεβασμό των εργασιακών δικαιωμάτων και
τις σταθερές εργασιακές σχέσεις............... Ανακοίνωση Γραφείου Τύπου
του ΣΥΡΙΖΑ για το κλείσιμο των πολυϊατρείων του ΙΚΑ – ΕΟΠΥΥ(2/2014)
..
Κυριακή 15 Μαρτίου 2015
Η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας πρέπει να λειτουργησει Δημόσια και για τους Ανασφάλιστους
ΠΕΔΥ ΑΤΤΙΚΗΣ) (Αρ.Πρ.42)
E -mail: seyp.eopyy.att@gmail.com
Μενάνδρου 34, Αθήνα ΤΚ 104 31
Τηλ.: 210-5239243* Fax 2105237280
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΙΚΑ ΠΕΙΡΑΙΑ (Σ.Ε.Υ.Π.ΙΚΑ ΠΕΙΡΑΙΑ)
Μπουμπουλίνας 7-13 , Τ.Κ.: 185 35 , Πειραιάς
Τηλ: 210 -4176579
E-MAIL:
Αθήνα 14/03/2015
ΨΗΦΙΣΜΑ Γ.Σ. ΣΕΥΠ ΕΟΠΥΥ –ΠΕΔΥ ΑΤΤΙΚΗΣ & ΠΕΙΡΑΙΑ
Η κατάσταση στην ΠΦΥ καθημερινά επιδεινώνεται. Τα πολυϊατρεία του πρώην ΙΚΑ – ΕΟΠΥΥ νυν ΠΕΔΥ συνεχώς απαξιώνονται. Τα εργαστήρια υπολειτουργούν. Με κάποιες προσλήψεις «επικουρικών» γιατρών με απαράδεκτες συμβάσεις δε λύνεται το πρόβλημα.
Όπως και μετά τη ψήφιση του καταστροφικού για την ΠΦΥ νόμου του Γεωργιάδη, έχουμε τονίσει, ότι η μόνη λύση για την ΑΜΕΣΗ επαναλειτουργία των πολυϊατρείων είναι η επαναπρόσληψη των απολυμένων συναδέλφων μας, με την ίδια σχέση εργασίας που είχαν πριν την απόλυση τους. Επιπλέον επιβάλλεται η βαθμολογική και μισθολογική εξομοίωση των ΠΑΑ με αυτούς του ΕΣΥ. Οι συνάδελφοι που ενώ έχουν δικαιωθεί δικαστικά και έχουν επαναπροσληφθεί να πληρωθούν άμεσα και να δοθεί πολιτική λύση για όσους έχουν δικαστικές εκκρεμότητες. Οι συμβασιούχοι έργου που δούλευαν για πολλά χρόνια και έχουν απολυθεί πρέπει να επανενταχθούν στο σύστημα.
Ο εκτρωματικός νόμος του Γεωργιάδη δε βελτιώνεται. Καταργείται, όπως άλλωστε έλεγε μετά τη ψήφιση του και το σημερινό κυβερνών κόμμα δια του εκπροσώπου του κ. Ξανθού. Η ύπαρξη μεταβατικού σταδίου μέχρι την εφαρμογή ενός άλλου Νόμου για την ΠΦΥ είναι απαραίτητη. Για τους ήδη υπηρετούντες και για όσους εκ των επαναπροσληφθέντων το επιθυμούν, θεωρούμε αυτονόητα δίκαιη την παραμονή τους σε προσωποπαγείς θέσεις με την ίδια σχέση εργασίας μέχρι την αποχώρηση τους.
Ο σχεδιασμός εξάλλου της ΠΦΥ στα χνάρια της Task Force με μόνο οικογενειακούς γιατρούς, χωρίς την παρουσία ειδικευμένων γιατρών που υπάρχουν σε αφθονία στη χώρα μας, είναι αδιέξοδος και δεν προσφέρει λύση στα χρονίζοντα προβλήματα στην ΠΦΥ.
Ιδιαίτερη ανησυχία, πικρία και αγανάκτηση, προκαλεί η σύσταση επιτροπής για την ΠΦΥ από την οποία απουσιάζουν εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας ΠΟΣΕΥΠ-ΕΟΠΥΥ-ΠΕΔΥ (Ιατρών και οδοντιάτρων) όπως και άλλων θεσμικών οργάνων (ΠΙΣ και ΕΟΟ) . Και αυτό, παρά την αρχική δήλωση του Υπουργού αλλά και τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις στους εκπροσώπους μας ότι θα συμμετέχουν οπωσδήποτε. Απαιτούμε την συμμετοχή των εκπροσώπων μας στην επιτροπή σχεδιασμού της ΠΦΥ που έχει συστήσει το Υπουργείο.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΝΟΔΟ ΤΩΝ ΑΔΙΚΩΣ ΑΠΟΛΥΜΕΝΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ
ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 16/3/2015 ΟΛΟΙ ΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΓΙΑ ΤΟΝ
ΣΕΥΠ ΕΟΠΥΥ-ΠΕΔΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝ.ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Δ .ΛΙΑΝΟΣ
ΓΙΑ ΤΟΝ
ΣΕΥΠΙΚΑ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Γ.ΛΕΟΥΣΗΣ
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Γ.ΣΟΛΩΜΟΣ
Ετικέτες
Κινητοποιήσεις,
Κοινωνικές αλλαγές,
ΜΜΕ,
ΠΦΥ,
ΣΥΡΙΖΑ
Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2015
Aμεση επαναπρόσληψη των 3000 απολυμένων γιατρών σε προσωποπαγή θέση
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΟΠΥΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
(ΣΕΥΠ-ΕΟΠΥΥ ΑΤΤΙΚΗΣ-ΠΕΔΥ)
E-mail: seyp.eopyy.att@gmail.com
Μενάνδρου 34, Αθήνα ΤΚ 104 31
Τηλ.: 210-5239243* Fax 2105237280
Αθήνα 15/1/2015
Αρ.Πρωτ 9
ΠΡΟΣ
ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ
Κοινοποίηση
Γιατρούς μέλη μας
Κύριοι,
τα τελευταία χρόνια η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας στη χώρα μας έχει δεχτεί μια πρωτοφανή επίθεση από τις μνημονιακές κυβερνήσεις. Συνέπεια αυτής είναι η πλήρης υποβάθμιση των Υπηρεσιών Υγείας με απαγόρευση χρήσης από ανασφάλιστους και η πλήρης αποδιοργάνωση των εργασιακών σχέσεων και των συνθηκών εργασίας των υπηρετούντων την υγεία.
Η απασχόληση 8000 ιατρών στις δομές του πρώην ΙΚΑ προ μνημονίου μετά από απολύσεις και συνταξιοδοτήσεις έχει κατέβει στις 2500 πανελλαδικά. Δεκάδες κτιριακές δομές έχουν κλείσει και τα λίγα κρατικά εργαστήρια που απέμειναν έχουν υποβαθμιστεί και υπολειτουργούν χωρίς αντιδραστήρια και χωρίς προσωπικό.
Ο Νόμος 4238/2014 ως οδοστρωτήρας ήρθε με το προσωπείο της ψευτομεταρρύθμισης να σαρώσει τα πάντα. Απέλυσε 3000 γιατρούς και έκλεισε δεκάδες δημόσιες δομές αφήνοντας έρμαιο το Πρωτοβάθμιο Σύστημα Υγείας στα μεγάλα και κρατικοδίαιτα ιδιωτικά συμφέροντα. Η πρόσβαση των ασθενών μειώθηκε δραματικά αλλά ταυτόχρονα αυξήθηκε και η συμμετοχή σε φάρμακα και εξετάσεις.
Ο Σύλλογος μας ο μεγαλύτερος πανελλαδικά, το τελευταίο δεκαπεντάμηνο σήκωσε το βάρος των κινητοποιήσεων ενάντια στις απολύσεις, αλλά προέβαλε και προτάσεις με στόχο να μην υποβαθμιστεί περαιτέρω το σύστημα. Δυστυχώς η απερχόμενη κυβέρνηση αδιαφορώντας για τις συνέπειες της πολιτικής της, πιστή στην υποχρέωση απέναντι στην τρόικα για απολύσεις, προχώρησε σε ότι πιο βάρβαρο έχει δει η Ελληνική κοινωνία μέχρι σήμερα.
Η εφαρμογή του νεοφιλελεύθερου δόγματος και στην Υγεία αφήνει λίγα περιθώρια για άμεσες και ουσιαστικές παρεμβάσεις. Χρειάζεται χρόνος και πολιτική διάθεση για να αρχίσει να διαφαίνεται η ελπίδα.
Σήμερα υπηρετούν 2500 γιατροί στο ΠΕΔΥ από τους οποίους οι 1000 με προσωρινές δικαστικές αποφάσεις. Υπάρχουν ολόκληροι νομοί που έχουν μόνο δύο γιατρούς από είκοσι και τριάντα που είχαν προ του Νόμου 4238. Η προκήρυξη 900 θέσεων επικουρικών γιατρών για το ΠΕΔΥ απέτυχε αφού μόνο 160 γιατροί πανελλαδικά έδειξαν ενδιαφέρον.
Την επόμενη ημέρα των εκλογών πρέπει να βρεθεί άμεσα λύση να λειτουργήσουν οι μονάδες στοιχειωδώς. Η θέση του Συλλόγου μας είναι η άμεση επαναπρόσληψη των 3000 απολυμένων γιατρών σε προσωποπαγή θέση.
Αμέσως να αρχίσει διάλογος με τους φορείς των εργαζομένων και τα συλλογικά όργανα των εργαζομένων στην ΠΦΥ και των γιατρών για την οικοδόμηση ενός συστήματος αντάξιο των κατοίκων της χώρας μας. Η τραυματισμένη Υγεία δεν μπορεί να περιμένει άλλο. Η εργασιακή σχέση των γιατρών θα διέπεται από πλήρη σεβασμό στα εργασιακά δικαιώματα και από μεταβατικό στάδιο. Ο σχεδιασμός του Πρωτοβάθμιου Συστήματος Υγείας και η οικοδόμηση του απαιτούν διάλογο, συλλογικότητα, σοβαρότητα και αποφασιστικότητα.
Ζητάμε συνάντηση μαζί σας, ώστε να ξεκινήσει ένας διάλογος ουσιαστικός.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Π. ΨΥΧΑΡΗΣ Δ. ΛΙΑΝΟΣ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)





