Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016

e-Epiloges: Σύστημα έχουμε, Υγεία δεν έχουμε.

e-Epiloges: Σύστημα έχουμε, Υγεία δεν έχουμε.:

 Σύστημα έχουμε, Υγεία δεν έχουμε, εθνικό θα γίνουμε;

 Το ΕΣΥ πάσχει χρονίως γιατί ποτέ δεν ανανεώθηκε σε πόρους, δομές, ανθρώπους και αξίες.Κατέληξε σε μια βαθειά ταξική διάκριση στο δικαίωμα στην υγειονομική
περίθαλψη που κάποιοι λίγοι ίσως 6 % πόνταραν στη θέση κρεβάτι, στο
όνομα-φίρμα γιατρό, στο μεγάλο ιδιωτικό θεραπευτήριο που με τις
καλύτερες πρακτικές διαφήμισης προωθούσαν τα επώνυμα και εξαφάνιζαν με
το αζημίωτο ότι μπορούσε να βλάψει την φήμη τους. Ούτε κουβέντα στην
ελληνική πραγματικότητα για επιστημονικά τεκμηριωμένη ιατρική για
malpractice για αυτορρύθμιση των ιατρικών πεπραγμένων από επιστημονικά
συνέδρια ανεξάρτητα από την αγορά φαρμάκων και μηχανημάτων. Ένα σύστημα παροχής υγείας προϋποθέτει πόρους και ανανέωση ,σχέδιο και αυτορρύθμιση που κανένα από αυτά τα στοιχεία δεν είχε. Οι υπουργοί υγείας αποτυχημένοι αναλώσιμοι διαχειριστές σε ένα
πολυπλόκαμο σύστημα συμφερόντων που διύλιζε τον κώνωπα από το φακελάκι
και κατάπινε την κάμηλο των απ ευθείας αναθέσεων σε διαγωνισμούς, της
προκλητής ζήτησης,
των τεχνιτών κρίσεων επιδημίας σε παγκόσμιο
επίπεδο για να προμηθευτούμε τα εκατομμύρια εμβολίων, αχρησιμοποίητων
μηχανημάτων και τα διαφημιζόμενα μη καλυπτόμενα ασφαλιστικά φάρμακα. ...

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

SOS για την κατάρρευση των πολυιατρείων του ΠΕΔΥ

SOS για την κατάρρευση των πολυιατρείων του ΠΕΔΥ

Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2016

La Nave Dolce - Trailer "Το γλυκο πλοίο"

Από την περιπέτεια του Vlora
υπολογίζεται ότι περίπου 300 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους είτε από
ατυχήματα τις κακουχίες και την αστυνομική βία. Ένας μικρός αριθμός μόνο
μπόρεσε να ξεφύγει. Τους ανθρώπους αυτούς όπως και τον καπετάνιο του
Vlora και τον Κλέντι Κάντιου - έναν θαρραλέο 17χρόνο τότε επιβάτη - που
έγινε διάσημος χορευτής στην Ιταλία συγκέντρωσε είκοσι χρόνια μετά ο
σκηνοθέτης Ντανιέλε Βικάρι ώστε να αφηγηθούν την ιστορία τους στο
ντοκιμαντέρ "La Nave Dolce" (Tο γλυκό πλοίο). To 1991 η προσφυγιά στην Αδριατική, ένα τόσο κοντινό παρελθον γιαυτούς που καταστρέφουν δουλιές και ανθρώπινες ζωές.

Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2016

Το δόγμα του Σοκ στην υγεία το 2016.

Το δόγμα του Σοκ στην υγεία το 2016. Ο μπάρμπα Αντώνης από το Γερακάρι Ρεθύμνου κυνηγάει το δίκιο του μια ζωή αλλά συνταγή από γιατρό ειδικότητας στη σημερινή Αθήνα δυσκολεύεται. 21 χρόνια στο ΕΚΑΒ μονολογεί, έσωσα κόσμο και ντουνιά σε κάθε γωνιά του λεκανοπεδίου και δεν μπορώ να βρω ραντεβού με τα διαόλια τους τηλεφωνητές που σου μιλάνε 5-10 λεπτά στα πενταψήφια. Του εξηγώ ότι οι νέοι προύχοντες πήραν απόφαση αντικατάστασης αλλά 60 τηλεφωνήτριες μοιρασμένες σε 30 ανοιχτά ακόμα ΠΕΔΥ δεν έγινε κατορθωτό για πρώτη βράση υλοποίησης. Μη του πεις για διαδίκτυο του μπάρμπα Αντώνη σε νογάει με εκείνα το περήφανα πράσινα μάτια του, «θέλω ένα πάτημα νάμαι μαζί σου» και δεν βοηθάς γιατρέ. Γιατρέ σε προσφωνεί σαν τιμητικότερο τίτλο σεβασμού ο κυρ Πέτρος που έφαγε τα νιάτα του εκεί στα καρβουνοτόπια γύρω από την Φραγκφούρτη και έχει γνωρίσει την ευρωπαϊκή κρατική μέριμνα. Ζητάει ενδοκρινολόγο κάτι σπάνιο και με μακρινό ραντεβού μετά τις απολύσεις του Γεωργιάδη το Φλεβάρη του 2014 και τη ραθυμία των υπολοίπων. Τα εικοσάρικα και τα πενηντάρικα των εξωτερικών γιατρών είναι ανοίκεια για αυτόν προτιμάει τη φτώχια του. Έχει έρθει 10 χρόνια από τα βόρεια συνταξιούχος και όταν του εξηγώ ότι 2.900 επιστήμονες γιατροί μας τώρα δουλεύουν στη Γερμανία κουνάει το κεφάλι του. Μας κατέστρεψαν οι τραπεζίτες με τους πολιτικούς λέει και με προσποιητή ευγένεια «να τα φάνε τους γιατρούς»! Έχουμε τόσο ήλιο και χαμόγελο βρίσκει ο ασίκης αυτά δεν μπορούν να μας τα πάρουν! Η κυρά Χαϊδούλα από τον Έβρο χρόνια κακογερνάει στα μέρη μας με λιγιασμένη από την σκολίωση μέση σωστή αγωνίστρια της ζωής και της καλοσύνης. Τα κατορθώματα στο ωδείο από τις εγγόνες της πρώτα τα μαθαίνει το ΙΚΑ και μετά οι θειάδες. Όλα τα ακριβά πνευμονολογικά δεν μπορεί να τις τα γράψει ο γιατρός της ξεπερνάνε το πλαφόν και από γενόσημα ζητάς και δεν σου παρέχει το σύστημα. Νάρθηκες, εγχείρηση δεν ζήτησε στα δεινά της μια περούκα με ηλεκτρονική καταγραφή από την ΗΔΙΚΑ ,αυτοί που εφαρμόζουν τις συναρτήσεις του μέσου όρου σύμφωνα με τους νόμους Βορίδη, πάντως όχι έτσι όπως τις ξέρουν αιώνες τώρα οι μαθηματικοί. Ζήτησε φυσιοθεραπείες μα ο γιατρός της δεν μπορεί να την καλύψει είναι άλλης ειδικότητας, φευ! Και γι’ αυτήν το περπάτημα 500 μέτρα είναι λογαριασμός ολάκαιρος. Από τον Αποστόλη που ψηφίζει Σέρρες και μπαινοβγαίνει στον Άγιο Σάββα, αυτόν με τα δυο παιδιά ξενιτεμένα έμαθα ότι το πεντάευρο υπάρχει ακόμα και ξεπηδά ώρες δύσκολες και χωρίς μαρτύρους από κάποιους επιτήδειους που οι "αξιοκρατούντες " διοικήσεις μούχλιαζαν στις ίδιες θέσεις τον μήνα Σεπτέμβρη του 2015, όταν η απόφαση του υπουργού τόχει κόψει από Μάη του 2015. Να βάλεις πόρτα στους ανασφάλιστους ήταν από τα κύρια μελήματα της υπουργίας Λοβέρδου, Γεωργιάδη, Βορίδη και επί του θέματος με πενιχρά αποτελέσματα, βλέπετε από τα προϋπολογισμένα 53 εκατ εισέπρατταν 17 εκατ και κανείς δεν έψαξε για τα τρωκτικά γιατί ξέρετε από πού βρωμάει το ψάρι καθώς λένε. Όταν όμως σε κάποια φάση θεραπείας ο Αποστόλης χρειάστηκε απλή επιδημιολογική εξέταση Manteaux και εμβόλιο σχετικό, μάθαμε ότι ο επιπολασμό της νόσου έχει εξαπλασιαστεί με δεδομένα του πανελληνίου συνεδρίου και η φυματίνη έχει γίνει είδος εν ανεπαρκεία (ελέω μνημονίων) σε 2-3 μόνο νοσοκομεία, το ίδιο και για τα εμβόλια που είναι όλα εισαγωγής και το ΚΕΕΛΠΝΟ δεν έχει ξεβρωμίσει ακόμα, προηγούνται οι εισαγγελείς και τα δημόσια ταμεία.
Μια και είμαστε στα συνέδρια θυμήθηκα το τελευταίο οικονομικών της ΕΣΔΥ που παρουσίασε στατιστικά της GPO εμφανώς πειραγμένα να βγάλουν λάδι την τρόικα και την γενοκτονία που συντελείται από την Ευρωπαϊκή Ενωση, την μη ανεξάρτητη ΕΚΤ και το ΔΝΤ ότι περι την υγεία όλα περιπου μέλι γάλα. Κάτι που ξεσήκωσε ακόμα και τον Πατουλικό ΙΣΑ σε γραπτές και τεκμηριωμένες απαντήσεις με στοιχεία από την ΕΛΣΤΑΤ. Φρίττω μου λέει ο Κυριάκος που ΈΧΕΙ κάνει πετυχημένος διευθυντής σε κρατικό ίδρυμα και μετά την μεταμόσχευσή του προ 6ετίας έχει υποστεί σε υπερθετικό βαθμό το φρενάρισμα και την ακηδία του συστήματος υγείας σε όλα τα 3 επίπεδα, πρώτο- δεύτερο- και τριτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Οι συχνές εξετάσεις (άλλο φρούτο και τα πακέτα μοριακών εξόδων με επισφαλή επαμφοτερίζοντα αποτελέσματα), οι ελλείψεις των κεντρικών φαρμακείων και οι προσπάθειες για ένα φάρμακο ειδικό, η οικονομική ανέχεια και το απρόσωπο μιας φοροκαταιγίδας επι δικαίων και αδίκων κάνει τη διαφθορά του καθεστώτος των Σύριων πριν το ΙSΙS ομογάλακτα συστήματα. «Από την τρόικα και τους ΣαμαροΒενιζέλους θα κάνει χρόνια να συνέλθει ο λαός» αποφαίνεται. Ο μόνος που ίσως τη γλυτώσει για λόγους υγείας θάναι πιθανά ο Γιωργάκης ο εισαγωγέας λέω εγώ την ιατρική επιεική κρίση μου….. Υπάρχει ένα 9% ευχαριστημένοι από το εποικοδόμημα της υγείας, ιδιωτική ασφάλιση κάτω του 10% αλλά τα ιδιωτικά πολυκαταστήματα στην ΠΦΥ δυναμώνουν και αναπτύσσονται, ξέρουν ότι θα δουλεύουν με απορυθμισμένες εργασιακές σχέσεις, ξεπούλημα των δημόσιων δομών και εξασθένιση της αλληλεγγύης και του κράτους πρόνοιας. Οι Βαρτζόπουλοι, Βορίδηδες κλπ συγγενείς δεν φαίνονται να ανησυχούν διόλου για …την ανάπτυξη τους. Οι ενημερωτικοί δημοσιογράφοι,οι υποδουλωμένοι στα οικονομικά συμφέροντα που τους ταΐζουν βλέπουν τα μαρμαρένια αλώνια που τους βολεύουν μακριά από την πραγματικότητα. Να δικάσουμε από οθόνης κανένα αναισθησιολόγο αν τυχαίνει νάναι και ξαδέλφη υπουργού… Ερημε Νίκο Κακαουνάκη, πρώτε διδάξαντα για να θυμηθώ την προϊστορία μου σαν πραγματογνώμων! Η ρόδα της υγείας δείχνει κολλημένη στην λάσπη, ούτε το πρώτο νομοσχέδιο του Σύριζα στον κοντινό ορίζοντα. Διονύσης Λαμπαδάριος Χειρουργός 9-1-2016. ΟΙ ΦΩΤΟ ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΖΥΡΙΝΗ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΟΔΥΣΣΕΑ

Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΟΠΥΥ-ΠΕΔΥ ΑΤΤΙΚΗΣ(ΣΕΥΠ ΕΟΠΥΥ-ΠΕΔΥ ΑΤΤΙΚΗΣ) ΜΕΝΑΝΔΡΟΥ 34 ΑΘΗΝΑ ΤΗΛ 2105239243 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΝΟΕΜΒΡΗ 2015 ΩΡΑ 11.00 ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΤΙΤΑΝΙΑ - ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ 52 ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ : 1.ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΓΙΑΤΡΩΝ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΩΝ ΠΑΑ & ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΛΗΦΘΕΝΤΩΝ 2. ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΓΕΙΑΣ 3. ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ 4. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΟΝΑΔΩΝ (ΜΝΗΜΟΝΙΟ) – ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ - ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΜΟΝΑΔΩΝ - ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ 5. ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ – ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Συνάδελφοι, βρισκόμαστε σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι όσον αφορά την βιωσιμότητα του Δημόσιου Πρωτοβάθμιου Συστήματος Υγείας. Πρέπει επειγόντως να επιλυθούν τα μεγάλα προβλήματα: - Οι γιατροί ΠΑΑ να κατοχυρώσουν την πλήρη αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους και να εξομοιωθούν μισθολογικά με το μισθό ΕΣΥ. - Τα κριτήρια αξιολόγησης να αλλάξουν. Για τη θέση Διευθυντή να ισχύει η 15ετία. - Να ρυθμιστεί με πολιτική-νομοθετική λύση η αβεβαιότητα που ταλανίζει όλους τους συναδέλφους που απολύθηκαν, που εργάζονται με ασφαλιστικά μέτρα και που εργάζονται ως γιατροί ΠΑΑ. Η αξιολόγηση των δομών (ΠΦΥ) του Δημοσίου (Μνημόνιο) θα γίνει τον Ιούνιο του 2015. Οι ευθύνες όλων μας είναι μεγάλες. Οι ευθύνες του Υπουργείου μεγαλύτερες. Δεν θα ανεχθούμε υποβάθμιση και απαξίωση των δομών από την Πολιτεία, που θα οδηγήσει σε κατάργηση μονάδων και παραχώρηση της ΠΦΥ σε μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα. Η παρουσία όλων μας είναι απαραίτητη. Η Γενική Συνέλευση θα λάβει αποφάσεις που θα κοινοποιηθούν άμεσα στο Υπουργείο Υγείας. Η ενότητα πρέπει να διασφαλιστεί από όλους μας. Για το ΔΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Π. ΨΥΧΑΡΗΣ Δ. ΛΙΑΝΟΣ

Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2015

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑΤΡΩΝ ΑΘΗΝΑ-ΠΕΙΡΑΙΑ: Που πάμε υγειονομικά;;

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑΤΡΩΝ ΑΘΗΝΑ-ΠΕΙΡΑΙΑ: Που πάμε υγειονομικά;;: Και 13 σημεία αγανάκτησης του μη παραπέρα
1-Τι ΠΦΥ θέλουμε να δημιουργήσουμε;
2-Αν
θέλουμε Γενικούς Γιατρούς να στελεχώσουμε τα ΠΕΔΥ γιατί όλες οι
κλινικές ΕΣΥ εκπαιδεύουν μόνο 44 και όχι 250 θέσεις ειδικευομένων Γ Ι
ετησίως;

3-Αν
θεωρούν μερικοί «ακατάλληλο» το ανθρώπινο δυναμικό του παλιού ΙΚΑ πότε
δοκίμασαν σφικτές διοικητικές αρχές (ωράριο –αποδοτικότητα) σε αυτό και
που θα βρουν γιατρούς που δεν βρίσκουν στη φτήνια που προσφέρουν ούτε
επικουρικούς.

4-Μήπως
η μη εφαρμογή του μισθολογίου ΠΑΑ σε αυτούς που έκλεισαν τα ιατρεία δεν
είναι παρά μια ΒΟΛΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΑΓΉ των τετρόικα και
απλήρωτη δουλιά στο Δημόσιο;; (δεν ισχύει για 6η και 2η ΥΠΕ)

5---Μήπως
με το να μην πληρώνονται έναντι τους εργαζόμενους με δικαστικές
αποφάσεις είναι η συνειδητή προσπάθεια να αχρηστεύσουν το δημόσιο υπερ
του ιδιωτικού τομέα;

6--ΟΙ
ελλείψεις στο ΕΣΥ και η αξιολόγηση στο ΠΕΔΥ από βαθμό σε βαθμό θα
μπορούσαν να δοκιμαστούν και με εκούσιες αποσπάσεις από την ΠΦΥ με
rotation, on the job training και βέβαια προσμέτρηση όλου του χρόνου
προϋπηρεσίας μας.

7--Πότε θα συμπληρωθούν τα κενά των ΜΕΘ;;
8---Πότε θα δουλέψουν σαν ανεξάρτητα τμήματα τα ΤΕΠ των μεγάλων Νοσοκομείων;;
9---Πότε η επιδημιολογία δεν θα είναι καμπανιακή επιδότηση προγραμμάτων ηλεκτρονικών εφαρμογών από τα ΕΣΠΑ;;
10---Πότε
η ιστορία των γενοσήμων θα γίνει υπόθεση εργασίας και ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ των
25.000 εργαζομένων της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας και όχι προώθηση των
συμφερόντων μιας ισραηλογερμανικής πολυεθνικής με αμφίβολης ποιότητας
ελέγχους ποιότητας.

11---Μετά
την αναγραφή χημικής ουσίας στη συνταγογράφηση γιατί η σημερινή ηγεσία
καλείται να υλοποιήσει νόμο Βορίδη με τεράστια πρόστιμα στους θεράποντες
ιατρούς για κάτι που συναποφασίζει και ο φαρμακοποιός και ο
ασφαλισμένος;; Η υλοποίηση της ΗΔΙΚΑ στο πλαφόν και τα ποσοστά γενοσήμων
εκτός από αντιεπιστημονική και εγκληματική για την υγεία και είναι
εφαρμοστέα με λάθος ηλεκτρονικά κριτήρια. Δηλ ως ελέφαντες καλούμαστε
να κόβουμε τις προβοσκίδες που δεν έχουμε!

12---Η
εφαρμογή eΔΑΠΥ με το κουτσούρεμα προσβασιμότητας καθιστά βασικά
αναλώσιμα και παραϊατρικά από σπάνιες γαίες έως όνειρα απατηλά. Και μιλώ
για πραγματικές ανάγκες ευπαθών ομάδων όπως αγγειακών ,καρκινοπαθών,
κατάκοιτων και χρονίων Ορθοπαιδικών και νευρολογικών περιστατικών. Θέλει
επανεξέταση.

13---Η
Πρωτοβάθμια έχει στερηθεί από το υπουργείο οργανοτικότητας ,αξιολόγησης
και δυνατότητας ύπαρξης. Το ΕΣΥ παραμένει ακόμα στο ένα νοσοκομειακό
του πόδι ΚΟΥΤΣΟ.


Δρ Διονύσης Λαμπαδάριος
Χειρουργός μέλος ΑΜΓ

Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Έκλεισε χτες ο πρώτος κύκλος συναντήσεων της Ομοσπονδίας μας με τους Υπουργούς Υγείας κ. Α. Ξανθό και Π. Πολάκη. Στις συναντήσεις τέθηκαν όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Δημόσιο Πρωτοβάθμιο Σύστημα, το οποίο βρίσκεται στα πρόθυρα κατάρρευσης. Ειδικότερα μετά την ψήφιση και εφαρμογή του Ν.4238, με το κλείσιμο Μονάδων, την απουσία προσωπικού εξαιτίας των απολύσεων, την απαξίωση των εργαστηρίων και ταυτόχρονα τη μετακύλιση πόρων στον μεγαλοϊδιωτικό και ταυτόχρονα κρατικοδίαιτο φορέα, δεν υπάρχει καμία ελπίδα, ότι το Σύστημα θα ανακάμψει. Χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις. Η κατάσταση σήμερα: Γιατροί: 2.200 γιατροί στις δημόσιες δομές- οι μισοί με δικαστικές αποφάσεις. 40% των Μονάδων έχουν κλείσει. 100% των Μονάδων υπολειτουργούν. Σε ευρύτερες γεωγραφικές περιοχές απουσιάζουν ειδικότητες, αφού αυτοαπασχολούμενοι γιατροί δεν έχουν συνάψει συμβάσεις με τον ΕΟΠΥΥ. Μαρασμός εργαστηρίων: Πολλά εργαστήρια έχουν κλείσει και τα περισσότερα υπολειτουργούν όχι μόνο λόγω έλλειψης γιατρών, αλλά και λόγω έλλειψης αντιδραστηρίων. Τα παραπεμπτικά εκτελούνται ιδιωτικά σε ποσοστό 95% με τη μερίδα του λέοντος να πηγαίνει στις μεγάλες επιχειρήσεις Υγείας. Στην περίοδο της κρίσης φυτρώνουν καθημερινά νέες μεγάλες επιχειρήσεις Υγείας. Είναι φανερό ότι το Σύστημα των προηγούμενων κυβερνήσεων είχε τρεις στόχους: 1ο Την πλήρη υποβάθμιση του Δημόσιου χαρακτήρα και την ταυτόχρονη ιδιωτικοποίηση με στόχο ο ασφαλισμένος να πληρώνει και οι κρατικοδίαιτες μεγάλες εταιρίες να θησαυρίζουν. 2ο Τον αποκλεισμό μεγάλου μέρους του πληθυσμού από το Σύστημα (ανασφάλιστων και ασφαλισμένων). 3ο Τις απολύσεις για να επιτευχθούν οι μνημονιακοί στόχοι. Άμεσα πρέπει: • Να εκπονηθεί ένα νέο σχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας ρεαλιστικό, αποτελεσματικό, με οικονομικοτεχνική μελέτη. Οι θεωρητικολογίες και τα πειράματα μόνο ζημιά θα προκαλέσουν σε όλους. Το Πρωτοβάθμιο Σύστημα δεν μπορεί να λειτουργεί στα ερείπια που άφησε ο Ν.4238. Η Ολομέλεια της Ομοσπονδίας έχει ομόφωνα απορρίψει το σχέδιο που δημοσιοποιήθηκε πριν λίγους μήνες και το οποίο δεν έχει μπει σε δημόσια συζήτηση με τους φορείς των εργαζομένων. • Να έχουν όλοι οι κάτοικοι της χώρας πρόσβαση στις δομές. • Να λειτουργήσουν κανονικά όλες οι μονάδες με όλες τις ειδικότητες. Ο αποκλεισμός των ειδικοτήτων θα δημιουργήσει πισωγύρισμα δεκαετιών. • Να υπάρξει μεταβατικό στάδιο για όλους τους απολυμένους και για τους γιατρούς που εργάζονται με δικαστικές αποφάσεις. (Η πρόταση για προσωποπαγείς θέσεις δεν συζητείται από το Υπουργείο). Χρειάζεται γενναία πολιτική λύση για να γίνει η στοιχειώδης επανεκκίνηση του συστήματος. Το μεταβατικό στάδιο χρειάζεται μέχρι να εφαρμοστεί το νέο Σύστημα Υγείας. Επιπλέον αφορά και την άρση της αδικίας και της εγκληματικής μνημονιακής συμπεριφοράς απέναντι σε γιατρούς που εργάστηκαν κατά μέσο όρο πάνω από 20 χρόνια στο Σύστημα και με μέσο όρο ηλικίας τα 60 έτη. Μεταβατικά να ενταχθούν όλοι οι γιατροί και όσοι γιατροί επιθυμούν από τους Πλήρους και Αποκλειστικής Απασχόλησης-ΠΑΑ. Υπάρχει μια σημαντική ομάδα συναδέλφων που εργάστηκαν με σύμβαση έργου μέχρι και 4 χρόνια στο ΙΚΑ και ΕΟΠΥΥ. Πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα για μια δεύτερη ευκαιρία • Να επαναλειτουργήσουν τα οδοντοτεχνικά εργαστήρια με αξιοποίηση όλων των οδοντιάτρων και οδοντοτεχνιτών. • Να γίνει οργάνωση των Φυσικοθεραπειών π.χ. ένα ανά δύο ή τρία πολυΪατρεία. Αξιοποίηση όλων των φυσικοθεραπευτών των δομών. Εδώ η εξοικονόμηση πόρων θα είναι τεράστια. • Να γίνει νομοθετική ρύθμιση για τους γιατρούς άνευ ειδικότητας που εργάστηκαν πάνω από είκοσι χρόνια στο ΙΚΑ και τον ΕΟΠΥΥ, βάση του νόμου δεν εντάσσονται σε θέση ΕΣΥ. • Να εξομοιωθούν μισθολογικά και βαθμολογικά οι γιατροί ΠΑΑ με αυτούς του ΕΣΥ. Οι συνάδελφοι έχουν αγνοηθεί και αδικηθεί από την πολιτεία. Στο σημείο αυτό πρέπει να αναφέρουμε την μή ύπαρξη συντονισμού από το Υπουργείο όσον αφορά τις ΥΠΕ. Η κάθε ΥΠΕ ερμηνεύει διαφορετικά τους νόμους. Έχουμε προτείνει τον συντονισμό των ΥΠΕ, με ευθύνη του Υπουργείου. Χρειάζεται άμεσα νομοθετική ρύθμιση, ώστε η πλήρης αναγνώριση της προϋπηρεσίας σε φορείς κοινωνικής ασφάλισης και στο Δημόσιο να μην υπόκειται σε διαφορετικές ερμηνείες από τις ΥΠΕ. Μέχρι τη νομοθετική ρύθμιση, έχει συμφωνηθεί το Υπουργείο να αποστείλει εγκύκλιο με οδηγίες στις ΥΠΕ. • Να αλλάξουν τα κριτήρια αξιολόγησης για τη θέση Διευθυντή. Η 20ετία (από 25ετία) είναι αναγκαία για λόγους ισονομίας. • Να πληρωθούν άμεσα οι γιατροί που κέρδισαν ασφαλιστικά και εργάζονται κανονικά στο ΠΕΔΥ. Πολλές ΥΠΕ κωλυσιεργούν αδικαιολόγητα. Επίσης μερικές ΥΠΕ δεν συμμορφώνονται με δικαστικές αποφάσεις επανατοποθέτησης γιατρών που έχουν ασφαλιστικά μέτρα. Αυτό διαιωνίζει την υποβάθμιση των δομών. Επίσης, στη συνάντηση τέθηκε και το ζήτημα των ενοικιαζόμενων κτιρίων και η ανάγκη μεταστέγασης σε κρατικά ή δημοτικά κτίρια, όπου αυτό είναι δυνατό. Σε περίπτωση μή εύρεσης κτιρίου, να γίνεται διαπραγμάτευση για γενναία μείωση ενοικίου. Ένα Σύστημα Υγείας δεν θα λειτουργήσει ποτέ με εργαζόμενους που καλύπτονται με δικαστική απόφαση, αφού οι περισσότερες αποφάσεις ισχύουν μέχρι τελεσιδικία. Πρέπει να αναφέρουμε ότι ο θεσμός του επικουρικού γιατρού στο ΠΕΔΥ απέτυχε, αφού μόνο 160 έκαναν αίτηση σε σύνολο 900 θέσεων που προκηρύχθηκαν. Από τους 160 ήδη πολλοί παραιτήθηκαν. Για τους ήδη υπηρετούντες επικουρικούς γιατρούς να υπάρξουν κίνητρα παραμονής τους στο Σύστημα, με παράταση της σύμβασης και με εργασιακή κατοχύρωση. Θεσμική και ουσιαστική συνεργασία Ομοσπονδίας και Υπουργείου, καθώς και με Ομοσπονδίες Συλλόγων εργαζομένων στο Δημόσιο Σύστημα. Η Ομοσπονδία έχει σαν στόχο πάνω από όλα την αναβάθμιση της Υγείας και έχει ήδη καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις. Οι Υπουργοί συμφώνησαν για την ανάγκη δράσεων, ώστε οι μονάδες άμεσα να μπορέσουν να λειτουργήσουν στοιχειωδώς. Η οργάνωση των εργαστηρίων, των οδοντοτεχνικών κέντρων και των φυσικοθεραπευτικών κέντρων είναι σε προτεραιότητα. Συμφώνησαν για την ανάγκη μεταβατικού σταδίου , χωρίς να γίνει αναφορά στο χρονικό διάστημα-θα συζητηθεί σε επόμενες συναντήσεις-, ενώ δεν συζητείται η πρόταση για προσωποπαγείς θέσεις των απολυμένων. Συμφωνήθηκε η νομοθετική ρύθμιση για του γιατρούς άνευ ειδικότητας. Επίσης συμφωνήθηκε το πλαίσιο για το κτιριακό ζήτημα που αφορά πολλές Μονάδες Υγείας. Η υλοποίηση του σχεδίου για την ΠΦΥ(γιατροί γειτονιάς κλπ) θα αρχίσει πιλοτικά σε τέσσερις περιοχές της χώρας, σε μια περιοχή της Αττικής, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και του Ηρακλείου. Μετά από πρόταση της Ομοσπονδίας θα συσταθεί Ομάδα Εργασίας Υπουργείου και Ομοσπονδίας, ώστε χωρίς καθυστέρηση να υλοποιηθούν οι άμεσοι στόχοι αναστήλωσης των μονάδων. Νομοσχέδιο που θα ρυθμίζει τα θέματα μισθολογίου, βαθμολογίου και της οργάνωσης των μονάδων θα κατατεθεί τον Νοέμβριο. Η Ομοσπονδία θα παρακολουθεί και θα συμμετέχει θεσμικά και ουσιαστικά στις διαδικασίες για την αναβάθμιση του συστήματος. Οι αρχές μας για την αναστήλωση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας είναι αδιαπραγμάτευτες. Η ανάγκη για ενότητα όλων μας είναι θέμα πολιτικής αρχής. Η με βάση το 3ο μνημόνιο επικείμενη αξιολόγηση των δημόσιων δομών και η πιθανή εκχώρηση τους σε ιδιώτες (μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα) είναι προ των πυλών. Η Κυβέρνηση, το Υπουργείο και οι Ομοσπονδίες των εργαζομένων πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν. Για την Εκτελεστική Γραμματεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Γιατρών ΕΟΠΥΥ (ΠΟΣΕΥΠ-EΟΠΥΥ) Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Π. ΨΥΧΑΡΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ